Skocz do zawartości

Postać 3D: Kobieca twarz ...prawie koniec :)


Gomez

Rekomendowane odpowiedzi

Pionier - ciesze sie ze ci sie podoba :) Jak ci sie pracuje w UK?

 

Nue - ja tam nic nie widze na razie a nikt nic konkretnego nie powiedzial wiec zostaje jak jest.

 

Ania i Maqs - tekstury bede poprawiac jak zrobie shader cacy :) Postaram sie o lepsze swiatelko. Zmienilem shader, staralem sie zeby terminator i cien byly bardziej nasycone czerwienia a strona oswietlona byla chlodniejsza. Nie wiem czy nie wyglada troche gumowato.

Proboje poprawic okolice skroni i policzki wiec cos sie poprzesuwalo ale nie zwracajcie uwagi :)

 

up10jq2.th.jpgup101vt7.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 214
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Baniak na głowie jest zbyt duży, powinieneś go nawet zrobić trochę mniejszy niż w rzeczywistości, jak zrobisz włosy to one też trochę odstają i to się wszystko zwiększy.

Trochę niepodoba mi się nos, nie jest zbyt długi?

 

Szader coraz ładniejszy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Cóż głowa faktycznie za duża (za wysoka, powinieneś spłaszczyć trochę od góry) reszta: fantastico !!

 

Shadery: magnifico !! Oczy tylko za białe, nie chodzi o to że te białka nie mogą być białe tylko o to że nie mogą być całe białe, musi być trochę szarości.

 

Myślę że gdybyś dorzucił włosy w stylu Weroniki Rosati to bym się zakochał ;)

http://img.interia.pl/pomponik/nimg/Weronika_Rosati_fot_Marek_1675482.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowalem zmniejszyc garnek i doszedlem do jednego wniosku - proporcje sa ok. Klicek i Maqs mieli racje. Gdy zmniejszam garnek twarz traci caly urok.

Proboje zrobic speculara. Troche to wyglada jak zmarszczki a nie tekstura skory. Moze dla tego ze pokrylem nimi cala twarz albo dla tego ze wszedzie ukladaja sie w mniej lub bardziej rownolegle linie. Bede jeszcze kombinowac.

Teraz zamierzam namalowac tekstury koloru recznie na podstawie tych prowizorycznych tekstur ktore zrobilem z fotek.

Co do shadera to nie wiem juz ktory lepszy. tTeraz wydaje mi sie ze ten poprzedni :P

Jeszcze kombinuje z ksztaltem oczu.

 

Proba speculara (wrocilem do poprzedniego shadera):

up11ow4.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Baniakiem się na razie nie przejmuj, bo wcale nie jest tak źle :).

Po pierwsze to fajnie by było jak byś renderował bez tych białych gałek, ogólnie bez wnętrza oka (wiem, że to nie jest finał, ale nie będzie tak razić ;]).

Po drugie, piegi nie są wystarczająco zróżnicowane i są o wiele za duże na nosie.

Po trzecie, nie podoba mi się bump na czole.

Po czwarte, nie podoba mi się tekstura tego pierdółka w kącie oka, oraz te czarne krechy - wyglądają jak uszczelki :/. Od szyi w dół jest już prawie idealnie jak na moje oko - wiadomo, że trzeba gdzieniegdzie rozjaśnić czy przyciemnić, ale to już idzie w dobrym kierunku. Usta są Ok. Uszy, a zwłaszcza prawe wygląda jak przeszczepione od 80 latki :/, przydałoby się je trochę rozjaśnić. Nie wiem czy wypalałeś SSS'a ?

Tak na przyszłość jak będziesz robił włosy, to warto by było zaznajomić się z Hair FX'em - trochę trzeba się namęczyć z ustawianiem poszczególnych partii włosów, ale efekt jest zadowalający. Wybacz za taką krytykę z uwagi na to, że sam bym na razie nie zrobił lepiej, ale uważam, że więcej pomogę w taki sposób niż jak bym miał tylko słodzić :). Także, maluj, kombinuj z teksturką i czekamy na efekty :).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gomez - faktycznie to wysokie czoło dodaje jej uroku, ja stwierdziłem że ma za wielki czajnik na podstawie anatomii, chociaż przy dodaniu włosów wcale nie musi być tego widać, chodzi o to że pojemność czaszki u każdego człowieka jest taka sama, więc jeśli kobieta ma takie wysokie czoło będzie mieć bardziej płaską głowę z tyłu. Może się czepiam szczegółów ale to tylko na dobre Ci wyjdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czepiajcie sie dowoli :) 90% krytyki i 10% slodzenia.

Jesli tex kolo nosa nadal jest rozciagnieta za bardzo to piszcie. Ja juz nie wiem jak to zrobic lepiej.

Maly updat. Zmniejszylem nosek i skrocilem go. Musialem poprawic uv bo sie skaszanily strasznie :/ (czy opcja preserve uvw cos daje ?) Mape spec wywalilem na razie.

 

Pionier - byloby super :) (gdyby wyszlo troche taniej)

 

Nie chce mi sie kazdemu odpisywac :P jest 2:00

 

PS. 1 kaczka obalona :]

ZzzZzzzzzz...

 

up12fr1.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swieci sie bo wywalilem speca i bumpa. Teraz jest lepiej. Wydaje mi sie ze miejscami bump za mocny albo za duze pory.

Kaciki oczu na razie mi sie podobaja. Poczekamy, zobaczymy :)

up13yz7.th.jpg

----------------------------------------

Rozmylem troche bumpa, teraz jest ladniej.

up131cu4.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomala - sprobowalem ale cos mi nie wychodzilo, poradzilem sobie inaczej ale dzieki :)

 

kingwins - dzieki. Tez mam ochote juz to skonczyc ale wrzuce ja jeszcze do ZB i postaram sie zrobic konkretnego bumpa (i spec bedzie od razu lepszy).

 

deha - lubie zezowate, maja to cos ;)

 

RK - dzieki. Mozesz wyjasnic o co biega z tymi zrenicami? Nie wiem o jaki otwor ci chodzi, bez skojarzen ;)

 

wojo - a bejce masz ? ;]

 

-----------------------------

RK - moze chodzi ci o ta czarna otoczke wokol zrenicy? Tak mialo byc.

(zmienilem pare rzeczy)

 

up132lf5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duży bump, zecydowanie za małe oczy. Za szeroka czaszka z tyłu. Za szeroko rozstawione skronie. Może jak skronie i czaszkę zmniejszysz, to rozmiar oczu się proporcjonalnie poprawi. Ale i tak oczy za małe.

Poza tym mam przemożne wrażenie, że oczy w ogóle są za płytko osadzone w twarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na tym, ale to bardzo ładna praca. Myslę ze skóra wygląda na zbyt przetłuszczoną i zjadło ci chyba jedną rogówkę w oku.

 

Pierwsze skojarzenie do tej postaci to ta pani major w filmie z Viggo Mortensenem, co poszła na szkolenie wojskowe i dała się obstrzyc i potem ją kopano w wojsku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staary coraz bardziej cool..teraz to już nawet nie napisze ci co tu można poprawić bo nie wiem, może jakaś bardziej wyraźna faktura skóry na policzkach?? no nie wiem:) czekam na update'y i jakieś ciekawsze oświetlenie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słodzą ludzie to ja się czepię.

Bump należy poprawić nie tylko pod oczami. Na policzkach i na nosie chyba wcale nie ma bumpa? Skóra powinna mieć jakieś pory.

No i specular mapy chyba nie ma, także na policzkach i na nosie.

W dalszym ciągu oświetlenie niedobre, warto zrobić przynajmniej takie próbne trochę ładniejsze oświetlenie, bo być może właśnie z powodu frontalnego światła nie widać żadnego bumpa nigdzie.

Rzęsy wyglądają jak przyklejone takie sztuczne, albo za dużo tuszu, zrób może odrobinę jaśniejsze (bardziej brązowe).

Oczy za bardzo odbijają, albo z innego powodu nie widać na nich cienia górnej powieki, ten cień powinien być bo tak wyglądają jak doklejone z innego obrazka.

 

edit - Żęsy poprawiłam. Nie pisałam matury z polskiego więc nie ma czego zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol mam fronta :} ale czadzik ;)

 

dzieki wszystkim, piszta co wam lezy na sercu :) Wloski sie robia pomaluchu.

 

Shogun3d - uwazam ze oczy nie sa za male. Bump zmniejszylem co z pewnoscia widac. Czaszke troche zmniejszylem i zwezilem, skronie rowniez ale dopiero w tym updacie. Bardziej juz na pewno nie zmniejsze - juz sie zastanawiam czy wtedy nie wygladala deczko ladniej.

 

"Oczy za plytko osadzone w twarzy" - hmm, jestem prawie pewien ze jest ok ale moge sie mylic. Looknij na to (obrot twarzy) http://rapidshare.com/files/69706176/GomezTwarzSSS_360.rar.html (537kb)

 

Klicek i Maqs - dzieki. Bez was bym takiego shadera nie zrobil :)

 

Ania - lubie jak sie czepiasz ;) Specular i bump jest ale efekt jest bardzo delikatny, jak na kobieca skore przystalo. Reszte przemysle, dzieki wielkie :)

 

Specjalny render high res dla Ani i Maqsa co by wam oczeta sie nie nadwyrezyly :) Widac lepiej ze jest specular i bump rowniez na policzkach.

 

 

up15highresuy5.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gomez: zasady anatomii się kłaniają. Chociazby to, ze odległość pomiędzy oczami jest równa szerokości oka. W przypadku tej panny ta szerokosc jest nieznacznie, ale większa. Do tego kobiety szczególnie piękne mają wieksze oczy, a co za tym idzie - ich odległośc między soba nieznacznie jest mniejsza, niż ich szerokosć. Mają do tego dłuższe, gęste rzęsy, oczy możesz spokojnie nieco szerzej otworzyć, by ukazać więcej białka wokół tęczówki. Do tego zwykle kobiety mają wyżej brwi.

Vide: Audrey Tautou:

 

thumb.jpg

 

Oraz przykład linii brwi:

Megan Fox

 

meganfoxke9.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shogun - no masz chyba racje ze zwykle maja duze oczy chociaz stwierdzenie ze anatomia sie klania jest troche na wyrost bo anatomia to usrednienie czyli zawsze sa odchylki - tu wieksza odleglosc, tam mniejsza. Sproboje je powiekszyc ale jak cos skaszanie to zostawie jak jest.

Fajna ta 2ga panna.

 

2 proby ze swiatelkiem:

 

up161eo1.th.jpgup162pr6.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawe-prawe lepsze o wiele! O jezusiu jak Ty to długo już dziargasz :D

wygląda na to,że porwałeś się trochę z motyką na słońce, co? taaak-postęp jest, a twarz już powoli osiąga naprawdę wysoki poziom, ale, czuć wiesz taką sztuczność-głównie przez oczy, takie jakby wylane z plastyku...

no i usta...myślę,że są nie wyraźne...rzuć się bardziej w ten projekt, dodaj jej namiętności, powiększ usta, daj wyraz twarzy-przez cały czas projektu podchodzisz do tego, jak do odwzorowania manekina sklepowego, w zasadzie (oprócz bardzo dobrych poprawek w anatomii) to wydaje mi się,że i oświetlenie i w ogóle postać, tworzysz tak...jak byś nie miał w głowie tej kobiety-jak ona się porusza, jak mówi, jaki ma wyraz twarzy i nawet, jaka jest z charakteru...-bohaterka Twojej pracy jest ciągle zbyt miałka- dodaj jej trochę smaczku-uwydocznij jakieś cechy szczególne, dodaj troszkę asymetrii i zdecyduj się na jakąś atmosferę:)

pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Purple - masz racje. Do tej pory chcialem tylko ladna kobieca buzke zrobic. Teraz musze jakis klimat stworzyc. Prawda jest taka ze to moja pierwsza tak zaawansoweana praca i wiele rzeczy robie po raz pierwszy. Jesli mi sie uda to bedzie to kolejny krok naprzod. Co do motyki to chcialem wyciagnac z tego 140% moich mozliwosci i zrobic w koncu cos "powaznego" do portfolio. Na razie jestem zadowolony ale im dluzej to robie tym wiecej bledow widze i mam coraz wieksze wymagania co do tej pracy.

Pozdrawiam rowniez :)

 

Proba wlosow (hairfx, scanline)

 

up17wlosyvf5.th.jpg

 

Referka wlosow i chyba pozy.

up17referkasy9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie nie podoba za bardzo kolor skóry, za brązowy moim zdaniem, ale to chyba kwestia gustu? jak nie to najwyżej poprawisz już w ps, bo to małe piwo, włosy też coraz lepiej wyglądają z porządnym oświetleniem może wyjść na prawdę mega pracka.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie, przemysle. Co do oczu to zastanawiam sie czy zrobic je innym sposobem bo teraz tylko zrenice maja sss i nie moge dodac sss do bialek.

Bawilem sie znowu w psie i takie cos wyszlo. Jesli to swiatlo nie jest fajne to ja sie nie znam :P tekstury tez troche zmienilem, chcialem wiecej detali szybkim sposobem dodac - ocencie wynik. (z koscmi policzkowymi raczej przesadzilem - juz to zmienilem ale nie chcialo mi sie znowu renderowac)

up19swiatelkowh2.th.jpg

 

Odjalem troche czerwieni ale czolo jest niemal zielone wiec moze bedze musial zmienic kolor tekstury.

up19swiatelko2dd9.th.jpg

 

No to jeszcze 1 wersja z bardziej normalnymi kolorami i nawet z wlosami :) Troche je podmalowalem - jak to wyszlo? Tak mysle zeby juz nie piescic za bardzo tych wloskow tylko podmalowac ostro, jak tutaj.

up19swiatelko3sn8.th.jpg

 

Kurcze wlasnie flipnalem obrazek i przestal mi sie podobac :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zostawie tak tych rzes :)

Ogolnie martwi mnie wyglad oczu, zwlaszcza bialka i zewnetrzne kaciki - cos z nimi nie tak.

 

Ostatnia wersja kolorystyczna na dzisiaj.

 

up19swiatelko4eg9.th.jpg

 

Nastepne poprawki:

- rzesy (od nowa)

- brwi (jeszcze nie wiem czy dam bumpa czy jakos inaczej)

- oczy (zrobie od nowa i dam sss)

- lza w lewym oku

- oteksturowac reszte modelu

 

Nastepny up jak to wszystko zrobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo teraz to jakoś wygląda, te kolory dużo lepsze.

Może jakąś małą brązową plamkę na policzku dodasz, albo jakąś inną skazę, żeby nie było tak symetrycznie i idealnie.

 

Włosy przy nasadzie wyglądają dziwnie, ale przypuszczam że poprawisz w photoshopie.

 

Zewnętrzne kąciki oczu cię martwią ponieważ nie są przykryte rzęsami, a powinny być (rzęsy z górnej powieki powinny lekko nachodzić na kącik zamiast wystawać w górę, jest tak nawet u mnie mimo że mam rzadkie rzęsy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności