Napisano 18 Lipiec 200618 l Witam, chciałbym wszystkich zaprosić do minibitwy. Concept art jest następujący: Alfabetyczna lista uczestników: - busiu - ironteeth - JunioR - KacperSpala - Marcin_ps - max_1989 - mkk3a - topos - tweety Wątek został przez przypadek usunięty, wiec jak kogos pominąłem to dajcie znać. Streszczenie poprzednich utraconych postów: - będą co najmniej 2 miesiące czasu - domalówki są dozwolone
Napisano 18 Lipiec 200618 l jak tylko skoncze wipa to sie za to zabiorę ! :> wpiszczie mnie prosze. GL & HF wszystkim.
Napisano 19 Lipiec 200618 l Zarysy modelu i wstępne światełko, kolorystyka się zmieni :) I mały teścik w z-brushu, ale nie jest to to o co mi chodziło. Pozdrawiać
Napisano 19 Lipiec 200618 l czas ? a nie wiem, cały czas cośtam dłubałem z ustawieniami obiektów i kamery i w dalszym ciągu nie jestem przkonany w 100% ale chyba tak zostawie (czas goni ;] ) Pozdrawiam
Napisano 19 Lipiec 200618 l Autor fajne, tez bede musiał sie w koncu nauczyc tego z-brusha. popraw te część mostu w oddali, nad jezdnią powinny być takie 2 prześwity (w koncu jakos auta muszą tam przejezdzać)
Napisano 19 Lipiec 200618 l Vorek: oj czas goni, goni. tik... tak... tik... tak... (to przemijają kolejne cenne sekundy) :] zobaczymy. podłubie cosik wieczorkiem jak znajde czas :]
Napisano 19 Lipiec 200618 l jakoś dzisiaj nie miałem weny do modelowania, pobawiłem się nieco kolorkami i shaderem wody, nad kolorystyką cały czas myślę i nie jest to wersja ostateczna, raczej taki mały eksperyment. a to jeszcze z lekką desaturacją i bardziej wyodrębnionym pierwszym planem, chyba lepiej A reszta jak ? śpi ? Co z wami ?:)
Napisano 19 Lipiec 200618 l ładnie tylko kolor wody nie zgadza się z kolorem nieba, powinny być bardziej podobne.
Napisano 19 Lipiec 200618 l no no wypas:) jaki renderer? mental? woda wyglada troche jak jakis kisiel;) ale napewno jeszcze poprawisz ja. pokazesz ustawienia swiatel?;) pozdro
Napisano 19 Lipiec 200618 l Aniu, z tym niebem to dlatego że w wodziej jest z rendera a niebo właściwe było robione już w shopie, ale powiem Ci że mi się tak podoba, kolorki ładnie grają, szczególnie że to zachód słońca więc nieco cieplejsze barwy mogą się odbijać w wodzie. Poza tym, stawiam w tej pracy na plastykę, nie na realizm :) Tak czy inaczej dzięki za zwrócenie uwagi. Matti Render - mental, woda to teścik :) Ustawienia wrzucę jutro, chociaż nie ma tu żadnej rewelacji, direct (pomarańczowy), skylight (błękitny), 2x zielone omni pod pomostem. Pozdrawiam
Napisano 20 Lipiec 200618 l teoretycznie kolor nieba winien być taki jak w "złotej godzinie" :] ale nieźle ci to idzie. shaderek wody przyjemny ale fajnie by było jakby zmarszczki były też globalnie (nie tylko przy palikach i puszce). zachody złońca mają to do siebie, że woda wspaniale faluje (coś jakby płynne złoto). widać wtedy śliczne refleksy na wodzie. ogólnie całkiem nieźle :) Pozdrawiam
Napisano 20 Lipiec 200618 l Wrzucam jeszcze jedną wersję kolorystyczną, machniętą na szybko w pracy :) Nieco bardziej stonowaną. Czekam na opinie tweety - dzięki za uwagi :)
Napisano 20 Lipiec 200618 l poprzednie wersje były lepsze. tutaj mozna by to przy porządkować do wschodu słońca (i to takiego chłodniejszego), ale nie jest już tak ciekawie ze wzgl. kolorystycznych. Pozdrawiam [edit] ewentualnie cosik takiego: zmieniony kolor nieba (niebieski - nie wyszedł za bardzo) powinien ładnie kontrastować z barwą wody.
Napisano 20 Lipiec 200618 l Małe pytanie tylko: co z resztą uczestników ? ja wiem że szybko ruszyłem, mam ku temu swoje powody, hehe :) ale pozostali mogli by już też coś pokazać, do roboty ! ;] tweety - nie, nie, tak nie chcę, za duże nasycenie kolorów, chciałbym scenkę utrzymać w łagodniejszej tonacji. Ale to się zobaczy już przyfinale dokłądnie, jak dojdą wszystkie modele, volumy itd. narazie to taki bardzo wstępny koncept.
Napisano 20 Lipiec 200618 l bo za długi jest deadline. skróćmy go do połowy sierpnia. zobaczysz jak ruszą :)
Napisano 20 Lipiec 200618 l Autor od skracania deadline'ów to jestem ja ;) poza tym za jakis czas wyjeżdzam i wroce dopiero po polowie sierpnia. ja jeszcze cos wrzuce niedługo. na razie mysle ;)
Napisano 20 Lipiec 200618 l wylece z roboty jak nic ;] Ale chyba zaczynam osiągać mniej-więcej to o co mi chodzi :) Następny update będzie już konkretniejszy. Pozdrawiam
Napisano 20 Lipiec 200618 l dobra vorek super sprawa robiles jakies domalowki?? jak tak to pokaz render bez nich :) pozdro
Napisano 20 Lipiec 200618 l domalówki ? raczej nie, nie licząc tego pierwszego slupka(tekstura) nieba i miasta. Ale w zasadzie wszystkie kolory, kontrasty, "mgiełka" na moscie itp. były robione w shopie, rendera jako takiego pokazać nie mogę bo renderowałem osobno pierwszy plan, osobno most i 2 alpha mapy, potem to wszytko łączyłem, widać to nawet na krawędziach obiektów (najbardziej na słupkach w wodzie :) Pozdrawiam
Napisano 20 Lipiec 200618 l a ja tez walcze :) tylko ze w przeciwienstwie do Vork-a np ide w strone realizmy.. ( cos moze wieczorem wrzuce )
Napisano 20 Lipiec 200618 l no faktycznie fajnie to wszystko wyglada, ciekaw jestem jaki bedzie efekt koncowy :)
Napisano 20 Lipiec 200618 l dobra zeby nie było, ze i ja tez nic nie robie to pokazuje takie małe teściki. Vorek bardzo ładnie ci idzie oby tak dalej, a wogole to dzieki za tips&tricks (wiesz o co chodzi) :] paa
Napisano 20 Lipiec 200618 l No nareszcie coś się zaczyna dziać :) Junior - materiał słupków i tabliczki bombowy, pamiętaj jeszcze o wodorostach/naroślach i przygniciach, wkońcu słupki stoją w wodzie :) Pozdrawiam
Napisano 20 Lipiec 200618 l dzieki Vorek za ciepłe słowa ;] pokaze jeszcze most bo wczesniej te moje box`y naprawde kijowo wyglądały i ogolnie trzeba podgonić bitwe. p.s ktos wspomniał o texturowaniu w photoshopie :] no i moje pytanko: jak texturować w Photoshopie? moze jakis mały kursik? pozdr.
Napisano 20 Lipiec 200618 l junior--> rewelka!! powiedz jak zrobiles textury?? pokaze je i pochwal sie :D pozdro
Napisano 20 Lipiec 200618 l Nielot hehe te texturki to nic nadzwyczajnego w sumie, texturka w diffuse i texturka w displejsie, co do tabliczki to blend, mask (bo napisy były z opacity), textura rdzy tez z lekkim displejsem. Dodatkowo "pobazgrałem" w Zbrushu po kołkach drewnianych co mozna zobaczyc na tych bez textur :] Lis jaki dokładny :p dobra przesune mostek :] chveti wielkie dzieki :] Moze niedługo dodam kolejny apdejt, a ogólnie gdzie są wszyscy?! tweety i reszta do roboty!! ;] paa
Napisano 20 Lipiec 200618 l Autor spoko, ja tez zyje i nawet zacząłem cos modelować. zdecydowałem sie na styl cartoonowy, jako ze poza torcikiem urodzinowym, to nie mam zadnej pracki w tym stylu. nie wiem czy sie uda, ale licze na Waszą pomoc :) Vorek - porownałem Twoje renderki z conceptem. prawie wszystko idealnie pasuje. jak to zrobiles? ja juz sie tyle meczyłem i ciagle nie moglem jakos fajnie i sensownie ustawić kadru. moze pare screenow z viewportów? no to takie wstepne wypociny:
Napisano 20 Lipiec 200618 l mekka : ustaw sobie concept jako tło i daj taką samą rozdzielczosc rendera, a potem sprawdzaj co ci się pokrywa :)
Napisano 20 Lipiec 200618 l no kolejna fajna bitwa :) Jak na początek prac to bardzo fajnie to wszystko wygląda czekam na więcej Powodzenia wszystkim życzę.
Napisano 20 Lipiec 200618 l Vorek - porownałem Twoje renderki z conceptem. prawie wszystko idealnie pasuje. jak to zrobiles? ja juz sie tyle meczyłem i ciagle nie moglem jakos fajnie i sensownie ustawić kadru. moze pare screenow z viewportów? nie Ty pierwszy o to pytasz ;] W sumie to ustawiłem to wszytko "na czuja" starałem się wyczuć ogniskową jaką mam ustawić w kamerze itp. Sprawa w tym przypadku jest o tyle skomplikowana że concept nagina trochę zasad perspektywy (albo mi się wydaje) więc ustawiłem wstępnie pomost i kamerę, dodałem kilka klocków jako most a potem, obracałem, skalowałem, przesuwałem aż wyszło ;] Najwięcej problemów było z mostem, ze złapaniem perspektywy, w sumie dalej nie jest do końca tak jak ma być :) To Co pisze Kacper jest jakąś metodą , nawet chciałem tak zrobić ale jakoś się nie przekonałem :) Wrzucam ustawienia z viewportów, może się komuś przydadzą http://www.octavo.webd.pl/max3d/nabrzeze/top.jpg http://www.octavo.webd.pl/max3d/nabrzeze/lewo.jpg http://www.octavo.webd.pl/max3d/nabrzeze/kamera.jpg Pozdrawiam
Napisano 20 Lipiec 200618 l Już mogłeś się tak Vorek nie męczyć i zrobić wodę w ZB. :) Co nie umniejsza faktu, że efekt jest super duper. Fajna bitewka, jestem ciekaw mentalowców i kto uzyska poziom dzisiejszych filmów z takich stajni jak IL&M. ;) pozdrawiam
Napisano 20 Lipiec 200618 l Autor ha, w koncu sie uporałem z ustawieniem kamery. oczywiscie juz wczesniej wpadłem na to co mowił KacperSala - aby ustawic concept jako background. kluczem do sukcesu okazał sie FOV. o dziwo użyłem kompletnie innej ogniskowej niż Vorek (ja 62mm, on 35). nie mam jueszcze pojecia jak zrobic wode. kamera jest bardzo blisko wody i bump-mapping nie za bardzo sie sprawdza w tej sytuacji. probowalem v-ray-displacementem, ale 2 minuty to jednak za mało na osiągniecie sukcesu. moze cos poprobuje w zbrushu (ale czarno to widze).
Napisano 20 Lipiec 200618 l No super ci idzie Vorek naprawde kawał dobrej roboty ! Czekam na wiecej ! a wogole to mental ? Super te twoje renderki ! mkk3a Perspektywa dalej nie tak jak na referce ale jest juz znacznie lepiej junior Bardzo fajny klocek ci wyszedł xD Powodzenia wszystkim !
Napisano 20 Lipiec 200618 l haaa widzialem ze teraz polecisz na most ;] bardzo fajnie wyszedł tego oczywiscie nie trzeba mowic, ale poczekam na twoje texturowanie bo ja teraz nad tym dumam i nic fajnego nie wychodzi :/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto