Gordy Napisano 11 Czerwiec 2006 Napisano 11 Czerwiec 2006 Screeny interface'u. Robi się ciekawie. http://www.mudbox3d.com/guiPreview.html
Destroyer Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 za skomplikowanie nie wygląda ale to może zaleta ;-) w końcu chodzi o sculpowanie a nie simulacje dynamiki obiektów ciał miękkich czy coś nie lubie softów które przepychją swoje "revolucyjne" pomysły choćby odnośnie manipulatowów czy widoku i wmawia że to jest najlepsze zbrush to udziwniony dziwoloąg ;-) a ten wygląda ok bez zbędnych opcji których mało kto używa (przynajmniej ja) no i może w końcu coś sie ruszy w tej kategori softów bo zbrush od 160 lat ma wersje 2 a premiera ver 2.5 będzie tak szybko jak Duke Nuke Forever ;-) oby był dobrye mam super oczekiwania i nadzieje na lepsiejsze jutro ;-P hehe
Gordy Napisano 12 Czerwiec 2006 Autor Napisano 12 Czerwiec 2006 podobno nawigacja viewportów ma taką jak Maya.
Marcin Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 szczerze to jeden z ciekawiej zapowiadających sie softów na jaki sie teraz oczekuje ;] warto bylo by miec fajny, sprawny program do mazania po obiekcie, exportowaniu displacement i bump map (oddzielnie i oddzielna praca na tych kanałach) Zbrush lekko odstrasza UI, ja przynajmniej nadal nie moge sie do neigo przyzwyczaić, a tu zapowiada sie świetnie
Gordy Napisano 12 Czerwiec 2006 Autor Napisano 12 Czerwiec 2006 W tym tygodniu maja wybrac pierwsza (kolejną) grupę beta-testerów. BTW, podobno (dużo podobno) mudbox będzie kosmicznie zoptymalizowany dla high poly.
_michal Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 bucik na GUI preview ma ponoc 5 mln poly.
Destroyer Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 podobno nawigacja viewportów ma taką jak Maya. ahh maya moje marzenia sie spełniją uwielbiam jak moge sobie poustawiać myche aby pracowała jak w majce i dlatego np Hexagon mnie niesamowicie deneruje bo tam jedyne co da sie zrobic z mychą to odwrócić osie ;-( nędzaaaa że hoho ;-) no a jak sie przesiadam z hexa do majki to mi sie mylą przyciski i generalnie koszmar
Gordy Napisano 12 Czerwiec 2006 Autor Napisano 12 Czerwiec 2006 empeck, spójrz uważniej bo screenie widać Dokładnie masz: 6 291 432 poly + inny mesh w scenie 830 110 poly. To w sumie obciąża 810 MB ramu.
_michal Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 a fakt, coś tam jest, sugerowałem się wątkiem na cgtalk, nie przyglądałem się aż tak GUI'owi
streaker Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 Marcin - całkowicie sie zgadzam, do ZB to już dwa razy sie przymierzałem i zawsze kończyło sie na tym, że po paru dniach rzucałem to wszystko w cho..re, a tu ładnie, skromnie i schludnie, jeśli jeszcze tylko czarny interface będzie, to już będę całkowicie szczęśliwy :)
Marcin Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 ja chce tylko softu do robienia "zmarszczek" do poduszek i do foteli, łóżek i sof ;] edit - ;]
Gordy Napisano 12 Czerwiec 2006 Autor Napisano 12 Czerwiec 2006 wg mnie ten bucik fenomenalnie wygląda. Delikatne zmarchy charakterystyczne dla takich butów. Pytanko tylko jak łatwo da się to przenieść (jesli trzeba będzie) do innych softów.
Gość User190 Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 Czyli nie jestem jedyny, którego Z odstraszył?? :) Może tym razem będzie lepiej - wygląda smakowicie :)
misiekhc Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 nooo, w koncu cos sie ruszylo z tego typu softem, zobaczymy jak to beidze wygladalo...
streaker Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 Marcin - a nie wystarczy ci do tego paint deformation ?
sith_LORD Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 co do zb to ma swoje prawe i swój pokręcony swiat ale w gruncie rzeczy nawet go polubiłem jest w nim duzo dobrego i poza samym gnieceniem i rzezbieniem uzywam go głónie do teksturowania.. ale czas na swierzy oddeech kto wie .. moze mudbox stanie sie powaznym konkurentem..
tweety Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 ech... mogliby się pokusić i wydać coś ala PS. założę się, że nikt by nie miał problemów :]
Marcin Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 Marcin - a nie wystarczy ci do tego paint deformation ? nie ;] bo musiał bym zagęszczać siatke specjalnie do tego, chodzi mi glownie o wypalanie map displacement ktore można uzyc poźniej z vrayDisplacementMod (który nie dodaje zbędnych polygonów tam gdzie mapa displacement ma wartość 128 w skali szarości) ;]
streaker Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 Ale gdyby tak po MS nałożyć modyfikator edit poly i na nim robić deformacje ? Plusem jest to, że robisz wszystko w jednym programie ( i nie musisz zagęszczać siatki), minusem wygoda i szybkość pracy w viewportach. Osobiście też wolałbym w takim mudboxie + displace, ale jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma... :)
CzAk1 Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 Bucik fajny...a program wygląda ładnie, przejrzyście. Ciekawe jaka będzie finalna wersja. Zbryshem się nigdy nie bawiłem. Jakoś nigdy mnie nie interesował. Raz bawiłem się w Wings3D;) ale jakiś do kitu ten program:D
krzysiek_gfx Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 O co wam chodzi z interfejsem ZB jest super,mozna go opanowac w 5min.Nie wiem jakie macie z nim problemy.
KLICEK Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 O co wam chodzi z interfejsem ZB jest super,mozna go opanowac w 5min.Nie wiem jakie macie z nim problemy. podpisuje sie pod tym rekami i nogami ;)
RA Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 Interfejs ZB nie jest zły, tylko importowanie modelu jest imo trochę nielogiczne. Importuje się go jako tool, a nie jako stricte model do edycji. Chyba, że mam jakieś nieaktualne dane. ;)
KLICEK Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 ale co z tego? nie rozumiem tego zarzutu wzgledem zbrusha :| Jaka jest roznica ? i tu i tu sa 2wa klikniecia :) a zazwyczaj przed uruchomieniem programu czyta sie jego dokumentacje albo inne bzdety ktorych na necie jest miliony ;)
Szymeq Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 co prawda to prawda jesli sie chce to interface zbrusha przyjemny jest i wszystko mozna latwo znalezc i zastosowac w zalozeniu mial byc intuicyjny moze troche sie to nie udalo ale i tak jest dobrze a zobaczymy jak bedzie w 2.5 :) ale ja nie narzekam moze jedynym minusem jest to ze nieraz jak ktos zaczyna zabawe to niewie co wcisnac aby nie stracic pracy, przez przypadek kliknie edit i juz nie wie jak wrocic prace ktora tak naprawde jest nadal w toolu moze to odstrasza niewiem ale chetnie sprawdze Mudboxa:) wtedy moze sie rozjasni cusik aby porownac:)
RA Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 ale co z tego? nie rozumiem tego zarzutu wzgledem zbrusha :| [...] [...] moze jedynym minusem jest to ze nieraz jak ktos zaczyna zabawe to niewie co wcisnac aby nie stracic pracy, przez przypadek kliknie edit i juz nie wie jak wrocic prace ktora tak naprawde jest nadal w toolu [...] No coś w tym stylu między innymi. :) Program stał się sculptorem, tymczasem autorzy to trochę utrudnili na starcie. Potem wszystko już jest cacy. No ale nie ważne, to i tak jest nieduży problem, choć nie ukrywam, że wolałbym mieć w programie funkcje "import object to sculp" (czy coś w ten deseń), a tool, to już zupełnie co innego. Było minęło. Fiszyzm. ;) pozdrawiam
kurt_hectic Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 nie wyglada zachecajaco....zbrush ma monopol na razie na hi poly i chyba tak zostanie...
Gordy Napisano 12 Czerwiec 2006 Autor Napisano 12 Czerwiec 2006 nie wyglada zachecajaco....zbrush ma monopol na razie na hi poly i chyba tak zostanie... Żartujesz chyba? Oczywiście, że nie mamy żadnych danych poza tym co twierdzą twórcy i beta-testerzy ale podobno mozna w czasie rzeczywistym rzeźbic na obiekcie wielomilionowym. To juz dorównuje Zbrushowi. Mnie sie dobrze pracuje w ZB ale denerwują mnie trochę braki pamięci (ZB nie zje więcej niz 2GB ramu w win 64). Poza tym ciągle są bugi. Robię displacement map w tiff, którego po ponownym włączeniu juz nie che otworzyć (nieakceptowany plik). Robie alphy w TIFF, psd, bmp i ich na ogół nie akceptuje (patrz wyzej). ZB ma tez swoje limity. Często chciałbym pójść powyżej 10 mln poly i nie mozna.
krzysiek_gfx Napisano 14 Czerwiec 2006 Napisano 14 Czerwiec 2006 A powiedz Gordy w jakim innym programie mozesz pracowac z siatka 5mln? :) A w 2.5 podobno mozna bedzie bez problemy 15mln siateczke obrabiac :) Co do tiff-ow to sie zgadzam,brakuje mi kompatyblinosci z wieksza iloscia formatow.
Gordy Napisano 14 Czerwiec 2006 Autor Napisano 14 Czerwiec 2006 chodzi mi o mikrodetale, które mozna osiągnąć dopiero z duzymi polycountami.
brumugun Napisano 16 Czerwiec 2006 Napisano 16 Czerwiec 2006 Fajnie że jeszcze ktoś wypuszcza tego rodzaju , dość specyficzny soft, jakby nie było gdzie jest konkurencja tam klient korzysta. Chociaż czy słowo konkurencja nie jest na wyrost to się jeszcze okaże. pozdro.
Destroyer Napisano 30 Lipiec 2006 Napisano 30 Lipiec 2006 Mudbox Preview: A Dream Come True for 3D Artists
PAINbringer Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 Czekam na mudboxa z niecierpliwością :] Jedno trzeba im przyznać - kampania reklamowa idzie im bardzo dobrze EDIT: jest gdzieś informacja o przewidywanej cenie programu?
Master Kiełbaster Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 łoł ql nius. dziś znowu robiłem przymiarkę do zbrusha i znowu po 10 minutach porażka... to wygląga normalnie.
brumugun Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 Hmm testowałem tego mudbox'a , po importowaniu modelu głowy, udzwignal ok pol miliona scianek, zbrush na tym samym modelu 1,5 miliona, hmm może mudka dopracują jeszcze, layerki na detale to super pomysl , stencil tez.
Cruzh3r Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 Zbrush to wcale nie porażka, wystarczy troszke wprawy, treningu, a nie poddawania się. Zresztą to samo można o mayce powiedzieć i houndinim, po 2 minutach odechciewa mi sie na to patrzeć:). kwestia przyzwyczajenia. Wygląda na to że Mudbox bedzie miał bardzo fajne opcje malowania na obiektach. Chyba że szwy na tym bucie były pojedyńczo nakładane:), miło by było gdy by była taka opcja, że można jak w Corel Painterze, można było wybierać częstośc powtarzania się brusha, i kierunek obrotu samego pędzla zgodnie z kierunkiem myszy
Chalek Napisano 4 Sierpień 2006 Napisano 4 Sierpień 2006 w nowym zbrushu 2.5 ma byc kilka na rpawde fajnych usprawnien, widac, ze pixologic sie nie poddaje i ma odpowiedz na mudboxa, zobaczcie na przyklad 2 ostatnie filmiki z siggraphu, sa na forum pixolator.
Aethersis Napisano 9 Maj 2012 Napisano 9 Maj 2012 Szczerze mówiąc miałem okazję bawić się jednym i drugim i według mnie mudbox nie dorasta zbrushowi do pięt. O pomstę do nieba woła beznadziejnie słaba współpraca z 3ds maxem, dziwi mnie też brak natywnego wsparcia formatu 3ds i beznadziejny import z fxb. Szczerze mówiąc to wolałem używać obj do wymiany danych między programami. Poza tym to nawet z darmowym sculptrisem pracowało mi się znacznie przyjemniej, a po paru godzinach pracy mudbox mi się zawiesił ze 4 razy w najbardziej idiotycznych momentach (np jak dodawałem layer). Zbrush ma fajny plugin (zdaje się GoZ) który pozwala na wymianę danych między 3ds maxem a tym programem. Mudbox niby też ma coś takiego, ale działa to tak beznadziejnie, że szkoda gadać. Nie dość że nie eksportuje prawidłowo materiałów to jeszcze gubi mi po drodze połowę rzeczy i rozwala czasem model na kawałki.
Luki Luki Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 Nagroda górnika roku została przyznana. Wątek odkopany po prawie 6 latach. Z Mudboxem mam zupełnie inne doświadczenia i gdyby podmienić w Twoim poście "mudbox" na "zbrush", to treść odpowiadałaby moim odczuciom niemal idealnie. :D
adek Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 Faktycznie. Luki masz rację. 6-letni wątek :) Przy okazji nie zdawałem sobie sprawy, że ZBrush ma już tyle lat. Jakoś mi się wydawało, że to młodszy soft. Aethersis: chyba przy okazji nowych wersji ZBrush'a i Mudbox'a było więcej komentarzy na czasie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się