Skocz do zawartości

Scena 3D: Pojemniki


DonKichot

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 90
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No fajne to...

Tylko ten pojemnik po lewej mi się nie podoba i nie wiem co to jest, tak właściwie ;P A reszta naprawde super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no no nieźle. Czuć bez dotykania, że lampa naftowa jest zrobiona z blachy. Nawet spawy zrobione. A to coś jak maselnica (drewniane w przyszłości) nie ma jednego nita! Takie szczegóły urealniają. Oby efekt końcowy był tak samo dobry. Czekam na apdejta.

@tadzio nie byłbym pewien czy to jest na ogórki bo wygląda na mało szczelne. U mojej babci na wsi (świeć Panie nad Jej duszą) ogórki trzymano w pojemnikach kamionkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graficzke robie z referki którą mam w książce o fotografii wrzucę to niebawem :)

 

Co do pojemnika to sam nie mam pojęcia na co on jest, staram się trzymać proporcję, kształt i kompozycje z referką docelowo ma to wyglądać jak zdjęcie zobaczymy czy wyjdzie :)

 

Chce zrobić 2 oświetlenia jedno normalne dzienne drugie z tej lampy naftowej zobaczymy czy nie ugrzęznę na tym ostatnim :)

 

Dzieki wszystkim za komentarze dzisiaj po południu wrzuce pierwsze texturki.

 

"pionier" dzięki za pomoc z dodaniem linka :_) wiedziałem że img ale to łamane mnie trzymało / ;)

 

"tadzio" zwykłe plane z nie za gęstą siatką, potem zrobiłem splinami obrys takich dziur następnie extrude tego obrysu, po wycięciu lekko powyginałem krawędzie dziur na zewnątrz i nalożyłem meshsmooth :) to chwilka roboty

meshsmooth nakładasz tylko na te dziurki bo szkoda wygladzać całość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"tadzio" siateczkę to się troche boje pokazać bo się będziecie śmiać :P ważny jest efekt końcowy kto by się tam przejmował skaszanioną siatką :P

no dobra przyznam się jestem matoł wszystko zrobiłem boolinem 0 modelingu :)

człowiek ma coś takiego że chce coś zrobić małym kosztem :)

 

"Vorek" z tego samego powodu też używam komplet 3ds max 9 i Vray 1.5 rc3 szybko łatwo i przyjemnie :)

 

"Deviator" nita nie dałem celowo bo to niby ma być taki nie najnowszy pojemniczek zobaczymy jak będzie z texturką najwyżej się doda dzięki za radę

 

dzisiaj wytexturuje ścianę i ten pojemnik

przy okazji pokaże co daje vray displacement :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DonKichot nie wazne czym robiles. Wazne ze wyszlo zajefajnie. Jesli umiesz zrobic cos dobrze a malym nakladem pracy to tym lepiej!!

A siatka? jesli podczas renderu nie bedzie sie nic kaszanic i efekt finalny jest ok, to czym tu sie przejmowac;-)

 

nielot007 dzieki, juz ... lece ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"tadzio" przed momentem odkryłem jak powstały takie pęknięcia tego tynku na ścianie to nie tylko boolin i meshsmooth ! to displacement !

jeszcze dzisiaj to opisze ale narazie musze wyjść mam nadzieje że za 2 godziny będe

 

render na gorze jest z nałożonymi dysplacementami temu to tak wygląda bez displa jest do bani :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MINI MAKING OF for "tadzio" :)

 

1 jpg - siatka

2 jpg - model bez materiału i bez displacement

3 jpg - model plus materiał bez displacement

4 jpg - model plus materiał plus displacement

 

Tylne plane z tym samym materiałem co przednie lekki displacement.

Na bump dałem cegiełki.

 

Przednie plane z nie za gęstą siatką, splinami zrobiłem kilka kształtów dziurek w ścianie, ważne żeby obrys nie był zbyt toporny musi być trochę tych uskoków, potem wyciągam te dziury na extrude, następnie konwertuje do mesha opcją atach łącze w jednego, czasem przy kilku kolejnych boolinach siatka może sfiksować :) temu najlepiej wszystkie części którymi wycinasz połączyć w jedną. Następnie te środki dziurek lekko wyginasz na zewnątrz, wygładzasz meshsmoothem najlepiej tylko poszarpane części.

 

w tym momencie mamy już 3 jpga

 

dodajesz vraydisplacement wrzucasz tam tą samą texturkę z material edytor którą nałożyłeś na obiekt, i tu ważne najlepiej nie naciągaj jej w ustawieniach bitmapy tylko opcją od uvw map przy edycji obiektów, wtedy displacement i materiał będą do siebie pasowały :)

 

Te kilka widocznych cegiełek na środku powstało tak że displacement wychylił do tyłu przednią siatkę i pokazała się minimalnie przednia, która ma na bumpie cegiełki, textura ta sama przud tył.

 

no i to wszystko to jest naprawdę bardzo proste wręcz banalne :)

 

 

 

1siatkaqg5.jpg

2bialebezdisplatr0.jpg

3colorew8.jpg

4displacecolorro2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiał ściany miałem już gotowy zrobiłem go jeszcze przed modelami :P

dzisiaj zrobiłem tylko to drewno, na tym czymś ...

niestety nie tak jak chciałem

 

"Deviator" tak tak :) troszkę będzie zmian rączka będzie jeszcze owinięta :P mam poprostu większe możliwości od fotografa, choć trzeba przyznać że mógł rypnąć 1 jajkiem w ściane :P ale co ja poradze że nie miał wyobraźni :P

 

aktualnie wygląda to tak

jakieś sugestie ?

drpoug5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jestem mądrala bo wiem z czgo ściągasz ale niestety zgadzam się z referką: drewniany pojemnik jest absolutnie nazbyt grubo ciosany. Osobiście nie zjadłbym nic z takiej stęchłej beczki. Natomiast w referce wygląda smakowicie. Myślę, że za bardzo chcesz zrobić wrażenie bumpami. Wyszlifuj to drewno albo najlepiej zrób 2 wersje i niech bractwo samo oceni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta ściana trochę nielogiczna jak dla mnie. Masz 2 warstwy: tynk (ta co odłazi) i to co pod spodem, to pod spodem to cegły jak mniemam ale na tymku też masz teksturę pomalowanych na biało cegieł, jakoś mi to nie daj spokoju, wygląda jakby to cegły odłaziły od ściany.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli drewno ma wyglądać staro, to go bardziej przybrudź, bo teraz wygląda jak zmaltretowane w sposób czysty i regularny.

 

ściana jest super, tylko żę jeśli tynk aż tak daleko odchodzi, to jakoś nie pasują te odciski cegieł w tynku, pasowałyby do całkiem cienkiego tynku lub farby, która by jednak w inny sposób odchodziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"obo" niestety w oryginale cały jest z drewna :)

"Deviator" już przygotowuje wersje z mniejszym bumpem dzisiaj będą updaty niestety rendering trwa, zwłaszcza jak trzeba go zrobić kilka razy na starym procku :) PS. ostrzebam butelkę zrobiłem zieloną, nie niebieska :P musze Cię już na to przygotować

"KLICEK" no wiesz taki słodki sympatyczny mi wyszedł :P no ale skoro uważasz że go za dużo to z ciężkim sercem troszkę odejmę ale niewiele :P

"Vorek" tak tak wiem ściana jest do poprawy, zgłębiłem już tajniki murarstwa i faktycznie nie jest jak powinno, na każdej ścianie zawsze odchodzi farba ! pod nią jest tynk który się sypie chyba że jest świeży wtedy ma bardziej spojną konsystencję a na końcu są cegły lub pustaki, z tego by wynikało że musze między tą farbę a cegły które zmienie na czerwone dodać 3 warstwę czyli tynk w postaci sypkiej może być problem :) ale coś tam podłubie niedługo i wycofie cegły ze środkowej części, jak to robiłem to nie zastanawiałem się specjalnie nad sprawami technicznymi :)

no i masz :P

"Ania" już renderuje wersje gładszą wieczorkiem wrzuce a ściane będe poprawiał, tylko narazie zrobie ogulny zarys materiałów, mam już większość, niestety procesor za mną nie nadąża więc te kilka renderów zajmie mi ze 3 godziny :)

dzięki za komentarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Klicek" wiem wiem ale tak na serio to ja się nie znam do tego miałem sporą przerwe temu wogule dałem to na wipa normalnie nie robiłem wipów :)

a jeżeli ty mówisz że za duży disp to troszkę zmniejsze bo przyznam że początkowo był mniejszy ale co render to go dodawałem :P haha

 

już za moment dam update jeszcze drobne poprawki, na szczęście zapisałem im i lc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"gregorjan" już o tym myślałem :) wcześniej pisałem że chce zrobić 2 rodzaje oświetlenia finalnie, dzienne i przez lampe naftową :)

 

niestety dzisiaj będzie tylko to, miałem jeszcze zrobić coś ze ścianą i garnkiem ale brakuje mi ramu, a renderowanie z użyciem dysku mnie wykańcza... nic więcej nie zdążyłem

 

do oceny drewniany pojemnik, koszyk z jajkami i butelka

 

reszte będe poprawiał !

 

gnpf4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wygląda extra, aczkolwiek tynk zbyt mocno odstaje (wiem, że będziesz poprawiał, ale i tak mówię :P ). Jaja wporzo, tak samo beczułka , aczkolwiek możesz dać metalowe obręcze, bo te trochę nienaturalnie wyglądają. Butla spoko, ale gdzieś mi tu na scenie brakuje korka od butli xD Pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drewno i butla super choc mozna jeszcze nad etykieta popracowac. tex garnka do poprawy i zmniejsz bumpa na jajkach. szklo w lampie super ale nie jestem przekonany do spawow/laczen metalu. co do sciany to na tym obrazku napewno nie odlazi tynk tylko farba ew. tapeta. tynk to taki "cienki beton" na scianie wiec raczej sie kruszy i odpada a nie zwija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglonie to bardzo super. No ale nie ma lekko :) Garnek tak jak koledzy mowili... wierze ze nad nim wlasnie pracujesz a to co jest to under construction :) Tynk, jak kolega powiedzial za bardzo sie zagina, ja dodam jeszcze ze wydaje mi sie ze tynk nie przylega do sciany. Tak jakby byla tam jakas przestrzen miedzy sciana a tynkiem. Tak mi sie wydaje. Te zacieki wygladaja jak roztrzaskane jajo :) dodaj jakies resztki skorupki i zmniejsz bumpa na zaciekach i bedzie dobrze :) Obrecze na wiaderku musze byc metalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności