mookie Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 Na wstępie mojego pierwszego postu witam całą społeczność forum. Moja praca ukazywać będzie dłoń starego człowieka, opartą o poręcz szpitalnego łóżka, z przyczepionymi doń wenflonami. Dłoń ta wykonywać będzie subtelny gest palcem wskazującym, na którym siedzieć będzie piękny motyl. Nie wykluczam, iż na drugim planie widz bedzie mógł dostrzec twarz chorego (umierającego?) pacjenta, uśmiechającego się lekko, wpatrzonego zmęczonym wzrokiem na owada. Wkrótce pierwsze szkice i modele! The scene will depict the hand of an old man lying shiftless over the handlebar of the hospital bed. At the top of the index finger there will be a little butterfly - the finger will be raised a little bit which suggests that the patient is looking at the insect.
Crashu Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 WOW! zabrzmialo jak spot reklamowy :D Temat chwytajacy za serce :) ..i za glowe ;) tzn. musisz miec mocny warsztat. Ciekawe - very even. Can't wait. Powodzenia
mookie Napisano 30 Marzec 2007 Autor Napisano 30 Marzec 2007 Pierwsze szkice - zastanawiam się nad położeniem dłoni, chyba postawię na wariant drugi (motyl na palcu wskazującym) lub pierwszy (kciuk).
mookie Napisano 31 Marzec 2007 Autor Napisano 31 Marzec 2007 Oto dłoń, jeszcze gładka, jeszcze młoda, plus ogólna wizja sceny.
ETA Napisano 31 Marzec 2007 Napisano 31 Marzec 2007 Ładnie wygląda:), tylko popraw ten kanciasty kciuk.
mookie Napisano 1 Kwiecień 2007 Autor Napisano 1 Kwiecień 2007 No więc zaraz biorę się za sculpting, stąd dłoń należy póki co traktować jako kawałek drewna, z którego powstanie piękna rzeźba (mam nadzieję). Mój brat dostarczył mi ze szpitala zdjęcia wenflonów i podkuć, dlatego wszystko będzie ukazane w najdrobniejszych detalach!
mookie Napisano 2 Kwiecień 2007 Autor Napisano 2 Kwiecień 2007 Dłoń, nieco już postarzona. Jeszcze popracuję nad Sculpt Mode, ale jestem już bliżej, niż dalej.
mookie Napisano 2 Kwiecień 2007 Autor Napisano 2 Kwiecień 2007 Wiem, wiem - nad kciukiem jeszcze popracuję.
mookie Napisano 5 Kwiecień 2007 Autor Napisano 5 Kwiecień 2007 Gotowa, tak sądzę, ręka; kolejnym etapem będzie wenflon, który prezentuję na zdjęciu poniżej.
jaras Napisano 5 Kwiecień 2007 Napisano 5 Kwiecień 2007 dłoń starego człowieka jest chudsza i widać mocniej wszystkie ścięgna a skóra jest bardziej obwisła i pomarszczona - BTW taka dłoń miała by większy wyraz w Twojej koncepcji na tą prace - powodzenia
mookie Napisano 6 Kwiecień 2007 Autor Napisano 6 Kwiecień 2007 Zgoda, jeszcze jej dodam kilka(dziesiąt) lat... Tymczasem skończyłem wenflon i tutaj proszę o komentarze zwłaszcza medyków, przy czym wstrzemięźliwie, bo dla dobra sprawy mój brat nie dość, że przyniósł mi jeden z pracy z szpitala, to jeszcze się podkół, abym sobie wszystko dokładnie obejrzał.
mookie Napisano 12 Kwiecień 2007 Autor Napisano 12 Kwiecień 2007 Tak mniej więcej będzie wyglądała cała scena. Oczywiście motyl jest na razie dość prymitywny, dłoń będzie jeszcze doszlifowana, obok wenflonu pojawią się dwa plastry, no i rękaw koszuli pacjenta, ale tak to widzę...
Matchias Napisano 12 Kwiecień 2007 Napisano 12 Kwiecień 2007 No fajnie wygląda, tylko jedna rzecz, jak pliczek za dużo miejsca zajmuje to nie kompresuj go do granic widzialności tylko umieść na jakimś innym serwerze, a tu podaj linka. Pozdrawiam
mookie Napisano 12 Kwiecień 2007 Autor Napisano 12 Kwiecień 2007 OK, to samo, ale w lepszej jakości (nie zmieniałem posta, aby wypowiedź Matchiasa miała jakiś sens).
Chris_3d Napisano 12 Kwiecień 2007 Napisano 12 Kwiecień 2007 Pięknie Pięknie Swietna praca.Modele cudo, no i pomysł chwytliwy. Ale... Połż się na łużku , i wykęć tak prawą rękę i jeszcze patrz na tego motylka:D Nawet jeżeli to ktoś się patrzy na tego motylka to nie łam ręki temu biednemu starcowi:D Za duży kąt!!. Więc: a) Jest to prawa reka na lewej poręczy łużka więc: popraw nadgarstek i wąż od kroplówki by też uciekał gdzieś na prawo, a poręcz pod wiekszym kątem.(jeżeli to właściciel ręki patrzy to kamera to jego oczy więc nie ma opcji by tak poskładać rękę i patrzeć pod takim kątem) b) W szpitalach dostajesz taką półeczkę na jedzenie picie i możesz położyć rękę na takiej półeczce, i już masz drugi plan jakieś szklanki sufit itp.(i wtedy kąt nadgarstka by uszedł jak i kąt patrzenia) Bo jak dobrze pamiętam to ten motylek miał cieszyć staruszka w szpitalu więc fajnie by było zeby mógł sie na niego patrzeć nie wychodząc z własnego ciała:D. P.S. To zgecie nadgarstka cudo modelowanie na najwyższym poziomie , ale mi nie pasuje
ETA Napisano 12 Kwiecień 2007 Napisano 12 Kwiecień 2007 Masz dobrego brata skoro podkuwa się dla ciebie:D Widzę, że praca idzie pełną parą:), ręka wygląda świetnie, ale paznokieć u kciuka wygląda trochę płasko...
mookie Napisano 13 Kwiecień 2007 Autor Napisano 13 Kwiecień 2007 Dzięki za wskazówki, Chris_3D, rzeczywiście, o ile pozycja była możliwa do przyjęcia, o tyle nie była zbyt wygodna. Mam nadzieję, że teraz jest dużo lepiej (sprawdzałem na sobie - jest to wykonalne). ETA - dzięki! Paradoksalnie sporo problemów sprawił mi plaster, a właściwie jego dwa kawałki; w dalszym ciągu zastanawiam się, czy nie lepiej użyć szerszego, bądź łączonego tuż za igłą (zauważyłem, że w szpitalu stosuje się trzy rodzaje). Tak czy siak oto efekt mojego kolejnego dnia pracy, przy czym w następnej kolejności zabieram się za motylka. PS Może ma ktoś jakieś pomysły na tło sceny? Waham się, czy zrobić okno, czy też salę szpitala, wszystko w odcieniach zieleni...
Chris_3d Napisano 13 Kwiecień 2007 Napisano 13 Kwiecień 2007 OK ok już lepiej:D Plaster:D Nie możesz użyc reaktora do ubrań pózniej sobie co nie przeba usuniesz.
mookie Napisano 13 Kwiecień 2007 Autor Napisano 13 Kwiecień 2007 Reaktor do ubrań? A co to takiego? Pracuję na Blenderze i o niczym takim nie słyszałem. Owszem, Blender posiada symulację tkanin, ale tutaj nie przejdzie...
Chris_3d Napisano 13 Kwiecień 2007 Napisano 13 Kwiecień 2007 Sory ale nie myslałem iż dłubiesz w Blenderze:D A czemu niby nie przejdzie? No to masz jeszcze Sculping:D nad ręką w miejscu wenflona tworzysz plana dzielisz go niemiłosiernie:D i rzeżbisz
mookie Napisano 13 Kwiecień 2007 Autor Napisano 13 Kwiecień 2007 To jest robione właśnie w ten sposób - Plane, skalowany, przyłożony do dłoni, podzielony ze cztery razy, a potem Sculpt Mode i przykładanie plastra do skóry; oczywiście mogłem jeszcze wyciąć kawałek skóry i ją zduplikować, co uczyniło by go bardziej przyległym, ale (1) nie chcę jeszcze Apply'kować Multires, a ponadto (2) plastry tak nie wyglądają.
Chris_3d Napisano 13 Kwiecień 2007 Napisano 13 Kwiecień 2007 No to nie pomogłem. Ale praca i tak super.Mam nadzieje iz dalej bedzie już tylko z górki. Powodzenia
mookie Napisano 15 Kwiecień 2007 Autor Napisano 15 Kwiecień 2007 Zaczynam ślęczenie nad motylem, który na razie jest mały, ale z pewnością nie piękny. Wierzę, że z kolejnymi postami owe brzydkie kaczątko przemieni się w pięknego łabędzia... PS Nie wchodzę w szczegóły anatomii, albowiem i tak nie będą one widoczne.
mookie Napisano 17 Kwiecień 2007 Autor Napisano 17 Kwiecień 2007 OK, całkowicie zmieniłem motylka, z którego nie byłem jakoś specjalnie dumny. Ostatecznie postawiłem na bielinka kapustnika, owada skromnego, ale urokliwego, odkrywając ze zdumieniem, ale i ulgą, iż motyle posiadają w sumie nie dwa, ale w sumie cztery niewielkie skrzydełka.
mookie Napisano 21 Kwiecień 2007 Autor Napisano 21 Kwiecień 2007 Kolejny etap prac; tło dość ascetyczne, ale właśnie takie miało być - fajerwerki techniczne pozostawiam innym grafikom, przy tym temacie są one zbędne. Ponadto wybaczcie błędy rozmycia na krawędziach dłoni oraz włosy na ręku - nad tymi elementami jeszcze popracuję.
Orangegraphics Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 nooo coś czuć... coś jest;) dawaj dawaj bo czas się kończy;)
ETA Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 Pracka wygląda naprawdę dobrze, tylko dalej mi dziwnie wygląda ten paznokieć u kciuka... czekam na jakieś tekstury:)
makak Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 Sam nie wiem. Warsztatowo wygląda fajnie, ale kompozycyjnie mi nie leży. Przy pierwszym rzucie wybija się stara schorowana dłoń, a motyl gdzieś ucieka.
mookie Napisano 21 Kwiecień 2007 Autor Napisano 21 Kwiecień 2007 Hmm.. Nie wiem, czy to pojedynczy głos, czy rzeczywiście coś jest nie tak z kompozycją... Zawsze można ciut-ciut obniżyć okno, albo rozmyć otoczenie. Póki co jednak kompozycji nie zmieniam (jak motylek będzie miał teksturę to i będzie lepiej widoczny). ETA - tekstury to kolejny etap pracy (uff, zabieram się do nich jak do jeża). Kciuk poprawię z dedykacją, może i rzeczywiście ten paznokieć jest za bardzo "wbity"?
mookie Napisano 23 Kwiecień 2007 Autor Napisano 23 Kwiecień 2007 Zaczęłem teksturowanie motylka. Dodam jeszcze bump mapę na żyłki i powinno być nieźle...
SoAd Napisano 23 Kwiecień 2007 Napisano 23 Kwiecień 2007 A moze by tak jakies fajne kolorki mu dac, zeby nie wygladal tak ponuro, i render tez by sie porzadniejszy przydal bo malo widac
Chris_3d Napisano 24 Kwiecień 2007 Napisano 24 Kwiecień 2007 Jezeli Chodz o mnie no to z punktu widzenia fotografi to kompozycja jak najbardziej dobra . Zloty podział zachowany. Jak Dla mnie to wszystko OK motylka mozna wyexponować kolorami i glow Tak Dalej
mookie Napisano 24 Kwiecień 2007 Autor Napisano 24 Kwiecień 2007 OK, poprawiony motylek, na koniec będzie z Glowem właśnie. Jakoś w czasie prac zaczęło mnie ciągnąć w kierunku czerni i bieli, no, ale zobaczymy... Co do rendera to rzeczywiście przydałby się lepszy renderer. Wbudowany w Blendera Internal jest raczej słabiutki.
Chris_3d Napisano 24 Kwiecień 2007 Napisano 24 Kwiecień 2007 Idigo Render For Blender masz tylko pamietaj iż on renderuje bez przerwy tz nie zatrzymóje sie ty musisz mu przerwać!!! To przykład 5min Internal ta sama scena nic nie zmieniane te same materiały INDIGO Co do Internala (Przykład masz w WIP KeepTheFlame link w moim opisie)to mi on tam odpowiada trochę zabawy ale jakie materiały możesz tworzyć a na zewnętrznych no to już lipa . Możesz spróbować też Renderman. Blender BtoR plugin.
mookie Napisano 24 Kwiecień 2007 Autor Napisano 24 Kwiecień 2007 Merci, znam tego rendera, drakońskie czasy renderingu, ale z czegoś trzeba skorzystać!
Ania Napisano 24 Kwiecień 2007 Napisano 24 Kwiecień 2007 A Yafray? ale nie znam się. Bardzo ładny motylek. Poszeżyłabym kadr w górę i w lewo, żeby za motylkiem i nad nim było więcej powietrza.
mookie Napisano 25 Kwiecień 2007 Autor Napisano 25 Kwiecień 2007 Aniu - masz na myśli kadr całej pracy, jak sądzę (z dłonią)? Chris-3d - dzięki za pomoc, ale chyba problem rozwiąże się sam - mam usterkę monitora i raczej nie skończę pracy w terminie.
mookie Napisano 3 Maj 2007 Autor Napisano 3 Maj 2007 Uff, z ulgą przyjąłem informację o przesunięciu terminu nominacji o 3 tygodnie... Nabieram już pewności, że ze wszystkim wyrobię się na czas. Póki co próbka kolorów - blade, pastelowe, odpowiadają rzeczywistym barwom szpitala w moim mieście. Dłoń dopiero co rozpakowałem (tekstury UV) i coś czuję, że przede mną dużo dłubaniny nad osiągnięciem właściwego efektu skóry... Enjoy
ETA Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 Wygląda bardzo dobrze:), tylko moim zdaniem motyl mógłby być bardziej kolorowy, ale za to dłoń wygląda świetnie, czekam na wersje z teksturami:)
Intervain Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 a dla mnie odwrotnie! motylek mi sie podoba natomiast reka wyglada jak papier-mache! zbyt 'wygnieciona' i kanciasta...
briz Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 Jeśli motylek ma być tym małym i pięknym to na razie tego nie widać, wygląda po prostu pospolicie.
Jo_Anna Napisano 4 Maj 2007 Napisano 4 Maj 2007 Może ciekawie by to wyglądało, gdyby całość utrzymać w zimnych pastelowych kolorach, a motylka wyeksponować w żywych kolorach?
mookie Napisano 4 Maj 2007 Autor Napisano 4 Maj 2007 Hmmm... Motylek wygląda pospolicie, ale nie chcę go upiększać - gdyby był wspaniałym, bajecznie kolorowym owadem, możnaby utracić cały kontekst (choć w koncepcie wspomniałem chyba o cudownym motylu - mój błąd). Mi się tam podoba. Co do dłoni - uff, będę miał niezłą przeprawę z jej oteksturowaniem, a że na razie wygląda "gliniasto" to cóż, będę nad tym pracował!
zipper Napisano 8 Maj 2007 Napisano 8 Maj 2007 Witam .. Motyle motyle ... niby obyte ale jednak ... za samo ujecie tematu i glebokie przeslanie od samego wejscia masz plusa, a z tego co widze po pierwszych renderkach nie tylko za podejscie do tematu posypia sie punkty. trzymam kciuki i czekam na wiecej. (obys sie wyrobil) poozdrawiam
mookie Napisano 9 Maj 2007 Autor Napisano 9 Maj 2007 "Wyglucona"??? Dzięki, zipper. Od kilku dni męczę się nad rozpakowaniem siatki, cholera mnie bierze, ale pewnie dzisiaj skończę, to i render umieszczę (dwie rękawiczki pociąłem dla uruchomienia wyobraźni)... Czas na te tekstury, bo projekt wydawać by się mogło, że utknął, a tak nie jest (no - nie do końca tak jest).
zipper Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 biedne rekawiczki ;] probowales pomalowac sobie reke framastrem ? tez pomaga :D pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi