Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki panowie :)

To miała być taka próba narzędzi subtool mastera do klonowania subtooli, mirrorowania itp.

Tak zrobiłem oczy zęby i sie zacząłem w detal za bardzo wczuwać.

KLICEK właśnie tak co jakiś czas chcę poćwiczyć taki detal bo mi to za bardzo nie wychodzi na razie a na tym jak skończę to jeszcze jakaś texturkę walnę.

Gawel72 tylko głowa za słaby mam komputer na resztę ciała. Z brushy to clay, claytubes, flatten, dam_standart, standart, move i alphy 58 do skóry miejscami. Baza robiona w maxie ale to taki wydłużony box z równomiernymi loopami tylko.

sand dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie ale Levus ma racje nie ma co tak oh-ah'ować, może jak skończę bedzie jakoś wyglądać :D ;)

KamillM jak skończę sculpt i otexturuję to na pewno tu wrzucę.

KonradOZ zrób zsphere daj jej jedną kulkę u góry i jedną na dole i tyle bazy powinno starczyć na takiego zęba. Potem to jakoś ukształtuj move brushem i z deka przysculptuj i będzie ząb. Odpalasz subtool mastera bierzesz duplicate i masz następnego zęba którego ustawiasz w innym miejscu, skalujesz i zmieniasz coby jednakowy nie był itd.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie te powieki sa swietne. Sporo ludzi, wlacznie ze mna troche sobie odpuszcza ten obszar i zapomina ze tam jest taka plaszczyzna ktora Maqs dobrze odwzrorowal, moze tylko troche zbyt ostro.

Cala twarz bardzo mi sie podoba, jesli to mial byc Al Pacino to jest nawet calkiem blisko;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Levus, renderowane w domyślnym silniku blendera (blender internal) jeśli chodzi o shader to zgromadziłem wszystkie info o mentalowym fast skin shaderze i na podstawie tego zbudowałem shader w blenderowym node editorze, epidermal, subdermal, back sss, diffuse, overall działa identycznie jak w mentalu, specular musze jeszcze poprawić.

 

Tomala, powieki takie wlasnie mialy być, ale jeszcze poprawie.

 

gawel72, a taka jakas, pijana nie wiem;)

 

Luki Luki, ta to miał być Al, mam wersje bez "wybojów" na mordzie to jeszcze popracuje nad formą.

Dzieki za komenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powieki wyszły ślicznie, są takie „akademickie” :), ale ogólnie to tak jak piszesz, popracuj nad bryłką bo to jeszcze nie jest Al.

 

BTW. "zgromadziłem wszystkie info o mentalowym fast skin shaderze"- podzielisz się linkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maqs swietny render!:)

Tomala super pokolorowany:D zdradz nam workflow jezeli to nie tajemnica;> -speed->retopo>fullHIpoly>i UVmapowanie i dopiero kolorki w ZB?> i cokolor mapa do PSa? czy siakos inaczej ?

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luki Luki dzięks :)

Maqs dzięki podwójne, może dzięki tym tutkom będę kiedyś takie mega świetne shaderki robił jak Ty.

Kirian dzięki :) No więc to miał być taki freestyle speed więc baza poszła z zsphery(jednak nie z boxa maxowego jak Gawelowi wcześniej pisałem).

Na samym początku move brushem poustawiałem równo vertexy bazy żeby było wszędzie jednakowe zagęszczenie siatki. Dzięki temu obyło sie bez retopologii wyszło 3,9mln poly bo te 990k to trochę za mało żeby pokolorować. Któryś tam lv wyeksportowałem do maxa i zmapowałem nie pamiętam ile dokładnie ale około 4k poly miał. Przed eksportem do maxa modelu z zsphery zrobiłem mu jedną polygrupę(żeby model w maxie był w jednym kawałku) bo były 3 i użyłem zbrushowego mapowania uv tiles. A piszę o tym dlatego bo miałem dosyć spore problemy z mapowaniem. Znaczy nie chodzi o samo mapowanie tylko zbrush nie chciał później takiego modelu wrzucić jako morph targeta a jak już wrzucił to połowa połowa trójkątów na uv'ce była odwrócona. Pomogło dopiero zmapowanie modelu w zbrushu przed wyeksportowaniem do maxa. 100 tyś razy to robiłem zanim sie udało.

 

A i malować można oczywiście przed mapowaniem bo to nie ma z uv'ką nic wspólnego. Po podmianie morph targeta kolorki zostają.

 

Jeszcze jedna uwaga często zdarza mi się że wyeksportuję model z zbrusha do obj i jak chcę go wrzucić jako nowego morph targeta to jest on przesuniety. To samo oczywiscie dzieje sie z tym modelem już zmapowanym. I tu odkryłem że wystarczy wrzucić taki model jako morph target i go skasować a jego mapowanie zostanie! Tak właśnie tym razem zrobiłem.

 

Może się komuś to co napisałem przyda bo ja już takie cuda miałem z tym zbrushem że nic mnie nie zdziwi.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybki modelik przed snem, dla wprawy:

glowaadu3.jpg

Maqs: kolejny ekstra model zapostowany na forum, nic tylko sie uczyc ;-)

Pokazesz mapke diffuse, jestem ciekaw ile w tym renderze jest zaslugi sheadera, a ile samej texturki.

 

Tomala: bardzo fajnie, takiego modelu nie wypada zostawic nieskonczonego ;]

Powiesz po co te wszystkie zabiegi z exportem do maxa, morph targetem itp. nie prosciej wylaczyc uv'ki i pomaziac po modelu ?

Ps: wie ktos skad mozna sciagnac darmowe modele oczu, w miare realistyczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zonk po to żeby mieć kolor na texturze i żeby było wiadomo co i gdzie na tej texturze jest żeby można było w ps'ie podmalować i w maxie z dispem i normalką ładnie wyrenderować ;)

 

Wiesz co z tymi oczami to wchodzisz na jakąś stronkę z darmowymi referkami a jest jedna na której są dziesiątki oczu(poszukaj w dziale referencje) i sobie w ps'ie robisz ładną texturkę. Sam model oka to przecież błahostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze podejscie do subtools i mam taki problemik, mianowicie wszystko jest fajnie do momentu gdy 2 subtoole nie nachodza na siebie wtedy zaczyna sie dziwne przenikanie likwidowalem to na piechote movebrushem + move czy jest jakis mniej "inwazyjny" sposob?

I takie pytanko jeszcze wysculptowalem potworka wszytsko fajnie troche sie przycinal komp ( 7lvl divide, wiem wiem pewnie niepotrzebnie ale sobie chcialem zobaczyc alphy rozne i brushe) zapisalem go a teraz jak chce otworzyc to wyskakuje ze mam za malo ramu ( 2x512MB) da sie cos z tym zrobic czy musze zbierac na kosci?

 

[/url]head2bn9.th.jpg

URL%5D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I takie pytanko jeszcze wysculptowalem potworka wszytsko fajnie troche sie przycinal komp ( 7lvl divide, wiem wiem pewnie niepotrzebnie ale sobie chcialem zobaczyc alphy rozne i brushe) zapisalem go a teraz jak chce otworzyc to wyskakuje ze mam za malo ramu ( 2x512MB) da sie cos z tym zrobic czy musze zbierac na kosci?

 

Zanim zapiszesz model zjedź na 1 sub divide wtedy nie będzie problemu z ponownym wczytaniem modelu przy małym ramie ,jednocześnie wszystkie podziały będą zachowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze podejscie to glowki z zsphere(ciezko ale jakos leci) jakby ktos mogl luknac czy warto nad tym siedziec dalej, ew. co poprawic. Mam spory problem z uszami: maskuje sobie ksztalt, move go wyciagam i jest ok do momentu kiedy chce zdrobic glebokosc zasanawialem sie nad edge loop tylko czy tak mozna ze jak mi brakuje poly to sobie zrobie loopa i spoko(z ustami pewnie tez bedzie taki problem)?

z gory dzieki za pomoc

 

human1hz1.th.jpg

human2fm8.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeet Super!

Kirian świetne, bardzo w Twoim stylu.

KonradOZ jak Ci gdzieś loopa brakuje to sobie go zrób a jak robisz z zsphere to na początku movem poustawiaj siatkę żeby była równomierna albo gęstsza tam gdzie chcesz.

Edge loopa robisz maskując siatkę po jednej stronie loopa i klikając edge loop w menu tool>geometry.

A co do głowy top masz za gęsta siatkę na piersi i ramionach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie;), nie rozdwojenie osobowosci tylko z momentem uploadowania obrazka juz mi sie niepodobal:PP tak to jest ze speedami, tym bardziej bez referek z glowy

kolejny speed i ostatni przez pare najblizszych dni... nie chce sie narazic szefowi:]

12oy0.jpg

11iq2.jpg

i jeszcze szybka poprawa tego ostatniego bo az mi wstyd:P Nielot nie mozna kazdego zadowolic;D

99285694at1.jpg

Edytowane przez Kirian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności