Skocz do zawartości

Wideo tutorial -Zbrush3 teksturowanie głowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tutek o teksturowaniu główki w Zbrushu 3 za pomocą Zproject brusha,trochę niedopracowany bez dźwięku ,postaram się poprawić ten filmik i dodać jakiś komentarz do działań w nim pokazanych.

Wymienię ten plik jak tylko naniosę poprawki ,trzy razy kręciłem to dzisiaj od początku i mam go serdecznie dość :).

 

W tym tutku nie starałem się o dokładność nanoszenia tekstury ,film ma jedynie pokazać jak można wykorzystać nowe narzędzie.

 

Gdyby coś było nie jasne to piszcie .

-------------------------------------------------------------------

Nowa wersja z napisami

Link

http://rapidshare.com/files/43963420/texturowanie_g__322_owy_napisy.rar.html

 

link2

http://www.sendspace.com/file/i6qjtw

 

link3

mały plik odchudzony przez użytkownika -Nezumi

http://rapidshare.com/files/44087775/texturowanie_glowyZ3.avi.html

-------------------------------------------------------------------

Wersja bez napisów

Link do filmu- format .mov 15 min z kawałkiem

http://rapidshare.com/files/43472314/texturowanie_g__322_owy.rar.html

link 2

http://www.sendspace.com/file/91itpt

 

4ee85460a0e58e21m.jpg

 

W tutorialu użyte zostały pluginy dostępne na forum Zbrush Central:

1. Clear Offset plugin for ZProject -służy do resetowania zaznaczenia ZProject brusha te trzy kółeczka połączone linią , przed każdym nowym zaznaczeniem reset pozycji znacznika Ctrl+w

link

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=46700

 

2. Xform -plugin, którego używam do pozycjonowania modelu widok front,left,right itd ,pomocne przy malowaniu przez projection master i użytej funkcji double side ,jest to wersja do zb 2 ale działa i zb3 ,nowa wersja tego pluginu XYZ ToolPosition do zb3 , jakoś mi nie podeszła :)

 

Link do tej nowej wersji -XYZ ToolPosition

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=45780

 

3. Xyz qick teksture -plug do szybkiego zmieniania rozmiaru tekstur

link-

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=48093

 

edit.

sorry za interfejs trochę poprzestawiany :)

  • Like 8
  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Łap repa :)

I plisss, jak będziesz mieć już tą poprawioną wersję, to daj na sendspace.com, bo z rapidów, megauploadów itd. nie mogę ssać :(

Napisano

Dobre ! :) teraz już wiem jak to działa :). Mam jeszcze takie pytanie do Ciebie:

Czy ludzie używają już tej metody na poważnie ? tzn. czy można uzyskać dobry efekt skóry podczas renderingu bez użycia jakiegoś skin shadera ?

 

Pozdrawiam

Napisano

Jest jedna istotna sprawa o której warto wiedzieć ,gdy używamy Zproject brusha o jakości-rozdzielczości tekstury decyduje Subdivide modelu ,czyli im wyższe tym lepsza jakość tekstury .

 

roadrunner

Czy ludzie używają już tej metody na poważnie ? tzn. czy można uzyskać dobry efekt skóry podczas renderingu bez użycia jakiegoś skin shadera ?

Bez dobrego shaderka się jednak nie obejdzie :)

Ta metoda służy tylko do szybkiego i łatwiejszego malowania- pozycjonowania tekstur ,moim zdaniem jest uzupełnieniem dla Projection master gdzie model jest unieruchomiony .

Napisano

super :)

kurde wsumie zbrush jest jak body paint :D nie wiedzialem ;)

bardzo latwo sie maluje tex :) wystarczy miec odpoweidznie "texturki" brushe :D

dzieki zeet za tutka :)

Napisano

Gracias! Zawsze miałem z tym problemy i wtedy zawsze ukazywała sie moja ciemna strona mocy ( i bardzo bogaty słownik wulgaryzmow ) :) Thx!

Napisano
OmeN2501-A takie teksturowanie mozna jakos ladnie na UVW rozlozyc zeby mozna bylo uzyc w modelu lowpoly w jakim innym programie?

 

Model na którym malujesz teksturę w zbrushu powinien być wcześniej zmapowany i uzyskaną teksturę można potem wykorzystać do naniesienia nowego UVW.

 

Ale prościej jest, zmapować ten model low poly i malować na nim bezpośrednio w Zbrushu.

 

Uzyskane w oba te sposoby tekstury wykorzystasz w innych programach.

  • Confused 1
Napisano

poza tym w zbrushu masz seamlessa wtedy:P czasami jest to spore ułatwienie no nie?:)

tutek spoko ,szkoda żpoza tym w zbrushu masz seamlessa wtedy:P czasami jest to spore ułatwienie no nie?:)

tutek spoko z dźwięku:D

hej ,dzięki zeet

Napisano

Piękny tut... :) chwilami przydługawy gdy już wykańczasz i nic nowego się nie pojawia tylko wałkujesz tą jedną technikę do końca... ale generalnie ogromnie pouczający i pokazujący jak przyjemnie i miło się pracuje w Z :) SUPER

Gość Bad Moon
Napisano

Nie to żebym zamęt wprowadzał, ale taki podobny tutorial to od dawna na youtube jest

zresztą jest tam mnóstwo tutoriali do ZB, polecam

Napisano
Tomala- Zeet dzięki za tutorial bo na pewno się przyda a kiedy będzie wersja z komentarzem?
Myślę że jutro wieczorem zapodam poprawioną wersję tutka

z komentarzem i zredukowanymi dłużyznami tak jak napisał Kris_R.

 

Dzięki wszystkim za tak pozytywny odzew :).

Napisano

zeet stary - zerknalem na twoje prace i omg jakie swietne wlosy zrobiles kolesiowi. W ogole masakryczne te sculpty. Jakby ci sie chcialo kiedys taki full workflow zrobic od low poly do super wymodelowanej i oteksturowanej postaci... no baaajka by byla :D

Napisano
Jakby ci sie chcialo kiedys taki full workflow zrobic od low poly do super wymodelowanej i oteksturowanej postaci... no baaajka by byla

To by było zbyt piękne.

Napisano

Zrobiłem nową wersję tego tutka z napisami ,interfejs Zbrusha standartowy ułatwi to orientację w wybieranych funkcjach dla nowych użytkowników tego programu.

Pokazałem też jeszcze jeden sposób edytowania tekstury w 2d.

 

Link do nowej wersji w pierwszym poście.

Napisano

Dobry tutek, niezly jestes w te klicki! khmmm... klocki znaczy.. ;)

Pozwolilem sobie troche "powalczyc" z twoim tutkiem bo zbierajac tutoriale nie spodobalo mi sie zupelnie ze bez dzwieku i w jakze wyszukanym formacie ;) zajmuje po rozpakowaniu... 200 megsow. Przepuscilem go przez tajne filtry w bazie Guantanamo i okazalo sie ze ten tutek niespakowany moze miec delikatnie ponad 13 mega. A skoro juz zadalem sobie ten trud to podaje linka do malej wersji, kodek xvid.

  • Like 1
Napisano

Ładnie, chcialem sie za to zabrac ale nie moge sciagnac z forum zbrush, tych dodatkowych pluginow z tych linkow co dales. Ciagle mi pokazuje ze nie mam dotepu do tych plikow mimo tego ze jestem zalogowany. Moze moglbys wrzucic gdzies w jedna p[aczke te pluginy i dac linka po zuploadowaniu. Hmmmm? Z gory dzia

Napisano

Dzięki Nezumi -dodałem twój link w pierwszym poście :).

 

Już rozgryzłem ten programik do edycji filmów, następne będą dużo lżejsze i w bardziej strawnym formacie.

spinal - wszystkie te czynności można wykonać również bez tych plugów.

Gość Raffaello
Napisano

dzięki zeet! dobra robota! łap repa!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności