Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

za skomplikowanie nie wygląda ale to może zaleta ;-) w końcu chodzi o sculpowanie a nie simulacje dynamiki obiektów ciał miękkich czy coś

 

nie lubie softów które przepychją swoje "revolucyjne" pomysły choćby odnośnie manipulatowów czy widoku i wmawia że to jest najlepsze

 

zbrush to udziwniony dziwoloąg ;-) a ten wygląda ok bez zbędnych opcji których mało kto używa (przynajmniej ja) no i może w końcu coś sie ruszy w tej kategori softów bo zbrush od 160 lat ma wersje 2 a premiera ver 2.5 będzie tak szybko jak Duke Nuke Forever ;-)

 

oby był dobrye mam super oczekiwania i nadzieje na lepsiejsze jutro ;-P hehe

Napisano

szczerze to jeden z ciekawiej zapowiadających sie softów na jaki sie teraz oczekuje ;]

 

warto bylo by miec fajny, sprawny program do mazania po obiekcie, exportowaniu displacement i bump map (oddzielnie i oddzielna praca na tych kanałach)

 

Zbrush lekko odstrasza UI, ja przynajmniej nadal nie moge sie do neigo przyzwyczaić, a tu zapowiada sie świetnie

Napisano

W tym tygodniu maja wybrac pierwsza (kolejną) grupę beta-testerów.

BTW, podobno (dużo podobno) mudbox będzie kosmicznie zoptymalizowany dla high poly.

Napisano
podobno nawigacja viewportów ma taką jak Maya.

 

ahh maya moje marzenia sie spełniją uwielbiam jak moge sobie poustawiać myche aby pracowała jak w majce i dlatego np Hexagon mnie niesamowicie deneruje bo tam jedyne co da sie zrobic z mychą to odwrócić osie ;-( nędzaaaa że hoho ;-)

no a jak sie przesiadam z hexa do majki to mi sie mylą przyciski i generalnie koszmar

Napisano

empeck, spójrz uważniej bo screenie widać

Dokładnie masz: 6 291 432 poly + inny mesh w scenie 830 110 poly. To w sumie obciąża 810 MB ramu.

Napisano

Marcin - całkowicie sie zgadzam, do ZB to już dwa razy sie przymierzałem i zawsze kończyło sie na tym, że po paru dniach rzucałem to wszystko w cho..re, a tu ładnie, skromnie i schludnie, jeśli jeszcze tylko czarny interface będzie, to już będę całkowicie szczęśliwy :)

Napisano

wg mnie ten bucik fenomenalnie wygląda. Delikatne zmarchy charakterystyczne dla takich butów. Pytanko tylko jak łatwo da się to przenieść (jesli trzeba będzie) do innych softów.

Gość User190
Napisano

Czyli nie jestem jedyny, którego Z odstraszył?? :) Może tym razem będzie lepiej - wygląda smakowicie :)

Napisano

co do zb to ma swoje prawe i swój pokręcony swiat ale w gruncie rzeczy nawet go polubiłem jest w nim duzo dobrego i poza samym gnieceniem i rzezbieniem uzywam go głónie do teksturowania.. ale czas na swierzy oddeech kto wie .. moze mudbox stanie sie powaznym konkurentem..

Napisano
Marcin - a nie wystarczy ci do tego paint deformation ?

 

nie ;] bo musiał bym zagęszczać siatke specjalnie do tego, chodzi mi glownie o wypalanie map displacement ktore można uzyc poźniej z vrayDisplacementMod (który nie dodaje zbędnych polygonów tam gdzie mapa displacement ma wartość 128 w skali szarości) ;]

Napisano

Ale gdyby tak po MS nałożyć modyfikator edit poly i na nim robić deformacje ? Plusem jest to, że robisz wszystko w jednym programie ( i nie musisz zagęszczać siatki), minusem wygoda i szybkość pracy w viewportach. Osobiście też wolałbym w takim mudboxie + displace, ale jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma... :)

Napisano

Bucik fajny...a program wygląda ładnie, przejrzyście. Ciekawe jaka będzie finalna wersja. Zbryshem się nigdy nie bawiłem. Jakoś nigdy mnie nie interesował. Raz bawiłem się w Wings3D;) ale jakiś do kitu ten program:D

Napisano
O co wam chodzi z interfejsem ZB jest super,mozna go opanowac w 5min.Nie wiem jakie macie z nim problemy.

 

podpisuje sie pod tym rekami i nogami ;)

Napisano

Interfejs ZB nie jest zły, tylko importowanie modelu jest imo trochę nielogiczne. Importuje się go jako tool, a nie jako stricte model do edycji. Chyba, że mam jakieś nieaktualne dane. ;)

Napisano

ale co z tego? nie rozumiem tego zarzutu wzgledem zbrusha :|

 

Jaka jest roznica ? i tu i tu sa 2wa klikniecia :) a zazwyczaj przed uruchomieniem programu czyta sie jego dokumentacje albo inne bzdety ktorych na necie jest miliony ;)

Napisano

co prawda to prawda jesli sie chce to interface zbrusha przyjemny jest i wszystko mozna latwo znalezc i zastosowac w zalozeniu mial byc intuicyjny moze troche sie to nie udalo ale i tak jest dobrze a zobaczymy jak bedzie w 2.5 :) ale ja nie narzekam moze jedynym minusem jest to ze nieraz jak ktos zaczyna zabawe to niewie co wcisnac aby nie stracic pracy, przez przypadek kliknie edit i juz nie wie jak wrocic prace ktora tak naprawde jest nadal w toolu moze to odstrasza niewiem ale chetnie sprawdze Mudboxa:) wtedy moze sie rozjasni cusik aby porownac:)

Napisano
ale co z tego? nie rozumiem tego zarzutu wzgledem zbrusha :| [...]

[...] moze jedynym minusem jest to ze nieraz jak ktos zaczyna zabawe to niewie co wcisnac aby nie stracic pracy, przez przypadek kliknie edit i juz nie wie jak wrocic prace ktora tak naprawde jest nadal w toolu [...]

No coś w tym stylu między innymi. :)

Program stał się sculptorem, tymczasem autorzy to trochę utrudnili na starcie. Potem wszystko już jest cacy.

No ale nie ważne, to i tak jest nieduży problem, choć nie ukrywam, że wolałbym mieć w programie funkcje "import object to sculp" (czy coś w ten deseń), a tool, to już zupełnie co innego.

Było minęło. Fiszyzm. ;)

 

 

pozdrawiam

Napisano
nie wyglada zachecajaco....zbrush ma monopol na razie na hi poly i chyba tak zostanie...

 

Żartujesz chyba?

Oczywiście, że nie mamy żadnych danych poza tym co twierdzą twórcy i beta-testerzy ale podobno mozna w czasie rzeczywistym rzeźbic na obiekcie wielomilionowym. To juz dorównuje Zbrushowi.

Mnie sie dobrze pracuje w ZB ale denerwują mnie trochę braki pamięci (ZB nie zje więcej niz 2GB ramu w win 64).

Poza tym ciągle są bugi. Robię displacement map w tiff, którego po ponownym włączeniu juz nie che otworzyć (nieakceptowany plik).

Robie alphy w TIFF, psd, bmp i ich na ogół nie akceptuje (patrz wyzej).

ZB ma tez swoje limity. Często chciałbym pójść powyżej 10 mln poly i nie mozna.

Napisano

A powiedz Gordy w jakim innym programie mozesz pracowac z siatka 5mln? :) A w 2.5 podobno mozna bedzie bez problemy 15mln siateczke obrabiac :) Co do tiff-ow to sie zgadzam,brakuje mi kompatyblinosci z wieksza iloscia formatow.

Napisano

Fajnie że jeszcze ktoś wypuszcza tego rodzaju , dość specyficzny soft, jakby nie było gdzie jest konkurencja tam klient korzysta. Chociaż czy słowo konkurencja nie jest na wyrost to się jeszcze okaże. pozdro.

Napisano

Hmm testowałem tego mudbox'a , po importowaniu modelu głowy, udzwignal ok pol miliona scianek, zbrush na tym samym modelu 1,5 miliona, hmm może mudka dopracują jeszcze, layerki na detale to super pomysl , stencil tez.

Napisano

Zbrush to wcale nie porażka, wystarczy troszke wprawy, treningu, a nie poddawania się. Zresztą to samo można o mayce powiedzieć i houndinim, po 2 minutach odechciewa mi sie na to patrzeć:).

 

kwestia przyzwyczajenia. Wygląda na to że Mudbox bedzie miał bardzo fajne opcje malowania na obiektach. Chyba że szwy na tym bucie były pojedyńczo nakładane:), miło by było gdy by była taka opcja, że można jak w Corel Painterze, można było wybierać częstośc powtarzania się brusha, i kierunek obrotu samego pędzla zgodnie z kierunkiem myszy

Napisano

w nowym zbrushu 2.5 ma byc kilka na rpawde fajnych usprawnien, widac, ze pixologic sie nie poddaje i ma odpowiedz na mudboxa, zobaczcie na przyklad 2 ostatnie filmiki z siggraphu, sa na forum pixolator.

Napisano

Szczerze mówiąc miałem okazję bawić się jednym i drugim i według mnie mudbox nie dorasta zbrushowi do pięt. O pomstę do nieba woła beznadziejnie słaba współpraca z 3ds maxem, dziwi mnie też brak natywnego wsparcia formatu 3ds i beznadziejny import z fxb. Szczerze mówiąc to wolałem używać obj do wymiany danych między programami. Poza tym to nawet z darmowym sculptrisem pracowało mi się znacznie przyjemniej, a po paru godzinach pracy mudbox mi się zawiesił ze 4 razy w najbardziej idiotycznych momentach (np jak dodawałem layer). Zbrush ma fajny plugin (zdaje się GoZ) który pozwala na wymianę danych między 3ds maxem a tym programem. Mudbox niby też ma coś takiego, ale działa to tak beznadziejnie, że szkoda gadać. Nie dość że nie eksportuje prawidłowo materiałów to jeszcze gubi mi po drodze połowę rzeczy i rozwala czasem model na kawałki.

Napisano

Nagroda górnika roku została przyznana. Wątek odkopany po prawie 6 latach.

Z Mudboxem mam zupełnie inne doświadczenia i gdyby podmienić w Twoim poście "mudbox" na "zbrush", to treść odpowiadałaby moim odczuciom niemal idealnie. :D

Napisano

Faktycznie. Luki masz rację. 6-letni wątek :)

Przy okazji nie zdawałem sobie sprawy, że ZBrush ma już tyle lat. Jakoś mi się wydawało, że to młodszy soft.

Aethersis: chyba przy okazji nowych wersji ZBrush'a i Mudbox'a było więcej komentarzy na czasie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności