Jump to content
zeet

Wideo tutorial -Zbrush3 teksturowanie głowy

Recommended Posts

Tutek o teksturowaniu główki w Zbrushu 3 za pomocą Zproject brusha,trochę niedopracowany bez dźwięku ,postaram się poprawić ten filmik i dodać jakiś komentarz do działań w nim pokazanych.

Wymienię ten plik jak tylko naniosę poprawki ,trzy razy kręciłem to dzisiaj od początku i mam go serdecznie dość :).

 

W tym tutku nie starałem się o dokładność nanoszenia tekstury ,film ma jedynie pokazać jak można wykorzystać nowe narzędzie.

 

Gdyby coś było nie jasne to piszcie .

-------------------------------------------------------------------

Nowa wersja z napisami

Link

http://rapidshare.com/files/43963420/texturowanie_g__322_owy_napisy.rar.html

 

link2

http://www.sendspace.com/file/i6qjtw

 

link3

mały plik odchudzony przez użytkownika -Nezumi

http://rapidshare.com/files/44087775/texturowanie_glowyZ3.avi.html

-------------------------------------------------------------------

Wersja bez napisów

Link do filmu- format .mov 15 min z kawałkiem

http://rapidshare.com/files/43472314/texturowanie_g__322_owy.rar.html

link 2

http://www.sendspace.com/file/91itpt

 

4ee85460a0e58e21m.jpg

 

W tutorialu użyte zostały pluginy dostępne na forum Zbrush Central:

1. Clear Offset plugin for ZProject -służy do resetowania zaznaczenia ZProject brusha te trzy kółeczka połączone linią , przed każdym nowym zaznaczeniem reset pozycji znacznika Ctrl+w

link

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=46700

 

2. Xform -plugin, którego używam do pozycjonowania modelu widok front,left,right itd ,pomocne przy malowaniu przez projection master i użytej funkcji double side ,jest to wersja do zb 2 ale działa i zb3 ,nowa wersja tego pluginu XYZ ToolPosition do zb3 , jakoś mi nie podeszła :)

 

Link do tej nowej wersji -XYZ ToolPosition

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=45780

 

3. Xyz qick teksture -plug do szybkiego zmieniania rozmiaru tekstur

link-

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=48093

 

edit.

sorry za interfejs trochę poprzestawiany :)

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łap repa :)

I plisss, jak będziesz mieć już tą poprawioną wersję, to daj na sendspace.com, bo z rapidów, megauploadów itd. nie mogę ssać :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre ! :) teraz już wiem jak to działa :). Mam jeszcze takie pytanie do Ciebie:

Czy ludzie używają już tej metody na poważnie ? tzn. czy można uzyskać dobry efekt skóry podczas renderingu bez użycia jakiegoś skin shadera ?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Zeet - napewno sie przyda. Teksturowanie w zb bez używania zadnych dopałek to dla mnie masakra.

 

Rep + frontpage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jedna istotna sprawa o której warto wiedzieć ,gdy używamy Zproject brusha o jakości-rozdzielczości tekstury decyduje Subdivide modelu ,czyli im wyższe tym lepsza jakość tekstury .

 

roadrunner

Czy ludzie używają już tej metody na poważnie ? tzn. czy można uzyskać dobry efekt skóry podczas renderingu bez użycia jakiegoś skin shadera ?

Bez dobrego shaderka się jednak nie obejdzie :)

Ta metoda służy tylko do szybkiego i łatwiejszego malowania- pozycjonowania tekstur ,moim zdaniem jest uzupełnieniem dla Projection master gdzie model jest unieruchomiony .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patry dodałem w pierwszym poście link z sendspace.com

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

super :)

kurde wsumie zbrush jest jak body paint :D nie wiedzialem ;)

bardzo latwo sie maluje tex :) wystarczy miec odpoweidznie "texturki" brushe :D

dzieki zeet za tutka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gracias! Zawsze miałem z tym problemy i wtedy zawsze ukazywała sie moja ciemna strona mocy ( i bardzo bogaty słownik wulgaryzmow ) :) Thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajnie ,ściągam ,oglądam:P

btw ma ktoś tilujące sie tekstury skóry? faktura lub/i kolor:)

hej

Share this post


Link to post
Share on other sites

A takie teksturowanie mozna jakos ladnie na UVW rozlozyc zeby mozna bylo uzyc w modelu lowpoly w jakim innym programie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
OmeN2501-A takie teksturowanie mozna jakos ladnie na UVW rozlozyc zeby mozna bylo uzyc w modelu lowpoly w jakim innym programie?

 

Model na którym malujesz teksturę w zbrushu powinien być wcześniej zmapowany i uzyskaną teksturę można potem wykorzystać do naniesienia nowego UVW.

 

Ale prościej jest, zmapować ten model low poly i malować na nim bezpośrednio w Zbrushu.

 

Uzyskane w oba te sposoby tekstury wykorzystasz w innych programach.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

poza tym w zbrushu masz seamlessa wtedy:P czasami jest to spore ułatwienie no nie?:)

tutek spoko ,szkoda żpoza tym w zbrushu masz seamlessa wtedy:P czasami jest to spore ułatwienie no nie?:)

tutek spoko z dźwięku:D

hej ,dzięki zeet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękny tut... :) chwilami przydługawy gdy już wykańczasz i nic nowego się nie pojawia tylko wałkujesz tą jedną technikę do końca... ale generalnie ogromnie pouczający i pokazujący jak przyjemnie i miło się pracuje w Z :) SUPER

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bad Moon

Nie to żebym zamęt wprowadzał, ale taki podobny tutorial to od dawna na youtube jest

zresztą jest tam mnóstwo tutoriali do ZB, polecam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeet dzięki za tutorial bo na pewno się przyda a kiedy będzie wersja z komentarzem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomala- Zeet dzięki za tutorial bo na pewno się przyda a kiedy będzie wersja z komentarzem?
Myślę że jutro wieczorem zapodam poprawioną wersję tutka

z komentarzem i zredukowanymi dłużyznami tak jak napisał Kris_R.

 

Dzięki wszystkim za tak pozytywny odzew :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeet stary - zerknalem na twoje prace i omg jakie swietne wlosy zrobiles kolesiowi. W ogole masakryczne te sculpty. Jakby ci sie chcialo kiedys taki full workflow zrobic od low poly do super wymodelowanej i oteksturowanej postaci... no baaajka by byla :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jakby ci sie chcialo kiedys taki full workflow zrobic od low poly do super wymodelowanej i oteksturowanej postaci... no baaajka by byla

To by było zbyt piękne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy