mileS Napisano 24 Grudzień 2008 Napisano 24 Grudzień 2008 09121986 -> Ja też mam taką nadzieję ;] znając twoje tempo , szybko będzie u ciebie dobrze. A ja mam problem :/ Załadowałem sobie bazę do maxa , poustawiałem troszkę proporcje i teraz mi sie symetria w Zbrushu psuje . Da się to jakoś naprawić czy w tym wypadku już nie ma szans ?
Georgas Napisano 24 Grudzień 2008 Napisano 24 Grudzień 2008 oczywiście że się da przyjacielu , zaznacz połowę modelu maską i użyj deformation - smart resym wesołych świąt dla całej rodziny ;)
KLICEK Napisano 24 Grudzień 2008 Autor Napisano 24 Grudzień 2008 wlacz local symetry z boku "L.Sym" chyba, moze pomoze
mileS Napisano 24 Grudzień 2008 Napisano 24 Grudzień 2008 Georgas , KLICEK -> Dzięki panowie. Miłych i ciepłych świąt życzę:) A tu takie początki krasnoluda, jak możecie powiedzcie czemu mi usta wychodzą tak dziwnie... W sumie tylko głowa zrobiona, na klatę nie patrzcie bo na razie masakra ;]
Georgas Napisano 24 Grudzień 2008 Napisano 24 Grudzień 2008 mileS według mnie to nie ma sensu co robisz bo widać że nie znasz anatomii. Sam tak zaczynałem więc wiem że to nie ma sensu, jeżdżenie brushem po modelu bez pomysłu, poucz się nieco anatomii , poznaj narzędzia brusha i najlepiej załóż sobie wipa niż masz tutaj wrzucać pozdro
Levus Napisano 27 Grudzień 2008 Napisano 27 Grudzień 2008 Miles, dopiero zobaczyłem pytanie... Detal różnie, np pory i chropowatości przez maskę jakąś (często się bawię alphami antropusa, jakoś nie przekonały mnie jeszcze do końca, ale raczej ufam temu człowiekowi i jego skilowi, wiec próbuję uparcie je wykorzystywać:D), strokiem typu spray, szew tutaj też gotową alphą, miałem akurat zrobioną. I sculptuję brushem claytubes z różnymi alphami, standardem robię tylko niekóre rzeczy, do takiego ogólnego rzeźbienia standard się nie nadaje wogóle.
mileS Napisano 28 Grudzień 2008 Napisano 28 Grudzień 2008 Levus-> Dzięki a skąd można sobie zassać dobre ALPHY ? Jak możesz to odpisz na pw żeby tu nie zaśmiecać .
Georgas Napisano 28 Grudzień 2008 Napisano 28 Grudzień 2008 darmowe alphy można zassać np ze strony gnomonology: http://gnomonology.com/prod/19/25
09121986 Napisano 29 Grudzień 2008 Napisano 29 Grudzień 2008 MileS - Ja anatomi ucze sie z nastepujacej ksiazeczki: "Anatomy Drawing School " - Andras Szunyoghy i Gyorgy Feher ,wydawnictwo H.F.fullmann. W anglii kupilem ale slyszalem ze jest PL. Duzy format ,duzo stron ,bardzo fajna ,oprocz czlowieka jest troche zwierzatek jeszcze.
Levus Napisano 29 Grudzień 2008 Napisano 29 Grudzień 2008 Miles: Tu masz alphy (i inne rzeczy) antropusa: http://www.antropus.com/freebies.htm I u mnie w podpisie trochę alphas znajdziesz. Pozatem nic nie stoi na przeszkodzie abyś robił własne;)
mileS Napisano 30 Grudzień 2008 Napisano 30 Grudzień 2008 (edytowane) Georgas -> Dzięki 09121986 -> Porozglądam się . Levus -> Ok już pobieram . A co do tworzenia własnych to może na późniejszym etapie ;-) W trakcie studiowania anatomii postanowiłem się jeszcze trochę pobawić krasnoludem i oto efekt . Wiem że nadal leży i kwiczy ale swoją drogą ciekawie się przy nim pracuje . Pozdrawiam . EDIT: Teraz zauważyłem błąd na szyi widocznie tam przez przypadek brushem przejechałem . Edytowane 31 Grudzień 2008 przez mileS
Szczery. Napisano 31 Grudzień 2008 Napisano 31 Grudzień 2008 Miles bez urazy ale to jest tragiczne. Powodzenia w nauce anatomii.
09121986 Napisano 4 Styczeń 2009 Napisano 4 Styczeń 2009 (edytowane) Miles - jedzesz , dobrze nie jest ale cos jest ;) (zaloz osobnego wipa najlepiej) szczery - pokaz cos swojego :] Edytowane 4 Styczeń 2009 przez 09121986
michalo Napisano 8 Styczeń 2009 Napisano 8 Styczeń 2009 Przepadlo zanim zapisalem.. ale jeden shoot zostal. Miala byc starsza kobieta. Na ile kobieta i to starsza sami ocencie ;) Co myslicie?
Szczery. Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 Delikatnie bym mu żuchwę cofnął a tak to całkiem całkiem. Może jakiś detal i tekstura?
Gość Morte Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 całkiem całkiem? sry stary ale ehm... może byś coś swojego pokazał a nie tak cały czas walił "szczere" komentarze? @Tomala, no ładnie ci to wyszło, podobuje mi sie bardzo! Choć żuchwa faktycznie może za bardzo do przodu, ale to już kwestia stylizacji/prywatnego odczucia.
KamillM Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 Morte, popieram. Krytykować cudze jest łatwo, ale pokazać coś swojego to już trudniej :| Tomala, choć się na anatomice nie znam to mordka robi duże wrażenie, super. Jak zwykle zresztą :P
Levus Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 Delikatnie bym mu żuchwę cofnął a tak to całkiem całkiem. Może jakiś detal i tekstura? Ludzie mają różne ryje, tak?
gawel72 Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 Tomala: Głowa jest bardzo fajna, ale niżej juz mi sie troche mniej podoba, chodzi mi o obojczyki, mięśnie na ramienne, no i ucho :D, ale ogólnie bardzo fajne!
Levus Napisano 11 Styczeń 2009 Napisano 11 Styczeń 2009 Walczę dalej ze skinem, a właściwie z mapkami. Model menela co wcześniej pokazywałem trochę poprzestawiany. Niedoróba na łapu-capu oczywista.
Tomala Napisano 11 Styczeń 2009 Napisano 11 Styczeń 2009 Model świetny! Mapki jeszcze nie skończone to nic nie będę pisał ale widzę że u Ciebie też się takie "ślady" siatki na texturkach z zbrusha zrobiły. O co z tym chodzi? bo trochę psuje to efekt i powinni to poprawić panowie i panie z pixologic.
Levus Napisano 11 Styczeń 2009 Napisano 11 Styczeń 2009 A żebyś wiedział, że się też zdziwiłem tą kratką, nigdy wcześniej nie widziałem czegoś takiego.. Może to przez automatyczne mapowanie zbrusha? A mapki niedorobione i takie zostaną, już go nie będę wykańczał, to tylko taki trening..
Levus Napisano 11 Styczeń 2009 Napisano 11 Styczeń 2009 Git jest zaprawdę! On jest lekko komiksowy nie? Przerysowany delikatnie? Bo ja mam trochę problem żeby wyść z groteski do realizmu.. A uszko będziesz jeszcze ruszał? Podobno uszko jest najsmaczniejsze:D Pytałeś na zbc o tę kratkę? Zapytaj jak masz czasu chwilę:D
gawel72 Napisano 11 Styczeń 2009 Napisano 11 Styczeń 2009 tomala: głowa wygląda super, jakich alph używałeś do zrobienia skóry? 1
Gość Morte Napisano 11 Styczeń 2009 Napisano 11 Styczeń 2009 no trochę sie tu rozruszało towarzystwo, Levus Tomala- świetne! Jakbyś Tomala mógł napisać jakieś małe how to dot tych zmarch na szyji to byłoby super. Tu kawałek ode mnie (myślałem, ze detal wyszedł ok, ale potem Tomala zapostował...:P) . rzecz wymaga jeszcze trochę miłości, szczególnie jesli chodzi o zmarszczki przy oczach, ogólnie miało być tak w stylu GOW-a.
Tomala Napisano 11 Styczeń 2009 Napisano 11 Styczeń 2009 Levus dzięki, no trochę przerysowana bo miała być w stylo gow ale później ją trochę zmieniłem żeby jednak nie była taka całkiem przerysowana. Posta na zbc napisałem ale póki co nie ma odzewu. Gawel dzięki alphy użyłem dwie alpha08 ze spray'em i jednej własnej na której jest z dziesięć białych kropek do robienia porów w trybie Zsub. Jak już wszystko alphami pokryłem co miałem pokryć to jeszcze na tym ręczne poprawki, trochę pęknięć małych trochę zmarszczek gdzie nie gdzie. Ogólnie to nie liczę na alphy i na to że one wszystko załatwią i dużo robie ręcznie. W brew pozorom jest to dosyć szybkie a daje pożądany efekt lepiej niż mazianie alphami sprayem czy dragrec'em. Morte dzięki, zmarszczki na szyi to głównie brush Dam_Standard a potem na to trochę alphy 08 ze sprayem żeby to dodatkowo delikatnie pokryć. Tylko te zmarszczki to nie były robione jednym pociągnięciem, przyjrzałem sie jak one wyglądają w rzeczywistości i jest to jakby wiele małych pęknięć koło siebie a nie jedna linia. Wiesz najpierw możesz maznąć-zaznaczyć gdzie ma być taka zmarszczka a potem ją podsculptować tak jak pisałem. Co do Twojej głowy to jest bardzo dobra jeżeli chodzi o formę a to jest najważniejsze. Detal to już formalność ;) tylko nie przesadź :D
Levus Napisano 11 Styczeń 2009 Napisano 11 Styczeń 2009 (edytowane) Morte, bardzo fajnie subtelnie te zgrubienia Ci wychodzą. Imo jeśli chodzi o fałdki, ciężko wytłumaczyć takie metody, chyba trzeba się sugerować referencjami i wytrenować własne stroke'i. Takie moje zdanie, no może dlatego mam takie, że trudno o tutki takiego rodzaju. Tomala, tak po zastanowieniu, może chodzi o podzielenie siatki już po malowaniu? EDIT: wsparłem Cię z zapytaniem na zbc:) EDIT2: cholera, może niepotrzebnie, będą myśleli, że jak jest odpowiedź to już rozwiązane:/ Gupi Levus... Edytowane 11 Styczeń 2009 przez Levus
Tomala Napisano 11 Styczeń 2009 Napisano 11 Styczeń 2009 Levus bardzo dobrze że też napisałeś na zbc, co dwóch pytających to nie jeden :D może ktoś nam to kiedyś wyjaśni albo jaki aurick zwróci na to uwagę komu trzeba bo trochę denerwuje taki błąd zbrusha. Edit: zrobiłem szybki teścik i tak jak pisałeś to się dzieje jak podzielisz siatkę po wypełnieniu kolorem czy po malowaniu i im mniejszy lv tym większe kratki powstają. Więc przynajmniej przyczynę znamy :D Dzięki, przyda się przed malowaniem. Edit: repa nie mogę dać bo wiadomo co :( Nie można by tego zmienić? bo nie wiem kiedy ostatnio Ci repa dawałem ale na pewno dawno a tu jeszcze nie można. 1
Szczery. Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 Tomala, ładny detal zrobiłeś, ciekawe jak wyjdzie z texturą. Morte, trochę te zmarszczki nie bardzo ale bryła daje radę.
brumugun Napisano 13 Styczeń 2009 Napisano 13 Styczeń 2009 Tomala, Levus -> jak malowalem teksturę na basicmaterial , to nie miałem takich problemów nie przypominam sobie, plus dodaktowo trzeba zaznaczyć merge uv's przy eksporcie modelu, nie wiem co może być innego. Pozdrawiam B.
Levus Napisano 13 Styczeń 2009 Napisano 13 Styczeń 2009 Uvka nie ma tu nic do rzeczy. Na basic ten sam efekt, czyli malujesz, przeskakujesz poziom wyzej gdy siatka już zagęszczona, masz kratkę. Jak pomalujesz i podzielisz, tego efektu nie ma. Chyba, ale nie zauważyłem nic bardzo dziwnego.
Tomala Napisano 13 Styczeń 2009 Napisano 13 Styczeń 2009 Toć to wiekopomna chwila, odkryliśmy po 1,5 roku istnienia zbrusha 3 taki bug :D Teraz trzeba to wmówić aurickowi na zbc, on chyba ma jakiś tam wpływ na ludzi z pixologic. Dziwne że wcześniej nikt tego nie zgłaszał, ale tajemnicza kratka jest niestety faktem. Trochę mnie tylko dziwi postawa moderatora z zbc, zamiast napisać: "no niestety jest taki bug, ale nikt nie narzeka więc spoko" to próbuje wmówić że to jest błąd mapowania albo efekt materiału.
Gość Morte Napisano 13 Styczeń 2009 Napisano 13 Styczeń 2009 huh, a więc to dlatego! Taki speed ode mnie, popróbnomaturowyodprezacz sculptu troche plus bejsmesz na szybko w blendku. Ciągnąć to dalej czy nie ma sensu?
Tomala Napisano 13 Styczeń 2009 Napisano 13 Styczeń 2009 Ciągnij! :D Twarz mi się bardzo podoba, anatomia super więc od strony technicznej jest elegancko.
Levus Napisano 13 Styczeń 2009 Napisano 13 Styczeń 2009 Toć to wiekopomna chwila, odkryliśmy po 1,5 roku istnienia zbrusha 3 taki bug :D Teraz trzeba to wmówić aurickowi na zbc, on chyba ma jakiś tam wpływ na ludzi z pixologic. Dziwne że wcześniej nikt tego nie zgłaszał, ale tajemnicza kratka jest niestety faktem. Trochę mnie tylko dziwi postawa moderatora z zbc, zamiast napisać: "no niestety jest taki bug, ale nikt nie narzeka więc spoko" to próbuje wmówić że to jest błąd mapowania albo efekt materiału. True true... Morte - hehe:)
brumugun Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 zatem, robimy konkurs na robaczka, ktory ma na pancerzyku kwadraciki i mowi : help me my texture is bugged! ;)
Loki Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 Morte ciągnij, fajna scena z tego może być! (jeśli mogę zasugerować - zaułek jakieś śmieci, dwoje ludzi (facet + babka) w strojach a'la lata 20 (garnitur, kapelusz, sukienka w grochy) stoi zaskoczonych na tle ulicy, zauważają jak ze ściany zaczynają wyłazić potwory... kilka stoi już całkiem "wylezionych ze ściany). Klimat troche jak w plakatach filmowych. Zakładaj WIP'a i jedziesz. Będę częstym gościem :)
Szczery. Napisano 15 Styczeń 2009 Napisano 15 Styczeń 2009 widzę że na zbrush central aurick dał za wygraną, ale żeby coś wspomnieć o tym że jest to po prostu błąd zbrusha to już zapomniał. Mam to samo co tomala i levus więc musi to być błąd programu.
krzys!3k Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 tomala: najs,ładny detalik. wiem że sie czepiam ale jak na dziadzia nie za mało zmarszczek? ;)) od mnie taki speed-klej
Maqs Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 Morte, potworek trzyma klimat, jedziesz dalej. Takie cos. http://xs135.xs.to/xs135/09035/kobieta_ss591.jpg http://xs135.xs.to/xs135/09035/kobieta191.jpg
Tomala Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 krzys!3k to jest pierwszy pass ;) ok. 30 min roboty czyli tylko zarys formy, jak znajdę kolejną chwilę to go pomarszczę. No i fajny potworek krzys!3k :) Maqs, shader na ostatnim obrazku bardzo daje radę.
WilL Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 Witam, co prawda mam załozona własna teczke ale zamieszcze to tutaj ^^ Jest to mój pierwszy model w Zbrushu i wiem że wygląda pokracznie i lamersko ale od czegoś trzeba zacząc :) Model nie ma detalu, uszu, oczu więc jest niedokończony ale nie wiem czy warto go kończyć :) Model robiony z bazy (nie nie mojej ale krzys!3ka) :) No i sam model :P PS: Jak dodać do modelu oczy i jak nakładac Alphy. :) Pozdrawiam
Gość Morte Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 (edytowane) Do główki oczka możesz dodać najlepiej jako nowy sub tool . W panelu tool masz zakładkę subtools tam naciskasz append i wybierasz wcześniej wczytany do zbrusha model. Co do alph.. no po lewej w standardowym interfejsie masz przecież alpha menu no nie? otwierasz i naciskasz import na dole... a jeśli chodzi ci o rozłożenia alpha po uvkach to musisz z menu Tools wybrać zakładkę Masking i tam Mask from Alpha(chyba) Co do samej główki to radzę przede wszystkim naściągać sobie kilogramy refek i ćwiczyć formę, a na detal przyjdzie czas. btw... nie rób print screena. Jeśli czesz zapisac obrazek klikasz menu document na górnym pasku, a potem export:) Tomala przykro to mówić ale dziadzio jakoś najmniej mi sie podoba z tego co ostatnio od ciebie widziałem, szczególnie idzie ty o okolice żuchwy i to w jaki sposób potraktowałeś skórę tam- wydaje mi sie to ciut przesadzone i jakby burzy obraz całości. Maqs świetny modelik! musisz częściej pokazywać co tam dłubiesz! Edytowane 17 Styczeń 2009 przez Morte
WilL Napisano 17 Styczeń 2009 Napisano 17 Styczeń 2009 Dzieki Morte za pomoc :) Co do alph hodziło mi właśnie o ich rozłozenie sorrka za to że źle to sformułowałem :) No i dzięki za podpowieź gdzie sie obrazki zapisuje bo zawsze printscreena robiłem :D No a co do modelu to wiem, najlepszy to on nie jest ale przynajmiej chodź troche zapoznałem sie z interfejscem oraz brushami a oto mi chodziło :)
Rekomendowane odpowiedzi