Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

szybki szkic w zibraszu. w zasadzie ilustracja do tego co mialem na mysli w dyskusji z lukim. taki powrot do korzeni.

 

Jak mi przyszło na maila, że "P. odpowiedział w wątku sculpty..." od razu wiedziałem, że będzie nawiązanie:D

 

BTW, fajna rzeźbka;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

witam.

 

wlasnie cos podobnego mialem na mysli z tym ze prace tamtago goscie byly bardziej "brutalne" i wygladaly jaby im poswiecil gora 5 min. popostu swietne

 

a to mocno inspirowane dunikowskim jak pisalem. od zawsze jego prace bardzo mi sie podobaly. np takie jak te.

... e cos nie dziala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ci mowie ty zapomnij o smufie! smuf jest iwil! z arkiem o tym dyskutowalismy i sie zgodzilismy ze brudy sa fajne, widac prace na modelu, narzedzie, ekspresja i takie tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P. -> Ta, narzędzie fajne, pod warunkiem, że robisz rzeźbę a nie realistyczną postać.. idź do lustra i zobacz czy widać narzędzie...

 

nielot -> coś z górną wargą nawywijałeś konkretnie:/

 

Odemnie taka kolorowanka, trochę foldsy ćwiczyłem i takie różne, ogólnie trochę do przodu z tym gosterkiem:

1dfb2545ef3a267f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewus. ja bym dyskutował.

 

nie chodzi tu o to jak się w tym lustrze wygląda. piszę o "smufie" w kontekście tego do czego dążysz i co chcesz osiągnąć. jeżeli robisz landszafty, jelonki na rykowisku albo monidła czy papierza podpartego laską to smof jest jak najbardziej dla ciebie ale jeśli szukasz czegoś innego to smuf poza jedną czysto techniczną funkcją nie mającą wpływu na wygląd pracy nie jest potrzebny.

to w ogóle jest duszo szerszy temat na bardzo długą dyskusję

Edytowane przez P.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostanie postanowienie by sie podszkolic wiec robie wieczorami glowki, nie wiecej niz 1,5h na jedna, bez zbednych detali, tak zeby troche nabrac w tym wprawy. narazie 3 ale z czasme powinno chyb byc weicej.

a29be6cab46c3da2.jpg

2c74bfd718178f9b.jpg

c90f2157db317fc1.jpg

Edytowane przez Matys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaaaa gameartowy masta Blooddragon! dawno Cię nie widziałem na forum a pamiętam że kiedyś wymiatałeś :)

Główka chyba poprawna chociaż trochę nieciekawy gostek.

Matys pierwsza głowa fajna a reszta mają trochę zjechane profile.

Czekam na więcej Waszych modeli :D Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubi masz racje, nstepne poprawie.

Blood zajebista glowka pokusil bym sie nawet o "fajna pracka" :D

moje jeszcze ssa palke ale postarm sei do nastepnej przylozyc bardziej

 

a i jeszcze mialem napisac o modelu P. bez zbednego lizania D. ... model zajbi...

Edytowane przez Matys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ladne pracki! Czas chyba obnizyc poziom :D

 

To mialo wygladac jak postac ze zdjecia, ale nie wyszlo, hehe. Kumpel mowi ze jakos dziwne. ~5 godz?

clipboard02lc8.jpg

 

A tu dzisejszy spidzik, niecala godzina. Jezeli twarz mozna uznac za jako-taka to od szyi w dol jest totalnie skopany..

04ht8.jpg

 

Wacz'ja tink?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matys ty mi tu nie 'fajno-prackuj', bo w pracy i tak potem dostaje zjebe, że model ssie:D

 

Tomala - dzięki za miło powitanie, ładnie się rozwijasz na tym wątku:)

 

michalo - spróbuj najpierw podłubać na niższych podziałach, po twoich modelach widać ze za szybko dzielisz siatke. Hehe odnośnie drugiej głowy, to faktycznie- kręgosłup powinien być z drugiej strony szyi;)

 

Wrzucam drugą głowę, kolejny gentleman z 3d.sk :)

Hm.. taki negroidalny arab o niskim IQ:P

 

speed2va5.jpg

w1200.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krwawy smok - bardzo fajnie, aczkolwiek bez fajerwerków. co nie zmienia faktu ze miło sie na to patrzy.

Matys- szyja!czemu ona tak się rozszerza? Zwęź ja trochę.

btw. czemu aj nie kojarzę żadnej helgi? any links?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj najpierw podłubać na niższych podziałach, po twoich modelach widać ze za szybko dzielisz siatke.

 

Masz racje, jakos zawsze w pospiechu robie jakby ktos mnie gonil.. To pewnie wina tych poprzyspieszanych tutkow.

Nie bede dotykal ctrl+D dopoki nie wycisne max z siatki ktora mam. A przynajmniej sprobuje

 

Hehe odnośnie drugiej głowy, to faktycznie- kręgosłup powinien być z drugiej strony szyi;)

 

Dobra strona to taka ze udalo mi sie wysculptowac kregoslup, hah!

 

Dzieki.

 

edit.

A to jeszcze wrzoce. Chcialem choc czesc twarzy porzadnie zrobic, jak zwykle nakisilem (poliki jakies takie wystajace, przydalo by sie wysmoothowac w kilku miejscach), ale juz nie che mi sie tego poprawiac..

04b609469a75a49d.jpg

A tu 'replika' kufla od piwa nad ktora sie bawie od czasu do czasu. "Postaw piwo bedzie twoja" :)

6f0390bd177d5ed1.jpg

 

 

Pytanko, mozna zalozyc osobny topic gdzie bede wrzucal takie rozne rzeczy? Cos mnie wzielo z powrotem na zbrusha, dobrze ze wczesniej zdazylem opanowac interface :)

Edytowane przez michalo
update
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no Michalo, widać postępy;) Spróbuj używać standardowego brusha z lazymousem, to pędzel antycelulitowy :]

 

Morte -wsumie w tym ćwiczeniu nie chodzi o robienie wystrzałowych modeli tlyko poprawnych anatomicznie i robienie ich szybko.

 

Matys, fajnie Hela wyszła, oczy znacznie lepiej niż poprzednio. Masz faktycznie coś nie tak z pozycją szyi na basemeshu, gowa jest wychylona do przodu. Słabo wyszła partia kość policzkowa - nos.

 

Ja wszucam tego turbo-lewara z 3d.sk, nie zgrałem nowych referencji:) Zapomniałem dorobić zarost i brwi.

 

speed3bv4.jpg

Edytowane przez Blooddragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Next one.

Kurcze robienie głowy dziennie chyba przynosi efekty, każdą kolejną robi się jakoś łatwiej:)

 

Ta zajęła mi prawie 2 godziny, chciałem żeby była w możliwie podobna do oryginału, co udało się przeciętnie:

speed6wd3.jpg

 

Wszystkie głowy mają ta samą bazę:

baselg9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyy, kazdy brush sobie z tym radzi, 5 krawedzi nie jest problemem i raczej nie da sie zbudowac modelu bez takich vertexow. Dopiero vertexow z 6 (i wiecej oczywiscie) krawedziami nalezy sie wystrzegac, bo nie tylko w zbrushu, ale i w normalnych softach potrafia sie brzydko smoothowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyy, kazdy brush sobie z tym radzi, 5 krawedzi nie jest problemem i raczej nie da sie zbudowac modelu bez takich vertexow. Dopiero vertexow z 6 (i wiecej oczywiscie) krawedziami nalezy sie wystrzegac, bo nie tylko w zbrushu, ale i w normalnych softach potrafia sie brzydko smoothowac.

 

Dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

 

rewelacyjny komentarz

 

uwielbiam komentarze typu "racja", "dokladnie" itp. swietnie dopelniaja wypowiedz ktora potwierdzasz, jest to niezbedny komentarz bez niego ludzie by nie wiedzieli, ze przykladowo Luki napisal prawde, gratuluje...

 

 

Luki Luki--> tylko clay brasz radzi sobie np. z trzema edzami ktore sie specyficznie lacza (nie chce mi sie opisywac dokladnie o co biega pewno sie z tym spotkales) tzw. nieznalazlem innego co by sobie poradzil :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory za offtopa, ale szukam pracki zrobionej w Zbrushu, ktora kiedys widzialem na ZBcentralu. Chodzi o kolesia ktory sie trzyma za wlasne flaki z brzucha. Chyba dosc charakterystyczna praca, moze ktos kojarzy ?

 

DZieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luki Luki--> tylko clay brasz radzi sobie np. z trzema edzami ktore sie specyficznie lacza (nie chce mi sie opisywac dokladnie o co biega pewno sie z tym spotkales) tzw. nieznalazlem innego co by sobie poradzil :)

 

Nie spotkalem sie, powaznie. Poka przyklad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rewelacyjny komentarz

 

uwielbiam komentarze typu "racja", "dokladnie" itp. swietnie dopelniaja wypowiedz ktora potwierdzasz, jest to niezbedny komentarz bez niego ludzie by nie wiedzieli, ze przykladowo Luki napisal prawde, gratuluje...

 

Przeczytałem pytanie maczugi na poprzedniej stronie i chciałem coś napisać ale później jak zobaczyłem posta Lukiego to po prostu wyjął mi to z ust i tak jakoś wyszło. Przepraszam pana idealny komentarz za ten jakże niestosowny i na prawdę denerwujący wybryk z mojej strony.

 

Tasiek może to:

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=54905

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, takie vertexy to norma, ale moze dlatego nie spotkalem sie z tym problemem bo inaczej pracuje, jak pisalem wyzej raczej robie sobie dosc kompletna bryle bez detalu (uogolniam, ale tak mniej wiecej jest). Jak sobie radza z tym ludzie ktorzy dziergaja wszystko z kulki nie wiem, ale domyslam sie ze odpowiedzia jest smooth brush na dosc juz wysokim poziomie podzialow. Albo pomyslec nad topologia raz a dobrze, zrobic porzadna baze i nie stosowac takich vertexow w ryzykownych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja takie cos podrzuce

glina i jakie to fajne, niewyglasiane a wlosy zrobione najprosciej jak tylko mozna a jakie fajne

http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=133911

 

ta pani fantastyczna, faun z reszta tez

http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=133910

 

i inne rzeczy

http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=135117

http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=135435

http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=134157

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P. podniecasz się chyba nie tym co trzeba w tym momencie.

Przecież to co pokazałeś to są rzeźby, rzeźby, pozatem robiąc w glinie takie rzeczy zazwyczaj się to wygładza na mokro...

A te tutaj, nie wiem z czego są, ale podejrzewam, że jeśli będą odlewane, to też będą wygladzone, bo wyglądają na cartoon, a nie cudowną manierę uczelni artystycznych. Włosy nie wygładzone i proste no bo proste, w zbrushu też ludzie tak robią, ale te rzeźbki tutaj nie odstają wogóle od zbrushowych "smoothów". Tyle, że ręcznie robione, to i narzędzie widać.

 

To co wcześniej pokazywałeś na przykładzie Dunikowskiego, to było trafione, ale te tutaj to zupełnie inna historia, ludzie, którzy robią takie rzeczy mogą nie mieć pojecia o wartości zastosowania narzędzia, bo to wpaja się na asp-ach i tym podobnych, a nie wszyscy artyści przez to naszczęście przechodzą. I później się tak kończy w pracach dyplomowych, że jest przerost narzędzia ponad treścią.

 

To co pokazałeś tutaj, to typowa forma cartoon, daleko temu do "znamienitej sztuki pięknej", co nie znaczy, że to jest złe.

 

yo, pozdrawiam!

 

 

EDIT:

Jeszcze Cię przyłapałem w wątku pracki Lukiego, więc zacytuję. Modele, które pokazałeś wyżej "są najprzeciętniejszą niczym nie wyróżniającą się z setek tysięcy innych rzemieśliniczą chałturą", tyle, że zrobioną ręcznie to i drzazgi na niej widać..

Edytowane przez Levus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z tych dwoch chaltur wybieram te pokazane przez P. Zupelnie inny poziom. Nie ma sensu odrozniac jednego rzezbienia od drugiego i przyjmowac rozne kryteria oceny. I chyba na palcach jednej reki moge policzyc modele z zbrusha z udawanym odwzorowaniem narzedzi ktore dorownuja tym rzezbom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie patrzę czy widać narzędzia tylko po prostu podobają mi sie te modeliki. Jakby były w zb zrobione i wygładzone to też by było dobrze.

 

A nie wiecie może gdzie można znaleźć podobne koncepty z pozwoleniem autora na użycie ich do modelowania i pokazywanie skończonej pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotham, nie blefuję bo nie mam zamiaru nikogo przechytrzyć.

 

A modeliki podobają się i mnie, nie napisałem, że są kiepskie, wręcz przeciwne, są bardzo fajne. Ale nie o tym przekaz o smooth-ie i narzędziach był przecież.

 

Łotewer.

I nic nie wniosę więcej do wątku bo nic nie wymodelowałem:d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności