Yaro16 Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 moje próby z trawa.I renderował około 0,5 h( v ray fur) chyba trzeba będzie zrobić "grass contest" ;] i tutaj trochę więcej kłosów heh render trwał 32 minuty;d
peterr Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 całkiem fajna nom masz racje ,przydałby sie grass contest i głosowanie na najlepszą trawke:D
Touch Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 Hehe, a propos trawki... tylko proszę się z całości nie śmiać, to miało być proste;P (baner 3mx1m) Edit: Czas renderingu pozwólcie, że przemilczę, powiem tylko, ze renderowane w dwóch krokach (prawa strona, lewa strona) czyli 2x po 10h+ :D
Gość George82 Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 gdzies pocztki tego juz widzialem...:) Fajna trawka...;)
tadzio Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 ten fur mnie dobija, jak wlaczylem i zaczelo mi sie lc liczy i pokazalo 17h to o malo ku***y nie dostalem... musze znalezc alternatywny sposob na ta trawe....
KLICEK Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 Tadzio no co ty ? sredni render nie zaden mega fotoril przeliczy Ci sie w 2-4 min :)
Touch Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 George82 ---> Dobrze pamietasz;) To jakoś sprzed ponad dwóch miesięcy. tadzio --> Scatterem można całkiem niezłe czasy osiągnąć. Jeśli poszczególne źdźbła nie będą zbyt skomplikowane i dobrze się dobierze zagęszczenie ich, to jest ok. Dla jakiegoś ogólnego pojęcia powiem, że w scenie którą dałem powyżej było ok 25 segmentów (30cm x 30cm) a na każdym ok 4tyś ździebeł. I to u mnie wtedy na Athlonie 1GHz i 768MB RAM'u szło ok 15h. (czyli w sumie było ok 30h na całość, bo jak mówiłem, renderowałem po połowie (2125 x 1417px), prawa/lewa, a dużo czasu schodziło też na puszkach i tych rurach) Pozdr
tadzio Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 hmmm... Klicuś booooje sie fur'a..... ale zobacze... bo tu chyba wielu opcji na trawe nie ma (array/scatter, fur albo disp...). No moznaby cos nowego wymyslic w koncu ;) Touch no wlasnie mnie takie czasy (15h na durna trawe) doprowadzaja do rozpaczy. Bo robie dosc duzego exteriora gdzie juz sama architektora ma ok 1mln poly, a do tego dojdzie duuzo zieleni (jesli mnie wczesniej krew nie zaleje). Dlatego nie bardzo moge sobie pozwolic na "ciezka" trawe i jestem zdany na proxy (moj "wjuport" dzwiga max 2-2,3 mln poly). Kombinowalem z samplami kep trawy->do proxy i powielac, z bliska wyglada ladnie, ale z daleka widac ze sie tilinguje skubana... Ale jeszcze sie nie poddalem;) pozdr
Yaro16 Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 fur jest trochę pojechany szczerze mówiąć.No jak widze to Touch fajną robi;d. gdzieś nawet na dysku mam jego trawke;d Może v ray disp.?? Może będzie lepiej>...już testuje i próbuje;d Co do scattera to fajna trawka tylko długo liczy nawet na v ray proxy ps. a gdzie założyć grass contest?(który dział?)
Touch Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 Hmmm... tą co wyżej robiłem też dałem na proxy i tillingu nie widać chyba;) Może to Ci trochę pomoże (Grass in VRay Fur): http://www.kontur.ro/blog/?p=26 Chociaz niczego nowatorskiego tam nie ma i czego bys nie wiedzial. Pozdr
tadzio Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 oki dziex Touch :* Ale Twoja trawka jest widzoczna z bliska, moja bedzie z wiekszej odleglosci i tilling widac...tak sie zastanawiam czy w ogole jest sens w moim przypadku sie w to bawic, czy textura nie zalatwi sprawy... ale mimo wszystko i tak sie trawe jescze pomecze co by sie podszkolic.. pozdr edit: tutek ok, tylko mogl troche saturacje zmniejszyc i dac VrayOverride mat bo mu sie strasznie przebarwily sciany ;) ale sie czepiam....;) buzka:*
KLICEK Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 tutaj mały tescik nic specjalnego, na szybko render 5 min
Touch Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 Podejrzewam, ze mimo wszystko najszybciej zalatwisz to jakas mapka i VRayDisplacementMod z 2D mapping. Pozdr!
tadzio Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 Klicuś fur 5 min? hmmm.... Touch nom chiba tak zrobie w tym przypadku. pozdr
Yaro16 Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 woww bardzo fajnie robione scatterem czy fur'em Klicek?
Touch Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 I przyjdzie taki KLICEK i pozamiata, hehe, nieźle;)
Yaro16 Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 ale takiej skoszonej trawy to nie mogę zrobić takiej do wizek dobrej;d
tadzio Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 A przyjdzie taki tadek i go krew zaleje... wlsanie dlatego nie tykalem fura... niskie sety, jeden plane, ledwo wrzucilem fura i mi wystartowalo z liczeniem ...... a nie mam kiepskiego sprzetu (3GHz dual, 1GBramu, wirtualna ustawilem na 10GB...) nie kumam czaczy... help me...(?)
KLICEK Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 Yaro po prostu robisz identyczna trawe jak o normalnej dlugosci i ustawiasz "cut lenght" i uzyskujesz efekt skoszonej trawy :) jak ktos chce to moge sie podzielic ustawieniami ps. Tadek ja uzywam "hair/fur" a nie tego czegos z vreja co sie zwie jakos tam fur ;)
Touch Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 jak ktos chce to moge sie podzielic ustawieniami ps. Tadek ja uzywam "hair/fur" a nie tego czegos z vreja co sie zwie jakos tam fur ;) A co to za wątpliwości, czy ktoś chce?;P Nie zwykłem się dopraszać... ale poproszę;D
Yaro16 Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 podziel się. ps zrobilem temat o trawie w modelingu link -> http://max3d.pl/forum/showthread.php?p=568222#post568222
tadzio Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 Nom dziala. Klicuś dzieki za oswiecenie, ze nie tego fur'a uzywalem, tylko tego tescowego ;* (repa dac nie moge...:( )
KLICEK Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 Opisac co i dlaczego ? hmm ok moze po krotce ;) Po pierwsze jezeli macie jakies obiekty stojace na trawie dodajcie do je "colisions" dzieki temu trawa w fajny sposob odskoczy od obiektu, reszte w tej zakladce bez zmian. "General paramiters" najwazniejsze tutaj jest "hair count" odpowiada za ilos c wlosow "hair segments" za ilosc podzialow na pojedynczym wlosku. Jak juz mamy to ustawione to przejdzmy do zakladki "Display" i ustawmy tam "display hair" i "as geometry", mozemy tam ustawic ile procent wlosow z puli ma byc wyswietlanych. Teraz trzeba ustawic grubosci trawy czyli "root thick" czyli grubosc korzenia, tutaj ustawiamy wiecej niz w "tip thick" bo chcemy zeby nam sie trawka zaostrzala. "Random scale" wiadomo, odpowiada za zroznicowanie dlugosci poszczegolnych wloskow. No i najwazniejsze czyli "material" ustawcie amb occ w granicach "40-60" fajne geste cienie powstana, teraz kolor korzenia i kolor koncowki trawy/wlosa, hue variation odpowiada za zmiane kolorow poszczegolnych kepkow dlatego tutaj ustawcie raczej nisko okolo 5-10, tak samo z valu wariation, powinno dac to nam fajne zmieniajace sie kepki. Mutant kolor, odpowiada za wlosy ktore całkowicie odchodza od ustawien materiału, czyli co ktorys tam wlosek/trawka bedzie miala calkowicie inny kolor ;). klonujemy nasza powierzchnie i kopiujemy nasz modyfikator, zmieniamy kolor trawy aby uzyskac calkowicie nowa trawe, zmieniamy ustawienia grubosci i warjacji. renderujemy ;) btw. pamietajcie o swiatlach, po co dawac material z sss i czekac 20 lat na render jak mozna dac kilka swiatel, o roznych natezeniach i kolorach (odcieniach zieleni np.) dzieki czemu na roznych listkach otrzymamy waracje kolorow, w polaczeniu ze standardowym materialem. 4
Touch Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 No i dziękuję pięknie;) I pewnie nie tylko ja:)
tadzio Napisano 14 Lipiec 2007 Napisano 14 Lipiec 2007 Klicuś slicznie;) a ja musze zrezygnowac z h&f bo sie okazalo ze jak mam wlaczone vertical shifta w kamerze to mi h&f wywala gdzies poza obszar gdzie powinien byc:) nice...
mirach Napisano 15 Lipiec 2007 Napisano 15 Lipiec 2007 Taki poranny ascetyczny budda w ramach odstresowywania sie.
Master Kiełbaster Napisano 15 Lipiec 2007 Napisano 15 Lipiec 2007 aberacja b. nieładna i totalteksturka też :*
patry Napisano 15 Lipiec 2007 Napisano 15 Lipiec 2007 WOW, SWRSC! Mi się to baaardzo podoba :) Mógłbyś pokazać rendera bez PS'a i powiedzieć coś o oświetleniu? :)
SWRSC Napisano 15 Lipiec 2007 Napisano 15 Lipiec 2007 bez PSa nie mam już. Dodalem vignette, delikatnie niebieskie tony, abberacje i troszke szumu. Oświetlenie to sky z HDRI. Cały smaczek to FG z interpolacją radiusową max/min 1,0/0,1; diff.bounces 1. Przy hdri interpolacja radiusowa z małymi radiusami pozwala usyskać bardziej poprawny efekt światła z hdr niż przy presetowej interpolacji (wysyłanych jest więcej promieni)
Hindus Napisano 15 Lipiec 2007 Napisano 15 Lipiec 2007 oo79 - swietny render i bardzo ładne materiały.
oo79 Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 dzieki hindus zdaje sie ze zaczynam kumac o co chodzi w tych ustawieniach rendera.... moze cos zemnie bedzie... p.s te szyby mleczne to byl niewyoal teraz sa lepsze.
delf77 Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 mebel - a powiesz mi jak jest mocowane szklo do tych pretow? ;)
oo79 Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 mebel - a powiesz mi jak jest mocowane szklo do tych pretow? ;) czekałem na to właśnie pytanie. Odp. NA KROPELKĘ !!!! xD
hcpiter Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 ha nie wiedzialem ze sie trawka spodoba :] to taki szybki test wiec racja nie wyszlo najlepiej nastepnym razem bedzie ladniejsza, miejscami cienka bo troszke ja skalowalem i tak wyszlo :p a trawka to skejter no i kilka rodzajow rozlozen 3 kolorowych traw :] oswietlane sun&sky i tylko tyle :) Pozdrawiam (+) Klicku klimatyczna trawka :) dzieki za ustawienia napewno cos potestuje w wolnym czasie :)
oo79 Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 testujemy scene pinero. TU BYLY INNE RENDERY ALE SKASOWALEM ;>
tadzio Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 dywan sie tajlinguje, beton za duzy;) swiatlo tez mi nie pasuje;) pozdr
Touch Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 Na tym poprawionym beton jest blee. Gdybyś zeskalował trochę ten z pierwszego byłoby już lepiej;)
oo79 Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 zgadza sie Pinero, robie testowe renderki a pozniej chyba zmienie meble na drewnopodobne albo wszytko pojdzie w jakies kosmiczno materiałowe graty. Dam slonce to moze sie cos ozywi z kolorami...
Fargate Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 pierwsze próby z postprodukcją + sprawdzam czy model sie nie krzywi za bardzo :P
pecet Napisano 16 Lipiec 2007 Napisano 16 Lipiec 2007 przez ten lakier wygląda troche jak clay render ;)
Touch Napisano 17 Lipiec 2007 Napisano 17 Lipiec 2007 Wcięcie w masce na znaczek sugeruje trochę Toyotę(?)
Rekomendowane odpowiedzi