Chris Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 Jak widać, po burzliwych naradach z Ftorkiem wymyśliliśmy nietuzinkowy temat :) Temat pod publiczke - environment, indoor :) Ubikacja do której bałbyś się wejść - temat wbrew pozorom szeroki. Nie jest powiedziane że ma sama w sobie straszyć, choć oczywiście nikt wam nie zabrania krwistych klimatów. "Może to być po prostu brudna łazienka - a może być jakiś obskurny sracz w którym młodzi szataniści zabili czarnego kota" - by Ftorek :D Liczymy na waszą pomysłowość! Ograniczenia na całą scenę: 8k tris, tekstury 2x1024 (i ich odpowiedniki - 8x512, 32x256, 6x512 i 8x256 itd) + jak ktoś chce alphy, speculary, normale itp. Termin składania prac - 11.06.06r
naeq Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 oOo, może się Udziele i Coś zorbię :D Tylko znajdę czas... jutro rozrysuję koncept :)) pozdro Edit: A co do Ograniczeń, To maxymalnie w scenie moga być np. 2 pliki textór o rozdzielczości 1024x1024 ?? no i maxymalnie 8000 poligonow ??
ftorek Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 hej - 8k triangli a texturki - maxymalnie 2x1024 (ale mozesz sobie to rozbic na np 1x1024 + 3x512 + 4x256)
Chris Napisano 21 Maj 2006 Autor Napisano 21 Maj 2006 Wrzystko sie zgadza tylko tekstury przyz U otwarte. :D sorry, taki już mój ciężki dowcip :D Pozdro! Chris
himek Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 cholerka... z checia bym wystartowal -- temat spoko :) -- niestety raczej nie dam rady -- do 11 musze zlozyc prace... i pewnie nie dam rady nic w stylu kibla splodzic.... zobaczymy :) -- ale temat spoko :D
himek Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 cholerka... z checia bym wystartowal -- temat spoko :) -- niestety raczej nie dam rady -- do 11 musze zlozyc prace... i pewnie nie dam rady nic w stylu kibla splodzic.... zobaczymy :) -- ale temat spoko :D
_michal Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 fajny temat, kibelek z Silent Hilli załatwia sprawę hehe. Ja odpadam tym razem, nie cierpię enviro, ale będę gorąco kibicować (empeck cheerleader).
kurt_hectic Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 no spoko (Pain ma juz skonczony model;) ale mi nie pasuja 2 rzeczy: 8k tris - za duzo tekstury 2x1024- przeciez 2 to na sam dir poleci :\ textura: kibla, kafelki 1, kafelki 2, sciana, sufit, lampa, inne detale.... :\ ograniczenie powinno byc w postaci wielkosci textur, a nie ich ilosci,,,,tak mi sie wydaje podczas pisania tego posta napisalo sie 6 innych :P
Przybysz Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 HAHAHAHAH... Ledyr,genialny avek!! Ekhem... Ja nie startuje, nie mój klimat, ale będe kibicował. Życze powodzenia.
naeq Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 czekajcie czekajcie... tzn. mam zrobić kibelek z amteriałami i ze wszytskim czy taki poprostu otexturowany... bo nigdy się w tym dzialne nie produkowałem więc nie wiem ;P czy mam to zorbić jak jakąś scenę zwyczają z ogrraniczeniami regulaminowymi czy coś jak do gry...
naeq Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 czekajcie czekajcie... tzn. mam zrobić kibelek z amteriałami i ze wszytskim czy taki poprostu otexturowany... bo nigdy się w tym dzialne nie produkowałem więc nie wiem ;P czy mam to zorbić jak jakąś scenę zwyczają z ogrraniczeniami regulaminowymi czy coś jak do gry...
ledyr Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 czekajcie czekajcie... tzn. mam zrobić kibelek z amteriałami i ze wszytskim czy taki poprostu otexturowany... bo nigdy się w tym dzialne nie produkowałem więc nie wiem ;P czy mam to zorbić jak jakąś scenę zwyczają z ogrraniczeniami regulaminowymi czy coś jak do gry... obydwie opcje ktore przedstawiles sa dla mnie takie same :) z tego co wiem, to masz zrobic model calej ubikacji i oteksturowac ją(normale, speculary itp.) pomoglem ?:)
ftorek Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 kurt - nie wiem - moze poozno juz... albo ja stary jestem i nie kumam mlodziezy... ale absolutnie nie rozumiem twojego posta?? moglbys rozjasnic?? co do limitu triangli - jak sie zmiescisz w mniejszej ilosci a bedzie wygladac superek to lux bajera tak czy siak :D co do texturek - dajemy limit wielksci map - 2 mapy 1024x1024 (albo 1024x2048) - ale mozesz to sobie podzielic jak chcesz... passa
kozioo Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 W drodze wyjątku poprę wniosek kurta o zmniejszenie ilości trójkątów :> 8K to na prawde dużo, spokojnie można by zmniejszyc limit o jakieś 2 tysiaczki. Chyba że bawimy się w modelowanie kropel wody ;)
Knysha Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 Hmm z checia bym sie przylaczyl, ale tylko 2 teksturki to za malo... No chyba, ze je rozbijac na mniejsze, jak to mowicie :))
ledyr Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 kurt - nie wiem - moze poozno juz... albo ja stary jestem i nie kumam mlodziezy... ale absolutnie nie rozumiem twojego posta?? moglbys rozjasnic?? chodzi chyba o to ze te 2x 1024 starcza na te głowne tekstury i ze zapomniales o detalach. ja jestem za, lepiej ograniczyc wielkosc a nie ilosc bo ograniczona ilosc ogranicza mnogosc(modeli) :D HAHAHAHAH... Ledyr,genialny avek!! Ekhem... hehe, mi tez sie podoba :D EDIT: W drodze wyjątku poprę wniosek kurta o zmniejszenie ilości trójkątów :> 8K to na prawde dużo, spokojnie można by zmniejszyc limit o jakieś 2 tysiaczki. Chyba że bawimy się w modelowanie kropel wody ;)ja was nie rozumime, najpierw sie czepiacie ze za malo ze tak bylo 10 lat temu... a teraz ze za duzo, przeciez nikt nie kaze wymodelowac az 8 k a pozatym nie koniecznie m,usi chodzic o kibel domowy ale na przyklad w jakiejs restauracji czy cos gdzie jest pisuarów 5 , 5 kabin i jeszcze moze ktos bedzie chcial dorobic jakies zwloki czy dziury w scianach czy deski...
KLICEK Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 Knysza nie musisz robic 2x 1024 tylko jej odpowiedni 256x256 tylk otak zeby suma tych textur rownala sie 2 x 1024 to jest naprawde duzo , pozatym mozesz zrobic jeszcze mniejsze ;))))))
Knysha Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 Knysza nie musisz robic 2x 1024 tylko jej odpowiedni 256x256 tylk otak zeby suma tych textur rownala sie 2 x 1024 to jest naprawde duzo , pozatym mozesz zrobic jeszcze mniejsze ;)))))) Hehe taaaa, a pozniej detale na teksturze czym bede rysowal? Paznokciem po monitorze xD?
KLICEK Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 najlepiej myszka :D:D:D:D Co do polikauntu to jest ql texturki tez ! mozna oszukac i cam mapping zrobic ! *spryciaz* nie no na powaznie :) to wszystko jest ok , texturki przeciez bedziesz robil sajmlesowe nie wykozystasz 1024 na jedna sciane tylko mniejsza na wszystkie powiezchnie gdzie jest taka sama texurka jezeli sie myle poprawcie !
kozioo Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 ja was nie rozumime, najpierw sie czepiacie ze za malo ze tak bylo 10 lat temu... a teraz ze za duzo, przeciez nikt nie kaze wymodelowac az 8 k a pozatym nie koniecznie m,usi chodzic o kibel domowy ale na przyklad w jakiejs restauracji czy cos gdzie jest pisuarów 5 , 5 kabin i jeszcze moze ktos bedzie chcial dorobic jakies zwloki czy dziury w scianach czy deski... Mi chodzi o to, że nakład pracy rośnie przy wzroście ilości trisów. I rośnie szybciej niż liniowo. Ale masz racje, nie trzeba wykorzystać tych 8000, więc nie robie wiecej problemu. W koncu bawimy się dla przyjemności, a nie walczymy o złote kalesony:>
ftorek Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 klicek - nie myslisz sie :D - potem tylko dirtmape i lajtmape na innym kanale pykniesz (calkiem nieduza - np jakies 256x256) i bedzie cud moiid i orzeszki :D appas
Shalivan Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 hmzzz... to będzie ciężkie ale przeskocze tę maturke z infy ;) dodajcie mnie :)
kurt_hectic Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 "- potem tylko dirtmape i lajtmape na innym kanale pykniesz" AHA, czyli dirty tez tak sie robi, spokoooo :) ludzie policzcie ile wam bedzie potzreba textur... 8x 512 to faktycznie MOZE starczyc,,,ale bedzie ciezko... 1sufit 2podloga 3sciana_1 4sciana_2 5dirt_1 6dirt_2 7kibel 8_papier, deska(jakas...),lustro, mydlo 9 inne detale ....sie zobaczy, moze starczy///
KLICEK Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 Kurt poprostu zobaczysz czy Ci staryczy i tak zmodyfikujesz swoja wizje kibelka zeby starczylo, wywalisz kabine itp po 2gie to ma byc kibel do ktorego bysmy sie bali wejsc , to zamiast kibla czarna dziure walnac i juz jedna 512 do przodu hehehehehe
Knysha Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 ...to zamiast kibla czarna dziure walnac i juz jedna 512 do przodu hehehehehe Buehehe no stary teraz mnie roooooozwaliles w drobne xD kibel, podloga, oswietlenie, 2x sciana, sufit - wychodzi 6 :]
SWRSC Napisano 21 Maj 2006 Napisano 21 Maj 2006 ech, wystartowałbym gdyby nie te ograniczenia... w sumie po co one zostały wprowadzone? Bitwy powinny uczyć kreatywności, a jak tu być kreatywnym skoro jest się ograniczonym... to jak będzie?
ftorek Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 hyhy - dostosuj sie lub gin :D a serio - no jakby nie bylo to jest minibitwa game-artowa - a w game-arcie zawsze byly/sa i beda ograniczenia :D - chodzi o kreatywnosc jak najbardziej (moze i bardziej bo jest trudniej przekazac to co chcesz mniejszym wachlazem srodkow :) pzoa ps. ehhh kurt - jak bedziesz tak jojczyl to zobaczysz... przyjdzie po ciebie zle i zje ci watrobe... - nawet nie zauwazysz kiedy :D - do roobootyyy!! a nie... marudzisz :D
kurt_hectic Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 spoko oko! SWRSC- to Ciebie jeszcze chyba czeka ten czas kiedy nad glowa stoii Ci koles i tylko mowi: "ZA DUZO POLY!!! zrob z tego 2 kamienie, przeciez limit na caly ten kawalem to xxx" :P. to jest nieodlaczny aspekt game artu...
Por@szek Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 To ile w koncu jest, 6 czy 8k? Bo inaczej bede dystrybuowal poli. Albo wogole zmienie koncept ( ftorencjusz wez czasem zajrzyj na tego swojego gadulca).
ftorek Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 porach - 8k triangli w robocie nie mam gadulca - wiec w sumie tylko wieczorami :D
naeq Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 Ej czemu uważacie że 8000 trójkątów to dużo ;P to jest 4000 poligonow, a jak ja chce zrobić jakieś detale to będzie kapota ;P edit: Zrobiłem dopeiro ściany jak najbardziej optymalnie i specialne dzwi i jeden detal na ścianie i już mam 335 Poly ;P hehe, pierwsze koncepty w głowie i peirwsze widoiki w 3d, ale wogole bedize inaczej to taki teścik :))
_michal Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 tnij, tnij te ścianki, w tym cały urok :D i pokaż siatkę
ftorek Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 Uprzejmie uprasza sie uzytkownikow o niezasmiecanie glownego watka szostej edycji minibitwy tworami wlasnej wyobrazni. Jednoczesnie chcielibysmy poinformowac o mozliwosci zalozenia osobnego watka przez kazdego uczestnika, w ktorym mozna umieszczac w/w twory. pozdrawiam buaahahahaha
Shalivan Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 no właśnei cała sztuka na tym polega falcolm ;) aby nie było łatwo :)
Knysha Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 Ja sie przylacze pojutrze - jutro ostatnia maturka, wiec nie mam jak zaczac od dzisiaj :). Pzdr! ;]
Shalivan Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 Knysha co angielski ? EDIT: a nie to ty za mną zdajesz infe !!!! :D nio to powodzonka
ledyr Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 jak zwykle wiele osób mówi, zobaczymy ile skonczy chociaz modelowac :D oby jak najwiecej, a tak wogóle to skoro mówicie o uzywaniu tekstury jednego kafelka i ... nie wiem jak to sie nazywa ale w kazdym razie da rade wtedy jakoś dodac nierównomierne zabrudzenia (krew, rdza) ? powodzenia Knyshna ;)
_michal Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 Decal - textura plamy z alfą nałożona na plane tuż ponad powierzchnią podłogi/ściany
Knysha Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 Shalivan - angielski phew, polski jutro ;] ledyr dam ja Ci knyshne :D
ftorek Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 empeck - hmmm - decal moze szwankowac ('flikowanie' jak to ladnie wczesniej okresliles bedzie bo zbufor bedzie sie krzaczyl - moowie 'byc moze' of course nie wiem dokladnie) ja bym raczej poszedl w mixowanie materialow - maska mieszania moze miec ciut mniejsza rozdzialke nic mapa koloru/detalu - wiec mozna sporo zaoszczedzic miejsca na texturce... no nie wiem... pdoap
ledyr Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 ehk no nie bede sie bawił 8x512 powinno starczyc ledyr dam ja Ci knyshne :D oops :D sorry nie zauwazylem :D
_michal Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 ftorek - decale w ten sposób były stosowane nawet w Q3, fajnie ty wygląda jak się wyripuje geometrię z gry (bezpośrednio z OpenGL'a), na ścianach jest pełno sladów po strzałach właśnie jako kwadratowe plejny, pokazałbym, ale nie chce mi się teraz Quaka odpalać, czasu mało. Po prostu trzeba go ustawić na tekiej wysokości by nie było to za bardzo widoczne, ale też by nie flikały: http://reality.artificialstudios.com/twiki/bin/view/Main/CreatingDecals
naeq Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 sorki za zaśmiecanie wądku i zakładam nowy :D:d co prawda nie wime czy skncze bo mam duzo nauki ale kurcze zabiore zsie za to :D:D pozdro
Cruzh3r Napisano 25 Maj 2006 Napisano 25 Maj 2006 Pomysł troche śmierdzi(taki troche gów!@#!;D). Zamieszcze coś jak już będe miał final wersje.
kurt_hectic Napisano 5 Czerwiec 2006 Napisano 5 Czerwiec 2006 ej dajcie jeszcze miesiac czasu.... bo tak nikt nie skaczy :\. a nowej chyba nie ma sensu zaczynac....zaczlem prace i malo mam czasu...dopiero jak sie przyzwyczaje to zaczne dlubac w domq cos. poza tym mundial....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się