Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W Bostonie rozpoczęła się kolejna edycja prestiżowej Międzynarodowej Konferencji i Wystawy Grafiki Komputerowej i Technik Interaktywnych, Siggraph. Impreza odbywa się już po raz 33.

[źródło IDG.pl]

 

 

 

 

Organizatorzy imprezy przewidzieli w jej programie wiele atrakcji. Do najważniejszych zaliczyć oczywiście należy obecność koncernów liczących się w świecie komputerowej grafiki oraz firm, które chcą w tej branży dopiero zaistnieć. Wśród najważniejszych warto wymienić chociażby Adobe, Autodesk, AMD, Corel, Gateway, IBM, Nvidia, Pixar Animation Studios, Sony Pictures Imageworks Inc., Wacom, Walt Disney Animation i Xerox. Kompletna lista wystawców znajduje się tutaj.

 

 

W czasie targów zostaną też przyznane nagrody w kilku kategoriach, w tym za szczególne osiągnięcia w dziedzinie grafiki komputerowej, znaczący wkład w rozwój grafiki oraz wyróżnienia dla młodych twórców grafiki. Dodatkowym urozmaiceniem konferencji będą panele dyskusyjne, kursy, warsztaty i wykłady poświęcone nowym technikom tworzenia i edycji grafiki oraz galerie grafik pogrupowane w kategorie tematyczne.

 

 

Zakończenie konferencji nastąpi 3 sierpnia.

 

Więcej informacji: Siggraph 2006

  • Odpowiedzi 38
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Niestety w tym roku nie uda mi sie tam zjawic ;P

 

Niestety w tym życiu nie uda mi sie tam zjawic ;P

 

a poza tym respect man

 

moze kidyś może jakoś może na emeryturze ;-))

Napisano

widzial ktos screenshoty maya8 w jakiejs sensowniejszej rozdzialce? bo mnie najbardziej interesuje czy przerobili interfejs na jakis fajny z okraglymi przyciskami.

 

o shit zmienili mayce logo, tragedia... jedno z najlepszych jakie znalem :(

Napisano
A jednak - i Maya, i 3dsmax z mentalem 3.5 na pokładzie.

No w sumie w Mayi to chyba największa zmiana. Poza tym z tego co czytam to raczej nic rewolucyjnego nie wyszło. I mental dalej nie renderuje Paint Effects.

Napisano

Sie mowi ale te kilka drobnych usprawnien dla niektorych to calkiem spore usprawnienia dla innych . Szczescie zem sie wstrzymal z kupnem nowej wersjii bo warto. Poza mentalem paroma narzedziami i podobno istotym wzrostem wydajnosci Viewporta najbardziej cieszy integracja miedzy pakietami MAYA/MAX MB

Napisano
a softimage cicho narazie :(

 

Niby jakieś niespodziewajki mają być. Dla mnie wystarczy porządna intergarcja Mentala + opcjonalny renderer, poprawiony displacement, jakieś particle, nie to co jest teraz no i może zintegrowany CAT. A i lepsze połączenie z innymi aplikacjami

Napisano

mogliby poprawić rendering normali, bo narazie Ultimapper ma trochę błędów (wynikających z liczenia ich - normali - poprzez tangenty), oraz w końcu export .x'a niech poprawią. Natywny unfold też by sie przydał.

 

No i support dla multipass pixel shaderów we viewporcie + jakiś help dla XSIowego wsparcia dla HLSL

Napisano

max9 mental ray Improvements

mental ray rendering has been improved on multiple levels. The render settings are more intuitive and get excellent results very quickly. A new daylight system has been added as well as some powerfull new shaders which make everything from design viz to digital environments much easier and more realistic.

 

Hmmm, ciekawe :)

Napisano

ten filmik pokazujący nowego mentala dosłownie powala, jak w przypadku mentala 3.3 i 3.4 zmieniło się praktycznie samplowanie FG tak teraz mamy tyle nowych funkcji, że ho ho

Napisano

mój boże. Ktoś kto lubi Mayę przestanie ją lubić. Max wdziera się drzwiami i oknami. Tworzenie prymitywów jak w Maxie, edit mesh (jako menu). Z tego co jeszcze widziałem nie ma MR takiego jak w Maxie 9. Żadnego FG i innych. Jak dorwę w swoje ręce to będę wiedział więcej. Ale wam sie to chyba szybciej uda.

Napisano

Pozostaje mieć nadzieję, że to tworzenie brył rodem z maxa będzie się dało wyłączyć. Podobnie jak te wszystkie maxowe udziwnienia.

 

W sumie przesiadka na Maya 8, z tego co można wyczytać warta jest jedynie dla nowego mantala oraz zwiekszonej stabilności i szybkosci, choć z tymi ostatnimi nie wiadomo jak w praktyce to będzie wyglądać. Jeśli to także zostało zapożyczone od maxa, to zostanę przy Maya 7 renomowanej marki Alias.

Napisano

A mnie z kolei wkurza w XSI tworznie prymitywów w środku sceny. Wydłuża czas modelowania dużych scen IMHO. Tworzenie prymitywów przez przeciąganie by się przydało.

Napisano

Empeck, wystarczy stuknąć V i kliknąć trzymając ctrl w miejscu gdzie chcesz i voila. Musisz oczywiście mieć grid snap włączony. Proste i skuteczne.

Napisano

Ja to wiem, ale i tak nie jest to dla mnie tak wygodne jak maxowe tworzenie brył. Przydała by się alternatywa którą można wyłączać/włączać wg upodobań.

Napisano

Mi się nigdy maxowe tworzenie brył zbytnio nie podobało. Wygodniej mi się nadaje rozmiary manipulatorami, jak za pomocą tego jednego narzędzia. Chociaż to w sumie kwestia gustu, więc opcja powinna być wyłączana.

 

A dziwi mnie, że cicho o Mental mill. Miałem nadzieję, że będzie coś więcej wiadomo na Siggraphie. Tak swoją drogą to mental images mocno walczą z Pixarem, teraz ma dojść SL do mentala, więc wszystko ciekawie się zapowiada.

Napisano

Softimage zaprezentowalo ...Face robota z paroma nowymi dodatkami (pewnie kazdy za dodatkowe 1000$) ale wiesc niesie ze XSI dostanie przy tytule conajmniej połówke

Napisano
Softimage zaprezentowalo ...Face robota z paroma nowymi dodatkami (pewnie kazdy za dodatkowe 1000$) ale wiesc niesie ze XSI dostanie przy tytule conajmniej połówke

 

Wieści sa jeszcze lepsze. Takie, że prawdopodobnie nie trzeba kupowac nowej wersji a tylko ugrade do 5.5 z takimi oto dodatkami:

 

wersja angielska:

Summary of new features shown at the Siggraph XSI user group:

 

Shader balls! You can now have multiple shader balls, including previews in the render tree node itself!

 

Multiple render regions, in all viewports.

 

Region comparison: you can comparison "before-after" region renderings.

 

Animation layering: yes, you can now stack layers of animation in the Mixer.

 

Animation re-purposing: there are now tools to retarget animatiion. It works, I think, with operators, and support animation layering already mentioned.

 

Major improvements in viewport performances with hires geometry. They interactively manipulated a 16M tris character in near real-time (the mesh was so dense you could only a solid mass of black). Also the playback issues appear fixed: 6 animated ultra-hires characters played in near-realtime in viewports, both in wireframe and shaded mode.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności