Skocz do zawartości

V-Ray >>Pomoce, Pytania, Tutki, FAQ<<


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 103
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam, mam problem, chce zrobic taki lekko polyskujacy material na pilke nozna, oswietlenie to samo GI bez zadnych swiatel jesli to wazne, v-ray'a odpalilem pierwszy raz kilka dni temu i niezabardzo sie zdazylem doedukowac, chodzi mi jakich map uzyc i do jakich kanalow map je wsadzic itp, zeby uzyskac polysk na pilce, z gory dzieki za pomoc

Napisano

no to dajesz gdzies tak reflecta z 30 glos ustawiasz na mniej wiecej 0,8 -0,9 i do bumpa dajesz jakis bump skory (pory lub cos) a jak nie to dajesz jeszce troch wiekszy refl i jakies fajne hdri podworkowe do slota reflection refraction environment w ust rendera chyba :)

Napisano

to bardziej mu wyjdzie jakis słaby plastik, lepiej zaznacz fresnel daj na maxa reflect, gloss jakies 0,8- 0,7 cos takiego no i jakies swiatło by sie przydało.

Napisano

podaj ustawienia sun`a i sky`a bedą bardzo pomocne bo nie kazdemu bedzie chciało sie sciągac tym bardziej na RS :] Ogolnie to nie dawaj 100% białych scian, pomieszaj w wysokosciach tego sun`a i ustawieniach trubility a co do jakosci renderu to raczej cos z GI sie posypało.

Napisano

wrzucile do edytora sky-a

a sciany biale nie powinny chyba az tak masakrowac rendera.

 

6d264a1cd218f306m.jpg

 

-------------------------------------------------

 

a95fa3288c4184e1m.jpg

Napisano

to moze jeszcze czlowiek powie co robil zle, zeby inni sie nie meczyli? czy to tylko kwestia niskich ustawien, czy jeszcze czegos? imo przydaloby sie jeszcze podciagnac dark multiplier, moze do 2?

Napisano

Heja potrzebuje stworzyć piseczek w akwarium. o taki http://www.deviantart.com/deviation/4802339/?qo=9&q=aquarium&qh=boost%3Apopular+age_sigma%3A24h+age_scale%3A5

z dokładnie takim efektem - zanikania promieni . czy jest to możliwe - podejrzewam ze tak i pewno doszedł bym do tego ale na moim komodore dojście metodą prób i błędów zajeło by 3 lata.

Z góry dziękuje za pomoc.

Ah ofkors Vray jak byco :D

Napisano

technicznie to tak:

 

sanded0.jpg

 

w diffuse jest procedural noise. thickness to głębokość na jakiej światło zanika. teraz tylko trzeba kombinować żeby ładnie wyglądało :) czarny pasek to błąd w modelu.

  • Confused 1
Napisano

Witam, pomyślałem że może rozwinę ten wątek ponieważ zdecydowana większość używa V-Ray'a i myślę że przydało by się coś dodać do tego, sam go używam na co dzień i przyznam że jest to bardzo system renderujący. Może w wolnym czasie zajmę się opisem jego funkcji, kiedyś gdy zaczynałem to było mi strasznie potrzebne lecz nigdzie tego nie znalazłem lecz teraz po dłuższym czasie studiowania V-Raya myślę że dało by się coś wykombinować. Liczę też na pomoc jeżeli ktoś chciał by ze mną spróbować to zrobić to proszę pisać :)

Napisano

marcin a wiesz mozze jak zainstalowac vray 1.50 robie tak jak jest w instrukcji napisane ale nie dziala. jak wpisuje nazwe kompa i save-uje to jak uruchomie 3ds max jeszcze raz to vray nie ma dalej licencji i nie dziala

Napisano

"polon" --> przy okazji troche byś schudł, chyba, że Ci to nie potrzebne :D

 

Co do wątku to jestem początkujący i w ogóle nie mam v-ray'a a stale tyle o nim słyszę. Jak to instalnąć, uruchomić i na tym działać ?

Napisano
"polon" --> przy okazji troche byś schudł, chyba, że Ci to nie potrzebne :D

 

mnie lepiej zywic niz ubierac, a w sumie to w obie strony tak samo dziala... :D

Napisano

Próbuję stworzyć materiał szkła do dwupowłokowej elewacji budynku. Chciałbym uzyskać efekt podobny do egzVrayGlass. Problem tkwi w tym, ze tafla nie odbija mapy HDRI, którą dodałem w zakladce Environment do skylight oraz reflections. Z góry dzieki za odpowiedz.

Gość pgajowy
Napisano

witam. Mam takie pytanko, pracuje na vray-u i gdy chce w scenie ustawić rozdzielczość większą niż 800x600 to wszystkie krawędzie robią się zygzakowate, którym parametrem można to wygładzić , probuje to robić adaptive subdivision ale mi nie wychodzi

Napisano
chais - jaką mape masz w slocie reflections w materiale tego szkła ?

 

generalnie wystarczy dodać mape HDRI do slotu Override max evoirment/reflection w zakładce evoirment w ustawieniach vraya.

 

W refleksjach materiału siedzi mapka faloff, a w override i reflection mam HDRI -> tak jak napisałem wcześniej.Jakieś inne propozycje ??

Napisano

Więcej szczegółów proszę;) Pokaż render, ustawienie świateł, tak parametry jak i układ w scenie no i ustawienia renderera. Jeśli oczekujesz konkretów, sam je podawaj;)

 

Pozdr

Napisano

a ja mam taki nietypowy problem, mianowocie czasem vray mi "wysiada" w ten sposob, ze gdy juz troche poprpacuje nad scena i robie ktorys z rzędu rendering, to czas renderingu niemilosiernie sie wydluza, komp pracuje "pelna parą" az prawie zawieche lapie. stwierdzilem, ze problem nie dotyczy ustawien, bo pojawia sie przy roznych parametrach renderera. kiedys dawalem rade wybranac z tego w ten sposob, ze przenosilem do nowej sceny meshe ze sceny "zepsutej" i dawalem identyczne ustawienia i wszystko bylo ok. teraz problem powrocil i nie moge sie z tym uporac. prosze o pomoc, bede wdzieczny...

Napisano

stary ja sie nie dziwie, ze Ci sie komp muli i rozgrzewa do czerwonosci bo nawaliles tam tyle disp'a ze hoo... moze da rade gdzie niegdzie zastapic to bumpem?

ja sobie wyrenderowalem Twoja scneke, ze zwyklymi materialami i bylo ok wiec to chyba wina materialow....

odchudz je troche.

pozdr

Napisano (edytowane)

Proszę, o to nowy test:

 

V-Ray_GI_Test_FAlcom2008.jpg

 

Myślę że będzie pomocny :) Jakieś punkty Rep. Mile widziane

 

Pozdrawiam

Edytowane przez naeq
  • Like 2
  • Sad 1
  • Confused 1
Napisano

Witam, wielkie to to niepotrzebnie, wygodniej by bylo wrzucic tekst z obrazkami... a co do merytoryki - takie porownania raczej maja sie srednio do prawdziwych wizek, rozumiem, ze chciales szybko wyrenderowac, ale de facto ten tutek pokazuje jak wyrenderowac czajniczka na bialym tle, do tego kazdy sposob sie nada, bo w scenie nie ma szczegolow... z boku przedstawiasz jakas "sluszna" droge, w ktorej zonglujesz ustawieniami i opisujesz efekty. generalnie malo konkretow, wyjasnienia na czym polegaja rozne techniki, jak dzialaja.... rozumiem, ze to nie help vray'a, ale ludzie przede wszystkim powinni rozumiec, co robia.

Napisano

Ten test jest dla ludzi już trochę obeznanych, a po 2. Mym zdaniem właśnie dużo ma związanego z vizkami, głównie chodziło o zmapowanie powierzchni oddalonych od okna, bo w wtedy wychodzą plamy. Tutaj tak ustawiłem, obiekt z dużą ilością szczegółów oddalony dość od źródła światła by promienie mogły się rozproszyć. Nie ma to pokazać jak oświetlić Vizke, a raczej jaka metoda jest dobra. Jeżeli Cie to tak męczy to mogę zrobić Helpa do V-Ray'a, ale to trochę potrwa :)

Napisano

widzisz, tylko problem w tym ze swiatlo na tym "skomplikowanym" obiekcie ma niewiele do roboty, wystarczy ze jedne scianki beda jasniejsze, a drugie ciemniejsze. przy irr mapie na -1, byle box na podlodze bedzie lewitowac. a jesli to test dla ludzi juz obeznanych w technikach, to po co im taki test?

Napisano

By zamiast przeznaczyć swój czas na testowanie metod, od razu zastosowali ta jedną niezawodną. Twierdzisz że ten test jest bez sensu, może sam sprawdzisz techniki, wygląda na to że w ogóle nie znasz się na renderingu. Jeżeli jesteś osobą obeznaną, powinieneś wiedzieć co ten test pokazuje. Gdybym użył innej, bardziej skomplikowanej sceny, efekt był by taki sam. Skąd to wiem? No właśnie dla tego że jestem "bardziej obeznany w technikach" i to nie pierwszy raz kiedy takie coś wykonuje. Dla tego stwierdziłem że budowanie bardziej zaawansowanej sceny będzie stratą czasu.

 

Mam nadzieje że rozumiesz o co mi chodzi.

Napisano

po pierwsze - peace. nie pisze tego wszystkiego tylko po to by sie poklocic. po drugie - piszesz w scenie o detalach - gdzie sa te detale? przeciez ta cala scena jest szarobura z jednym materialem, swiatlo jest jednolite, nie ma gdzie wykazac bledow gi(chocby takich, jak glupia ostrosc cieni). po trzecie - dziwna jest ta cala droga, jaka przebywasz z ustawieniami - chcoby np. sampling vraylightow. jak one maja dodac detali scenie? przeciez wiekszy smpl. sluzy tutaj tylko do wygladzenia krawedzi cieni, ktorych zreszta w kadrze nie widac. Tego typu niezrozumialosci jest wiecej - po co zwiekszasz max rate, skoro nie ma lewitujacych obiektow(btw: masz blad w opisie obrazka)? jaki sens ma zwiekszanie mtl gi? na koniec dziwisz sie, ze z tekstura efekt jest kompletnie inny niz z szarym materialem - przeciez to normalne przy gi, wlasnie dlatego testy "szarobure" maja sie nijak do wizek.

Napisano

FAlcom, nie złość się, ale GRIPI ma tu zupełną rację. Mnie też się wydaje, ze merytoryczna wartość jest raczej niska. Niepotrzebnie skupiasz się na oświetleniu clayowego wnętrza, skoro po dodaniu tekstury na podłogę cała wiedza "zdobyta" poprzednio do niczego się nie nadaje. Pomijam już fakt, że i tak w każdym wypadku GI jest dość słabe. Bardziej przydałby się test porównujący różne techniki, a nie różne, a właściwie tylko dwa, warianty Irradiance Map. Pozdro.

Napisano

Ja się nie złoszczę, w żadnym wypadku, ale nie rozumiem o co wam chodzi, test jest dość prosty i ukazał to co miał. Chciałem tylko przekazać to co wiem z doświadczenia, i zobrazować na prostej scence. A Zwiększając Subdivsy do VRL pokazałem tylko, że ta opcja nie jest do tego. Dużo ludzi to myli, dla tego tez to tam pokazałem.

 

No nic, nie ma co dalej tego przeciągać, następnym razem zrobię to w inny sposób :)

 

Pozdro Chłopaki

 

Edit:

Potwierdzenie mojej tezy, HSph ustawione na 40, Clr thr. na 0,5

Czyli tragedia, ale dzięki VRL + DE efekt jest bardzo zadowalający:

25min renderingu z dość dużą rozdzielczością, wystarczy tylko trochę sampling w VRL podkręcić z 16 na np. 32 i można renderować z super jakością.

 

classroomfa08gx6.jpg

Napisano

Falcom - przeciez sam pisales o plamach po dodaniu tekstur, wiec po co nadal testowac to na clayu? na irr mapie, tak jak powyzej ustawiles i przy normalnych szaderach beda wlasnie okropne plamy(dokladnie, jak w twoim tescie nr 5), zeby to jakos wygladalo, bys musial maksymalnie je zblurowac. szading pochodzacy z vrl? okej, tu sie cienie sprawdzaja, ale dlatego, ze boczna sciana to praktycznie jedno, wielkie swiatlo, obejmujace cala scene. a normalne mieszkania to nie sa chyba sale klasowe? ;) w cieniu obiekty beda lewitowac ;). a de to nic innego, jak ao i jako fejk nie daje realistycznych rezultatow... zawsze mozna liczyc ze klient niezauwazy :D

 

ufff.... to chyba najdluzsza moja polemika na forum :P

pozdrawiam!

Napisano

GRiPi - Zaraz się zdenerwuje! :P Udowodnię Ci to!, Wyśle jeszcze dziś render mieszkania w pełni otexturowanego z shaderami i wyrenderowaego właśnie ta techniką :) Pozdro Ziomuś, Ta rozmowa to targanina jak na moim (poprzednim) awatarze :D

Napisano

No to tak na żarty :) niestety server mi teraz padł i muszę coś z tym zrobić bo wszystko co udostępniam na forum jest aktualnie niedostępne ;/ no i muszę wysłać jakąś vizke z tą techniką... eh.

 

Edit:

 

Właśnie ktoś wklepał mi - punkta za rozpisany przeze mnie test oświetlenia sceny w V-ray'u który zapastowałem parę postów wcześniej, do czego to doszło na tym forum że za dobra inicjatywę można nawet dostać minusy :) Ten ktoś nawet się nie podpisał, hm...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności