Jump to content

Minibitwa 10: Soulbrighter


arcade
 Share

Recommended Posts

Co tu dużo gadać, zawsze fascynowała mnie ta postać z Mytha II (1999r.). Sama gierka również była nieziemska, polecam wszystkim fanom strategi. Jest to wprawdzie RTS, ale w bardzo taktycznym wydaniu, bez budowania baz ani tworzenia jednostek, cała rozgrywka opiera się na potyczkach, w których dobre wykorzystanie wojowników, łuczników, krasnali rzucających koktajle mołotowa i magów to podstawa sukcesu. Ogólnie jeden z niewielu RTSów gdzie walka nie opierała się na zalaniu przeciwnika jak największą liczbą jednostek. Jak na swoje czasy miała niesamowitą grafikę, z terenem 3d, modyfikowalnym dzięki wybuchom itp. Same postacie były spritami, ale z przerenderowanych wcześniej modeli.

 

Całość dopełniał niesamowity klimat, tworzony głównie przez przerywniki z rysowanymi scenami.

 

Po Myth II ukazała się kolejna część, już w pełni 3d, która jednak okazała się porażką po całej linni. Stanowczo za wysoki stopień trudności, nieestetyczna grafika i brak tego czegoś przykuwającego do monitora zabił legendę poprzednich części. Dziś gra prawie zupełnie zapomniana, a wielka szkoda, bo potencjał w niej był ogromny. I nie wiem jak inni gracze starsi wiekiem, ale ja z wielką radością przyjołbym ukazanie się Mytha IV, gdyby ten posiadał choć ułamek grywalności części Iszej i IIgiej.

 

Na razie tylko zaklepuję miejsce, za pracę wezmę się za kilka dni - Trzymajcie kciuki, mam nadzieję że tym razem pójdzie mi lepiej niż poprzednio ;)

 

edit -> Ftorek - for U ;)

 

soulblighter.gif

 

 

myth2.jpg

 

1820.jpg

 

myth2soulblighter.gif

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

heh, no, legendarna to ta postać jest :) A to znaczy że fani będą mnie mięchem obrzucać za byle co ;)

 

No trudno, "Mierz siły na zamiary nie zamiar podług sił"

 

Fakt że znowu będzie goła klata jak u Conana, ale uparłem się żeby wymodelować ładnie muskuły jakiegoś napakowańca - tym razem postaram się nie przerysowywać jak ostatnio.

 

Zęby trzeba będzie ładnie pociągnąć - bo koleżka nie ma ust, ma usuniętą z tamtąd skórę.

 

Edit -> nie mogłem spać i zrobiłem szybkiego skecza przygotowawczego - dobre ćwiczonko, chyba porobię tego więcej.

 

concept1wz8.jpg

 

edit2 -> I jeszcze jeden, teraz to już na maxa szybki (a co mi tam, mój wątek to mogę spamować :P)

 

concept2bx7.jpg

 

pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za komentarze, pomyślę nad tą scenką z pourywanymi kończynami, to mogłoby być mocno w klimacie :D

 

Ok, pierwszy update.

Na razie to takie blokowanie proporcji itp. Bez większego wdawania się w detal. Nauczony doświadczeniem poprzedniej minibitwy robię teraz "po bożemu" ;)

 

dowyslania001km4.jpg

 

dowyslania002yn4.jpg

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

hmm wygląda nieźle

ile on ma tri?

brzuch ma dziwną siatke, bedzie normal to nie musisz takich kujawiaków robić :D

rączki przyjemne

plecy jakos dziwnei wyglądają

z tego co widze na siatce to z oczów mozesz duzo tris wyciąc

do tego co zwisa dodaj tris(teoretycze to bedzie animowane)

 

skrytykowalem bo widze ze porządny model moze z tego wyjsc a nie dlatego ze jestem zlosliwy, no moze troszke :D joke :D

Link to comment
Share on other sites

Kicek - dzięki :*

 

Ledyr - zgadzam się właściwie ze wszystkim - oczka tak na szybko wrzuciłem jak na razie to mają po 1k każde ;) więc na pewno tak tego nie zostawię. Całość ma (bez oczu) coś koło 3 - 4k. Ciężko stwierdzić dokładnie, bo pod ubraniem zostały mi jeszcze pozostałości z basemesha, których na razie nie kasuję, ale zrobię to wkrótce ;) W każdym razie myślę że ciężko mi będzie do tych 7 k dociągnąć.

 

Kuba_ -> dzięki :)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Marioza

świetna postać Ziomuś, bryła elegancka, proprcje równiez, tak trzymaj , przy tej postaci to z texturami po prostu musisz się postarać :D

Link to comment
Share on other sites

wyglada fajnie i przypomina koleszke z konceptow ale popatrz ze masz duzy limit a wiekszosc kolesia to bedzie jego gola klata wiec doladuj tam poly, duzo na tym nie stracisz a efekt bedzie o wiele lepszy. mozesz tym samym zarysowac naprawde wiele miesni, bo narazie ja tam widze gigantyczniego boxa :D a normalka wszystkiego nie zalatwi :-) to taka moja sugestja

Link to comment
Share on other sites

Hej :D

 

Dzięki wielkie za komentarze i rady :) Nawet nie wiecie jak takie słowa motywują :D

 

JmTm00 -> dzięki :D Obecnie polycount to 6800 tris.

Mario -> thx, postaram się nie skaszanić :)

Eric -> dzięki trochę je teraz rozsunełem – mam nadzięję że tak lepiej

Nielot -> dzięki

Ognisty -> e, i tak stać mnie na więcej :P Dzięki :)

Matys -> thx no troche tam potweakowalem, mam nadzieje ze klatka już lepiej się prezentuje

Scottero -> dzięki, teraz chyba trochę bardziej je wiedać :)

Giorgone -> dzięki, poprawiłem trochę klatę.

 

Ok, przez święta nie udało mi się zbyt wiele zrobić, raczej trochę tweeków, dodałem też porządne stopy, uszy i zęby na geometri. (zrobiłem tak bo miałem jeszcze wolne trisy, ale zastanawiam się czy nie lepiej jednak byłoby je dać na normalu - jak myślicie?

 

No nic, w każdym razie myślę że model low jest w 95% gotowy - chyba że jeszcze macie jakieś sugestie?

 

Aha - ta jego kosa to tak na razie na szynko dla uchwycenia proporcji, potem dodam tam jeszcze trochę tris :)

 

dowyslania003ak1.jpg

 

dowyslania004ud1.jpg

 

pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, dalbym jeszcze malego champfera na butach i pasie, to juz wszytsko by bylo ladne i okraglutkie :)

ps. Tak spojrzalem sobie na miniaturke i wydaje mi sie ze lepiej by wygladal gdybys mu kitek powiekszyl na glowie :) Nadalo by mu to chyba charakteru ^_^ pozatym daj tam jakis aly plane tu i tam przy wlosach co by pare kosmykow zrobic odstajacych lekko :)

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego on ma wklęsłe plecy? Całkiem fajnie wygląda, może tylko trochę ma za długie przedramiona (albo mi się wydaje ;))

 

Wyjąłbym trochę ścianek z pleców i włożył je w te spodenki, dość kanciaste są, a ta geometria w plecach nie jest w sumie potrzebna.

Link to comment
Share on other sites

Kuba_ -> no, z tymi paluchami dobrze prawisz, wyglądają jakby w jednej linii były :) zmienię to.

 

Przybysz -> z dłońmi może być racja - poeksperymentuję. Tak, każdy ząb prawie osobno, na same zęby poszło coś koło 1500 trisów :/

 

Konras -> chamfera zarzucę, bo faktycznie jak się daje 1500 na zęby to nie ma co tak te pare tri oszczędzać. Kikut może też większy zrobię. Zobaczymy jak będzie z większym wyglądał.

 

Nielot -> dzięki :D

 

Empeck -> No mi też w tych ramionach coś nie siedzi, próbowałem obniżyć łokieć, ale cały czas to nie jest to... Pobawię się jeszcze. Plecy faktycznie może ciągle za bardzo wklęsłe - przesadziłem z tym chyba. Spodenki w sumie specjalnie takie robię (ostre fałdy), no ale może pare trisów więcej by tam nie zaszkodziło, popróbuję :)

 

Dzięki za comentsy :)

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, tym bardziej, że zęby nic nie wnosza do sylwetki obiektu, są detalem na w miarę płaskiej powierzchni, więc normal tu by zdał egzamin znakomicie.

 

Nawet jakbyś nie robił normali, to uważam, że zęby wyglądałyby lepiej dobrze namalowane na diff niż modelowane.

Link to comment
Share on other sites

dziwnie wygląda z tymi powykreacanymi rękoma

dołóż mu wiecej tris, szczegolnie do spodni

jak masz juz taką gestą siate to porzeźb w niej, zaznacz jakies miesnie na plecach czy cos :D

i połącz w koncu te połówki :D

na pikczersach które pokazales wygląda na bardziej umiesnionego

i przekrec mu te dlonie! :)

pozdro ziomus :D

 

edit - atk jak empeck mówi wykasuj trisy mu z zebów i troszke z pleców i poroskladaj je w gdzie indziej

Link to comment
Share on other sites

Chodzi oto że w niektórych sytuacjach Normal mapy nie są niezbędne aby uzyskać dobry efekt.

 

Normal mapki przydają się do skomplikowanych postaci (własnie takich jak tam co dałeś w przykładzie:) [Jakieś szramy, obdarcia, łuski]) Ale nie są niezbędne. Soulblighter ma dosyć gładką skórę. Normalmapy było by widać najwyżej na zębach i spodniach.

 

Jasne jeżeli chcecie robić do FPP gier no to oprócz normal może dojść specular itp. Ale w innych wypadkach można oszczędzić te 2-4 mega pamięci Karty graficzne.

 

Jasne nie uważam że normalmapy to szatan i złe. Są przydatne. A tak mi się wcześniej powiedziało;P...

 

BTW. Ziomuś za dużo poly na zębach za mało na spodniach.

 

Edit: Boże, ja nic do normalek. Niemam chodziło mi że postać ziomusia dała by rade i z samy diffusem. I jestem pewny że gdyby diffuse było dobre to dała by rade. A Dodanie do pracy normalek tylko jeszcze bardziej ulepszy prace, widać inaczej to odczytaliście...

Link to comment
Share on other sites

Wybacz Crush3r, ale pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Jeśli grafika w grze jest perpixel, to nieużywanie normali jest bardzo nie na miejscu.

 

Soulbrighter na dobrze zrobionych normalach tylko by zyskał. Na normalu powinno się zrobić m.in. mięśnie brzucha, klatę, żyły na bicepsach, mięśnie pleców, zęby, detal twarzy, jakieś blizny, fałdy na spodniach, ten oplot na przedramionach itd. Poza tym normal pieczony z highpoly dodaje modelowi obłości, o wiele lepiej się rozchodzi światło na obiekcie.

 

Leśli masz normala to specular nie 'może dojść', ale jest niezbędny, by uzyskać odpowiednią jakość materiałów, by zróżnicować ciało od tkanin, itd.

 

Jeśli do engine z renderingiem perpixel wrzucisz jakąkolwiek postać z samym diff to wygląda ona co najmniej beznadziejnie.

 

Jeśli postać jest przygotowywana pod jakiś stary silnik na konsole kieszonkowe, ps2, pod www, itp, to wówczas oczywiście bez normala się trzeba obejść, ale tylko i wyłącznie ze względów sprzętowych, a nie dlatego, że jak jest 7k to normala można sobie odpuścić, bo jest 'niepotrzebny'.

Link to comment
Share on other sites

Empeck powiedział, nic dodać nic ująć :)

Przy takiej geometrii zębów pewnie dałbym na nie tylko jakiś delikatny normal z Photoshopa. Jednak zmienię to jak pisałem i uproszczę ich geometrię więc cały detal będzie na normalu. Na normalu będą też mięśnie oraz szrama idąca przez jego klatę (jest na referkach).

 

Ledyr -> z tymi rękoma to mój nowy sposób na T- pose... Zobaczymy jak się sprawdzi przy animowaniu :P

 

Konras -> sam nie wiem, chyba wolę go smukłego :P no ale zobaczymy po Zbrushowaniu jak się siatka powygina ;)

 

Dzięki za komentsy :)

Link to comment
Share on other sites

Crusher, nie opowiadaj bzdur, jak nie masz o czyms pojecia to siedz cicho lepiej, bo to co piszesz to herezja i tylko robisz wode z mozgu forumowiczom mniejszego stazu, a sam sie osmieszasz.

Empeck masz racje, jak zawsze brachu, prawie zawsze, chyba ze ja ja mam XD

Ziomus, te rece to wez do dolu skieruj przed rigiem bo znowu bedziesz klal przy podpinaniu kosci, na podwojna robote przy pozowaniu. Czekam na normalki ;) I sie nie spiesz bo znowu wyjdzie poop. XD

Link to comment
Share on other sites

Ok, wrzucam proges: pierwsze normalki w ZB, do nich dojdą później jeszcze normalki robione z photoshopa. Na razie samo ciało, resztę rzeczy zamieszczę na drugiej texturze (choć prawdopodobnie uszczuplę ją sobie do 1024 x 512.)

 

dowyslania006vx0.jpg

 

Jeszcze siateczka, choć nie tak znowu wiele się zmieniło od ostatniego razu. (tam gdzie siatka jest niebieska są elementy które idą na drugą teksturę + broń of coz)

 

dowyslania007wn5.jpg

 

mam nadzieję że się podoba, czekam na uwagi / sugestie :)

Link to comment
Share on other sites

No bardzo ładnie :) Twarz wyszła rewelacyjnie.Jeśli czepiać się szczegółów - moim zdaniem kaptur i jego przejście w naramienne trochę za bardzo zaznaczone. Pępek pewnie się złagodzi po nadaniu tekstury. Trzymam kciuki i czekam na kolejne updaty :p

Link to comment
Share on other sites

super super :)

 

jezeli moge pokrytykowac (jak ja tego nie lubie:) )

 

to, prosze popraw mu brzuszek na brzuszku jest pelno miesni ktore spokojnie moglbys zarysowac delikatnie, te co sa teraz wygladaja za bardzo glinianie:( no i koniecznie zmniejsz mu ten gigantyczny pempem :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy