zeet Napisano 17 Lipiec 2007 Share Napisano 17 Lipiec 2007 Tutek o teksturowaniu główki w Zbrushu 3 za pomocą Zproject brusha,trochę niedopracowany bez dźwięku ,postaram się poprawić ten filmik i dodać jakiś komentarz do działań w nim pokazanych. Wymienię ten plik jak tylko naniosę poprawki ,trzy razy kręciłem to dzisiaj od początku i mam go serdecznie dość :). W tym tutku nie starałem się o dokładność nanoszenia tekstury ,film ma jedynie pokazać jak można wykorzystać nowe narzędzie. Gdyby coś było nie jasne to piszcie . ------------------------------------------------------------------- Nowa wersja z napisami Link http://rapidshare.com/files/43963420/texturowanie_g__322_owy_napisy.rar.html link2 http://www.sendspace.com/file/i6qjtw link3 mały plik odchudzony przez użytkownika -Nezumi http://rapidshare.com/files/44087775/texturowanie_glowyZ3.avi.html ------------------------------------------------------------------- Wersja bez napisów Link do filmu- format .mov 15 min z kawałkiem http://rapidshare.com/files/43472314/texturowanie_g__322_owy.rar.html link 2 http://www.sendspace.com/file/91itpt W tutorialu użyte zostały pluginy dostępne na forum Zbrush Central: 1. Clear Offset plugin for ZProject -służy do resetowania zaznaczenia ZProject brusha te trzy kółeczka połączone linią , przed każdym nowym zaznaczeniem reset pozycji znacznika Ctrl+w link http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=46700 2. Xform -plugin, którego używam do pozycjonowania modelu widok front,left,right itd ,pomocne przy malowaniu przez projection master i użytej funkcji double side ,jest to wersja do zb 2 ale działa i zb3 ,nowa wersja tego pluginu XYZ ToolPosition do zb3 , jakoś mi nie podeszła :) Link do tej nowej wersji -XYZ ToolPosition http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=45780 3. Xyz qick teksture -plug do szybkiego zmieniania rozmiaru tekstur link- http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=48093 edit. sorry za interfejs trochę poprzestawiany :) 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 17 Lipiec 2007 Share Napisano 17 Lipiec 2007 fajno dzieki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 17 Lipiec 2007 Share Napisano 17 Lipiec 2007 Łap repa :) I plisss, jak będziesz mieć już tą poprawioną wersję, to daj na sendspace.com, bo z rapidów, megauploadów itd. nie mogę ssać :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
serratus Napisano 17 Lipiec 2007 Share Napisano 17 Lipiec 2007 Dobre ! :) teraz już wiem jak to działa :). Mam jeszcze takie pytanie do Ciebie: Czy ludzie używają już tej metody na poważnie ? tzn. czy można uzyskać dobry efekt skóry podczas renderingu bez użycia jakiegoś skin shadera ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 17 Lipiec 2007 Share Napisano 17 Lipiec 2007 Dzięki Zeet - napewno sie przyda. Teksturowanie w zb bez używania zadnych dopałek to dla mnie masakra. Rep + frontpage Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 17 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 17 Lipiec 2007 Jest jedna istotna sprawa o której warto wiedzieć ,gdy używamy Zproject brusha o jakości-rozdzielczości tekstury decyduje Subdivide modelu ,czyli im wyższe tym lepsza jakość tekstury . roadrunner Czy ludzie używają już tej metody na poważnie ? tzn. czy można uzyskać dobry efekt skóry podczas renderingu bez użycia jakiegoś skin shadera ? Bez dobrego shaderka się jednak nie obejdzie :) Ta metoda służy tylko do szybkiego i łatwiejszego malowania- pozycjonowania tekstur ,moim zdaniem jest uzupełnieniem dla Projection master gdzie model jest unieruchomiony . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 17 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 17 Lipiec 2007 Patry dodałem w pierwszym poście link z sendspace.com 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 17 Lipiec 2007 Share Napisano 17 Lipiec 2007 super :) kurde wsumie zbrush jest jak body paint :D nie wiedzialem ;) bardzo latwo sie maluje tex :) wystarczy miec odpoweidznie "texturki" brushe :D dzieki zeet za tutka :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pierzak Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 Najs, Dziex :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 extra ! wkoncu trzeba sie nauczyc tego malowania :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEkoy Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 Gracias! Zawsze miałem z tym problemy i wtedy zawsze ukazywała sie moja ciemna strona mocy ( i bardzo bogaty słownik wulgaryzmow ) :) Thx! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterr Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 fajnie ,ściągam ,oglądam:P btw ma ktoś tilujące sie tekstury skóry? faktura lub/i kolor:) hej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuki64 Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 wielkie dzięki zeet, napewno się przyda ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OmeN2501 Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 A takie teksturowanie mozna jakos ladnie na UVW rozlozyc zeby mozna bylo uzyc w modelu lowpoly w jakim innym programie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 18 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 18 Lipiec 2007 OmeN2501-A takie teksturowanie mozna jakos ladnie na UVW rozlozyc zeby mozna bylo uzyc w modelu lowpoly w jakim innym programie? Model na którym malujesz teksturę w zbrushu powinien być wcześniej zmapowany i uzyskaną teksturę można potem wykorzystać do naniesienia nowego UVW. Ale prościej jest, zmapować ten model low poly i malować na nim bezpośrednio w Zbrushu. Uzyskane w oba te sposoby tekstury wykorzystasz w innych programach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterr Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 poza tym w zbrushu masz seamlessa wtedy:P czasami jest to spore ułatwienie no nie?:) tutek spoko ,szkoda żpoza tym w zbrushu masz seamlessa wtedy:P czasami jest to spore ułatwienie no nie?:) tutek spoko z dźwięku:D hej ,dzięki zeet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 Piękny tut... :) chwilami przydługawy gdy już wykańczasz i nic nowego się nie pojawia tylko wałkujesz tą jedną technikę do końca... ale generalnie ogromnie pouczający i pokazujący jak przyjemnie i miło się pracuje w Z :) SUPER Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz Jaskólski Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 No fajne fajne pamietam jak w ZB2 sie trzeba było nagimnastykowac zeby uzyskac podobny efekt :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Bad Moon Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 Nie to żebym zamęt wprowadzał, ale taki podobny tutorial to od dawna na youtube jest zresztą jest tam mnóstwo tutoriali do ZB, polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 Zeet dzięki za tutorial bo na pewno się przyda a kiedy będzie wersja z komentarzem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 18 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 18 Lipiec 2007 Tomala- Zeet dzięki za tutorial bo na pewno się przyda a kiedy będzie wersja z komentarzem?Myślę że jutro wieczorem zapodam poprawioną wersję tutka z komentarzem i zredukowanymi dłużyznami tak jak napisał Kris_R. Dzięki wszystkim za tak pozytywny odzew :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OmeN2501 Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 zeet stary - zerknalem na twoje prace i omg jakie swietne wlosy zrobiles kolesiowi. W ogole masakryczne te sculpty. Jakby ci sie chcialo kiedys taki full workflow zrobic od low poly do super wymodelowanej i oteksturowanej postaci... no baaajka by byla :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 18 Lipiec 2007 Share Napisano 18 Lipiec 2007 Dzięki wielkie zeet!:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brumugun Napisano 19 Lipiec 2007 Share Napisano 19 Lipiec 2007 Super Zeet , dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 19 Lipiec 2007 Share Napisano 19 Lipiec 2007 Jakby ci sie chcialo kiedys taki full workflow zrobic od low poly do super wymodelowanej i oteksturowanej postaci... no baaajka by byla To by było zbyt piękne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 20 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2007 Zrobiłem nową wersję tego tutka z napisami ,interfejs Zbrusha standartowy ułatwi to orientację w wybieranych funkcjach dla nowych użytkowników tego programu. Pokazałem też jeszcze jeden sposób edytowania tekstury w 2d. Link do nowej wersji w pierwszym poście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 20 Lipiec 2007 Share Napisano 20 Lipiec 2007 Dzieki wielkie za update. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 20 Lipiec 2007 Share Napisano 20 Lipiec 2007 Buuu... :( Ale daj tą nowszą wersję na sendspace, plissss :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 20 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2007 patry-już dodałem link w pierwszym poście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 20 Lipiec 2007 Share Napisano 20 Lipiec 2007 Dobry tutek, niezly jestes w te klicki! khmmm... klocki znaczy.. ;) Pozwolilem sobie troche "powalczyc" z twoim tutkiem bo zbierajac tutoriale nie spodobalo mi sie zupelnie ze bez dzwieku i w jakze wyszukanym formacie ;) zajmuje po rozpakowaniu... 200 megsow. Przepuscilem go przez tajne filtry w bazie Guantanamo i okazalo sie ze ten tutek niespakowany moze miec delikatnie ponad 13 mega. A skoro juz zadalem sobie ten trud to podaje linka do malej wersji, kodek xvid. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spinal Napisano 22 Lipiec 2007 Share Napisano 22 Lipiec 2007 Ładnie, chcialem sie za to zabrac ale nie moge sciagnac z forum zbrush, tych dodatkowych pluginow z tych linkow co dales. Ciagle mi pokazuje ze nie mam dotepu do tych plikow mimo tego ze jestem zalogowany. Moze moglbys wrzucic gdzies w jedna p[aczke te pluginy i dac linka po zuploadowaniu. Hmmmm? Z gory dzia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeet Napisano 22 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 22 Lipiec 2007 Dzięki Nezumi -dodałem twój link w pierwszym poście :). Już rozgryzłem ten programik do edycji filmów, następne będą dużo lżejsze i w bardziej strawnym formacie. spinal - wszystkie te czynności można wykonać również bez tych plugów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 23 Lipiec 2007 Share Napisano 23 Lipiec 2007 Nie ma sprawy zeet - protect and serve :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Raffaello Napisano 2 Sierpień 2007 Share Napisano 2 Sierpień 2007 dzięki zeet! dobra robota! łap repa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się