Kris_R Napisano 6 Luty 2007 Napisano 6 Luty 2007 Ruszamy z działem 'Speed Animating' ! Dla wszystkich zapaleńców i chcących nauczyć się animować, lub doskonalić swoje umiejętności. Regulamin, który będzie obowiązywał przez cały cykl 'Speed Animating' (oczywiście poza głównym regulaminem forum max3d) - w wątku Spped Animating aktywny udział może wziąć każdy użytkownik portalu max3d, posiadający własne konto. - kolejne tematy ćwiczeń będą pojawiały się w cyklach od 2 tygodni do miesiąca, zależnie od złożoności danego ćwiczenia. - animować można w dowolnym programie oraz w dowolnej technice (łącznie z 2d) - można wykożystywać darmowe modele oraz rigi, lub tworzyć własne, zależnie od potrzeb oraz umiejętności - nagrody dla zwycięzcy danej sesji: frontpage oraz możliwość wybrania kolejnego tematu - pliki video zaleca się umieszczać na portalach takich jak youtube, videogoogle, itp. - tematy należy tak dobierać, aby maksymalny czas trwania animacji wynosił 30 sekund (sugorowany czas to jednak ok. 15 sekund) - każdy temat będzie kończył się głosowaniem na najlepszego speeda Pierwszy temat na ten miesiąc: SKOK PRZEZ PŁOT ............................................ może być to kulka skacząca przez boxa jak również złożony rig postaci skaczącej przez jakąś przeszkodę. Pełna dowolność. Ważne, aby dobrze rozegrać fazę przed wybiciem, sam moment wybicia, fazę lotu oraz lądowanie. Czas na realizację tego ćwiczenia powinien obejmować ok. 2 tygodnie, ale że to pierwszy temat, a wątek dopiero się rozkręca, dajemy czas do końca miesiąca. ............................................. Na razie wrzucajcie do tego wątku swoje postępy ze zmagań - później to uporządkuję i założymy mniejszy dział poświęcony animacyjnym speedom jak tylko pomysł wypali. Trzymam kciuki! HAPPY ANIMATING!! :) Cytuj
Pawel Lipka Napisano 6 Luty 2007 Napisano 6 Luty 2007 Zamiast "skoku przez plot" moglby byc "skok w bok"....moze w koncu ktos wypuscilby jakiegos dobrego pornosa w 3d..choc znajac zycie japonczycy juz to zrobili;) Osobiscie mam w planie popsuc troche wizerunek darmowych, popularnych riggow wykorzystujac je w niecodzienny sposob;) Ale moze poczekam z tym na odpowiedni temat:) Powodzenia! Cytuj
Łukasz Burnet Napisano 6 Luty 2007 Napisano 6 Luty 2007 no i ruszylo, a ja czasu nie mam :P, ale zobaczmy moze sie wyrobie :) Cytuj
Knysha Napisano 6 Luty 2007 Napisano 6 Luty 2007 Moze ktos zapodac linki do jakichs darmowych rigow :D? edit: juz instaluje 3ds max'a :P Cytuj
Jim mee Napisano 6 Luty 2007 Napisano 6 Luty 2007 no to lecm na Szczecin ... przez płot . Ayay sir Krzysio :) Cytuj
Mr Pank Napisano 7 Luty 2007 Napisano 7 Luty 2007 Oj będzie ciekawie dawno nie animowałem Moja piłka już się rozgrzewa http://www.youtube.com/watch?v=nPBd8tfYdxo raczej spróbuje zanimować jakąś postać pana Daniela M. L. http://www.daniel3d.com/pepe-school-land/gotomisc.htm cieszę się że powstał ten wątek dużo osób może się czegoś nauczy pozdr.. Cytuj
ceest Napisano 7 Luty 2007 Napisano 7 Luty 2007 Tak na rozgrzewke;] luzne potraktowanie tematu postacie z posera,szkielet i cała reszta zrobione na maxie http://rapidshare.com/files/15302108/plot.avi Cytuj
Kris_R Napisano 7 Luty 2007 Autor Napisano 7 Luty 2007 Mr Pank! Świetnie :) Piłka wygląda już na nieźle rozgrzaną ;) ceest - uśmiałem się! :D wąż nie umie skakać? A JEDNAK! :D czad :) cieszę się, że tak szybko zareagowaliście! Oby tak dalej. Cytuj
flesz_gordon Napisano 7 Luty 2007 Napisano 7 Luty 2007 oo świetnie animator ze mnie zaden ale przesiadam sie na XSI wlasnie na potrzeby animacji- takze w moze costam wrzuce niebawem :) fajnie by bylo jakby ten watek utrzymal sie jakis czas pozdr i temat tez calkiem kul Cytuj
Kris_R Napisano 7 Luty 2007 Autor Napisano 7 Luty 2007 XSI - świetny wybór :) powinno pójść jak po maśle... dawaj czadu! Cytuj
Mr Pank Napisano 8 Luty 2007 Napisano 8 Luty 2007 A to mały spacerek (walk cycle) z użyciem rigu pana Daniela M. L. na razie tylko nogi http://www.freewebs.com/mrpank/Animation/mffw_walk%20cycle_a.avi Cytuj
Łukasz Burnet Napisano 8 Luty 2007 Napisano 8 Luty 2007 fajnie, troche sztywno... ale tematem jest skok przez plot :P rozumiem, ze podchodzi do plotka ? :) Cytuj
Kris_R Napisano 9 Luty 2007 Autor Napisano 9 Luty 2007 Jeśli ma podchodzić do płota i w ogóle jakoś lepiej się ruszać to pamiętaj o pracy bioder w kierunku góra-dół. To ma bardzo silne przełożenie na ruch całej postaci a w tym przypadku na zakres pracy kolan. Stąd obecne wrażenie, jakby postać płynęła zawieszona nad ziemią. Brakuje uderzenia. Przy każdym kroku jest wyraźny moment uderzenia stopą w podłoże. Nie bój się go zaznaczyć :) I SKAAACZ wysoko :) Cytuj
Lumpy Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 Mam dwa pytanka: 1. Czy można użyć modeli, które się modelowało wcześniej? 2. Czy skok musi zakończyć się sukcesem? ;) Cytuj
zioło Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 Witam! to moja mała przymiarka do animki: www.stronki.pl/tomek/speed/skok01.avi dawno nie robilem animki wiec ciezkie poczatki, nie jestem narazie z niej zadowolony ale postaram sie aby calosc wygladala znosnie:) Cytuj
Gość ultra3D Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 Witam ;) Ja też coś zamieszczę, Rendery na zachęte :) : http://img306.imageshack.us/img306/3227/skokprzezplot01cj2.jpg http://img152.imageshack.us/img152/4087/skokprzezplot02ut1.jpg oraz klip... YouTube: Megaupload: http://www.megaupload.com/?d=LI8R9180 Pozdrawiam wszystkich ! :) Cytuj
Leleń Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 ciemniej sie nie dalo? :P btw. mozna wrzucac wipy prac czy odrazu finish? i czy wystarczy sam biped? Cytuj
Pawel Lipka Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 ultra3d: mi tu pachnie perfidnym motion capturem....szczegolnie kiedy ogladam te infantylnie wykonane napisy typu "skok przez...." i "koniec" to czuje, ze osoba z taka dojrzaloscia nie moze tak dobrze animowac;) Zrobiles chociaz postac do tego czy tylko napisy;)? Cytuj
Nemrod Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 [/b] W zasadzie w regulaminie nie ma nic o mocapach, wiec uzycie jest teoretycznie dozwolone ;) Tylko pytanie "po co?". Jednak jesli nie jest to mocap, to szczere gratulacje... W czym animowales? P.S. Kurcze malo czasu ale z checia bym sam cos wrzucil ;) PZdr Cytuj
Leleń Napisano 10 Luty 2007 Napisano 10 Luty 2007 no taa, po polrocznej przerwie wlaczylem maxa, yee ^^ w sumie chodzi mi po glowie takie cos , sporo bledow, jesli mozna tu umieszczac wipy to jeszcze to poprawie. btw. to czerwone to tytulowy plot hlehe.. http://video.google.com/videoplay?docid=-7380598411585630937 http://www.thief-park.com/skok_plot.avi Cytuj
Master Kiełbaster Napisano 11 Luty 2007 Napisano 11 Luty 2007 robiłeś to bipedem sadomasochisto? :P spokoloko tylko skok do tyłu drugiego gościa bardzo sztuczny... Cytuj
Kris_R Napisano 11 Luty 2007 Autor Napisano 11 Luty 2007 zioło > trochę brakuje ciężaru Twojej postaci.. ale to przyjdzie z czasem. Na razie rozpędza się ludek - zobaczymy co dalej będzie :) Lumpy > oczywiście, że może to być jakiś stary model.. ;) . A skok może się zakończyć wedle Twego scenariusza. Nie koniecznie musi być udany :] Leleń > moża wrzucać wipy.. jasne :) Sam biped też starczy - jasna sprawa. Jak na szkic to na razie prezentuje się fajnie :) Ciekawy pomysł! Uważaj na te momenty przyłożenia siły. Gdy koleś wbiega po ścianie, albo odbija się od niej przeskakując nad barierką, to są dość mocne kopnięcia.. u Ciebie na razie postać się prześlizguje po obiektach troszkę jak w dalekowschodnich filmach, gdzie ludzie napędzni tajemną mocą potrafią fruwać w powietrzu:) ultra3d > wygląda fajnie. Stopy trochę leżą i kwiczą. Dłonie też. Możliwe, że jeśli to motion capture, to były tylko markery na kostki i nadgarstki. Wtedy palce musisz podanimować już sam. Cytuj
Leleń Napisano 11 Luty 2007 Napisano 11 Luty 2007 jak w dalekowschodnich filmach, gdzie ludzie napędzni tajemną mocą potrafią fruwać w powietrzu:) o dokladnie to to, naogladalem sie tych matrixow i jet litowcow, ze teraz tak mam :D Cytuj
DaveBorck Napisano 11 Luty 2007 Napisano 11 Luty 2007 Dobra, to teraz moje wypociny. Powiedziałem, że wezmę udział w bitwie to i biorę. Wreszcie znalazłem trochę czasu. Jakieś dwa wieczory. Jeszcze dużo do poprawy ale nie wiem czy zdążę bo szykuje się sporo pracy w najbliższym czasie. No i włosów nie zdążyłem ustawić:( więc wygląda trochę łyso Link http://www.paulinaborkiewicz.com/daveborck/mandy_on_stadium.avi Kompresor - radius, to tylko preview Postać zrobiona jakiś rok temu, a wzorowana luźno na "Mandy", popularnej swego czasu postaci kreskówkowej komiksiarza Dean Yeagle referka - http://www.cagedbeagle.com/images/pinups/dogcatcher.jpg Przyjemnie się ją animowało;) Pzdro 4 all Cytuj
Łukasz Burnet Napisano 11 Luty 2007 Napisano 11 Luty 2007 jak zdążysz popracuj jeszcze nad tą damą ;), zwróć uwagę na: balans ciałem, waga postaci, szybkość wyskoku i spadania, wygięcie postaci nad tyczką i samo uderzenie o mate ... pozdrówka :) http://www.youtube.com/watch?v=spiwhFvxNVg Cytuj
Master Kiełbaster Napisano 11 Luty 2007 Napisano 11 Luty 2007 A co z zasadą zachowania momentu pędu? :p mój syfek http://www.youtube.com/watch?v=IjOQIRlthZ8 jak zrobić żeby flex nie zmieniał dłudości wąsów? btw referka: :P Cytuj
Pawel Lipka Napisano 11 Luty 2007 Napisano 11 Luty 2007 Mistrzu kielbasy: Moze Twoj kot sprobowalby whiskas;)?....wtedy zaczalby sie zachowywac jak prawdziwy kot, a nie pokemon w oszczednej animacji;) Tutaj nie tyle kuleje juz sama teoria ruchu co charakter postaci i to nie pomaga tej animacji:) DaveBorck: brakuje troszke masy i plynnosci.wszelkie skoki/drgania postaci tutaj tylko odbieraja jej ludzkiej wagi..lepiej mniej takich wewnetrznych detali, a lepszy ogolny ruch gdzie poczuloby sie zywa postac. Lelen: hehe...to milo, ze ktos jeszcze uzywa porzadnego bipeda!:)...sporo rzeczy tu wymaga jeszcze dopracowania, ale rozplanowanie nie jest takie zle:) btw nie wiem jak Wy, ale ja mam wrazenie,ze animacje niewygodnie sie animuje jesli mamy juz duzy material, ktory trzeba bez konca poprawiac..wychodze za zalozenia by nie stosowac przesadnie zasady od ogolu do szczegolu tak mechanicznie, gdyz ruch dopiero w pewnym naturalnym jego stadium zaczyna przemawiac w taki sposob, ze mozna ocenic czy jest dobry czy zly i czesto block-in moze nas zniechecic do dalszych poczynan. Ja czasem kiedy nie mam pomyslu lub szukam inspiracji wykonuje maly block-in ruchow, ale nigdy na nim dalej nie pracuje, lecz z pewna juz wizja zaczynam prace nad czysta anima. Cytuj
Leleń Napisano 11 Luty 2007 Napisano 11 Luty 2007 Lelen: hehe...to milo, ze ktos jeszcze uzywa porzadnego bipeda!:) hmm nie bylo mnie pol roku, czego teraz sie uzywa? :P btw. jesli mozna wipy to jeszcze posiedze nad anima moze cos z tego wyjdzie, pzdr. 1 Cytuj
Kris_R Napisano 11 Luty 2007 Autor Napisano 11 Luty 2007 Master Kiełbaster > kotek strasznie sztywno wyszedł, jakby kij połknął.Szczególnie przy lądowanie tio czuć, bo nóżki mu się prawie w ogóle nie ugięły. No i całość troszkę tak jakby slow-motion. Ogólne wrażenie niezłe :) Co do wąsów, to lepszym rozwiązaniem od flexa byłyby kości z kontrolerem spring, lub spline deformujący, żebyś miał większą kontrolę. Bo flex taki gumowaty lubi być. Dave > ogólnie bardzo przyjemnie.. trochę więcej duynamiki by się przydało podczas rozbiegu. Szczególnie w pracy ramion. I w tej fazie opadania po skoku trochę zesztywiała Ci cała postać. Mam na myśli moment przed upadkiem na matę, gdy leci w dół. Moja sugestia na szkicu. Warto też rzucić okiem na video-referki jakie zamieścił sympathetic. Pozdrowionka! (jak czasu starczy to też coś wrzucę jeśli nie macie nic przeciwko) :) Cytuj
ceest Napisano 12 Luty 2007 Napisano 12 Luty 2007 no to jeszcze jedna pracka pewnie juz ostatnia pod ten temat;],do poprawki ale muszę od niej odpocząć także wrzucam ją pod waszą ocene;] http://rapidshare.com/files/16125562/UFO0.avi Cytuj
zioło Napisano 12 Luty 2007 Napisano 12 Luty 2007 Cześć. prawie skończone, troszke sztywnie to wychodzi:/ http://www.stronki.pl/tomek/speed/skok02.avi 1,7mb Cytuj
serratus Napisano 12 Luty 2007 Napisano 12 Luty 2007 I jeszcze coś ode mnie, miało dobrze wyjść a wyszło do kitu :/ Jak będe miał czas to może później to poprawię (zwolnie) ;p http://www.megaupload.com/?d=K1BGSYP5 EDIT: Ps. model postaci jest z 3D Total Pozdrawiam, charlie Cytuj
Leleń Napisano 12 Luty 2007 Napisano 12 Luty 2007 "Niestety cała szerokość pasma jest obecnie zarezerowana dla klientów posiadających konta Premium. Darmowe pobieranie plików będzie dostępne po upływie 6 szczytu." (co oni tam szczytuja? xD ) wes wrzuc to na jakis inny uploader (choc najlepiej na youtube) Cytuj
zioło Napisano 13 Luty 2007 Napisano 13 Luty 2007 Troszke dopiesciłem i takie cos wyszło:) http://www.youtube.com/watch?v=8wPindlFQBk oraz wersja do sciagnięcia (to samo co wyżej): http://www.stronki.pl/tomek/speed/skok03.avi 2,7mb wzorowałem sie na tym: http://youtube.com/watch?v=zaYtetEB33M EDIT: Edytuje posta żeby nie śmiecić. poprawiłem środek ciężkości (dupę) przy odbijaniu sie, jest już niżej. Nogi tez troszke poprawione, i animka zwolniona troszkę na początku. Łokcie zostały jak byly, nie bardzo zrozumialem. http://www.stronki.pl/tomek/speed/skok04.avi PS: spróbuj pan panie Lumpy przeskoczyć dwumetrową rzeke;) Cytuj
Lumpy Napisano 13 Luty 2007 Napisano 13 Luty 2007 Ten typ ledwo przez tę rzeczkę przeskoczył, a miała chyba mniej niz 2 metry szerokości ;) Animacja kiepska, ale w sumie na bipedzie wszystko ciężko idzie. 1. Widziałeś, żeby ktoś tak biegał? Za bardzo do przodu wyrzucasz stopy. Łokcie chodą nienaturalnie (nie mogą się poruszać ruchem jednostajnym, może zatrzymaj je z tyłu troche dłużej) Weź to popraw. 2. Przy wybiciu środek ciężkości (dupa) musi iść niżej. 3. Jak zrobisz dobrą animacje biegu to zwolnij ją przy starcie i przyspiesz przed wyskokiem (mozesz to zrobić w Curve Editor o ile dobrze pamiętam), będzie znacznie dynamiczniej. Pozdrówki Cytuj
Kris_R Napisano 14 Luty 2007 Autor Napisano 14 Luty 2007 Charlie > niezła jazda... aż nie mogę rozczytać co ta postać robi... tak się trzęsie dziwnie momentami. No ale jest po drugiej stronie płotu więc kierunek dobry ;) zioło > specjalnie dla Ciebie zaraz rozrysuję na szybko kilka podstawowych faz, które warto by było złapać w tak dalekim skoku... bo rozumiem, że taki był zamysł, aby koleś ledwo doleciał na drugą stronę. Brakuje akcentu w fazie lotu i przed lądowaniem. Tempo wydaje się być w porządku. Ceest > faktycznie ostro poszedłeś :) Pomysł jest.. i to zrealizowany do końca. Myślę, że timing nie jest właściwy.. przydałoby się postaci więcej dynamiki, szczególnie w momentach odbicia od poszczególnych przedmiotów. Cytuj
zioło Napisano 15 Luty 2007 Napisano 15 Luty 2007 Dzięki wielkie za rysunek!! Na prędce wykonałem skok według załączonego schematu: http://www.stronki.pl/tomek/speed/skok05.avi bedę to jeszcze poprawial albo zaczne od poczatku. źle wygląda moment wybicia:/ chyba jednak powinien wybijac sie z jednej nogi jesli skacze z rozbiegu. Kris_R a co z Twoją animka?:) Cytuj
SUPER_OkO Napisano 15 Luty 2007 Napisano 15 Luty 2007 LOWMAX - darmowy RIG dla wszystkich Dziala na wszystkich wersjach MAXa chyba ;) - Ogolnie byl stworzony dla ver. 7.0 ale sprawdzalem pod 9.0 tez chodzi. Moim skromnym dodatkiem dla tego riga bylo dodanie Morph targetow aby wpelni mozna bylo rowniez pokazac pelna mimike twarzy - aby ulatwic zycie animatorom dodalem rowniez slidery aby szybko mozna bylo animowac facjate. Szybki kurs: Aby odpalic lowmaxa najpierw musicie uruchomic scrypt PEN_ATTRibute_holder - maxscript -> run script .. Pare helperow w rigu nie dziala - trzeba wyczyscic je samemu Pod helperem LINE04 i LINE05 znajdziecie dodatkowe funkcje dla dloni Pod helperem R_Eyebrow_Controll i L_Eyebrow_Controll znajdziecie dodatkowe funckcje dla brwi i powiek Aby moc bawic sie Morphami trzeba uruchomic funkcje na pasku narzedzi SELECT and MANIPULATE (to jest odnosnie sliderow dla nie wtajemniczonych) badz tez robic to recznie jak kto woli. link: http://rapidshare.com/files/16608185/lowmax_morphing.rar.html Mam nadzieje, ze komus sie to przyda i ulatwi zycie. Milego animowania. P.S. Ziolo - widze duze postepy. PZDR Cytuj
WWWoj Napisano 15 Luty 2007 Napisano 15 Luty 2007 tez sie dołączam :) troche krzywawo biegnie ale dopiero na koniec to zauwazywszy i nie chciec mi sie juz tego zmieniac no i lądowanie tez troche pokpiłem :]. http://www.wojpracownia.republika.pl/SKOK.avi i z profilu: http://www.wojpracownia.republika.pl/SKOK2.avi pozdrawiam AHA I JESZCZE TYTUŁ :P "gRUBA BIAŁA LINIA" Cytuj
Kris_R Napisano 16 Luty 2007 Autor Napisano 16 Luty 2007 Super_oko: tutaj jest najnowsza wersja LowMax riga. http://www.3dluvr.com/clisk3d/ WWWoj. Faktycznie cos mu się stało :) Przetrącony ten wojownik. Ale nieźle zapiernicza! :D Cytuj
Kris_R Napisano 16 Luty 2007 Autor Napisano 16 Luty 2007 zioło.. pytałeś o to, co z moją animką... don't worry :) Coś sklecę na szybko. Może w ten weekend coś podgonię. Do końca miesiąca jednak jest jeszcze trochę czasu ;) Cytuj
Mr Pank Napisano 16 Luty 2007 Napisano 16 Luty 2007 Fajne animki chłopaki całkiem nie źle Ja też coś wrzucę, jak można Akurat nie mam czasu ale dziś trochę pogrzebałem w maxie nic wielkiego mały rozmach przed startem http://www.youtube.com/watch?v=g5AQF9GtZ6s i test biegu http://www.youtube.com/watch?v=PISsyNDfP14 Cytuj
Kris_R Napisano 17 Luty 2007 Autor Napisano 17 Luty 2007 Mr Pank :) Zapowiada sie wysmienicie! Mozesz troszeczke zwiekszyc sile wybicia przy kazdym takim skocznym kroku, obnizajac troche miednice podczas fazy, gdy postac gromadzi energie przed kolejnym malym skoczkiem kroczkiem :) Pozdrowionka Cytuj
Master Kiełbaster Napisano 17 Luty 2007 Napisano 17 Luty 2007 http://www.youtube.com/watch?v=BxW7fPwWgr4 Cytuj
patry Napisano 17 Luty 2007 Napisano 17 Luty 2007 Master - hehe, bardzo fajne :D Tylko czemu on na głowę ląduje?? :P Cytuj
Kris_R Napisano 19 Luty 2007 Autor Napisano 19 Luty 2007 Bo on się tak przeczołguje zamiast skakać ;) Gdyby miał skakać w stop-motion to by się wiązało zapewne z podwieszaniem ludzika na żyłkach i późniejszym ich wymazaniu. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi