Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

09121986 -> Ja też mam taką nadzieję ;] znając twoje tempo , szybko będzie u ciebie dobrze.

A ja mam problem :/ Załadowałem sobie bazę do maxa , poustawiałem troszkę proporcje i teraz mi sie symetria w Zbrushu psuje . Da się to jakoś naprawić czy w tym wypadku już nie ma szans ?

symetraar2.png

seyjo8.jpg

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Georgas , KLICEK -> Dzięki panowie. Miłych i ciepłych świąt życzę:)

 

A tu takie początki krasnoluda, jak możecie powiedzcie czemu mi usta wychodzą tak dziwnie... W sumie tylko głowa zrobiona, na klatę nie patrzcie bo na razie masakra ;]

krasnoludiu5.jpg

Napisano

mileS według mnie to nie ma sensu co robisz bo widać że nie znasz anatomii. Sam tak zaczynałem więc wiem że to nie ma sensu, jeżdżenie brushem po modelu bez pomysłu,

poucz się nieco anatomii , poznaj narzędzia brusha i najlepiej załóż sobie wipa niż masz tutaj wrzucać

pozdro

Napisano

Miles, dopiero zobaczyłem pytanie...

Detal różnie, np pory i chropowatości przez maskę jakąś (często się bawię alphami antropusa, jakoś nie przekonały mnie jeszcze do końca, ale raczej ufam temu człowiekowi i jego skilowi, wiec próbuję uparcie je wykorzystywać:D), strokiem typu spray, szew tutaj też gotową alphą, miałem akurat zrobioną.

I sculptuję brushem claytubes z różnymi alphami, standardem robię tylko niekóre rzeczy, do takiego ogólnego rzeźbienia standard się nie nadaje wogóle.

Napisano

MileS - Ja anatomi ucze sie z nastepujacej ksiazeczki:

 

"Anatomy Drawing School " - Andras Szunyoghy i Gyorgy Feher ,wydawnictwo H.F.fullmann.

 

W anglii kupilem ale slyszalem ze jest PL.

Duzy format ,duzo stron ,bardzo fajna ,oprocz czlowieka jest troche zwierzatek jeszcze.

Napisano (edytowane)

Georgas -> Dzięki

09121986 -> Porozglądam się .

Levus -> Ok już pobieram . A co do tworzenia własnych to może na późniejszym etapie ;-)

 

W trakcie studiowania anatomii postanowiłem się jeszcze trochę pobawić krasnoludem i oto efekt . Wiem że nadal leży i kwiczy ale swoją drogą ciekawie się przy nim pracuje .

Pozdrawiam .

krasnoox5.jpg

krasno1qr0.jpg

 

 

EDIT:

 

Teraz zauważyłem błąd na szyi widocznie tam przez przypadek brushem przejechałem .

Edytowane przez mileS
Napisano (edytowane)

Miles - jedzesz , dobrze nie jest ale cos jest ;) (zaloz osobnego wipa najlepiej)

szczery - pokaz cos swojego :]

Edytowane przez 09121986
Napisano

całkiem całkiem? sry stary ale ehm... może byś coś swojego pokazał a nie tak cały czas walił "szczere" komentarze?

 

@Tomala, no ładnie ci to wyszło, podobuje mi sie bardzo! Choć żuchwa faktycznie może za bardzo do przodu, ale to już kwestia stylizacji/prywatnego odczucia.

Napisano

Morte, popieram. Krytykować cudze jest łatwo, ale pokazać coś swojego to już trudniej :|

 

Tomala, choć się na anatomice nie znam to mordka robi duże wrażenie, super. Jak zwykle zresztą :P

Napisano

Tomala: Głowa jest bardzo fajna, ale niżej juz mi sie troche mniej podoba, chodzi mi o obojczyki, mięśnie na ramienne, no i ucho :D, ale ogólnie bardzo fajne!

Napisano

Walczę dalej ze skinem, a właściwie z mapkami. Model menela co wcześniej pokazywałem trochę poprzestawiany. Niedoróba na łapu-capu oczywista.

53f68ab95a1123b3.jpg

Napisano

Model świetny! Mapki jeszcze nie skończone to nic nie będę pisał ale widzę że u Ciebie też się takie "ślady" siatki na texturkach z zbrusha zrobiły. O co z tym chodzi? bo trochę psuje to efekt i powinni to poprawić panowie i panie z pixologic.

Napisano

A żebyś wiedział, że się też zdziwiłem tą kratką, nigdy wcześniej nie widziałem czegoś takiego.. Może to przez automatyczne mapowanie zbrusha?

 

A mapki niedorobione i takie zostaną, już go nie będę wykańczał, to tylko taki trening..

Napisano

Git jest zaprawdę!

On jest lekko komiksowy nie? Przerysowany delikatnie? Bo ja mam trochę problem żeby wyść z groteski do realizmu..

A uszko będziesz jeszcze ruszał? Podobno uszko jest najsmaczniejsze:D

 

Pytałeś na zbc o tę kratkę? Zapytaj jak masz czasu chwilę:D

Napisano

no trochę sie tu rozruszało towarzystwo, Levus Tomala- świetne!

 

Jakbyś Tomala mógł napisać jakieś małe how to dot tych zmarch na szyji to byłoby super. Tu kawałek ode mnie (myślałem, ze detal wyszedł ok, ale potem Tomala zapostował...:P) . rzecz wymaga jeszcze trochę miłości, szczególnie jesli chodzi o zmarszczki przy oczach, ogólnie miało być tak w stylu GOW-a.

10856029bv8.jpg

Napisano

Levus dzięki, no trochę przerysowana bo miała być w stylo gow ale później ją trochę zmieniłem żeby jednak nie była taka całkiem przerysowana. Posta na zbc napisałem ale póki co nie ma odzewu.

Gawel dzięki alphy użyłem dwie alpha08 ze spray'em i jednej własnej na której jest z dziesięć białych kropek do robienia porów w trybie Zsub. Jak już wszystko alphami pokryłem co miałem pokryć to jeszcze na tym ręczne poprawki, trochę pęknięć małych trochę zmarszczek gdzie nie gdzie. Ogólnie to nie liczę na alphy i na to że one wszystko załatwią i dużo robie ręcznie. W brew pozorom jest to dosyć szybkie a daje pożądany efekt lepiej niż mazianie alphami sprayem czy dragrec'em.

Morte dzięki, zmarszczki na szyi to głównie brush Dam_Standard a potem na to trochę alphy 08 ze sprayem żeby to dodatkowo delikatnie pokryć. Tylko te zmarszczki to nie były robione jednym pociągnięciem, przyjrzałem sie jak one wyglądają w rzeczywistości i jest to jakby wiele małych pęknięć koło siebie a nie jedna linia. Wiesz najpierw możesz maznąć-zaznaczyć gdzie ma być taka zmarszczka a potem ją podsculptować tak jak pisałem.

Co do Twojej głowy to jest bardzo dobra jeżeli chodzi o formę a to jest najważniejsze. Detal to już formalność ;) tylko nie przesadź :D

Napisano (edytowane)

Morte, bardzo fajnie subtelnie te zgrubienia Ci wychodzą. Imo jeśli chodzi o fałdki, ciężko wytłumaczyć takie metody, chyba trzeba się sugerować referencjami i wytrenować własne stroke'i. Takie moje zdanie, no może dlatego mam takie, że trudno o tutki takiego rodzaju.

 

Tomala, tak po zastanowieniu, może chodzi o podzielenie siatki już po malowaniu?

EDIT: wsparłem Cię z zapytaniem na zbc:) EDIT2: cholera, może niepotrzebnie, będą myśleli, że jak jest odpowiedź to już rozwiązane:/ Gupi Levus...

Edytowane przez Levus
Napisano

Levus bardzo dobrze że też napisałeś na zbc, co dwóch pytających to nie jeden :D może ktoś nam to kiedyś wyjaśni albo jaki aurick zwróci na to uwagę komu trzeba bo trochę denerwuje taki błąd zbrusha.

Edit: zrobiłem szybki teścik i tak jak pisałeś to się dzieje jak podzielisz siatkę po wypełnieniu kolorem czy po malowaniu i im mniejszy lv tym większe kratki powstają. Więc przynajmniej przyczynę znamy :D Dzięki, przyda się przed malowaniem.

Edit: repa nie mogę dać bo wiadomo co :( Nie można by tego zmienić? bo nie wiem kiedy ostatnio Ci repa dawałem ale na pewno dawno a tu jeszcze nie można.

  • Like 1
Napisano

Tomala, Levus -> jak malowalem teksturę na basicmaterial , to nie miałem takich problemów nie przypominam sobie, plus dodaktowo trzeba zaznaczyć merge uv's przy eksporcie modelu, nie wiem co może być innego.

 

Pozdrawiam B.

Napisano

Uvka nie ma tu nic do rzeczy.

Na basic ten sam efekt, czyli malujesz, przeskakujesz poziom wyzej gdy siatka już zagęszczona, masz kratkę.

 

Jak pomalujesz i podzielisz, tego efektu nie ma. Chyba, ale nie zauważyłem nic bardzo dziwnego.

Napisano

Toć to wiekopomna chwila, odkryliśmy po 1,5 roku istnienia zbrusha 3 taki bug :D Teraz trzeba to wmówić aurickowi na zbc, on chyba ma jakiś tam wpływ na ludzi z pixologic. Dziwne że wcześniej nikt tego nie zgłaszał, ale tajemnicza kratka jest niestety faktem.

Trochę mnie tylko dziwi postawa moderatora z zbc, zamiast napisać: "no niestety jest taki bug, ale nikt nie narzeka więc spoko" to próbuje wmówić że to jest błąd mapowania albo efekt materiału.

Napisano

huh, a więc to dlatego!

 

Taki speed ode mnie, popróbnomaturowyodprezacz sculptu troche plus bejsmesz na szybko w blendku. Ciągnąć to dalej czy nie ma sensu?

69440287pa3.jpg

Napisano
Toć to wiekopomna chwila, odkryliśmy po 1,5 roku istnienia zbrusha 3 taki bug :D Teraz trzeba to wmówić aurickowi na zbc, on chyba ma jakiś tam wpływ na ludzi z pixologic. Dziwne że wcześniej nikt tego nie zgłaszał, ale tajemnicza kratka jest niestety faktem.

Trochę mnie tylko dziwi postawa moderatora z zbc, zamiast napisać: "no niestety jest taki bug, ale nikt nie narzeka więc spoko" to próbuje wmówić że to jest błąd mapowania albo efekt materiału.

 

True true...

 

Morte - hehe:)

Napisano

Morte ciągnij, fajna scena z tego może być!

 

(jeśli mogę zasugerować - zaułek jakieś śmieci, dwoje ludzi (facet + babka) w strojach a'la lata 20 (garnitur, kapelusz, sukienka w grochy) stoi zaskoczonych na tle ulicy, zauważają jak ze ściany zaczynają wyłazić potwory... kilka stoi już całkiem "wylezionych ze ściany). Klimat troche jak w plakatach filmowych.

 

 

Zakładaj WIP'a i jedziesz. Będę częstym gościem :)

Napisano

widzę że na zbrush central aurick dał za wygraną, ale żeby coś wspomnieć o tym że jest to po prostu błąd zbrusha to już zapomniał. Mam to samo co tomala i levus więc musi to być błąd programu.

Napisano

krzys!3k to jest pierwszy pass ;) ok. 30 min roboty czyli tylko zarys formy, jak znajdę kolejną chwilę to go pomarszczę.

No i fajny potworek krzys!3k :)

Maqs, shader na ostatnim obrazku bardzo daje radę.

Napisano

Witam, co prawda mam załozona własna teczke ale zamieszcze to tutaj ^^ Jest to mój pierwszy model w Zbrushu i wiem że wygląda pokracznie i lamersko ale od czegoś trzeba zacząc :) Model nie ma detalu, uszu, oczu więc jest niedokończony ale nie wiem czy warto go kończyć :) Model robiony z bazy (nie nie mojej ale krzys!3ka) :) No i sam model :P

 

2l88d2f.jpg

 

PS: Jak dodać do modelu oczy i jak nakładac Alphy. :)

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Do główki oczka możesz dodać najlepiej jako nowy sub tool . W panelu tool masz zakładkę subtools tam naciskasz append i wybierasz wcześniej wczytany do zbrusha model. Co do alph.. no po lewej w standardowym interfejsie masz przecież alpha menu no nie? otwierasz i naciskasz import na dole... a jeśli chodzi ci o rozłożenia alpha po uvkach to musisz z menu Tools wybrać zakładkę Masking i tam Mask from Alpha(chyba)

 

Co do samej główki to radzę przede wszystkim naściągać sobie kilogramy refek i ćwiczyć formę, a na detal przyjdzie czas.

btw... nie rób print screena. Jeśli czesz zapisac obrazek klikasz menu document na górnym pasku, a potem export:)

 

Tomala przykro to mówić ale dziadzio jakoś najmniej mi sie podoba z tego co ostatnio od ciebie widziałem, szczególnie idzie ty o okolice żuchwy i to w jaki sposób potraktowałeś skórę tam- wydaje mi sie to ciut przesadzone i jakby burzy obraz całości.

 

Maqs świetny modelik! musisz częściej pokazywać co tam dłubiesz!

Edytowane przez Morte
Napisano

Dzieki Morte za pomoc :) Co do alph hodziło mi właśnie o ich rozłozenie sorrka za to że źle to sformułowałem :) No i dzięki za podpowieź gdzie sie obrazki zapisuje bo zawsze printscreena robiłem :D No a co do modelu to wiem, najlepszy to on nie jest ale przynajmiej chodź troche zapoznałem sie z interfejscem oraz brushami a oto mi chodziło :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności