Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Lokomotywa ET-22


Johny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

To moj pierwszy WIP. Mozna powiedziec ze dopiero co zaczynam na powaznie zabawe z grafika 3d.

 

Narazie mam czesc zawieszenia. Idzie mi dosc wolno, ale mysle ze przez swieta bedzie lepiej (wiecej czasu).

 

Pozdrawiam

Maciek

 

1su2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam

Co do podwozia to tu sa schematy: http://jastrzab.lhs.pl/galerie/schem/94_et22/, reszta to zdjecia z internetu(ZNTK, strony hobbystow) a te wyzej zostaly zrobione przez mego kumpla (za co mu bardzo dziekuje :)) nieopodal warszawskiej lokomotywowni. Niestety byla niedziela i nie zostal on wpuszczony na jej teren, wiec zdjecia byly robione na zoomie zza plotu i prawie wszystie sa pod pod jednakowym katem przez co musze sie domyslac jak wygladaja elementy ktore sa gdzies tam glebiej. Podobnie jest ze schematami. Nie wszystko da sie z nich odczytac.

 

Modeling to poly. Zaczynam od bryl. Jednak czasem latwiej jest mi jakis nowy element zaczac z nowej bryly zamiast wytlaczac/ciac poprzedni. A pozniej jest kupa jak chce je polaczyc bo do siebie zabardzo nie pasuja :/ takze troche oszukuje :)

 

Render to jeden skylight z maxa + wlaczany light tracer, wszystkie ustawienia domyslne. Material bez zmian, tylko kolor niebieski bo lubie.

 

Co do tego co bedzie pozniej to nie mam pojecia. W planach ma skonczyc modeling, a pozniej wziasc sie za tekstury. wszystko po kolei

 

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Myslalem ze przez swieta bede mial wiecej casu a tu zonk. Trzeba bylo sprzatac robic zakupy itd... Narazie maly update. Przy szukaniu referek do kola natrafilem na kilka ciekawych zdjec maznicy dzieki czemu dodalem/poprawilem kilka szczegolow. Nawet nie wiem czy pozniej te szczegoly beda widoczne ;P Zaraz zabieram sie za kolo :)

 

-Ukash- niestety nie mam zadnych rysunkow SM 42. Jakbym kiedys przez przypadek cos znalazl dam Ci znac.

 

3me3.jpg

 

4aw7.jpg

 

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nareszcie zrobilem kolo :). Mysle ze tyle wystarczy. Nie bede robil tego co jest za nim (zebatki, itp) bo i tak nic nie bedzie widac. Co najwyzej zrobie proste pudlo silnika zeby nie bylo pusto.

 

Tutaj kolo z ukladem przeniesienia napedu ALSTHOMA:

 

5of2.jpg

 

A tu jak to wszystko wyglada obecnie:

 

6go8.jpg

 

7hx6.jpg

 

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JohnZi Post nr 12. Masz tam linka do schematow i reszte zrodel :)

 

Jakby ktos mocno potrzebowal moge udostepnic wszystko co udalo mi sie do tej pory zebrac.

 

pikSar Narazie o tym nie mysle. Bede sie martwil jak przyjdzie mi skopiowac to kolo x12 i zrobic pudlo :) Komputer jest w miare nowy c2d E6600, 2GB RAM, RAID 0, poki co pracuje mi sie komfortowo wiec mysle ze nie jest tak zle :)

 

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie to wszystko wygląda, sporo szczegółów i oby tak dalej. Jak skończysz robić model to proponuje zrobić do niego animację skoro już tyle szczegółów umieściłeś (zapewne byłby ciekawy efekt jak by to całe podwozie pracowało).

 

Pozdrawiam,

charlie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gen.Baton > dzieki

M4rcus > musi, nie ma wyjscia :)

artur728 > dzieki

lukos86 > dzieki

tadzio > to jeszcze nie wszystko :)

bloo1010 > dzieki

charlie > myslalem o tym przez chwile, ale uklad przeniesienia napedu w tej lokomotywie jest dosc skomplikowany, byloby ciezko gdybym chcial animowac wszystko co do tej pory wymodelowalem. Tutaj szczegolowo o co mi chodzi:

 

http://jastrzab.lhs.pl/galerie/schem/95_przekladnie/B_przekladnie_04.jpg

 

Poza tym ruch calego tego ukladu bylby minimalny, wrecz niezauwazalny.

 

Kr3tz > dzieki za modlitwe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badyl, DraB - tekstury beda, jak skoncze modelowac :)

ironteeth - dzieki, detal to podstawa :)

Gedeon - pudlo ktore jest na ostatnim renderze jest prowizoryczne, jako baza wyjsciowa, jest zrobone do lini gdzie koncza sie okna i drzwi, czyli kawalka brakuje. Do tego dojda jeszcze pantografy i calos optycznie bedzie wyzsza

 

Rysunek:

et22rysunekwymiarowyyq1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarąbisty modelik, możemy zrobić animacje jak ta lokomotywa taranuje wszystkie moje modele samochodów razem wzięte a'la "dosłownie i w przenośni..." chociaż po namyśle to wstyd moje modele mergować do sceny z taaAAAaką lokomotywą :D

P.S. Zawsze się zastanawiałem ile takie coś waży ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze nie wszystko :) Ostatnio bylem troche zajety wiec prace stanely w miejscu, ale w miedzyczasie duzo osob pytalo mnie jak tam moja lokomtywa wiec to motywuje zeby znowu przysiasc do pracy. Ostatni progress jaki mam:

 

et222qo3.jpg

 

Pierwsze zetkniecie z V-ray'em

 

Pozdrawiam

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności