Fidiasz Napisano 8 Czerwiec 2007 Share Napisano 8 Czerwiec 2007 Witam wczoraj spontanicznie wpdalem na pomysl zrobienia mapy 3d mojego miasta :D NO i zaczalel dlubac... Robimy to razem z kolega - on zajmuje sie strona techniczna ja modle i tex. nasze miasto jest calkiem spore wiec moedle i tekstury beda ubogie... Jezeli kots jest chetny do dolaczenia sie do projektu to zapraszam :D:D Pierwszy budynek: kto ze Słupska to moze kiedys widzial takie budynki na ul. Mochnackiego :D i textura 512x512 Całosc (model) robiona w Blenderze - to moje poczatki w low-poly dopeiro wiec efekt taki a nie inny :p No i 127 poly :/ ale spokojnie mozna zmijeszyc do 50-60 poly gdybym tylko wiedzial jak usuwac krawedzie w Blenderze Jeszcze raz zapraszam chetnych do przylaczenia sie do projektu :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidiasz Napisano 8 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 8 Czerwiec 2007 no i jeszcze model high-poly :P:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ofca Napisano 8 Czerwiec 2007 Share Napisano 8 Czerwiec 2007 no ja wiem ze ma byc prosto tj oszczednie, ale chociaz niech linie 'farby' beda proste... anie tu takei tu takie, powodzenia wam zycze :* i wytrwalosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makler Napisano 8 Czerwiec 2007 Share Napisano 8 Czerwiec 2007 Mógłbym się przyłączyć ale mogę sie zająćtylko modelami bez tekstur. soft: max8 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 8 Czerwiec 2007 Share Napisano 8 Czerwiec 2007 textury zabardzo rozmyte nie wiem jak to wyglada w renderze (najlepiej pokaz) fajny pomysl tylko ktora maszyna pociagnie takie miejsce ?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 8 Czerwiec 2007 Share Napisano 8 Czerwiec 2007 pomysl fajny :) ale chyba troche zle zacznacie :) bo chyba pierw wypadalo by zrobic ogolny zarys miast ulice itp. a pozniej isc w szczegoly i robic budynki :) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makler Napisano 8 Czerwiec 2007 Share Napisano 8 Czerwiec 2007 hmmm czy ten budynek w rzeczywistości też nie ma okien z drugiej strony ? ani na szczytach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kruku Napisano 8 Czerwiec 2007 Share Napisano 8 Czerwiec 2007 Dopisuje się do pytania powyżej XD Ale serio po co pokazałeś tą stronę i to na dodatek z błędem przy uv mapce. Zdjęcia robiłeś komórką? w ogóle nie zagospodarowałeś przestrzeni pliku textury 512x512 tego też nie rozumiem, ilość poly swoją drogą mogłeś to texturą spokojnie nadrobić chyba że budynek ma być widoczny z oddali izometrycznie z całym osiedlem. Robicie jakiegoś moda czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidiasz Napisano 8 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 8 Czerwiec 2007 Witam dzieki za komenty: ofca wiem ze bledy w teksturze sa ale jest to moja pierwsza tex w Blenderze nakladana i w ogole...:P makler super ze chcesz sie dołaczyc :D A ze Słupska jestes ? W ogole to wez sie na moje gg odezwij 10049665 :D hcpiter3d w renderze wygladaja tak samo... pozniej moze pokaze ale jeszcze w blenderze nie bardzo umiem dobre rendery robic nielot007 dzieki :) wiesz wlasciie co sa takie pierwsze proby - w rzeczywistosci zaczniemy w podobnej kolejnosci do tej co powiedziales :) Kruku zdjecia cyfrowka a co do zagospodarowania to jeszcze sporo nauki.. Ogolnie postanowilismy ze najpierw zrobimy wizualizacje czegos mniejszego - wsi Swalowo k/slupska... Moj kolega (Lux) napisze prosty silnik czy cus do poruszania sie w przestrzeni 3d oraz wysukiwanie ulic, domow itp... O i doradcie: Czy robi same biale modele czy tez nakladac tex ktore jak widzicie ze wzgedow oczywistych zabojcze nie beda ? A same biale modele i otoczenie tez by chyba spoko wygladaly ? Jak myslicie ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makler Napisano 8 Czerwiec 2007 Share Napisano 8 Czerwiec 2007 Narazie nie ma mnie w domu ale jak już wrócę to się odezwe, ze słupska nie jestem ale wystarczy, że zapodacie mi fotki i będe powoli coś sklejał, w końcu już za tydzień praktycznie zaczynają się wakacje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidiasz Napisano 8 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 8 Czerwiec 2007 ok makler czekam na wiadomosc: Okey zeby projekt nie upadl na panewce w poczatkowych fazach graniczamy prace do terenu w czeronym obrysie - 14 budynkow I na gotowym osiedlu przetesujemy jak to wszystko bedzie wygladalo - chodzi mi o cala strone techniczna :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 8 Czerwiec 2007 Share Napisano 8 Czerwiec 2007 Bardzo fajny pomysł, ale z 512x512 da się wycisnąć o wiele więcej :). Co do samej mapy, nie do końca rozumiem, czemu miałoby to służyć. Pisałeś coś o wyszukiwaniu adresów itp, ale w takim razie po co game-art i low poly? Jeśli zaś miałoby to służyć wyłącznie rozrywce typu bieganie i zwiedzanie, to jest na to prostszy sposób. Wystarczyłoby przygotować ładne zdjęcia, przerobić je na tekstury, wykorzystać Radianta np do darmowego Enemy Territory i zbudować osiedle jak najbardziej zbliżone do oryginału. Z odpowiednimi teksturami wyglądałoby naprawdę fajnie, a sprawa engine'u byłaby z góry załatwiona ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makler Napisano 8 Czerwiec 2007 Share Napisano 8 Czerwiec 2007 w tym przypadku wydaje mi sie, że nie chodzi tylko o końcowy efekt ale o zabawe, doświadczenie i satysfakcje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Valery Napisano 8 Czerwiec 2007 Share Napisano 8 Czerwiec 2007 twoja textura zrobiona jest w sposób bezsensowny. masz wiele takich samych elementów na texturze. podzieliłem twoja texture w miare sensowny sposób i bez żadnej straty jakości zmieściłem na 256 zamiast 512px a jeszcze sporo miejsca zostało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 9 Czerwiec 2007 Share Napisano 9 Czerwiec 2007 hehe, jakby odpowiednio model zrobić to teksturki te da się na 64x64 upchnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidiasz Napisano 9 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 9 Czerwiec 2007 siemka :) Kuba_ wlasciwie docelowo ma to byc cos takiego http://www.zumi.pl tylko ze w 3d :D oczywiscie to m byc rowniez nauka i zabawa :) makler ooo doladnie :D Valery wow super to upchnales :D wiesz to moje poczatki w texturowaniu i nie bardzo wiedzialem ze mozna zrobic tak ze rozlozona siatke mozna nakladac na siebie... dzieki czegos sie nauczylem :) Cruzh3r no ale latwo by nie bylo ;P Zapraszam jeszcze raz chetnych do przylaczenia sie do projektu !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cerebrate Napisano 9 Czerwiec 2007 Share Napisano 9 Czerwiec 2007 Mozecie spokojnie zwiększyć wielkość poli ale oszczędzać na przestrzeni. Używająć tej samej text do kilku miejsc. Takie rzeczy sie robi ze tynki to małe kafelki tilujące sie i Jedno okno i 1 drzwi na cały budynek. bedziecie mieli dobrą jakość niskim kosztem. Pozdrwaiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slayer2004 Napisano 10 Czerwiec 2007 Share Napisano 10 Czerwiec 2007 Mapa 3d miasta :) Zabrałeś się za duży projekt, nawet bardzo ;] Życzę cierpliwości, ja kiedys za cos takiego sie brałem i poległem :/ Mimo wszystko mam nadzieje, że ukończysz prace szcześliwie i zadowolony z efektu. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 10 Czerwiec 2007 Share Napisano 10 Czerwiec 2007 Super pomysł! Naprawdę fajna sprawa zrobić własne miasto. Najszczerzej w świecie życzę powodzenia!! I duuuuużo wytrwałości! Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makler Napisano 13 Czerwiec 2007 Share Napisano 13 Czerwiec 2007 Temacik stanął trochę w miejscu ale tylko na forum :D osobiście projekcik się rozwija a tutaj daje już kolejny bloczek, na razie jest bez textur... http://img384.imageshack.us/img384/4414/blok1kj1.jpg http://img114.imageshack.us/img114/7159/blok2rc9.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Por@szek Napisano 13 Czerwiec 2007 Share Napisano 13 Czerwiec 2007 Mam watpliwosci czy to czasem nie za duzo poli jak na taki projekt, IMO powinniscie robic prawie na samych boxach, ewentualnie pozniej dodac kolejny LOD na bardzo duze zblizenia. Na przyszlosc pokazuj siatke i liczbe tri, bo wstawiles teraz 3 boxy i co my biedni mamy powiedziec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidiasz Napisano 14 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 14 Czerwiec 2007 Witam Panowie i Panie ! Bo dlugiich bardzo dluguuuuugich pracach nad textura splodzilem takowe cos. I zmiana mala w planach: narazie modele nie beda otexturowane a wszystko co bedzie na mapie bedzie biale - bedzie to estetycznie wygladalo a pracy o wiele mniej... (model robilem tak mysle cos ok 2h a tex 3 dzien chyba mecze :/) W kazdym to razie meczymy narazie ten budynek na proby makler to nowy czlonek ekipy - modeler :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidiasz Napisano 14 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 14 Czerwiec 2007 i siatka 496 Poly 2 tex - 1x 1024x - 1x 512x na barierki bo to osobny obiekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yaro16 Napisano 14 Czerwiec 2007 Share Napisano 14 Czerwiec 2007 super pomysł..moze i ja coś zrobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidiasz Napisano 14 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 14 Czerwiec 2007 Yaro16 zapraszamy :) odezwij sie na moje gg: 10049665 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giorgione Napisano 14 Czerwiec 2007 Share Napisano 14 Czerwiec 2007 Teksturka słabiutka:/ był tutaj gdzieś wątek podobny do Twojego tam świetnie przedstawiony był sposób rozłożenia tekstury właćnie na bloku. Poszukaj i przeanalizuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowi Napisano 30 Czerwiec 2007 Share Napisano 30 Czerwiec 2007 Witam Chłopaki Widze że zabraliście sie za niesamowicie duży projekt też kiedyś chciałem się za to zabrać ale niestety nie udało sie bo zaczołem robić zbyt dokładne modele i po 2 blokach komputer stawał :P (ale wtedy miałem owiele słabszy sprzęt) Jeśli znajde troche czasu w wakacje to może was jakoś wespre bo mieszkam na wiatracznej :P A chyba niedługo już zaczniecie modelować moją ulice :P Jak znajde gdzieś swoje modele to wam podrzuce :P Pozdro GrzyboL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert B. Napisano 1 Lipiec 2007 Share Napisano 1 Lipiec 2007 Apropo tekstur na obiekty 3d składa sie nie tylko umiejętność modelowania ja bym zapraszał do nauki 2d :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidiasz Napisano 1 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 1 Lipiec 2007 Witam !! No projekcik troszku stanal w miejscu ale to przez to ze praca nie pozwala ;/ ale to jeszcze nie koniec mam nadzieje :D Zbieramy nadal ekipe wszystkich chetnych zapraszamy :) Nowi Ciebie rowniez bardzo chetnie gdyz masz juz nawet doswiadczenie w tym wzgledzie :D Czekam na modele :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shalivan Napisano 8 Lipiec 2007 Share Napisano 8 Lipiec 2007 Gdyby nie te balkony mozecie smiało to umieszczac na google earth to dopiero jest zabawa :) niestety z "keczupem" trza sie troszke babrać ale za to efekty są fajne. polecam. tez sobie kiedys wrzucilem moj blok :P http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=9e5cebd941cc073de9ff3cfa1bd41d1d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stachu Napisano 12 Lipiec 2007 Share Napisano 12 Lipiec 2007 a właśnie jest mozlowość z 3desa dac do google erf? bo jak tak to szybciutko :D bo idealne modele do tego :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gutekfiutek Napisano 12 Lipiec 2007 Share Napisano 12 Lipiec 2007 Musisz sprobowac ze Sketchup - taki program do robienia m.in modeli do GE Moze zaimportuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JackVasi Napisano 12 Lipiec 2007 Share Napisano 12 Lipiec 2007 szczerze mowiac z checia i ja bym się przylączył jako raczej modeler (chociarz słaby jestem, ale to low-poly, a z tym mam juz troche doswiadczenia), chociarz teksturki tez bym mogl troche podlubac... tylko czy mnie pezyjmiecie... nie jestem za dobry, ale to zawsze jakas pomoc by byla :) Pozdrawiam Mam takie doswiadczenie troche bo swoje dosc duze osiedle robilem w low-poly wiec troche wiem jak to jest... ja teksturki mialem srednie sredniejsze niz te :) szkoda ze projekt sie nie zachowal... :( mialbym mini portfolio :):) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się