Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

moje próby z trawa.I renderował około 0,5 h( v ray fur)

 

chyba trzeba będzie zrobić "grass contest" ;]

 

1trawa1kj2.jpg

 

i tutaj trochę więcej kłosów heh render trwał 32 minuty;d

2trawa2ss2.jpg

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hehe, a propos trawki... tylko proszę się z całości nie śmiać, to miało być proste;P (baner 3mx1m)

 

Edit: Czas renderingu pozwólcie, że przemilczę, powiem tylko, ze renderowane w dwóch krokach (prawa strona, lewa strona) czyli 2x po 10h+ :D

 

2000029821906332933_rs.jpg

Gość George82
Napisano

gdzies pocztki tego juz widzialem...:)

 

Fajna trawka...;)

Napisano

ten fur mnie dobija, jak wlaczylem i zaczelo mi sie lc liczy i pokazalo 17h to o malo ku***y nie dostalem...

musze znalezc alternatywny sposob na ta trawe....

Napisano

George82 ---> Dobrze pamietasz;) To jakoś sprzed ponad dwóch miesięcy.

 

tadzio --> Scatterem można całkiem niezłe czasy osiągnąć. Jeśli poszczególne źdźbła nie będą zbyt skomplikowane i dobrze się dobierze zagęszczenie ich, to jest ok. Dla jakiegoś ogólnego pojęcia powiem, że w scenie którą dałem powyżej było ok 25 segmentów (30cm x 30cm) a na każdym ok 4tyś ździebeł. I to u mnie wtedy na Athlonie 1GHz i 768MB RAM'u szło ok 15h. (czyli w sumie było ok 30h na całość, bo jak mówiłem, renderowałem po połowie (2125 x 1417px), prawa/lewa, a dużo czasu schodziło też na puszkach i tych rurach)

 

Pozdr

Napisano

hmmm... Klicuś booooje sie fur'a.....

ale zobacze... bo tu chyba wielu opcji na trawe nie ma (array/scatter, fur albo disp...).

No moznaby cos nowego wymyslic w koncu ;)

Touch no wlasnie mnie takie czasy (15h na durna trawe) doprowadzaja do rozpaczy.

Bo robie dosc duzego exteriora gdzie juz sama architektora ma ok 1mln poly, a do tego dojdzie duuzo zieleni (jesli mnie wczesniej krew nie zaleje). Dlatego nie bardzo moge sobie pozwolic na "ciezka" trawe i jestem zdany na proxy (moj "wjuport" dzwiga max 2-2,3 mln poly). Kombinowalem z samplami kep trawy->do proxy i powielac, z bliska wyglada ladnie, ale z daleka widac ze sie tilinguje skubana...

Ale jeszcze sie nie poddalem;)

pozdr

Napisano

fur jest trochę pojechany szczerze mówiąć.No jak widze to Touch fajną robi;d.

gdzieś nawet na dysku mam jego trawke;d

Może v ray disp.??

Może będzie lepiej>...już testuje i próbuje;d

Co do scattera to fajna trawka tylko długo liczy nawet na v ray proxy

ps. a gdzie założyć grass contest?(który dział?)

Napisano

oki dziex Touch :*

Ale Twoja trawka jest widzoczna z bliska, moja bedzie z wiekszej odleglosci i tilling widac...tak sie zastanawiam czy w ogole jest sens w moim przypadku sie w to bawic, czy textura nie zalatwi sprawy...

ale mimo wszystko i tak sie trawe jescze pomecze co by sie podszkolic..

pozdr

 

edit: tutek ok, tylko mogl troche saturacje zmniejszyc i dac VrayOverride mat bo mu sie strasznie przebarwily sciany ;)

ale sie czepiam....;)

buzka:*

Napisano

A przyjdzie taki tadek i go krew zaleje...

wlsanie dlatego nie tykalem fura...

niskie sety, jeden plane, ledwo wrzucilem fura i mi wystartowalo z liczeniem ......

a nie mam kiepskiego sprzetu (3GHz dual, 1GBramu, wirtualna ustawilem na 10GB...) nie kumam czaczy...

cbada1c291184def.jpg

 

help me...(?)

Napisano

Yaro po prostu robisz identyczna trawe jak o normalnej dlugosci i ustawiasz "cut lenght" i uzyskujesz efekt skoszonej trawy :)

 

trawka4.jpgtrawka4.jpg

 

jak ktos chce to moge sie podzielic ustawieniami

 

ps. Tadek ja uzywam "hair/fur" a nie tego czegos z vreja co sie zwie jakos tam fur ;)

Napisano

 

trawka4.jpgjak ktos chce to moge sie podzielic ustawieniami

 

ps. Tadek ja uzywam "hair/fur" a nie tego czegos z vreja co sie zwie jakos tam fur ;)

 

A co to za wątpliwości, czy ktoś chce?;P Nie zwykłem się dopraszać... ale poproszę;D

Napisano

ustawienia1.jpg

ustawienia2.jpg

Opisac co i dlaczego ? hmm ok moze po krotce ;)

 

Po pierwsze jezeli macie jakies obiekty stojace na trawie dodajcie do je "colisions" dzieki temu trawa w fajny sposob odskoczy od obiektu, reszte w tej zakladce bez zmian.

"General paramiters" najwazniejsze tutaj jest "hair count" odpowiada za ilos c wlosow "hair segments" za ilosc podzialow na pojedynczym wlosku. Jak juz mamy to ustawione to przejdzmy do zakladki "Display" i ustawmy tam "display hair" i "as geometry", mozemy tam ustawic ile procent wlosow z puli ma byc wyswietlanych. Teraz trzeba ustawic grubosci trawy czyli "root thick" czyli grubosc korzenia, tutaj ustawiamy wiecej niz w "tip thick" bo chcemy zeby nam sie trawka zaostrzala. "Random scale" wiadomo, odpowiada za zroznicowanie dlugosci poszczegolnych wloskow.

 

No i najwazniejsze czyli "material" ustawcie amb occ w granicach "40-60" fajne geste cienie powstana, teraz kolor korzenia i kolor koncowki trawy/wlosa, hue variation odpowiada za zmiane kolorow poszczegolnych kepkow dlatego tutaj ustawcie raczej nisko okolo 5-10, tak samo z valu wariation, powinno dac to nam fajne zmieniajace sie kepki. Mutant kolor, odpowiada za wlosy ktore całkowicie odchodza od ustawien materiału, czyli co ktorys tam wlosek/trawka bedzie miala calkowicie inny kolor ;).

 

klonujemy nasza powierzchnie i kopiujemy nasz modyfikator, zmieniamy kolor trawy aby uzyskac calkowicie nowa trawe, zmieniamy ustawienia grubosci i warjacji.

 

renderujemy ;)

 

btw. pamietajcie o swiatlach, po co dawac material z sss i czekac 20 lat na render jak mozna dac kilka swiatel, o roznych natezeniach i kolorach (odcieniach zieleni np.) dzieki czemu na roznych listkach otrzymamy waracje kolorow, w polaczeniu ze standardowym materialem.

  • Like 4
Napisano

Klicuś slicznie;)

a ja musze zrezygnowac z h&f bo sie okazalo ze jak mam wlaczone vertical shifta w kamerze to mi h&f wywala gdzies poza obszar gdzie powinien byc:)

nice...

Napisano

bez PSa nie mam już. Dodalem vignette, delikatnie niebieskie tony, abberacje i troszke szumu.

Oświetlenie to sky z HDRI. Cały smaczek to FG z interpolacją radiusową max/min 1,0/0,1; diff.bounces 1.

Przy hdri interpolacja radiusowa z małymi radiusami pozwala usyskać bardziej poprawny efekt światła z hdr niż przy presetowej interpolacji (wysyłanych jest więcej promieni)

Napisano

dzieki hindus

zdaje sie ze zaczynam kumac o co chodzi w tych ustawieniach rendera....

moze cos zemnie bedzie...

p.s te szyby mleczne to byl niewyoal teraz sa lepsze.

Napisano
mebel - a powiesz mi jak jest mocowane szklo do tych pretow? ;)

 

czekałem na to właśnie pytanie.

 

Odp.

NA KROPELKĘ !!!!

 

xD

Napisano

ha nie wiedzialem ze sie trawka spodoba :] to taki szybki test wiec racja nie wyszlo najlepiej nastepnym razem bedzie ladniejsza, miejscami cienka bo troszke ja skalowalem i tak wyszlo :p a trawka to skejter no i kilka rodzajow rozlozen 3 kolorowych traw :] oswietlane sun&sky i tylko tyle :)

Pozdrawiam

(+)

Klicku klimatyczna trawka :) dzieki za ustawienia napewno cos potestuje w wolnym czasie :)

Napisano

zgadza sie Pinero, robie testowe renderki a pozniej chyba zmienie meble na drewnopodobne albo wszytko pojdzie w jakies kosmiczno materiałowe graty. Dam slonce to moze sie cos ozywi z kolorami...

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności