Skocz do zawartości

Scena 3D: wieczorna wizka salonu


Chalek

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnia rzecz z pracy. Wizka wieczorna/nocna salonu. Mialem zadane konkretne mieszkanie, pore dnia i dosc mocno zarysowane zalozenia jaki ma byc mniej wiecej efekt, wybranie ujecia, ustawienia kamery itd tez raczej juz wczesniej byly okreslone (min przez widok za oknem). Czesc modeli nie moja, gotowce z bibiotek, podobnie oczywiscie tekstury. Gdybym mogl chetnie posiedzialbym nad tym jeszcze troche i poprawil pare rzeczy, dopracowal, zmienil itd, ale nie bylo takiej mozliwosci, wiec jest jak tak jak jest.

 

Wrzucam sporo zniejszona wersje, bo oryginal ma 4000 pikseli w podstawie:

 

bn_1600.jpg

 

Dwa wycinki z pelnej wersji:

 

detal1.jpg

 

detal2.jpg

 

VIZ 2007/VRay/Photoshop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Siemanko, jak dla mnie wypas. Tym bardziej, ze nie miales okazji tego dopiescic.Jedyna "sztucznoscia" ktora rzuca sie w oczy jest lampa nad stolikiem w salonie.Wyglada troche jak wklejona. Rowniez gorny zbieg perspektywy widoku za oknem troche nie zgadza sie z perspektywa gornej linii sciany po lewej stronie.Troche mi brakuje rozmycia malego w tle. Super wyszedl talerzyk z cytrynkami. Mozesz cos wiecej powiedziec o ustawieniu poszczegolnych swiatel i rendera? Z gory wielkie dzieki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Raffaello

Chalek bardzo ladnie! Jak sam pisales to nad modelingiem sie nie napracowales ale za to renderki slicznie ci wyszly no i za Z-brushem pytam o ustawienia swiatel i renderka, jak bys pokazal screeny to by bylo fajnie.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem nieźle jak na takiego sztywniaka jak Ty ;-) !

 

No ale tak juz bardziej serio to bardzo ładnie to wygląda. Żółtą kartkę dostajesz jednak za klamki przy oknach i za ta niebieską plame na lampie nad stolikiem. Na chama ( moze hama ) widac "mirrora" na tle - sklejenie znaczy sie. Mogles juz kliknąć te pare razy w PS.

 

Mam wrazenienie - to przez takie widok - ze to pomieszczenie przechyla sie na prawo - jakby budynek stal na bagnie i osiadał. No ale to już czyste czepialstwo :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widoczek za oknem bardzo ładny, sama wizka nie najgorsza. sporo detali co dodaje realizmu. nad samym oświetleniem jeszcze można by było troszke popracować niepodoba mi się ta jasna plama nad lampą w salonie, no i materiał podłogi jakoś dziwnie wygląda miejscami, plus to oczym już wspomniał SWRSC

 

ale i tak bardzo pozytywnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wszystkim za komentarze

 

Z-Brush: lampa akurat mi sie podoba, chyba to kwestia gustu. Co do zgodzenia sie perspektywy, to faktycznie byl z tym maly problem, tym bardziej, ze zdjecie jest zrobione z troche innego miejsca niz to mieszkanie bedzie, co do lekkiego rozmycia, to raczej nie wchodzilo w gre, bo ten widok jest dosc istotna czescia wizualizacji. Ustawienia rendera generalnie dosc proste, czyli Irr (mult. powyzej 1, nie pamietam dokladnie ile) + Lc, liczone na linear do vrayframe buffer'a. Oswietlenie: mocny environment z wieczornej hadeerki chyba mult x5, swiatla w srodku rozne: vray lighty okragle (lampki stojace, kilka swiatel za kamera, lampa nad stolem), spotlighty z sufitu swiecace z wygaszaniem i mapa projekcji, vray lighty plane w oswietleniu syfitowym, vraylightmtl w oswietleniu na zewnatrz i nad stolikiem.

 

Raffaello:screenow nie pokaze, bo w domu nie mam tej sceny, ale nie ma tam nic nazdwyczajnego, z grubsza to co napisalem powyzej. W razie czego pytaj o konkrety, odpowiem jesli bede pamietal.

 

RA: no wlasnie ta interpolacja to tak do konca nie rzadzi, jednak widac plamy, jak wszystko ma swoje + i -. Liczylo sie dlugo, za dlugo, bo przesadzilem troche z ustawieniami, nie wiem ile h dokladnie, bo nie patrzylem, ale tak na oko to ponad 30h, mogloby byc krocej.

 

Sefer: klamki faktycznie moglyby byc lepszejsze ciut, plamka mi nie przeszkadza jakos, sklejenie to fakt, moje lenistwo chyba, ale nie rzuca sie w oczy (wolalbys zebym mazal po zdjeciu czy modelowal C2? ;) ). A budynek chyba fakycznie troche bedzie osiadal na bagnie, wiec chyba dobrze, ze sie przychyla, hehe

 

mrkrzysiek: podloga moze troche dziwnie wygladac przez interpolacje wlasnie, taki jej feler.

 

Master Kiełbaster: a nie pierwszy?

 

chveti, SWRSC: to chyba nie kwestia AA tylko przeskalowania w dol i wyostrzenia obrazka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Raffaello

Chalek dzieki wielkie, to co chcialem prawie wytlumaczyles Z-brushowi, to mi wystarczy.

Powiem tak: moj sytl, bede mial niedlugo taki salonik!

 

pozdro

all the best

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie ładnie :) ale jak zawsze jest jakies ale :)

po kolei:

- bardzo fajnie oswietlone

- podoba mi sie podloga (kolor klepka, choc dalbym wezsza chyba, troche mniej odbicie w niej)

- ładna lampa nad stolem po lewej i na szafce po prawej

 

dobra dosyc slodzenia:

- dales na listwy przypodlogowe teksture parkietu leniu

- te "glow-y" od lampek pod sufitem to chyba jakis zart :)

- jakies brudy ci wyszly na uchwytach szafki w rogu z prawej (na powiekszeniu wudac :P )

- kompozycyjnie brakuje mi chyba dywanu na podlodze bo sie robi wielka brozowa plama, ale nie wiem czy dobrze mysle

- i przy wieczornym oswietleniu faktycznie szyby powinny wiecej odbijac w srodku

 

 

a tak to extra, w koncu cos ładnego zrobiles :P ale tak na serio to jak zwykle nie chcialo ci sie przysiedziec, bo jest jeszcze kilka rzeczy ktorych juz nie pisalem a ktorych ci sie nie chcialo po prostu robic :) bo po co :) trzeba zaczynac cos nastepnego hhehehe ;)

 

ale naprawde wrazenie extra

 

greets

 

ps. nienawidze Cie! ;) heh wiesz za co :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie sie z Toba zgodze, niestety nie moglem dluzej nad tym siedziec, czasu bylo ile bylo i trzeba bylo to juz skonczyc, sam wiesz najlepiej jak to jest. Glowy od lampek robione na szybko w ps, na renderze byly w tym miejscu ciemne plamy, myslalem nad dywanem, ale zrezygnowalem, jakos mi nie pasowal. Nie to ze jak zwykle mi sie nie chcialo przysiedziec, tym razem po 1 juz musialem skonczyc, a na siedzenie po godzinach nie mialem sily i zdrowia tym razem, wiesz przeciez o co chodzi.

 

PS

wiem za co, ja siebie tez za to nienawidze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie sie z Toba zgodze, niestety nie moglem dluzej nad tym siedziec, czasu bylo ile bylo i trzeba bylo to juz skonczyc, sam wiesz najlepiej jak to jest. Glowy od lampek robione na szybko w ps, na renderze byly w tym miejscu ciemne plamy, myslalem nad dywanem, ale zrezygnowalem, jakos mi nie pasowal. Nie to ze jak zwykle mi sie nie chcialo przysiedziec, tym razem po 1 juz musialem skonczyc, a na siedzenie po godzinach nie mialem sily i zdrowia tym razem, wiesz przeciez o co chodzi.

 

PS

wiem za co, ja siebie tez za to nienawidze...

 

nie tlumacz sie!! ;)

spoko spoko rozumiem, czasem tak jest, zawsze marzy mi sie miec wystarczajaco duzo czasu :)

 

greets

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quadysz powiedział co wiedział. Gdzie niegdzie się szum przedziera i na drugim obrazku widać dokładnie, że coś przy szyfladach od szafeczki się pochrzaniło, tekstury piękne, bardzo dobry render...a tak wogóle to ja chce takie mieszkanie.

Pozdro;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny render.

Oświetlenie ogólnie oddaje klimat wnętrza, mam tylko kilka uwag od siebie:

1. Ten kolor światła wpadającego przez okno - powinien być bardziej błękitny. Zdecydowanie fioletowe światło w nocy (wieczorem) nie jest tak intensywne.

Czysty fiolet rzadko w ogóle występuje jako kolor światła w naturze.

 

2. Rampa oświetleniowa w suficie (na świetlówki) - w rzeczywistości światło jest bardziej rozproszone i "rozlewa" się na większą powierzchnię sufitu - tak w zasadzie ma działać sufit we wnęce w tym rozwiązaniu oświetleniowym - jak ekran.

 

I tu powiem szczerze, że sam nie mogę uzyskać zadowalającego efektu w tym temacie. zapewne korzystasz tu z vraylightmtl lub vraylight. I niestety podwyższenie intensywności światła dużo nie daje - jest tylko wszystko bardziej przepalone.

Robiłem próby z Brazilem - było lepiej....

 

Może ktoś ma dobry patent na takie oświetleie pośrednie i chciałby się podzielić (może w nowym wątku)?

 

3. Jakość tła mogłaby być bardziej podrasowana - widac że trochę "inna bajka"

Wieżowiec przecięty i odbity lustrzanie dobry...:)

 

A tak poza tym... Gratuluję dobra praca, pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz nie chcialem mieszac, zreszta jest jeszcze wersja dzienna, a to co dales linka tez jeszcze bylo ciut poprawiane i do druku do folderu poszlo wlasnie troche poprawione, chyba jeszcze jakis plakat bedzie czy cos w duzym formacie, nie wiem, ja tu tylko sprzatam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności