Chalek Napisano 15 Wrzesień 2006 Napisano 15 Wrzesień 2006 Ostatnia rzecz z pracy. Wizka wieczorna/nocna salonu. Mialem zadane konkretne mieszkanie, pore dnia i dosc mocno zarysowane zalozenia jaki ma byc mniej wiecej efekt, wybranie ujecia, ustawienia kamery itd tez raczej juz wczesniej byly okreslone (min przez widok za oknem). Czesc modeli nie moja, gotowce z bibiotek, podobnie oczywiscie tekstury. Gdybym mogl chetnie posiedzialbym nad tym jeszcze troche i poprawil pare rzeczy, dopracowal, zmienil itd, ale nie bylo takiej mozliwosci, wiec jest jak tak jak jest. Wrzucam sporo zniejszona wersje, bo oryginal ma 4000 pikseli w podstawie: Dwa wycinki z pelnej wersji: VIZ 2007/VRay/Photoshop
Zbychowaty Napisano 15 Wrzesień 2006 Napisano 15 Wrzesień 2006 Siemanko, jak dla mnie wypas. Tym bardziej, ze nie miales okazji tego dopiescic.Jedyna "sztucznoscia" ktora rzuca sie w oczy jest lampa nad stolikiem w salonie.Wyglada troche jak wklejona. Rowniez gorny zbieg perspektywy widoku za oknem troche nie zgadza sie z perspektywa gornej linii sciany po lewej stronie.Troche mi brakuje rozmycia malego w tle. Super wyszedl talerzyk z cytrynkami. Mozesz cos wiecej powiedziec o ustawieniu poszczegolnych swiatel i rendera? Z gory wielkie dzieki:)
Gość Raffaello Napisano 15 Wrzesień 2006 Napisano 15 Wrzesień 2006 Chalek bardzo ladnie! Jak sam pisales to nad modelingiem sie nie napracowales ale za to renderki slicznie ci wyszly no i za Z-brushem pytam o ustawienia swiatel i renderka, jak bys pokazal screeny to by bylo fajnie. pozdro
RA Napisano 15 Wrzesień 2006 Napisano 15 Wrzesień 2006 Widzę, że interpolacja rządzi. ;) Bardzo ładnie wyszło. Ile się liczyło?
Lukasz_D Napisano 15 Wrzesień 2006 Napisano 15 Wrzesień 2006 patrze na te wasze wizualizacje i sobie mysle ile mi jeszcze do tego brakuje ... bardzo mi sie podoba ...
Zbychowaty Napisano 15 Wrzesień 2006 Napisano 15 Wrzesień 2006 Widzę, że interpolacja rządzi. ;) Bardzo ładnie wyszło. Ile się liczyło? Yyyyy RA poniewaz jestem zielony mozesz mi troche rozjasnic Twoja wypowiedz? Pozdry:)
RA Napisano 15 Wrzesień 2006 Napisano 15 Wrzesień 2006 http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/material_params.htm Kontrolka "use interpolation" i dalej wyjaśnienie do interpolacji dla odbić i refrakcji. :)
Sefer Napisano 15 Wrzesień 2006 Napisano 15 Wrzesień 2006 Całkiem nieźle jak na takiego sztywniaka jak Ty ;-) ! No ale tak juz bardziej serio to bardzo ładnie to wygląda. Żółtą kartkę dostajesz jednak za klamki przy oknach i za ta niebieską plame na lampie nad stolikiem. Na chama ( moze hama ) widac "mirrora" na tle - sklejenie znaczy sie. Mogles juz kliknąć te pare razy w PS. Mam wrazenienie - to przez takie widok - ze to pomieszczenie przechyla sie na prawo - jakby budynek stal na bagnie i osiadał. No ale to już czyste czepialstwo :-P
SWRSC Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 bardzo ladnie, ale na 1 renderze chyba masz troszke za wysoko ta kamere. no i cos nie tak jest z AA. Ale ogolnie bardzo pozytywny efekt, typowow "na sprzedaz" :)
Sanderalek Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 Siemka. Bardzo fajna pracka i pierwsza praca w której podoba mi się tło... :P
mrkrzysiek Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 widoczek za oknem bardzo ładny, sama wizka nie najgorsza. sporo detali co dodaje realizmu. nad samym oświetleniem jeszcze można by było troszke popracować niepodoba mi się ta jasna plama nad lampą w salonie, no i materiał podłogi jakoś dziwnie wygląda miejscami, plus to oczym już wspomniał SWRSC ale i tak bardzo pozytywnie
merv_ Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 bardzo ładne oświetlenie,render widoczek za oknem całkiem całkiem :) i fajowe cytrynki
Master Kiełbaster Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 Fajne to to ale drugi wycinek strasznie pokrzywiony :*
Chalek Napisano 16 Wrzesień 2006 Autor Napisano 16 Wrzesień 2006 dzieki wszystkim za komentarze Z-Brush: lampa akurat mi sie podoba, chyba to kwestia gustu. Co do zgodzenia sie perspektywy, to faktycznie byl z tym maly problem, tym bardziej, ze zdjecie jest zrobione z troche innego miejsca niz to mieszkanie bedzie, co do lekkiego rozmycia, to raczej nie wchodzilo w gre, bo ten widok jest dosc istotna czescia wizualizacji. Ustawienia rendera generalnie dosc proste, czyli Irr (mult. powyzej 1, nie pamietam dokladnie ile) + Lc, liczone na linear do vrayframe buffer'a. Oswietlenie: mocny environment z wieczornej hadeerki chyba mult x5, swiatla w srodku rozne: vray lighty okragle (lampki stojace, kilka swiatel za kamera, lampa nad stolem), spotlighty z sufitu swiecace z wygaszaniem i mapa projekcji, vray lighty plane w oswietleniu syfitowym, vraylightmtl w oswietleniu na zewnatrz i nad stolikiem. Raffaello:screenow nie pokaze, bo w domu nie mam tej sceny, ale nie ma tam nic nazdwyczajnego, z grubsza to co napisalem powyzej. W razie czego pytaj o konkrety, odpowiem jesli bede pamietal. RA: no wlasnie ta interpolacja to tak do konca nie rzadzi, jednak widac plamy, jak wszystko ma swoje + i -. Liczylo sie dlugo, za dlugo, bo przesadzilem troche z ustawieniami, nie wiem ile h dokladnie, bo nie patrzylem, ale tak na oko to ponad 30h, mogloby byc krocej. Sefer: klamki faktycznie moglyby byc lepszejsze ciut, plamka mi nie przeszkadza jakos, sklejenie to fakt, moje lenistwo chyba, ale nie rzuca sie w oczy (wolalbys zebym mazal po zdjeciu czy modelowal C2? ;) ). A budynek chyba fakycznie troche bedzie osiadal na bagnie, wiec chyba dobrze, ze sie przychyla, hehe mrkrzysiek: podloga moze troche dziwnie wygladac przez interpolacje wlasnie, taki jej feler. Master Kiełbaster: a nie pierwszy? chveti, SWRSC: to chyba nie kwestia AA tylko przeskalowania w dol i wyostrzenia obrazka.
Greenman Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 Bajka, szczena w dół!!! Świerzak ze mnie ale mam nadzieje, że niedługo też tak będe umiał. :)
Gość Raffaello Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 Chalek dzieki wielkie, to co chcialem prawie wytlumaczyles Z-brushowi, to mi wystarczy. Powiem tak: moj sytl, bede mial niedlugo taki salonik! pozdro all the best
Master Kiełbaster Napisano 16 Wrzesień 2006 Napisano 16 Wrzesień 2006 Wycinek pierwszy a obrazek drugi :*
Chalek Napisano 16 Wrzesień 2006 Autor Napisano 16 Wrzesień 2006 Master Kiełbaster: no tak, szeroki kat kamery (+ camera correction) robi swoje, w dodaku na wycinku, wyrwane z kontekstu.
misoni Napisano 17 Wrzesień 2006 Napisano 17 Wrzesień 2006 Fajnie wyszło, tzn tak jak mialo wyjsc..:) moze bym tylko wieksze odbicia w szybach dal o tej porze...
!Ewert Napisano 17 Wrzesień 2006 Napisano 17 Wrzesień 2006 1 render super:] cytryny sa niesamowite:) a 2 dużo gorszy... a 3 skóra jest super;] Pozdrawiam
Chalek Napisano 17 Wrzesień 2006 Autor Napisano 17 Wrzesień 2006 misoni: moze tak, moze nie... Tomus: to wszystko jest 1 render przeciez
Quadysz Napisano 18 Wrzesień 2006 Napisano 18 Wrzesień 2006 ładnie ładnie :) ale jak zawsze jest jakies ale :) po kolei: - bardzo fajnie oswietlone - podoba mi sie podloga (kolor klepka, choc dalbym wezsza chyba, troche mniej odbicie w niej) - ładna lampa nad stolem po lewej i na szafce po prawej dobra dosyc slodzenia: - dales na listwy przypodlogowe teksture parkietu leniu - te "glow-y" od lampek pod sufitem to chyba jakis zart :) - jakies brudy ci wyszly na uchwytach szafki w rogu z prawej (na powiekszeniu wudac :P ) - kompozycyjnie brakuje mi chyba dywanu na podlodze bo sie robi wielka brozowa plama, ale nie wiem czy dobrze mysle - i przy wieczornym oswietleniu faktycznie szyby powinny wiecej odbijac w srodku a tak to extra, w koncu cos ładnego zrobiles :P ale tak na serio to jak zwykle nie chcialo ci sie przysiedziec, bo jest jeszcze kilka rzeczy ktorych juz nie pisalem a ktorych ci sie nie chcialo po prostu robic :) bo po co :) trzeba zaczynac cos nastepnego hhehehe ;) ale naprawde wrazenie extra greets ps. nienawidze Cie! ;) heh wiesz za co :P
Chalek Napisano 18 Wrzesień 2006 Autor Napisano 18 Wrzesień 2006 Ogolnie sie z Toba zgodze, niestety nie moglem dluzej nad tym siedziec, czasu bylo ile bylo i trzeba bylo to juz skonczyc, sam wiesz najlepiej jak to jest. Glowy od lampek robione na szybko w ps, na renderze byly w tym miejscu ciemne plamy, myslalem nad dywanem, ale zrezygnowalem, jakos mi nie pasowal. Nie to ze jak zwykle mi sie nie chcialo przysiedziec, tym razem po 1 juz musialem skonczyc, a na siedzenie po godzinach nie mialem sily i zdrowia tym razem, wiesz przeciez o co chodzi. PS wiem za co, ja siebie tez za to nienawidze...
makbol Napisano 18 Wrzesień 2006 Napisano 18 Wrzesień 2006 Bardzo ładnie. Raczej bez zastrzeżeń P.S Dziany musiał być zleceniodawca :P
Quadysz Napisano 18 Wrzesień 2006 Napisano 18 Wrzesień 2006 Ogolnie sie z Toba zgodze, niestety nie moglem dluzej nad tym siedziec, czasu bylo ile bylo i trzeba bylo to juz skonczyc, sam wiesz najlepiej jak to jest. Glowy od lampek robione na szybko w ps, na renderze byly w tym miejscu ciemne plamy, myslalem nad dywanem, ale zrezygnowalem, jakos mi nie pasowal. Nie to ze jak zwykle mi sie nie chcialo przysiedziec, tym razem po 1 juz musialem skonczyc, a na siedzenie po godzinach nie mialem sily i zdrowia tym razem, wiesz przeciez o co chodzi. PS wiem za co, ja siebie tez za to nienawidze... nie tlumacz sie!! ;) spoko spoko rozumiem, czasem tak jest, zawsze marzy mi sie miec wystarczajaco duzo czasu :) greets
Homa Napisano 18 Wrzesień 2006 Napisano 18 Wrzesień 2006 Jak dla mnie... super-czadowo-odlotowo ;-) Brawo!
Chalek Napisano 20 Wrzesień 2006 Autor Napisano 20 Wrzesień 2006 slajver: dlaczego dziany? Quadysz: zawsze sie marzy, ale zwykle czasu tyle nie ma ile by sie chcialo. Grunt to sie wyrobic. HXL: dzieki
Sefer Napisano 21 Wrzesień 2006 Napisano 21 Wrzesień 2006 Eeeeee tam! Poprzednia rekomendowana pracja byla lepsza ;-).
Quadysz Napisano 21 Wrzesień 2006 Napisano 21 Wrzesień 2006 Eeeeee tam! Poprzednia rekomendowana pracja byla lepsza ;-). ta typu "kopiuj, wklej"? ;)
Sefer Napisano 21 Wrzesień 2006 Napisano 21 Wrzesień 2006 ta typu "kopiuj, wklej"? ;) To by bylo za duzo wysiłku. To ta gdzie F9 wystarczylo wcisnąć. ;-)
Marek G Napisano 21 Wrzesień 2006 Napisano 21 Wrzesień 2006 Bardzo ladnie, na zblizeniu troszke widac slaby sampling , ale pracka bardzo przyjemna.Pozdrawiam
Chalek Napisano 21 Wrzesień 2006 Autor Napisano 21 Wrzesień 2006 Sefer: a jednak miales racje, a ja nie, moze poprzednia byla lepsza, nie wiem... Quadysz: ta tez jest ctrl+c ctrl+v Marek G: dzieki
CzAk1 Napisano 21 Wrzesień 2006 Napisano 21 Wrzesień 2006 Quadysz powiedział co wiedział. Gdzie niegdzie się szum przedziera i na drugim obrazku widać dokładnie, że coś przy szyfladach od szafeczki się pochrzaniło, tekstury piękne, bardzo dobry render...a tak wogóle to ja chce takie mieszkanie. Pozdro;)
byku92 Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 jak dla mnie super. bardzo ładnie wyszedł widok za oknem ale mógłby być lekko rozmazany
Marek.S Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 wnetrze kwestia gustu,klient sie napewno znajdzie,rendery znakomite,poprawilbym widoki za oknem przypominaja mi Tomb Raider4
marvin' Napisano 24 Wrzesień 2006 Napisano 24 Wrzesień 2006 Yyyyy RA poniewaz jestem zielony mozesz mi troche rozjasnic Twoja wypowiedz? Pozdry:) chodzi o renering elo pozdro yo ziooom
sob Napisano 15 Październik 2006 Napisano 15 Październik 2006 Bardzo fajny render. Oświetlenie ogólnie oddaje klimat wnętrza, mam tylko kilka uwag od siebie: 1. Ten kolor światła wpadającego przez okno - powinien być bardziej błękitny. Zdecydowanie fioletowe światło w nocy (wieczorem) nie jest tak intensywne. Czysty fiolet rzadko w ogóle występuje jako kolor światła w naturze. 2. Rampa oświetleniowa w suficie (na świetlówki) - w rzeczywistości światło jest bardziej rozproszone i "rozlewa" się na większą powierzchnię sufitu - tak w zasadzie ma działać sufit we wnęce w tym rozwiązaniu oświetleniowym - jak ekran. I tu powiem szczerze, że sam nie mogę uzyskać zadowalającego efektu w tym temacie. zapewne korzystasz tu z vraylightmtl lub vraylight. I niestety podwyższenie intensywności światła dużo nie daje - jest tylko wszystko bardziej przepalone. Robiłem próby z Brazilem - było lepiej.... Może ktoś ma dobry patent na takie oświetleie pośrednie i chciałby się podzielić (może w nowym wątku)? 3. Jakość tła mogłaby być bardziej podrasowana - widac że trochę "inna bajka" Wieżowiec przecięty i odbity lustrzanie dobry...:) A tak poza tym... Gratuluję dobra praca, pozdrawiam,
tymko Napisano 15 Październik 2006 Napisano 15 Październik 2006 Super wizka. Mieszkanie z takim widokiem hm marzenie.
*Sweet* Napisano 15 Październik 2006 Napisano 15 Październik 2006 Nawet fajne, ale jak byś posiedział więcej przy tym mogło by być lepiej. Widok z okien można by poprawić i ta lampa taka jakaś dziwna :/
Gość _Kreska_ Napisano 25 Październik 2006 Napisano 25 Październik 2006 nom, ladne, dzisiaj w sieci na to wpadlem, ze niby apartamenty za 2,5mln, hehe, ujecie którego nie pokazales http://www.luxlux.pl/artykul/1212/apartament_za_2_5_miliona_zlotych
Chalek Napisano 25 Październik 2006 Autor Napisano 25 Październik 2006 Juz nie chcialem mieszac, zreszta jest jeszcze wersja dzienna, a to co dales linka tez jeszcze bylo ciut poprawiane i do druku do folderu poszlo wlasnie troche poprawione, chyba jeszcze jakis plakat bedzie czy cos w duzym formacie, nie wiem, ja tu tylko sprzatam...
Rekomendowane odpowiedzi