Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na wstępie mojego pierwszego postu witam całą społeczność forum.

Moja praca ukazywać będzie dłoń starego człowieka, opartą o poręcz szpitalnego łóżka, z przyczepionymi doń wenflonami. Dłoń ta wykonywać będzie subtelny gest palcem wskazującym, na którym siedzieć będzie piękny motyl. Nie wykluczam, iż na drugim planie widz bedzie mógł dostrzec twarz chorego (umierającego?) pacjenta, uśmiechającego się lekko, wpatrzonego zmęczonym wzrokiem na owada.

 

Wkrótce pierwsze szkice i modele!

 

The scene will depict the hand of an old man lying shiftless over the handlebar of the hospital bed. At the top of the index finger there will be a little butterfly - the finger will be raised a little bit which suggests that the patient is looking at the insect.

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

WOW! zabrzmialo jak spot reklamowy :D

Temat chwytajacy za serce :) ..i za glowe ;) tzn. musisz miec mocny warsztat. Ciekawe - very even. Can't wait. Powodzenia

Napisano

Pierwsze szkice - zastanawiam się nad położeniem dłoni, chyba postawię na wariant drugi (motyl na palcu wskazującym) lub pierwszy (kciuk).

Napisano

No więc zaraz biorę się za sculpting, stąd dłoń należy póki co traktować jako kawałek drewna, z którego powstanie piękna rzeźba (mam nadzieję). Mój brat dostarczył mi ze szpitala zdjęcia wenflonów i podkuć, dlatego wszystko będzie ukazane w najdrobniejszych detalach!

Napisano

dłoń starego człowieka jest chudsza i widać mocniej wszystkie ścięgna a skóra jest bardziej obwisła i pomarszczona - BTW taka dłoń miała by większy wyraz w Twojej koncepcji na tą prace - powodzenia

Napisano

Zgoda, jeszcze jej dodam kilka(dziesiąt) lat... Tymczasem skończyłem wenflon i tutaj proszę o komentarze zwłaszcza medyków, przy czym wstrzemięźliwie, bo dla dobra sprawy mój brat nie dość, że przyniósł mi jeden z pracy z szpitala, to jeszcze się podkół, abym sobie wszystko dokładnie obejrzał.

Napisano

Tak mniej więcej będzie wyglądała cała scena. Oczywiście motyl jest na razie dość prymitywny, dłoń będzie jeszcze doszlifowana, obok wenflonu pojawią się dwa plastry, no i rękaw koszuli pacjenta, ale tak to widzę...

Napisano

No fajnie wygląda, tylko jedna rzecz, jak pliczek za dużo miejsca zajmuje to nie kompresuj go do granic widzialności tylko umieść na jakimś innym serwerze, a tu podaj linka.

Pozdrawiam

Napisano

Pięknie Pięknie Swietna praca.Modele cudo, no i pomysł chwytliwy.

 

Ale...

 

Połż się na łużku , i wykęć tak prawą rękę i jeszcze patrz na tego motylka:D

Nawet jeżeli to ktoś się patrzy na tego motylka to nie łam ręki temu biednemu starcowi:D Za duży kąt!!.

 

Więc:

a) Jest to prawa reka na lewej poręczy łużka więc: popraw nadgarstek i wąż od kroplówki by też uciekał gdzieś na prawo, a poręcz pod wiekszym kątem.(jeżeli to właściciel ręki patrzy to kamera to jego oczy więc nie ma opcji by tak poskładać rękę i patrzeć pod takim kątem)

b) W szpitalach dostajesz taką półeczkę na jedzenie picie i możesz położyć rękę na takiej półeczce, i już masz drugi plan jakieś szklanki sufit itp.(i wtedy kąt nadgarstka by uszedł jak i kąt patrzenia)

 

Bo jak dobrze pamiętam to ten motylek miał cieszyć staruszka w szpitalu więc fajnie by było zeby mógł sie na niego patrzeć nie wychodząc z własnego ciała:D.

P.S. To zgecie nadgarstka cudo modelowanie na najwyższym poziomie , ale mi nie pasuje

Napisano

Masz dobrego brata skoro podkuwa się dla ciebie:D

 

Widzę, że praca idzie pełną parą:), ręka wygląda świetnie, ale paznokieć u kciuka wygląda trochę płasko...

Napisano

Dzięki za wskazówki, Chris_3D, rzeczywiście, o ile pozycja była możliwa do przyjęcia, o tyle nie była zbyt wygodna. Mam nadzieję, że teraz jest dużo lepiej (sprawdzałem na sobie - jest to wykonalne).

ETA - dzięki!

Paradoksalnie sporo problemów sprawił mi plaster, a właściwie jego dwa kawałki; w dalszym ciągu zastanawiam się, czy nie lepiej użyć szerszego, bądź łączonego tuż za igłą (zauważyłem, że w szpitalu stosuje się trzy rodzaje).

Tak czy siak oto efekt mojego kolejnego dnia pracy, przy czym w następnej kolejności zabieram się za motylka.

PS Może ma ktoś jakieś pomysły na tło sceny? Waham się, czy zrobić okno, czy też salę szpitala, wszystko w odcieniach zieleni...

Napisano

Reaktor do ubrań? A co to takiego? Pracuję na Blenderze i o niczym takim nie słyszałem. Owszem, Blender posiada symulację tkanin, ale tutaj nie przejdzie...

Napisano

Sory ale nie myslałem iż dłubiesz w Blenderze:D

A czemu niby nie przejdzie?

No to masz jeszcze Sculping:D nad ręką w miejscu wenflona tworzysz plana dzielisz go niemiłosiernie:D i rzeżbisz

Napisano

To jest robione właśnie w ten sposób - Plane, skalowany, przyłożony do dłoni, podzielony ze cztery razy, a potem Sculpt Mode i przykładanie plastra do skóry; oczywiście mogłem jeszcze wyciąć kawałek skóry i ją zduplikować, co uczyniło by go bardziej przyległym, ale (1) nie chcę jeszcze Apply'kować Multires, a ponadto (2) plastry tak nie wyglądają.

Napisano

Zaczynam ślęczenie nad motylem, który na razie jest mały, ale z pewnością nie piękny. Wierzę, że z kolejnymi postami owe brzydkie kaczątko przemieni się w pięknego łabędzia...

 

PS Nie wchodzę w szczegóły anatomii, albowiem i tak nie będą one widoczne.

Napisano

OK, całkowicie zmieniłem motylka, z którego nie byłem jakoś specjalnie dumny. Ostatecznie postawiłem na bielinka kapustnika, owada skromnego, ale urokliwego, odkrywając ze zdumieniem, ale i ulgą, iż motyle posiadają w sumie nie dwa, ale w sumie cztery niewielkie skrzydełka.

Napisano

Kolejny etap prac; tło dość ascetyczne, ale właśnie takie miało być - fajerwerki techniczne pozostawiam innym grafikom, przy tym temacie są one zbędne. Ponadto wybaczcie błędy rozmycia na krawędziach dłoni oraz włosy na ręku - nad tymi elementami jeszcze popracuję.

Napisano

Sam nie wiem. Warsztatowo wygląda fajnie, ale kompozycyjnie mi nie leży. Przy pierwszym rzucie wybija się stara schorowana dłoń, a motyl gdzieś ucieka.

Napisano

Hmm.. Nie wiem, czy to pojedynczy głos, czy rzeczywiście coś jest nie tak z kompozycją... Zawsze można ciut-ciut obniżyć okno, albo rozmyć otoczenie. Póki co jednak kompozycji nie zmieniam (jak motylek będzie miał teksturę to i będzie lepiej widoczny).

 

ETA - tekstury to kolejny etap pracy (uff, zabieram się do nich jak do jeża). Kciuk poprawię z dedykacją, może i rzeczywiście ten paznokieć jest za bardzo "wbity"?

Napisano

Jezeli Chodz o mnie no to z punktu widzenia fotografi to kompozycja jak najbardziej dobra . Zloty podział zachowany. Jak Dla mnie to wszystko OK motylka mozna wyexponować kolorami i glow

Tak Dalej

Napisano

OK, poprawiony motylek, na koniec będzie z Glowem właśnie. Jakoś w czasie prac zaczęło mnie ciągnąć w kierunku czerni i bieli, no, ale zobaczymy... Co do rendera to rzeczywiście przydałby się lepszy renderer. Wbudowany w Blendera Internal jest raczej słabiutki.

Napisano

Idigo Render For Blender masz tylko pamietaj iż on renderuje bez przerwy tz nie zatrzymóje sie ty musisz mu przerwać!!! To przykład 5min Internal ta sama scena nic nie zmieniane te same materiały INDIGO

interialvsindigocd8.jpg

 

Co do Internala (Przykład masz w WIP KeepTheFlame link w moim opisie)to mi on tam odpowiada trochę zabawy ale jakie materiały możesz tworzyć a na zewnętrznych no to już lipa . Możesz spróbować też Renderman. Blender BtoR plugin.

Napisano

A Yafray? ale nie znam się.

 

Bardzo ładny motylek.

 

Poszeżyłabym kadr w górę i w lewo, żeby za motylkiem i nad nim było więcej powietrza.

Napisano

Aniu - masz na myśli kadr całej pracy, jak sądzę (z dłonią)?

 

Chris-3d - dzięki za pomoc, ale chyba problem rozwiąże się sam - mam usterkę monitora i raczej nie skończę pracy w terminie.

Napisano

Uff, z ulgą przyjąłem informację o przesunięciu terminu nominacji o 3 tygodnie... Nabieram już pewności, że ze wszystkim wyrobię się na czas. Póki co próbka kolorów - blade, pastelowe, odpowiadają rzeczywistym barwom szpitala w moim mieście. Dłoń dopiero co rozpakowałem (tekstury UV) i coś czuję, że przede mną dużo dłubaniny nad osiągnięciem właściwego efektu skóry...

 

Enjoy

Napisano

Wygląda bardzo dobrze:), tylko moim zdaniem motyl mógłby być bardziej kolorowy, ale za to dłoń wygląda świetnie, czekam na wersje z teksturami:)

Napisano

Może ciekawie by to wyglądało, gdyby całość utrzymać w zimnych pastelowych kolorach, a motylka wyeksponować w żywych kolorach?

Napisano

Hmmm... Motylek wygląda pospolicie, ale nie chcę go upiększać - gdyby był wspaniałym, bajecznie kolorowym owadem, możnaby utracić cały kontekst (choć w koncepcie wspomniałem chyba o cudownym motylu - mój błąd). Mi się tam podoba.

 

Co do dłoni - uff, będę miał niezłą przeprawę z jej oteksturowaniem, a że na razie wygląda "gliniasto" to cóż, będę nad tym pracował!

Napisano

Witam ..

 

Motyle motyle ... niby obyte ale jednak ... za samo ujecie tematu i glebokie przeslanie od samego wejscia masz plusa, a z tego co widze po pierwszych renderkach nie tylko za podejscie do tematu posypia sie punkty.

 

trzymam kciuki i czekam na wiecej. (obys sie wyrobil)

 

poozdrawiam

Napisano

"Wyglucona"???

 

Dzięki, zipper.

 

Od kilku dni męczę się nad rozpakowaniem siatki, cholera mnie bierze, ale pewnie dzisiaj skończę, to i render umieszczę (dwie rękawiczki pociąłem dla uruchomienia wyobraźni)... Czas na te tekstury, bo projekt wydawać by się mogło, że utknął, a tak nie jest (no - nie do końca tak jest).




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności