Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun.


chveti

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hehe, a propos trawki... tylko proszę się z całości nie śmiać, to miało być proste;P (baner 3mx1m)

 

Edit: Czas renderingu pozwólcie, że przemilczę, powiem tylko, ze renderowane w dwóch krokach (prawa strona, lewa strona) czyli 2x po 10h+ :D

 

2000029821906332933_rs.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

George82 ---> Dobrze pamietasz;) To jakoś sprzed ponad dwóch miesięcy.

 

tadzio --> Scatterem można całkiem niezłe czasy osiągnąć. Jeśli poszczególne źdźbła nie będą zbyt skomplikowane i dobrze się dobierze zagęszczenie ich, to jest ok. Dla jakiegoś ogólnego pojęcia powiem, że w scenie którą dałem powyżej było ok 25 segmentów (30cm x 30cm) a na każdym ok 4tyś ździebeł. I to u mnie wtedy na Athlonie 1GHz i 768MB RAM'u szło ok 15h. (czyli w sumie było ok 30h na całość, bo jak mówiłem, renderowałem po połowie (2125 x 1417px), prawa/lewa, a dużo czasu schodziło też na puszkach i tych rurach)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... Klicuś booooje sie fur'a.....

ale zobacze... bo tu chyba wielu opcji na trawe nie ma (array/scatter, fur albo disp...).

No moznaby cos nowego wymyslic w koncu ;)

Touch no wlasnie mnie takie czasy (15h na durna trawe) doprowadzaja do rozpaczy.

Bo robie dosc duzego exteriora gdzie juz sama architektora ma ok 1mln poly, a do tego dojdzie duuzo zieleni (jesli mnie wczesniej krew nie zaleje). Dlatego nie bardzo moge sobie pozwolic na "ciezka" trawe i jestem zdany na proxy (moj "wjuport" dzwiga max 2-2,3 mln poly). Kombinowalem z samplami kep trawy->do proxy i powielac, z bliska wyglada ladnie, ale z daleka widac ze sie tilinguje skubana...

Ale jeszcze sie nie poddalem;)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fur jest trochę pojechany szczerze mówiąć.No jak widze to Touch fajną robi;d.

gdzieś nawet na dysku mam jego trawke;d

Może v ray disp.??

Może będzie lepiej>...już testuje i próbuje;d

Co do scattera to fajna trawka tylko długo liczy nawet na v ray proxy

ps. a gdzie założyć grass contest?(który dział?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki dziex Touch :*

Ale Twoja trawka jest widzoczna z bliska, moja bedzie z wiekszej odleglosci i tilling widac...tak sie zastanawiam czy w ogole jest sens w moim przypadku sie w to bawic, czy textura nie zalatwi sprawy...

ale mimo wszystko i tak sie trawe jescze pomecze co by sie podszkolic..

pozdr

 

edit: tutek ok, tylko mogl troche saturacje zmniejszyc i dac VrayOverride mat bo mu sie strasznie przebarwily sciany ;)

ale sie czepiam....;)

buzka:*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przyjdzie taki tadek i go krew zaleje...

wlsanie dlatego nie tykalem fura...

niskie sety, jeden plane, ledwo wrzucilem fura i mi wystartowalo z liczeniem ......

a nie mam kiepskiego sprzetu (3GHz dual, 1GBramu, wirtualna ustawilem na 10GB...) nie kumam czaczy...

cbada1c291184def.jpg

 

help me...(?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaro po prostu robisz identyczna trawe jak o normalnej dlugosci i ustawiasz "cut lenght" i uzyskujesz efekt skoszonej trawy :)

 

trawka4.jpgtrawka4.jpg

 

jak ktos chce to moge sie podzielic ustawieniami

 

ps. Tadek ja uzywam "hair/fur" a nie tego czegos z vreja co sie zwie jakos tam fur ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

trawka4.jpgjak ktos chce to moge sie podzielic ustawieniami

 

ps. Tadek ja uzywam "hair/fur" a nie tego czegos z vreja co sie zwie jakos tam fur ;)

 

A co to za wątpliwości, czy ktoś chce?;P Nie zwykłem się dopraszać... ale poproszę;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawienia1.jpg

ustawienia2.jpg

Opisac co i dlaczego ? hmm ok moze po krotce ;)

 

Po pierwsze jezeli macie jakies obiekty stojace na trawie dodajcie do je "colisions" dzieki temu trawa w fajny sposob odskoczy od obiektu, reszte w tej zakladce bez zmian.

"General paramiters" najwazniejsze tutaj jest "hair count" odpowiada za ilos c wlosow "hair segments" za ilosc podzialow na pojedynczym wlosku. Jak juz mamy to ustawione to przejdzmy do zakladki "Display" i ustawmy tam "display hair" i "as geometry", mozemy tam ustawic ile procent wlosow z puli ma byc wyswietlanych. Teraz trzeba ustawic grubosci trawy czyli "root thick" czyli grubosc korzenia, tutaj ustawiamy wiecej niz w "tip thick" bo chcemy zeby nam sie trawka zaostrzala. "Random scale" wiadomo, odpowiada za zroznicowanie dlugosci poszczegolnych wloskow.

 

No i najwazniejsze czyli "material" ustawcie amb occ w granicach "40-60" fajne geste cienie powstana, teraz kolor korzenia i kolor koncowki trawy/wlosa, hue variation odpowiada za zmiane kolorow poszczegolnych kepkow dlatego tutaj ustawcie raczej nisko okolo 5-10, tak samo z valu wariation, powinno dac to nam fajne zmieniajace sie kepki. Mutant kolor, odpowiada za wlosy ktore całkowicie odchodza od ustawien materiału, czyli co ktorys tam wlosek/trawka bedzie miala calkowicie inny kolor ;).

 

klonujemy nasza powierzchnie i kopiujemy nasz modyfikator, zmieniamy kolor trawy aby uzyskac calkowicie nowa trawe, zmieniamy ustawienia grubosci i warjacji.

 

renderujemy ;)

 

btw. pamietajcie o swiatlach, po co dawac material z sss i czekac 20 lat na render jak mozna dac kilka swiatel, o roznych natezeniach i kolorach (odcieniach zieleni np.) dzieki czemu na roznych listkach otrzymamy waracje kolorow, w polaczeniu ze standardowym materialem.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez PSa nie mam już. Dodalem vignette, delikatnie niebieskie tony, abberacje i troszke szumu.

Oświetlenie to sky z HDRI. Cały smaczek to FG z interpolacją radiusową max/min 1,0/0,1; diff.bounces 1.

Przy hdri interpolacja radiusowa z małymi radiusami pozwala usyskać bardziej poprawny efekt światła z hdr niż przy presetowej interpolacji (wysyłanych jest więcej promieni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha nie wiedzialem ze sie trawka spodoba :] to taki szybki test wiec racja nie wyszlo najlepiej nastepnym razem bedzie ladniejsza, miejscami cienka bo troszke ja skalowalem i tak wyszlo :p a trawka to skejter no i kilka rodzajow rozlozen 3 kolorowych traw :] oswietlane sun&sky i tylko tyle :)

Pozdrawiam

(+)

Klicku klimatyczna trawka :) dzieki za ustawienia napewno cos potestuje w wolnym czasie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności