Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam po kolejnej dłuzszej przerwie ;)

(zawdzięczam ją studiom, a ze są wakacje to i powrót do CG stał się mozliwy)

 

tym razem (tzn. po City17 i wypadku z utratą danych) postanowiłem zrobic cos skomniejszego - a mianowicie wrocławski ratusz (drugi wspaniały zabytek z mojego rodzinnego miasta - pierwszym była jedna z wież ciśnien).

Dla niezorientowanych we wrocławskich zabytkach, odsłycham chociażby do wikipedii - tam jest parę fotek.

  • Odpowiedzi 196
  • Wyświetleń 35,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

też mam w planach zwizualizowanie Ratusza, powodzenia przy zdobieniach i rzeźbach ;D

 

Pozdrawiam

Napisano
o nie stary nie dasz rady ;)

 

jak się przyłoży to już za kilka lat skończy :)

 

a tak serio to powodzenia :) dużo roboty przed tobą

Napisano

Jihhaaaa... moze mkka zrobisz kiedys przewodnik wirtualny ze swoimi wizkami po Wroclawiu. Prawdopodobnie masz mnostwo referencji, ale jezeli bys jednak potrzebowal rzuty przyziemia i kondygnacji z roznych okresow, przekroje, elewacje.. to moze bym mogl ci wrzucic na maila, o ile znajde, bo mogly gdzies mi zniknac w tajemniczy sposob.

 

Eeee tam panowie co nie da rady.. te rzezbienia nie sa skomplikowane, moze jedynie wygladaja tak z dolu, rzezby naprawde sa proste bez odjazdow. Postaci samych jest okolo 20 o ile pamietam dokladnie.. czesci nie widac z dolu wogole.. takze mozna je w jakis sposob olac.. a jak sie zaczniesz poddawac to mozesz odtworzyc ratusz sredniowieczny.. jest duzo prostszy.. tylko ta attyka jaksolcza juz ci nie bedzie potrzebna.

Napisano

jestem ciekawy czy Ci sie uda bo poprzeczkę postawiłeś sobie niesamowicie wysoko:)

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

pręgierz w zasadzie gotowy, poszło chyba jakies 6k poly, potem sprawdzę dokladnie

 

ratuszr02gf9.jpg

Napisano
  • Autor

mysle ze ten render bedzie nieco lepszy

 

poza tym pręgierz jest tylko dodatkiem, wiec i tak na koncowym renderze bedzie go raczej niewiele i mysle, ze dokładniej to nie ma co modelować

 

ratuszr02kl4.jpg

Napisano

czas renderingu to masz niesamowity! a pręgierz wygląda przytulnie. Za duży to ten ratusz nie jest w porównaniu z ratuszem ze Słupska ;)

Napisano
  • Autor

pierwszy etap tworzenia ozdób

konkretnie mowa o tych na ścianie szczytowej - pewnie mają swoją nazwe, ale ja jej niestety nie znam, wiec gdyby czytał to jakis architekt i ją podał, to by było miło :)

 

ratuszr03vb8.jpg

Napisano

fajnie:d czekam na więcej

 

edit.Ja mojego Słupskiego ratusza nie wymodeluje:d za trudny i nie wiem czy komp by wytrzymał

Napisano

Ty kiedyś będziesz sponsorował moją terapie z deprechy;]

kocham taki arch detal czekam na rozwój pracy bo kocham ten budynek

 

narazie jest super ale za mało by mieć orgazm

Napisano

dzisiaj byłem na rynku, przystanąłem pod ratuszem, popatrzyłem, i pomyślałem sobie: "nie dasz rady" :P

 

tak czy siak na razie bardzo ładnie idzie :)

Napisano

nie raz nie dwa szorowalo sie dupa schodki na pregiezu :) dasz rade!

 

a i Valery widzialem Cie wczoraj na przejsciu kolo dubois i drobnera :)

Napisano

pieknie, przystawki bardzo ladne. Finalny kadr mozna by zrobic z pieterka w macu na przeciwko :D zaoszczedzilbys troche poli ;)

czekam z niecierpliwoscia na ciag dalszy.

Napisano
  • Autor

no ok, koniec z przystawkami, teraz coś z elewacji samego budynku. a konkretniej rzeczy biorąc, pierwszy model okna:

 

ratuszr05xo5.jpg

Napisano

hmm wszystko jest dobrze, z resztą przyzwyczajasz nas do b. dobrego modelingu :P więc nie wiem czy ten post jest w ogóle potrzebny :D.

Napisano
  • Autor

oto pierwsza siateczka, reszta pozniej jak znajde wiecej czasu

 

wire05xn9.gif

Napisano

mkk3a - kocham twoje praca, rispect za poziom i temat. Pozniej napisze cos wiecej bo teraz pisze małym palcem bo jem naleśniki z serem na słodko;D

Napisano

rispect za to że to jeden model, ja bym to robił na osobnych bo potem miazga przy mapowaniu ale jest gitara, masz to skonczyc:)

Napisano
  • Autor

to nie jest jeden model, ale wszystkim przypisalem czarną siatke, aby obrazek był czytelniejszy, bo jak sie oglada z tymi roznymi pstrokatymi, losowo przypisanymi kolorami, to prawie nic nie widac.

ale generalnie obiekty są takie:

1. sciana

2. parapety

3. te takie fajne zdobienia :)

4. ościeznica z szybami

Napisano

bardzo ładne

ładny detal

mam pyt masz jakiesz konkretne referki jakies rzuty lub cos takliego czy posługujesz sie zdieciami?

Napisano
  • Autor

grigoriob - mam w zasadzie jeden rysunek z detalami na wykuszu, ale jeszcze z niego nie korzystałem. wszystko robione na podstawie fotek, ogólniejsze wymiary liczone z proporcji oraz w Photoshopie, jakies drobiazgi to juz na oko.

Napisano

jesli tak to robisz to respect zobaczymy jaki bedzie efekt koncowy jak polaczysz wszystko ale przewiduje ze bedzie zajebiscie

zycze ci powodzenia

Napisano

Jedziesz Marku z koksem. Na razie jest świetnie jak zawsze:) Czekam z niecieprliwością na więcej. I pamiętaj o nagraniu videotutka z modelingu;)

Pozdrawiam.

Napisano

spoko modeling to dopiero poczatek, mam nadzieje ze odrazu mapujesz ? ;) jak nie to masz juz pozamiatane ;)

 

Btw. Teksturowanie duzych obiektow zlozonych z mniejszych obiektow nie jest trudne po prostu trzeba pamietac o :

1) mapowaniu obiektu zanim zacznie sie go clonowac/arejowac i bog wie co z nim robic

2) atachowac w grupy takie same obiekty zeby miec je na jednej mapie

 

no i to tyle. Powodzenia :)

Napisano
  • Autor

w zasadzie jeszcze nie mapuję, bo praktycznie wszystkie obiekty, ktore modelowałem, pojawią sie tylko jeden raz w scenie, moze z wyjątkiem okna, ktore wystąpi w ilości 3 :) wiec od biedy kazde z nich mozna tez zmapowac osobno, strata moze tylko parunastu sekund, bo nie w wielu przypadkach mapowanie planar (ew. box) wystarczy. bawienie sie w unwrapy postaram sie ogranicznyć do minimum, ale wszystko wyjdzie w praniu.

 

jeszcze siateczka drzwi:

 

1500 poly

wire10cd7.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności