arcade Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 Co tu dużo gadać, zawsze fascynowała mnie ta postać z Mytha II (1999r.). Sama gierka również była nieziemska, polecam wszystkim fanom strategi. Jest to wprawdzie RTS, ale w bardzo taktycznym wydaniu, bez budowania baz ani tworzenia jednostek, cała rozgrywka opiera się na potyczkach, w których dobre wykorzystanie wojowników, łuczników, krasnali rzucających koktajle mołotowa i magów to podstawa sukcesu. Ogólnie jeden z niewielu RTSów gdzie walka nie opierała się na zalaniu przeciwnika jak największą liczbą jednostek. Jak na swoje czasy miała niesamowitą grafikę, z terenem 3d, modyfikowalnym dzięki wybuchom itp. Same postacie były spritami, ale z przerenderowanych wcześniej modeli. Całość dopełniał niesamowity klimat, tworzony głównie przez przerywniki z rysowanymi scenami. Po Myth II ukazała się kolejna część, już w pełni 3d, która jednak okazała się porażką po całej linni. Stanowczo za wysoki stopień trudności, nieestetyczna grafika i brak tego czegoś przykuwającego do monitora zabił legendę poprzednich części. Dziś gra prawie zupełnie zapomniana, a wielka szkoda, bo potencjał w niej był ogromny. I nie wiem jak inni gracze starsi wiekiem, ale ja z wielką radością przyjołbym ukazanie się Mytha IV, gdyby ten posiadał choć ułamek grywalności części Iszej i IIgiej. Na razie tylko zaklepuję miejsce, za pracę wezmę się za kilka dni - Trzymajcie kciuki, mam nadzieję że tym razem pójdzie mi lepiej niż poprzednio ;) edit -> Ftorek - for U ;) pozdrawiam
ftorek Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 masz moze jakies wieksze obrazkie tego kolesia?? wporzo jest :)
Gość obo Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 Na pierwszym obrazku bym się wzorował ;) Jest kozak!
Eric_Draven Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 a ty jak zwykle samo mięcho modelujesz :D jestem ciekawy jak Ci wyjdzie twarz :D te zęby są dość wymowne u niego :D
kurt_hectic Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 i love myth i love myth i love myth i love myth i love myth i love myth i love myth i love myth i love myth i love myth i love myth i love myth ...
Por@szek Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 o_O Kurt nie flooduj XD Ziomus uwazaj na co sie mierzysz, bo to dosc ryzykowne posuniecie imo. Ta postac tez traci legenda.
KLICEK Napisano 20 Grudzień 2006 Napisano 20 Grudzień 2006 giera duzo dobre ;d lubilem dziadkow hehe powodzenia
arcade Napisano 20 Grudzień 2006 Autor Napisano 20 Grudzień 2006 heh, no, legendarna to ta postać jest :) A to znaczy że fani będą mnie mięchem obrzucać za byle co ;) No trudno, "Mierz siły na zamiary nie zamiar podług sił" Fakt że znowu będzie goła klata jak u Conana, ale uparłem się żeby wymodelować ładnie muskuły jakiegoś napakowańca - tym razem postaram się nie przerysowywać jak ostatnio. Zęby trzeba będzie ładnie pociągnąć - bo koleżka nie ma ust, ma usuniętą z tamtąd skórę. Edit -> nie mogłem spać i zrobiłem szybkiego skecza przygotowawczego - dobre ćwiczonko, chyba porobię tego więcej. edit2 -> I jeszcze jeden, teraz to już na maxa szybki (a co mi tam, mój wątek to mogę spamować :P) pozdrawiam :)
Vorek Napisano 21 Grudzień 2006 Napisano 21 Grudzień 2006 hehe, niezły kosiarz z niego był, gierka też kosiła...czas ;] Powodzenia :)
Gość Bad Moon Napisano 21 Grudzień 2006 Napisano 21 Grudzień 2006 Gore i poodrywane kończyny, może dorobisz jakieś małe tło z takimi własnie elementami?
arcade Napisano 26 Grudzień 2006 Autor Napisano 26 Grudzień 2006 Dzięki za komentarze, pomyślę nad tą scenką z pourywanymi kończynami, to mogłoby być mocno w klimacie :D Ok, pierwszy update. Na razie to takie blokowanie proporcji itp. Bez większego wdawania się w detal. Nauczony doświadczeniem poprzedniej minibitwy robię teraz "po bożemu" ;) pozdrawiam
KLICEK Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 juz teraz Ci napisze ... :) Twoja najlepsza postac ! tak trzymaj
ledyr Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 hmm wygląda nieźle ile on ma tri? brzuch ma dziwną siatke, bedzie normal to nie musisz takich kujawiaków robić :D rączki przyjemne plecy jakos dziwnei wyglądają z tego co widze na siatce to z oczów mozesz duzo tris wyciąc do tego co zwisa dodaj tris(teoretycze to bedzie animowane) skrytykowalem bo widze ze porządny model moze z tego wyjsc a nie dlatego ze jestem zlosliwy, no moze troszke :D joke :D
Kuba Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 Już teraz czuję, że będzie super. Klatka i ręce bardzo mi się podobają :) Pozdrawiam
arcade Napisano 26 Grudzień 2006 Autor Napisano 26 Grudzień 2006 Kicek - dzięki :* Ledyr - zgadzam się właściwie ze wszystkim - oczka tak na szybko wrzuciłem jak na razie to mają po 1k każde ;) więc na pewno tak tego nie zostawię. Całość ma (bez oczu) coś koło 3 - 4k. Ciężko stwierdzić dokładnie, bo pod ubraniem zostały mi jeszcze pozostałości z basemesha, których na razie nie kasuję, ale zrobię to wkrótce ;) W każdym razie myślę że ciężko mi będzie do tych 7 k dociągnąć. Kuba_ -> dzięki :) pozdrawiam
JmTm00 Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 ha!...patrzyłem na siatkę i od razu poznałem :D znaczy sie gitara panie :D ...no właśnie jaki polycount?
Gość Marioza Napisano 26 Grudzień 2006 Napisano 26 Grudzień 2006 świetna postać Ziomuś, bryła elegancka, proprcje równiez, tak trzymaj , przy tej postaci to z texturami po prostu musisz się postarać :D
Eric_Draven Napisano 27 Grudzień 2006 Napisano 27 Grudzień 2006 śliczne :D nie wiem czy to z powodu braku dużej częsci skóry na twarzy ale oczy wydają mi sie za wąsko usytuowane. jesli na referce jest dobrze to ja juz cicho siedze. I rób rób, świetnie idzie :)
nielot007 Napisano 27 Grudzień 2006 Napisano 27 Grudzień 2006 swietne :) geba(glowa ;) ) powala klimatem :D pozdro i powodzenia
ognisty Napisano 27 Grudzień 2006 Napisano 27 Grudzień 2006 ziomuś nareszcie pokazuje co umi ;) tak czymaj
Matys Napisano 27 Grudzień 2006 Napisano 27 Grudzień 2006 wyglada fajnie i przypomina koleszke z konceptow ale popatrz ze masz duzy limit a wiekszosc kolesia to bedzie jego gola klata wiec doladuj tam poly, duzo na tym nie stracisz a efekt bedzie o wiele lepszy. mozesz tym samym zarysowac naprawde wiele miesni, bo narazie ja tam widze gigantyczniego boxa :D a normalka wszystkiego nie zalatwi :-) to taka moja sugestja
Scottero Napisano 27 Grudzień 2006 Napisano 27 Grudzień 2006 no wiecej miesni mozna byloby wyszczegolnic, zwlaszcza na klacie ;)
giorgione Napisano 27 Grudzień 2006 Napisano 27 Grudzień 2006 dłonie i twarz fajna - ale faktycznie klata przydałaby się bardziej szczegółowa
arcade Napisano 6 Styczeń 2007 Autor Napisano 6 Styczeń 2007 Hej :D Dzięki wielkie za komentarze i rady :) Nawet nie wiecie jak takie słowa motywują :D JmTm00 -> dzięki :D Obecnie polycount to 6800 tris. Mario -> thx, postaram się nie skaszanić :) Eric -> dzięki trochę je teraz rozsunełem – mam nadzięję że tak lepiej Nielot -> dzięki Ognisty -> e, i tak stać mnie na więcej :P Dzięki :) Matys -> thx no troche tam potweakowalem, mam nadzieje ze klatka już lepiej się prezentuje Scottero -> dzięki, teraz chyba trochę bardziej je wiedać :) Giorgone -> dzięki, poprawiłem trochę klatę. Ok, przez święta nie udało mi się zbyt wiele zrobić, raczej trochę tweeków, dodałem też porządne stopy, uszy i zęby na geometri. (zrobiłem tak bo miałem jeszcze wolne trisy, ale zastanawiam się czy nie lepiej jednak byłoby je dać na normalu - jak myślicie? No nic, w każdym razie myślę że model low jest w 95% gotowy - chyba że jeszcze macie jakieś sugestie? Aha - ta jego kosa to tak na razie na szynko dla uchwycenia proporcji, potem dodam tam jeszcze trochę tris :) pozdrawiam :)
Kuba Napisano 6 Styczeń 2007 Napisano 6 Styczeń 2007 No fajnie :) Jedynie powiększ paluchy, gdyż teraz stopy wyglądają jak placki ;) Chyba że takie miał :p
Przybysz Napisano 6 Styczeń 2007 Napisano 6 Styczeń 2007 Fajowo mimo dość dziwnej topologii na klacie. ;) Może też dłonie ciut powiększyć by się przydało. Czy on ma każdy ząb osobno wymodelowany?! ;)
Konras Napisano 6 Styczeń 2007 Napisano 6 Styczeń 2007 Hehe, dalbym jeszcze malego champfera na butach i pasie, to juz wszytsko by bylo ladne i okraglutkie :) ps. Tak spojrzalem sobie na miniaturke i wydaje mi sie ze lepiej by wygladal gdybys mu kitek powiekszyl na glowie :) Nadalo by mu to chyba charakteru ^_^ pozatym daj tam jakis aly plane tu i tam przy wlosach co by pare kosmykow zrobic odstajacych lekko :)
nielot007 Napisano 6 Styczeń 2007 Napisano 6 Styczeń 2007 dla mnie super :) jedziesz dalej :) pozdro i powodzenia
_michal Napisano 6 Styczeń 2007 Napisano 6 Styczeń 2007 Dlaczego on ma wklęsłe plecy? Całkiem fajnie wygląda, może tylko trochę ma za długie przedramiona (albo mi się wydaje ;)) Wyjąłbym trochę ścianek z pleców i włożył je w te spodenki, dość kanciaste są, a ta geometria w plecach nie jest w sumie potrzebna.
arcade Napisano 7 Styczeń 2007 Autor Napisano 7 Styczeń 2007 Kuba_ -> no, z tymi paluchami dobrze prawisz, wyglądają jakby w jednej linii były :) zmienię to. Przybysz -> z dłońmi może być racja - poeksperymentuję. Tak, każdy ząb prawie osobno, na same zęby poszło coś koło 1500 trisów :/ Konras -> chamfera zarzucę, bo faktycznie jak się daje 1500 na zęby to nie ma co tak te pare tri oszczędzać. Kikut może też większy zrobię. Zobaczymy jak będzie z większym wyglądał. Nielot -> dzięki :D Empeck -> No mi też w tych ramionach coś nie siedzi, próbowałem obniżyć łokieć, ale cały czas to nie jest to... Pobawię się jeszcze. Plecy faktycznie może ciągle za bardzo wklęsłe - przesadziłem z tym chyba. Spodenki w sumie specjalnie takie robię (ostre fałdy), no ale może pare trisów więcej by tam nie zaszkodziło, popróbuję :) Dzięki za comentsy :)
_michal Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Rozumiem, że normali nie będzie? IMHO te zęby jakby byłby zrobione normalem wyglądałyby prawie tak samo.
arcade Napisano 7 Styczeń 2007 Autor Napisano 7 Styczeń 2007 Normale mam zamiar zrobić. Tak właśnie się zastanawiam, być może ostatecznie wezmę tylko dam smootha na tą geometrię i wypalę z niej normalka na low. 1500 to jednak sporo.
_michal Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Dokładnie, tym bardziej, że zęby nic nie wnosza do sylwetki obiektu, są detalem na w miarę płaskiej powierzchni, więc normal tu by zdał egzamin znakomicie. Nawet jakbyś nie robił normali, to uważam, że zęby wyglądałyby lepiej dobrze namalowane na diff niż modelowane.
Konras Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Zawsze mozesz jednego kla zrobic oddzielnie i juz bedzie urozmaicenie, albo mozesz mu jeden zab usunac :p
ledyr Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 dziwnie wygląda z tymi powykreacanymi rękoma dołóż mu wiecej tris, szczegolnie do spodni jak masz juz taką gestą siate to porzeźb w niej, zaznacz jakies miesnie na plecach czy cos :D i połącz w koncu te połówki :D na pikczersach które pokazales wygląda na bardziej umiesnionego i przekrec mu te dlonie! :) pozdro ziomus :D edit - atk jak empeck mówi wykasuj trisy mu z zebów i troszke z pleców i poroskladaj je w gdzie indziej
Cruzh3r Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Wsumie przy limicie 7000 normalek nie musi być. Ale są dużym ułatwieniem. (lepsze to niż dziergać 4000 dodatkowe poly)
_michal Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Wsumie przy limicie 7000 normalek nie musi być. A mógłbyś wytłumaczyć dlaczego?
ledyr Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 heh Cruzh3r tez sie zastanawiam dlaczego tak sądzisz l w tym tez w sumie nie musiałoby być normalek? :D http://img153.imageshack.us/img153/1613/gameresolution3tp3qt7.jpg http://img116.imageshack.us/img116/2144/gameresolution2iq3bw0.jpg jak to sie mówi "no offence ziom" :D
Konras Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Zdecydowanie tak jak mowia wszyscy to wieksze miesnie, wieksze wciecie w pasie. Wyekstruduj mu ta klate jednym slowem :) Pozdrawiam ps. Ledyr nie zabijaj tymi obrazkami -_- (:))
Cruzh3r Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Chodzi oto że w niektórych sytuacjach Normal mapy nie są niezbędne aby uzyskać dobry efekt. Normal mapki przydają się do skomplikowanych postaci (własnie takich jak tam co dałeś w przykładzie:) [Jakieś szramy, obdarcia, łuski]) Ale nie są niezbędne. Soulblighter ma dosyć gładką skórę. Normalmapy było by widać najwyżej na zębach i spodniach. Jasne jeżeli chcecie robić do FPP gier no to oprócz normal może dojść specular itp. Ale w innych wypadkach można oszczędzić te 2-4 mega pamięci Karty graficzne. Jasne nie uważam że normalmapy to szatan i złe. Są przydatne. A tak mi się wcześniej powiedziało;P... BTW. Ziomuś za dużo poly na zębach za mało na spodniach. Edit: Boże, ja nic do normalek. Niemam chodziło mi że postać ziomusia dała by rade i z samy diffusem. I jestem pewny że gdyby diffuse było dobre to dała by rade. A Dodanie do pracy normalek tylko jeszcze bardziej ulepszy prace, widać inaczej to odczytaliście...
_michal Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Wybacz Crush3r, ale pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Jeśli grafika w grze jest perpixel, to nieużywanie normali jest bardzo nie na miejscu. Soulbrighter na dobrze zrobionych normalach tylko by zyskał. Na normalu powinno się zrobić m.in. mięśnie brzucha, klatę, żyły na bicepsach, mięśnie pleców, zęby, detal twarzy, jakieś blizny, fałdy na spodniach, ten oplot na przedramionach itd. Poza tym normal pieczony z highpoly dodaje modelowi obłości, o wiele lepiej się rozchodzi światło na obiekcie. Leśli masz normala to specular nie 'może dojść', ale jest niezbędny, by uzyskać odpowiednią jakość materiałów, by zróżnicować ciało od tkanin, itd. Jeśli do engine z renderingiem perpixel wrzucisz jakąkolwiek postać z samym diff to wygląda ona co najmniej beznadziejnie. Jeśli postać jest przygotowywana pod jakiś stary silnik na konsole kieszonkowe, ps2, pod www, itp, to wówczas oczywiście bez normala się trzeba obejść, ale tylko i wyłącznie ze względów sprzętowych, a nie dlatego, że jak jest 7k to normala można sobie odpuścić, bo jest 'niepotrzebny'.
arcade Napisano 7 Styczeń 2007 Autor Napisano 7 Styczeń 2007 Empeck powiedział, nic dodać nic ująć :) Przy takiej geometrii zębów pewnie dałbym na nie tylko jakiś delikatny normal z Photoshopa. Jednak zmienię to jak pisałem i uproszczę ich geometrię więc cały detal będzie na normalu. Na normalu będą też mięśnie oraz szrama idąca przez jego klatę (jest na referkach). Ledyr -> z tymi rękoma to mój nowy sposób na T- pose... Zobaczymy jak się sprawdzi przy animowaniu :P Konras -> sam nie wiem, chyba wolę go smukłego :P no ale zobaczymy po Zbrushowaniu jak się siatka powygina ;) Dzięki za komentsy :)
Por@szek Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Crusher, nie opowiadaj bzdur, jak nie masz o czyms pojecia to siedz cicho lepiej, bo to co piszesz to herezja i tylko robisz wode z mozgu forumowiczom mniejszego stazu, a sam sie osmieszasz. Empeck masz racje, jak zawsze brachu, prawie zawsze, chyba ze ja ja mam XD Ziomus, te rece to wez do dolu skieruj przed rigiem bo znowu bedziesz klal przy podpinaniu kosci, na podwojna robote przy pozowaniu. Czekam na normalki ;) I sie nie spiesz bo znowu wyjdzie poop. XD
Bro Napisano 7 Styczeń 2007 Napisano 7 Styczeń 2007 Crusher, nie opowiadaj bzdur, to by wystarczyło :) Pozdro
arcade Napisano 9 Styczeń 2007 Autor Napisano 9 Styczeń 2007 Ok, wrzucam proges: pierwsze normalki w ZB, do nich dojdą później jeszcze normalki robione z photoshopa. Na razie samo ciało, resztę rzeczy zamieszczę na drugiej texturze (choć prawdopodobnie uszczuplę ją sobie do 1024 x 512.) Jeszcze siateczka, choć nie tak znowu wiele się zmieniło od ostatniego razu. (tam gdzie siatka jest niebieska są elementy które idą na drugą teksturę + broń of coz) mam nadzieję że się podoba, czekam na uwagi / sugestie :)
Kuba Napisano 9 Styczeń 2007 Napisano 9 Styczeń 2007 No bardzo ładnie :) Twarz wyszła rewelacyjnie.Jeśli czepiać się szczegółów - moim zdaniem kaptur i jego przejście w naramienne trochę za bardzo zaznaczone. Pępek pewnie się złagodzi po nadaniu tekstury. Trzymam kciuki i czekam na kolejne updaty :p
ledyr Napisano 9 Styczeń 2007 Napisano 9 Styczeń 2007 wohoho aleś mu miesni zrobił :D niemal jak brus lii , wygladz to troszke bedzie cacy, a mordka sliczna :D
KLICEK Napisano 9 Styczeń 2007 Napisano 9 Styczeń 2007 super super :) jezeli moge pokrytykowac (jak ja tego nie lubie:) ) to, prosze popraw mu brzuszek na brzuszku jest pelno miesni ktore spokojnie moglbys zarysowac delikatnie, te co sa teraz wygladaja za bardzo glinianie:( no i koniecznie zmniejsz mu ten gigantyczny pempem :D
arcade Napisano 9 Styczeń 2007 Autor Napisano 9 Styczeń 2007 Dzięki :) okej, poprawię tors, im dłużej na niego patrzę tym mniej mi się podoba :P czyli coś poprawić trzeba. Dzięki za komentarze :)
Por@szek Napisano 9 Styczeń 2007 Napisano 9 Styczeń 2007 Nie ziomus, im dluzej patrzysz i im mniej sie podoba to znaczy ze wszystko w normie. Jakby ci sie coraz bardziej podobalo to znaczy ze cos jest nie teges ;) Dajesz ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się