Skocz do zawartości

jaka karta = ile max poly ?


Bhaal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

chciałem się zapytać jaką macie karte graf i ile poly w viewporcie wyciągacie oczywiście taką ilość przy, której możecie jeszcze w miare sensownie pracować. ja mam 8800GTX i mają 160k siatke Maya nie wyrabia. jedynie w wireframe mode moge w realtime sobie obracać ale przy mazaniu pędzlem czy coś tam robieniu na niej to trzeba czekać pare sekund zanim komputer zaskoczy :/

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hmmm to dziwne. sprawdzałem kiedyś to na scaterze. mi w maxie na gf 7600 gdzieś 2.5 mln poly pociągnęło. nawet szło w miare płynnie to obracać.

Ale w przypadku osobnych obiektów to 0.5 miliona poly już zajeżdża mi kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki RAM więcej sie zmieści, a grafika pozwoli na szybsze renderowanie w viewporcie.

Ja mam 188 SDRAM i grafika TRIDENT 3D Blade 8mb sd i przy 126 000 polysach w całości (dłubany teren w maxie, subdivision) miałem 1fps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 mln w maya i jeszcze jako tako pracować mogę ge force 7800 GT mam, przy 3 mln ciężko sie obraca co kolwiek. 2 GB ram Geil kręcone oczywiście, 4,2(suma) GHz X2 AMD 64 kręcony coś na około 5,2 ghz. Z tego co mi wiadomo od karty to zależy, a może masz tak za syfiały sytem, ile pamięci wolnej masz, to też ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam GTSa. Przy scence 600.000 poly zaczyna haczyć. Ale jak zamienie- Tobie też radze (tą radę dostałem od kolegi z forum) na MESH ... Mmmmm ;] ... z 5 mln. pociągniesz jak nic.

 

przy okazji kart : Pytanie do użytkowników katr FX-wysoko , połączonych sli najlepiej .. czy urywają głowę karty quadro za 8000zł ? czy liepiej zainwestować w drugiego GTS i dać na sli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest w dziale Maya, a ja używam maxa ale o swoich rekordach napiszę :)

A więc mam GeForce'a 8800GTS, 3GB RAM i do około 12mln poly pracuje się wyśmienicie, nic się nie tnie i nie zwalnia, a przy maxymalnej ilości poly jaką mój RAM może udźwignąć czyli ok. 15mln troszkę zwalnia, ale nadal się pracuje bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bhaal, ja wyciagnalem podzial plane na 2000x2000 (8mln)- na wire chodzi spoko, na flat shaded all takze dziala ale bardzo wolno. Smooth shade all zabija. ( prawdopodobnie przy wiekszej ilosci obiektow, zmienionej geometrii z plaskiej na np. organiczna wyciagnie z 6kk, a jak powylaczam wtyczki to nie wiem.)

Sprawdz i powylaczaj wszystkie wtyczki ktore mozesz, wszystkie programy w background i wtedy moze da sie ocenic naprawde.

Takze zalezy od wesji majki, ja mam 7.0, a 8.5 napewno dziala szybciej. Do tego dochodzi czy masz textury czy nie, jak tak to jakie, i jakie wielkie. Czy masz jakied dodatkowe pluginy ( ja mam sluzbowe i wiem ze one i zwalniaja i powoduja runtime errory)

Moja maszynka -> Gf 8800 gts, 3,25Gb ramu ( nie wiem jakich) dualcore 2.4ghz i xp pro

A zapomnialbym czesto jak masz nieformatnietego kompa to po czasie tez zaczyna zwalniac przez nagromadzone smieci.

Ale generalnie maya nie jest softem do modellingu, przynajmniej dla mnie. Ma sporo upierdliwosci. Ale pewnie bende mial juz takie zboczenie po przesiadce z maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

testowanie kart na zwykłych używanych codziennie komputerach jest bezcelowe. Tak samo porównywanie ich z innymi. Aby uzyskać jakiekolwiek miarodajne wyniki trzeba robić to na świeżo postawionym systemie. Jest tyle czynników wpływających na wydajność związanych z codziennym użytkowaniem, że jest to po prosu bez sensu. Dwie identyczne konfiguracje, z czasem, mogą zachowywac sie skrajnie różnie.

Nie ma także sensu robić "jaka karta = ile max poly?", ponieważ jeśli chcesz mieć super wydajny PC to odłączasz go od sieci i wywalasz wszystko co jest niepotrzebne do pracy, włącznie z niektórymi procesami windy (to skrajność ale praktykowana).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy znacie jakieś stronki z testami kart graficznych, tzn. że można pobrać scene do testów wireframe, shaded mode itp. i aby było można porównać wyniki z innymi ludźmi ?

 

Do takiego testu wystarczyła by w sumie byle jaka scenka z powiedzmy 500klatkami lotu kamery.

 

Do tego prosty skrypt działający na przykład tak: włączenie trybu wyświetlania każdej klatki, włączenie timera, włączenie animacji, wyłączenie timera, podzielenie liczby klatek przez liczbę sekund (które wyliczył timer), wyłączenie trybu wyświetlania każdej klatki, wypisanie wyniku.

 

W sumie to każdy kto liznął mel'a powinien takie coś bez problemu napisać :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JohnZi: wiem, ze były kiedyś sceny do Mayki specjalnie do takich celów. np. http://www.maya-testcenter.de/3dabout.html ale to już jest stare :/

 

Gordy: tak, wiem, że dużo czynników ma wpływ na to. a czy na TYLKO FPSy w wievporcie też?

 

Gotham: wiem, ze by wystarczyła prosta scenka ale to mi nic nie da skoro nie wiem ile powinno być FPSów przy mojej karcie. Musze mieć jakieś porównanie z innymi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy w jakim trybie pracujesz. Jeśli editable mesh to moja karta (Quadro 2000) radzi sobie z 10mln, a płynnie działa przy 6mln. Natomiast w editable poly to z turbo smoothami wysokimi to kilkaset tysięcy obsłuży. Tak więc kwestia tego na ilu obiektach to masz rozłożone, w jakim trybie pracujesz, czy masz modyfikatory itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zrobiłem 2 scenki z prostymi przedmiotami, obydwie są identyczne tylko drugi plik ma gęstszą siateczke:

 

Bench01:

Verts: 123386

Edges: 246580

Faces: 123203

Tris: 246354

http://www.sendspace.com/file/gkhirp

 

Bench02:

Verts: 493169

Edges: 985920

Faces: 492760

Tris: 985520

http://www.sendspace.com/file/nis5u9

 

Moje wyniki to:

 

Bench01:

Wire: 24 fps

Shaded: 24 fps

Texture: 24 fps

Lights: 24 fps

 

Bench02:

Wire: 24 fps

Shaded: 18 fps

Texture: 10 fps

Lights: 10 fps

 

 

Karta graficzna: GeForce 8800GTX

Stery: ForceWare 158.22

Soft: Maya 8.5 SP1

Win: XP SP2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja karta do segmentu hi-end raczej nie nalezy ale jak widac daje rade :)

 

Karta graficzna: Gainward GeForce 7600GS - NOT EVERCLOCKED :)

Stery: ForceWare 91.47

Soft: Maya 8.5

Win: XP Pro SP2

 

Bench01:

 

Wire: 59 fps

Shaded: 30 fps

Texture: 29 fps

Lights: 29 fps

 

Bench02:

 

Wire: 31 fps

Shaded: 15 fps

Texture: 11 fps

Lights: 10 fps

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus :)

To zależy w jakim trybie pracujesz. Jeśli editable mesh to moja karta (Quadro 2000) radzi sobie z 10mln, a płynnie działa przy 6mln. Natomiast w editable poly to z turbo smoothami wysokimi to kilkaset tysięcy obsłuży. Tak więc kwestia tego na ilu obiektach to masz rozłożone, w jakim trybie pracujesz, czy masz modyfikatory itd.

 

Synus - quadro musza mieć meshe. Jeśli masz poly, to zapodaj na górę stosu , modyfikacje : "turn to mesh". powinno pomóc :)

pozdrawiam i życze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem zbyt doświadczony w 3d, ale kiedyś miałem podobny problem kiedy pracowałem na MAXie, zmieniłem sterownik wyświetlania (?) [w maxie dało się to jakoś zmienić z Software 3d na OpenGL albo DirectX czy jakoś tak]. Zmieniłem i to pomogło (choć nie była to jakaś ogromna scena).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zrobiłem 2 scenki z prostymi przedmiotami...

 

Cześć, posiada ktoś jeszcze te sceny? Linki Sendspace są już padnięte, a dla dobra nauki i porównania... GF4 mx 440, więc złom, a nie sprzęt.

---

Hym, mój pierwszy post - witam, choć prawie pewny jestem że już coś tu pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, nie rozumiem dlaczego dyskutujecie o kartach !?

Przecież ilość poly zalezy TYLKO od ramu... Karta graficzna sie nie wysila bo jedynie wyswietla nam obraz na monitorze a wszelkie renderingi to działka procesora. To bardzo dobrze widac gdy wlaczymy menedzera zad w windowsie i zaczniemy cos dodawac do naszej sceny...

mialem kiedys GF5600 teraz mam 7900GTX i zapewniam ze nie ma najmniejszej roznicy w 3ds maxie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności