Napisano 11 Czerwiec 200618 l Screeny interface'u. Robi się ciekawie. http://www.mudbox3d.com/guiPreview.html
Napisano 12 Czerwiec 200618 l za skomplikowanie nie wygląda ale to może zaleta ;-) w końcu chodzi o sculpowanie a nie simulacje dynamiki obiektów ciał miękkich czy coś nie lubie softów które przepychją swoje "revolucyjne" pomysły choćby odnośnie manipulatowów czy widoku i wmawia że to jest najlepsze zbrush to udziwniony dziwoloąg ;-) a ten wygląda ok bez zbędnych opcji których mało kto używa (przynajmniej ja) no i może w końcu coś sie ruszy w tej kategori softów bo zbrush od 160 lat ma wersje 2 a premiera ver 2.5 będzie tak szybko jak Duke Nuke Forever ;-) oby był dobrye mam super oczekiwania i nadzieje na lepsiejsze jutro ;-P hehe
Napisano 12 Czerwiec 200618 l szczerze to jeden z ciekawiej zapowiadających sie softów na jaki sie teraz oczekuje ;] warto bylo by miec fajny, sprawny program do mazania po obiekcie, exportowaniu displacement i bump map (oddzielnie i oddzielna praca na tych kanałach) Zbrush lekko odstrasza UI, ja przynajmniej nadal nie moge sie do neigo przyzwyczaić, a tu zapowiada sie świetnie
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Autor W tym tygodniu maja wybrac pierwsza (kolejną) grupę beta-testerów. BTW, podobno (dużo podobno) mudbox będzie kosmicznie zoptymalizowany dla high poly.
Napisano 12 Czerwiec 200618 l podobno nawigacja viewportów ma taką jak Maya. ahh maya moje marzenia sie spełniją uwielbiam jak moge sobie poustawiać myche aby pracowała jak w majce i dlatego np Hexagon mnie niesamowicie deneruje bo tam jedyne co da sie zrobic z mychą to odwrócić osie ;-( nędzaaaa że hoho ;-) no a jak sie przesiadam z hexa do majki to mi sie mylą przyciski i generalnie koszmar
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Autor empeck, spójrz uważniej bo screenie widać Dokładnie masz: 6 291 432 poly + inny mesh w scenie 830 110 poly. To w sumie obciąża 810 MB ramu.
Napisano 12 Czerwiec 200618 l a fakt, coś tam jest, sugerowałem się wątkiem na cgtalk, nie przyglądałem się aż tak GUI'owi
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Marcin - całkowicie sie zgadzam, do ZB to już dwa razy sie przymierzałem i zawsze kończyło sie na tym, że po paru dniach rzucałem to wszystko w cho..re, a tu ładnie, skromnie i schludnie, jeśli jeszcze tylko czarny interface będzie, to już będę całkowicie szczęśliwy :)
Napisano 12 Czerwiec 200618 l ja chce tylko softu do robienia "zmarszczek" do poduszek i do foteli, łóżek i sof ;] edit - ;]
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Autor wg mnie ten bucik fenomenalnie wygląda. Delikatne zmarchy charakterystyczne dla takich butów. Pytanko tylko jak łatwo da się to przenieść (jesli trzeba będzie) do innych softów.
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Czyli nie jestem jedyny, którego Z odstraszył?? :) Może tym razem będzie lepiej - wygląda smakowicie :)
Napisano 12 Czerwiec 200618 l nooo, w koncu cos sie ruszylo z tego typu softem, zobaczymy jak to beidze wygladalo...
Napisano 12 Czerwiec 200618 l co do zb to ma swoje prawe i swój pokręcony swiat ale w gruncie rzeczy nawet go polubiłem jest w nim duzo dobrego i poza samym gnieceniem i rzezbieniem uzywam go głónie do teksturowania.. ale czas na swierzy oddeech kto wie .. moze mudbox stanie sie powaznym konkurentem..
Napisano 12 Czerwiec 200618 l ech... mogliby się pokusić i wydać coś ala PS. założę się, że nikt by nie miał problemów :]
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Marcin - a nie wystarczy ci do tego paint deformation ? nie ;] bo musiał bym zagęszczać siatke specjalnie do tego, chodzi mi glownie o wypalanie map displacement ktore można uzyc poźniej z vrayDisplacementMod (który nie dodaje zbędnych polygonów tam gdzie mapa displacement ma wartość 128 w skali szarości) ;]
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Ale gdyby tak po MS nałożyć modyfikator edit poly i na nim robić deformacje ? Plusem jest to, że robisz wszystko w jednym programie ( i nie musisz zagęszczać siatki), minusem wygoda i szybkość pracy w viewportach. Osobiście też wolałbym w takim mudboxie + displace, ale jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma... :)
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Bucik fajny...a program wygląda ładnie, przejrzyście. Ciekawe jaka będzie finalna wersja. Zbryshem się nigdy nie bawiłem. Jakoś nigdy mnie nie interesował. Raz bawiłem się w Wings3D;) ale jakiś do kitu ten program:D
Napisano 12 Czerwiec 200618 l O co wam chodzi z interfejsem ZB jest super,mozna go opanowac w 5min.Nie wiem jakie macie z nim problemy.
Napisano 12 Czerwiec 200618 l O co wam chodzi z interfejsem ZB jest super,mozna go opanowac w 5min.Nie wiem jakie macie z nim problemy. podpisuje sie pod tym rekami i nogami ;)
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Interfejs ZB nie jest zły, tylko importowanie modelu jest imo trochę nielogiczne. Importuje się go jako tool, a nie jako stricte model do edycji. Chyba, że mam jakieś nieaktualne dane. ;)
Napisano 12 Czerwiec 200618 l ale co z tego? nie rozumiem tego zarzutu wzgledem zbrusha :| Jaka jest roznica ? i tu i tu sa 2wa klikniecia :) a zazwyczaj przed uruchomieniem programu czyta sie jego dokumentacje albo inne bzdety ktorych na necie jest miliony ;)
Napisano 12 Czerwiec 200618 l co prawda to prawda jesli sie chce to interface zbrusha przyjemny jest i wszystko mozna latwo znalezc i zastosowac w zalozeniu mial byc intuicyjny moze troche sie to nie udalo ale i tak jest dobrze a zobaczymy jak bedzie w 2.5 :) ale ja nie narzekam moze jedynym minusem jest to ze nieraz jak ktos zaczyna zabawe to niewie co wcisnac aby nie stracic pracy, przez przypadek kliknie edit i juz nie wie jak wrocic prace ktora tak naprawde jest nadal w toolu moze to odstrasza niewiem ale chetnie sprawdze Mudboxa:) wtedy moze sie rozjasni cusik aby porownac:)
Napisano 12 Czerwiec 200618 l ale co z tego? nie rozumiem tego zarzutu wzgledem zbrusha :| [...] [...] moze jedynym minusem jest to ze nieraz jak ktos zaczyna zabawe to niewie co wcisnac aby nie stracic pracy, przez przypadek kliknie edit i juz nie wie jak wrocic prace ktora tak naprawde jest nadal w toolu [...] No coś w tym stylu między innymi. :) Program stał się sculptorem, tymczasem autorzy to trochę utrudnili na starcie. Potem wszystko już jest cacy. No ale nie ważne, to i tak jest nieduży problem, choć nie ukrywam, że wolałbym mieć w programie funkcje "import object to sculp" (czy coś w ten deseń), a tool, to już zupełnie co innego. Było minęło. Fiszyzm. ;) pozdrawiam
Napisano 12 Czerwiec 200618 l nie wyglada zachecajaco....zbrush ma monopol na razie na hi poly i chyba tak zostanie...
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Autor nie wyglada zachecajaco....zbrush ma monopol na razie na hi poly i chyba tak zostanie... Żartujesz chyba? Oczywiście, że nie mamy żadnych danych poza tym co twierdzą twórcy i beta-testerzy ale podobno mozna w czasie rzeczywistym rzeźbic na obiekcie wielomilionowym. To juz dorównuje Zbrushowi. Mnie sie dobrze pracuje w ZB ale denerwują mnie trochę braki pamięci (ZB nie zje więcej niz 2GB ramu w win 64). Poza tym ciągle są bugi. Robię displacement map w tiff, którego po ponownym włączeniu juz nie che otworzyć (nieakceptowany plik). Robie alphy w TIFF, psd, bmp i ich na ogół nie akceptuje (patrz wyzej). ZB ma tez swoje limity. Często chciałbym pójść powyżej 10 mln poly i nie mozna.
Napisano 14 Czerwiec 200618 l A powiedz Gordy w jakim innym programie mozesz pracowac z siatka 5mln? :) A w 2.5 podobno mozna bedzie bez problemy 15mln siateczke obrabiac :) Co do tiff-ow to sie zgadzam,brakuje mi kompatyblinosci z wieksza iloscia formatow.
Napisano 14 Czerwiec 200618 l Autor chodzi mi o mikrodetale, które mozna osiągnąć dopiero z duzymi polycountami.
Napisano 16 Czerwiec 200618 l Fajnie że jeszcze ktoś wypuszcza tego rodzaju , dość specyficzny soft, jakby nie było gdzie jest konkurencja tam klient korzysta. Chociaż czy słowo konkurencja nie jest na wyrost to się jeszcze okaże. pozdro.
Napisano 4 Sierpień 200618 l Czekam na mudboxa z niecierpliwością :] Jedno trzeba im przyznać - kampania reklamowa idzie im bardzo dobrze EDIT: jest gdzieś informacja o przewidywanej cenie programu?
Napisano 4 Sierpień 200618 l łoł ql nius. dziś znowu robiłem przymiarkę do zbrusha i znowu po 10 minutach porażka... to wygląga normalnie.
Napisano 4 Sierpień 200618 l Hmm testowałem tego mudbox'a , po importowaniu modelu głowy, udzwignal ok pol miliona scianek, zbrush na tym samym modelu 1,5 miliona, hmm może mudka dopracują jeszcze, layerki na detale to super pomysl , stencil tez.
Napisano 4 Sierpień 200618 l Zbrush to wcale nie porażka, wystarczy troszke wprawy, treningu, a nie poddawania się. Zresztą to samo można o mayce powiedzieć i houndinim, po 2 minutach odechciewa mi sie na to patrzeć:). kwestia przyzwyczajenia. Wygląda na to że Mudbox bedzie miał bardzo fajne opcje malowania na obiektach. Chyba że szwy na tym bucie były pojedyńczo nakładane:), miło by było gdy by była taka opcja, że można jak w Corel Painterze, można było wybierać częstośc powtarzania się brusha, i kierunek obrotu samego pędzla zgodnie z kierunkiem myszy
Napisano 4 Sierpień 200618 l w nowym zbrushu 2.5 ma byc kilka na rpawde fajnych usprawnien, widac, ze pixologic sie nie poddaje i ma odpowiedz na mudboxa, zobaczcie na przyklad 2 ostatnie filmiki z siggraphu, sa na forum pixolator.
Napisano 9 Maj 201212 l Szczerze mówiąc miałem okazję bawić się jednym i drugim i według mnie mudbox nie dorasta zbrushowi do pięt. O pomstę do nieba woła beznadziejnie słaba współpraca z 3ds maxem, dziwi mnie też brak natywnego wsparcia formatu 3ds i beznadziejny import z fxb. Szczerze mówiąc to wolałem używać obj do wymiany danych między programami. Poza tym to nawet z darmowym sculptrisem pracowało mi się znacznie przyjemniej, a po paru godzinach pracy mudbox mi się zawiesił ze 4 razy w najbardziej idiotycznych momentach (np jak dodawałem layer). Zbrush ma fajny plugin (zdaje się GoZ) który pozwala na wymianę danych między 3ds maxem a tym programem. Mudbox niby też ma coś takiego, ale działa to tak beznadziejnie, że szkoda gadać. Nie dość że nie eksportuje prawidłowo materiałów to jeszcze gubi mi po drodze połowę rzeczy i rozwala czasem model na kawałki.
Napisano 10 Maj 201212 l Nagroda górnika roku została przyznana. Wątek odkopany po prawie 6 latach. Z Mudboxem mam zupełnie inne doświadczenia i gdyby podmienić w Twoim poście "mudbox" na "zbrush", to treść odpowiadałaby moim odczuciom niemal idealnie. :D
Napisano 10 Maj 201212 l Faktycznie. Luki masz rację. 6-letni wątek :) Przy okazji nie zdawałem sobie sprawy, że ZBrush ma już tyle lat. Jakoś mi się wydawało, że to młodszy soft. Aethersis: chyba przy okazji nowych wersji ZBrush'a i Mudbox'a było więcej komentarzy na czasie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto