Napisano 17 Lipiec 200717 l Tutek o teksturowaniu główki w Zbrushu 3 za pomocą Zproject brusha,trochę niedopracowany bez dźwięku ,postaram się poprawić ten filmik i dodać jakiś komentarz do działań w nim pokazanych. Wymienię ten plik jak tylko naniosę poprawki ,trzy razy kręciłem to dzisiaj od początku i mam go serdecznie dość :). W tym tutku nie starałem się o dokładność nanoszenia tekstury ,film ma jedynie pokazać jak można wykorzystać nowe narzędzie. Gdyby coś było nie jasne to piszcie . ------------------------------------------------------------------- Nowa wersja z napisami Link http://rapidshare.com/files/43963420/texturowanie_g__322_owy_napisy.rar.html link2 http://www.sendspace.com/file/i6qjtw link3 mały plik odchudzony przez użytkownika -Nezumi http://rapidshare.com/files/44087775/texturowanie_glowyZ3.avi.html ------------------------------------------------------------------- Wersja bez napisów Link do filmu- format .mov 15 min z kawałkiem http://rapidshare.com/files/43472314/texturowanie_g__322_owy.rar.html link 2 http://www.sendspace.com/file/91itpt W tutorialu użyte zostały pluginy dostępne na forum Zbrush Central: 1. Clear Offset plugin for ZProject -służy do resetowania zaznaczenia ZProject brusha te trzy kółeczka połączone linią , przed każdym nowym zaznaczeniem reset pozycji znacznika Ctrl+w link http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=46700 2. Xform -plugin, którego używam do pozycjonowania modelu widok front,left,right itd ,pomocne przy malowaniu przez projection master i użytej funkcji double side ,jest to wersja do zb 2 ale działa i zb3 ,nowa wersja tego pluginu XYZ ToolPosition do zb3 , jakoś mi nie podeszła :) Link do tej nowej wersji -XYZ ToolPosition http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=45780 3. Xyz qick teksture -plug do szybkiego zmieniania rozmiaru tekstur link- http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=48093 edit. sorry za interfejs trochę poprzestawiany :)
Napisano 17 Lipiec 200717 l Łap repa :) I plisss, jak będziesz mieć już tą poprawioną wersję, to daj na sendspace.com, bo z rapidów, megauploadów itd. nie mogę ssać :(
Napisano 17 Lipiec 200717 l Dobre ! :) teraz już wiem jak to działa :). Mam jeszcze takie pytanie do Ciebie: Czy ludzie używają już tej metody na poważnie ? tzn. czy można uzyskać dobry efekt skóry podczas renderingu bez użycia jakiegoś skin shadera ? Pozdrawiam
Napisano 17 Lipiec 200717 l Dzięki Zeet - napewno sie przyda. Teksturowanie w zb bez używania zadnych dopałek to dla mnie masakra. Rep + frontpage
Napisano 17 Lipiec 200717 l Autor Jest jedna istotna sprawa o której warto wiedzieć ,gdy używamy Zproject brusha o jakości-rozdzielczości tekstury decyduje Subdivide modelu ,czyli im wyższe tym lepsza jakość tekstury . Cytat roadrunner Czy ludzie używają już tej metody na poważnie ? tzn. czy można uzyskać dobry efekt skóry podczas renderingu bez użycia jakiegoś skin shadera ? Bez dobrego shaderka się jednak nie obejdzie :) Ta metoda służy tylko do szybkiego i łatwiejszego malowania- pozycjonowania tekstur ,moim zdaniem jest uzupełnieniem dla Projection master gdzie model jest unieruchomiony .
Napisano 17 Lipiec 200717 l super :) kurde wsumie zbrush jest jak body paint :D nie wiedzialem ;) bardzo latwo sie maluje tex :) wystarczy miec odpoweidznie "texturki" brushe :D dzieki zeet za tutka :)
Napisano 18 Lipiec 200717 l Gracias! Zawsze miałem z tym problemy i wtedy zawsze ukazywała sie moja ciemna strona mocy ( i bardzo bogaty słownik wulgaryzmow ) :) Thx!
Napisano 18 Lipiec 200717 l fajnie ,ściągam ,oglądam:P btw ma ktoś tilujące sie tekstury skóry? faktura lub/i kolor:) hej
Napisano 18 Lipiec 200717 l A takie teksturowanie mozna jakos ladnie na UVW rozlozyc zeby mozna bylo uzyc w modelu lowpoly w jakim innym programie?
Napisano 18 Lipiec 200717 l Autor Cytat OmeN2501-A takie teksturowanie mozna jakos ladnie na UVW rozlozyc zeby mozna bylo uzyc w modelu lowpoly w jakim innym programie? Model na którym malujesz teksturę w zbrushu powinien być wcześniej zmapowany i uzyskaną teksturę można potem wykorzystać do naniesienia nowego UVW. Ale prościej jest, zmapować ten model low poly i malować na nim bezpośrednio w Zbrushu. Uzyskane w oba te sposoby tekstury wykorzystasz w innych programach.
Napisano 18 Lipiec 200717 l poza tym w zbrushu masz seamlessa wtedy:P czasami jest to spore ułatwienie no nie?:) tutek spoko ,szkoda żpoza tym w zbrushu masz seamlessa wtedy:P czasami jest to spore ułatwienie no nie?:) tutek spoko z dźwięku:D hej ,dzięki zeet
Napisano 18 Lipiec 200717 l Piękny tut... :) chwilami przydługawy gdy już wykańczasz i nic nowego się nie pojawia tylko wałkujesz tą jedną technikę do końca... ale generalnie ogromnie pouczający i pokazujący jak przyjemnie i miło się pracuje w Z :) SUPER
Napisano 18 Lipiec 200717 l No fajne fajne pamietam jak w ZB2 sie trzeba było nagimnastykowac zeby uzyskac podobny efekt :)
Napisano 18 Lipiec 200717 l Nie to żebym zamęt wprowadzał, ale taki podobny tutorial to od dawna na youtube jest zresztą jest tam mnóstwo tutoriali do ZB, polecam
Napisano 18 Lipiec 200717 l Zeet dzięki za tutorial bo na pewno się przyda a kiedy będzie wersja z komentarzem?
Napisano 18 Lipiec 200717 l Autor Cytat Tomala- Zeet dzięki za tutorial bo na pewno się przyda a kiedy będzie wersja z komentarzem?Myślę że jutro wieczorem zapodam poprawioną wersję tutka z komentarzem i zredukowanymi dłużyznami tak jak napisał Kris_R. Dzięki wszystkim za tak pozytywny odzew :).
Napisano 18 Lipiec 200717 l zeet stary - zerknalem na twoje prace i omg jakie swietne wlosy zrobiles kolesiowi. W ogole masakryczne te sculpty. Jakby ci sie chcialo kiedys taki full workflow zrobic od low poly do super wymodelowanej i oteksturowanej postaci... no baaajka by byla :D
Napisano 19 Lipiec 200717 l OmeN2501 napisał: Jakby ci sie chcialo kiedys taki full workflow zrobic od low poly do super wymodelowanej i oteksturowanej postaci... no baaajka by byla To by było zbyt piękne.
Napisano 20 Lipiec 200717 l Autor Zrobiłem nową wersję tego tutka z napisami ,interfejs Zbrusha standartowy ułatwi to orientację w wybieranych funkcjach dla nowych użytkowników tego programu. Pokazałem też jeszcze jeden sposób edytowania tekstury w 2d. Link do nowej wersji w pierwszym poście.
Napisano 20 Lipiec 200717 l Dobry tutek, niezly jestes w te klicki! khmmm... klocki znaczy.. ;) Pozwolilem sobie troche "powalczyc" z twoim tutkiem bo zbierajac tutoriale nie spodobalo mi sie zupelnie ze bez dzwieku i w jakze wyszukanym formacie ;) zajmuje po rozpakowaniu... 200 megsow. Przepuscilem go przez tajne filtry w bazie Guantanamo i okazalo sie ze ten tutek niespakowany moze miec delikatnie ponad 13 mega. A skoro juz zadalem sobie ten trud to podaje linka do malej wersji, kodek xvid.
Napisano 22 Lipiec 200717 l Ładnie, chcialem sie za to zabrac ale nie moge sciagnac z forum zbrush, tych dodatkowych pluginow z tych linkow co dales. Ciagle mi pokazuje ze nie mam dotepu do tych plikow mimo tego ze jestem zalogowany. Moze moglbys wrzucic gdzies w jedna p[aczke te pluginy i dac linka po zuploadowaniu. Hmmmm? Z gory dzia
Napisano 22 Lipiec 200717 l Autor Dzięki Nezumi -dodałem twój link w pierwszym poście :). Już rozgryzłem ten programik do edycji filmów, następne będą dużo lżejsze i w bardziej strawnym formacie. spinal - wszystkie te czynności można wykonać również bez tych plugów.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto