KoMic Napisano 14 Grudzień 2007 Napisano 14 Grudzień 2007 Witam 7 Kwietnia 1945r. o godzinie 14:23 280 maszyn Amerykanskich sil powietrznych zatopiło ostatni i zarazem najwiekszy Japonski Superpancernik YAMATO. Z 3064 marynarzy bitwe przerzyylo okolo 260, przy stracie 12 amerykanskich pilotow. Tym samym USA wyrownalo porachunki za podstepny napad japonskiego lotnictwa na Pearl harbour, data ta jest uznawana jako koniec ery poteznych pancernikow na rzecz lotniskowcow. Mimo wielu planow nigdy potem niezwodowano okretu tej klasy i rozmiarow. Prace dedykuje ofiarom tamtych wydarzen. On 7th of April 1945 at 2:23 pm 280 US air force bombers sunk the biggest (and the last at the same time) Japanese battleship - Yamato. Out of 3064 crewman only 260 survived the attack. US lost only 12 crew of planes. By doing this USA took revenge for suprise attack on Pearl Harbour. This day is said to be the end of huge battleships era. A battleship of this size was never built again. I dedicate this work to crew of Yamato, which died in the attack. Dziekuje wam wszytkim za rywalizacje, nauke i pomoc w tym projekcie. Chcialbym serdecznie podziekowac: Mojej narzeczonej ktora dzielnie znosila lekkie naruszenie swojej pozycji w hierarchii warznosci przez ostatnie 2 miechy: ] Czlonkom floty ORP z serwera Arizona za fachowe rzeczowe i techniczne wsparcie tego projektu, a w szczegolnosci Andrzejowi1964, bez ktorego pomocy raczej nie dal bym rady wykonac tego wspanialego okretu Oraz wam drodzy urzytkownicy max3d.pl ktorzy wytykaliscie mi bledy i chwaliliscie za dobrze wykonana prace, dzieki czemu mialem ochote posiedziec te kilka godzin wiecej przy dlubaniu kolejnej pierdółki ktorej byc moze nie bedzie nawet widac: ], Wszytkim ktorzy zabrali glos od 4 postow w gore odwdziecze sie punktami reputacji.(czesc juz rozdana, niestety jest cap na ilosc rozdanych punktow i musimy czekac: ] )EDIT: (przyznane juz wszytkie punkty, niestety Ani i Eco nie moge ponownie bo wyskakuje blokada, pozdrawiam) Wydaje mi sie ze jest to final, choc zastrzegam sobie jeszcze prawo zmiany do jutrzejszego dnia wlacznie: ] Jeszcze raz dziekuje bardzo wszystkim oraz gratuluje tym co wytrwali do konca, gj man: ] Wersja dla Jury( mniejsza taka ktora da sie ogladac) Wersja regulaminowa 1200x1800 http://img201.imageshack.us/img201/8051/yamato01dgx8.jpg
RA Napisano 14 Grudzień 2007 Napisano 14 Grudzień 2007 Mnie się podobuje pomysł. :) Wiele jest takich scenek, w których potrzebne jest pewne wytłumaczenie więc myślę, że i ta przejdzie spokojnie. 1
chveti Napisano 14 Grudzień 2007 Napisano 14 Grudzień 2007 Od miłości do morskich pojazdów się nie wykręcisz ;) Powodzenia!
KoMic Napisano 15 Grudzień 2007 Autor Napisano 15 Grudzień 2007 RA--> : ] chveti--> hehe tak bardzo to widac? :] Chialbym podziekowac Andrzejowi1964 za udostepnienie materialow(calych ton materialow) na temat yamiego, Baaardzo dziekuje: ] na poczatek mala rozgrzewka 460: ] jeczcze niekompletne EDIt: okolo 7,5k trisa,bez MSa (ktorego yu nie uzyje)
RA Napisano 15 Grudzień 2007 Napisano 15 Grudzień 2007 Pięknie będzie, oj tak... :) Uwielbiam Yamato, a w clay'u wygląda jeszcze lepiej. ;)
KoMic Napisano 15 Grudzień 2007 Autor Napisano 15 Grudzień 2007 SoAd--> skale? nie ma żadnej konkretnej skali, robie podłóg planów, a jaka one maja skale tego nawet nie wiem, wazne by proporcje byly zachowane działa skończone otextorowane i na półkę odłożone, jutro może będzie kolejne z serii pozdro
SoAd Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 Miałem na myśli jakie to jest np w porównaniu do człowieka o! Yamato był różowy ? ;P
Andrzej1964 Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 Pozwolę sobie odpowiedzieć za Komicca niech on modeluje w spokoju. Kaliber działa wynosił 457mm czyli prawie pół metra do tego metal oblewający tę dziurę, czyli człowiek był nie wiele większy niż lufy u nasady (przy pokrowcach). Poniżej zamieszczam fragment modelu w skali 1:10 z muzeum w Kure, jak się przyjrzycie stoi tam miniatura człowieka w tej samej skali. I archiwalne zdjęcie Yamato - było to bydlątko wielkie :D Komicc jako że tematyka bardzo mi bliska trzymam za Ciebie kciuki.
KoMic Napisano 16 Grudzień 2007 Autor Napisano 16 Grudzień 2007 dziękuje Andrzej za wyczerpującą odpowiedz :] SoAd--> hehe nigdy wcześniej nie patrzyłem od tej strony na pokrycie, faktycznie lekko wchodzi w róż: ], ale jest to szary, mam taka swoja odpowiednia mapkę pod bazę textury(w końcu zrobiło się już kilka ludek: )
imprecis Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 WOW ! Ale temat sobie wybrałeś :) Uważaj, żebyś karty i procka nie zarżnął...Zapowiada się duuuużo detalu.
KoMic Napisano 16 Grudzień 2007 Autor Napisano 16 Grudzień 2007 No wlasnie jest z tym problem, mam od Andrzeja genialne refarki i az zal niezrobic tych kilku detali wiecej, staram sie je upraszczac, tak aby byly zaznaczone, ale nie do konca takie jak sa w rzeczywistosci, na finale i tak conajwyzej odznacza sie 1 pixelkiem:] Dzis udalo mi sie wykonac model 155mm, jesczze tylko otexturowac. hehe same w sobie sa paskudne, kretynsko wygladaja: ], 6,7k trisa
piksar Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 detal rewelacyjny, texturki też niczego sobie
ttaaddeekk Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 modeling 1sza klasa, jak zwykle :) bitwa bez Komica to jak 0,7 bez zagrychy ;)
Adek_CG Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 no niezle z tym detalem jedziesz, a co dopiero jak caly statek z takim detalem bedzie
KoMic Napisano 16 Grudzień 2007 Autor Napisano 16 Grudzień 2007 hehe, jestem monotematyczny, a co za tym idzie wycwiczony, musze ostro przyrushowac temat bo potem mogal sily ze mnie opasc i standardowo nieskoncze: ] Ciesze sie ze czesc detalu zalatwilem w tych dzialach kanalem alfa, gdybym chcial robic ten kretynski 2 warstowy pancerz modelingiem to znacznie wiecej trisow by mi to pozalo niz bym sobie tego zyczyl. dziekuje za slowa uznania i jedziemy dalej textury 155, w wiekszosci wykozystane z 460mm z mala modyfikacja bo dorucilem maly fragmencik alfy. Mam pytanie, mam zporo tu spline da sie tak zrobic aby wszytkie byly wylaczone w okienkach view, tak aby byly tylko zaznaczone linia( bez grubosci)? PS Adek_CG--> zmian ten wyraz na 'okret' zamin Anrzej1964 tu wpadnie i zrobi rozpierduche: ]
Ania Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 zapowiada się niezły detal co do splinów - max? - da się, w Rendering rollout w splinie chyba trzeba było odkliknąć use viewport settings i ustawić oddzielnie dla rendera, albo display render mesh, nie pamiętam i nie mogę akurat sprawdzić, ale na pewno dało się gdzieś w tych opcjach.
SoAd Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 Siema fajne detale. w ustawieniach splina w zakładce rendering odznaczasz Enable in Viewport. Widze, że nie uzywasz zbyt duzo ms'a. Tez ostatnio tak robie (tam gdzie sie da oczywiście). Na twoim miejscu szukałbym oszczędności w każdym elemencie. Pozdro
Andrzej1964 Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 OFFTOP: Panowie OKRĘT Yamato to był OKRĘT, statki to z cytrusami pływają Koniec OFFTOP-a poczekam aż dojdziesz do odkrytych dział 127mm to mi pożyczysz :D
Destroyer Napisano 16 Grudzień 2007 Napisano 16 Grudzień 2007 dajesz KoMic dajesz z tą tratwą :D miło popatrzeć na taki detal :)
KoMic Napisano 17 Grudzień 2007 Autor Napisano 17 Grudzień 2007 Andrzej hehe np: ] to ze w opcjach spline jest taka opcja to ja wiem, ale poszukuje czegos bardzij globalnego abym mogl wszytkie spliny naraz aktywowac lub dezaktywowac, sprobuje wieczorem zrobic to co Ania napisala, pozdro i kolejne dzialko gotowe, zostalo ich jest z 3-4 sztuki roznych gunow: ]
kliment woroszyłow Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 oj duzo jeszcze do zrobienie duuuzo:) całosc jesli utrzymasz poziom detalu bedzie mocna:) ciekawość jak ci pójdzie z samolotem.....:)
Ania Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 wszystkie spliny na raz - jeśli znajdziesz jakiś modifier który robi to samo co te opcje w Rendering rollout (może loft) to możesz go dodawać i odejmować centralnie tym: http://www.scriptspot.com/3ds-max/modifierAddAndRemove albo http://www.scriptspot.com/3ds-max/ModifierManager aczkolwiek używałam tego tylko żeby centralnie włączać i wyłączać meshsmooth, nie wiem czy ze splinami się sprawdzi.
KoMic Napisano 17 Grudzień 2007 Autor Napisano 17 Grudzień 2007 kliment woroszyłow--> ehhh no sporo, nie da sie ukrys, ale grafik ze mnie marny, wiec oczy musze zadawalac szczegolem.ja to nazywam CGrzemieślnik, hehe czyli malo talentu ale sporo spokoju i precyzji w dlubaniu detalu. zycie to nie bajka.... : ]. Jesli chodzi o samolot to zastanawiam sie czy nie ciapnac go teraz puki mam jeszcze sily: ] Ania-->dziekuje za pomoc, potestuje: ]
KoMic Napisano 17 Grudzień 2007 Autor Napisano 17 Grudzień 2007 jedziemy dalej, dzis wykonalem juz 127, maja okolo 2200poly mam Pytanie do Andrzeja czy te żaluzje na gunach sa otwierane w trakcie walki?, jesli tak to musze wszytkie zaluzje umiescic w 1 miejsu na texturze i w razie czego wywale je kanalem alpha pozdrawiam referka
KoMic Napisano 17 Grudzień 2007 Autor Napisano 17 Grudzień 2007 ostatni up na dzis, z uzbrojenia zostaly mi tylko KMy
Predator Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 haha :) moj ulubieniec :D. KoMic masz naturalna sklonnosc do robienia ppieknych rzeczy :). Bardzo ladnie to wyglada. Cholerka czesciej moglbys cos na forum prezentowac a nie od swieta :P.
KoMic Napisano 18 Grudzień 2007 Autor Napisano 18 Grudzień 2007 heeh dzieki Predator, wiesz.... praca szkola i inne wzgledy nie pozwalaja mi topic tyle czasu w CG co kiedys, nawet ten konkurs to czysty przypadek, dawno tu nie zagladalem, a jesli juz to sporadycznie, raz na tydzien, dwa lub na miesiac. Co nie zonacza ze calkiem odlozylem grafe na polke, czasem cos tam mazne, ale niewarto sie tym nawet chwalic: ] pozdro
KoMic Napisano 19 Grudzień 2007 Autor Napisano 19 Grudzień 2007 Wzlasnie znalazlem doskonala referke tego co chcialbym przedstawic Dosc dramatyczny koniec jak dla takiego kolosa: / http://youtube.com/watch?v=CUl1mAjTTb0 pozdro
KoMic Napisano 19 Grudzień 2007 Autor Napisano 19 Grudzień 2007 Tak wiec udalo mi sie stworzyc marynarza: ]( jesli ta kupke trisow(564) wogole tak mozna nazwac) i powoli zaczynam sie zastanawiac i ukladac elementy, abym nie obudzil sie z reka w nocniku ze mam do rozstawienia 200 marynarzy w roznych pozach. Ponadto juz teraz trzeba myslec nad skrzyniami z amunicja, porozrzucanymi luskami(tylko do 127mm), magazynkami, zabitymi i workami z piaskiem, tego jeszcze sobie nie wymyslilem jak zrobie, ale pewnie postaram sie poleciec tym na texturze. pozdro marynarz(nawet nie ma skosnej facjaty) wlasnie dlatego nie ma co ich robic nadto dokladnych, jesli w finale wystapia w tej skali to i tak nikt nie rozrozni od siebie 2 pixelkow reprezentujacych marynarza
mateusz_s Napisano 19 Grudzień 2007 Napisano 19 Grudzień 2007 fajnie to wyglada :D aczkolwiek te kolory zielonkawy i pomaranczowy na działach troche mi sie nie podobaja... jakos tak nie pasuja do reszty, no chyba ze to podglad tylko jest ;) ale ogolnie daje rade :)
Orangegraphics Napisano 19 Grudzień 2007 Napisano 19 Grudzień 2007 a ja jestem na tak. powoli dłub jak dłubiesz i będzie pieknie;)
kliment woroszyłow Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 z bliska jest smieszny ..ale z takiej perspektywy jak pokazujesz daje spokojnie rade, super:) coraz bardziej mi sie to podoba:)
Andrzej1964 Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 Troszkę późno - ale te żaluzje na odkrytych działach 127mm w czasie walki były otwarte tam znajdowali się obserwatorzy podający namiary więc siłą rzeczy nie mogły być zamknięte. Zresztą nie wiem czy to i tak będzie widoczne w scenie. Miodziuchno Ci wychodzi
Ania Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 Z marynarzami bardzo fajnie wygląda Czy drugi obrazek z tego posta jest już w docelowym rozmiarze? Bo jeśli tak, to na tylnim dziale widać poligony (ten okrąg)
Loki Napisano 20 Grudzień 2007 Napisano 20 Grudzień 2007 fajna praca jak dotad, czekam na dalsze postepy i obserwuje pilnie :) swietny filmik KoMic, szczegolnie dobrze wyszala scena kiedy Yamato zawraca uciekajac przed tą torpedą (Choc troche chyba nie realistycznie, okręt takich rozmiarów ma chyba troche większy promień skrętu - choc z 2 strony ze mnie taki marynaz jak z koziej ... trąba) tak czy inaczej, fajna scena pod wzgledem rozmachu i wymowy.
KoMic Napisano 20 Grudzień 2007 Autor Napisano 20 Grudzień 2007 Dziekuje wszytkim za komentarze: ], ciesze sie ze nie wdeptujecie mnie w ziemie za tego marynarzyka, hehe, zrobionego z kulek: ]. Z bliska wyglada oblesnie, ale tak jak mi sie wydawalo przy odpowiednim oddaleniu nawet tak bardzo nie przeszkadza, jak bede mial poczucie zapasu czasu to zajme sie lepsza textura dla mniego. Ania--> dzikuje faktycznie ten taki trap za dzialem faktycznie jest postrzepiony, planuje final machnac w rozdzialce 2000+ wiec mogo by to wyjsc. Andrzej1964--> tak faktycznie zgodze sie, w tych odkrytych armatach 127mm tam jest to odsloniete(nawet jest to na referkach), Ja tam tez umiescilem punkty obserwacyjne(lornetki na patykach), ale bardziej chodzilo mi o artylerje zabudowane( na obrazku ponizej), problem polega na tym ze mi sie wydaje ze tam tez sa takie lornetki, a na filmie maja zamkniete podczas ostrzalu. pozdro
Andrzej1964 Napisano 21 Grudzień 2007 Napisano 21 Grudzień 2007 Zwróć uwagę że w te konstrukcja tych dział jest w zasadzie identyczna różnią sie w tylko rodzajem obudowy (w przypadku dział 127mm) i tym że w ogóle ona jest (w przypadku działek 25mm) poza tym jest to ten sam typ armat.. Oczywiście nie dotyczy to żaluzji nad lufami one są raczej zamknięte (przesuwane wraz z lufami). Filmem tak w 100% bym się nie sugerował, mogły być to po prostu uproszczenia obliczone ne to że widz sie nie będzie takich szczegółów dopatrywał.
KoMic Napisano 22 Grudzień 2007 Autor Napisano 22 Grudzień 2007 Andrzej1964--> Pewnie masz racje ehh po jakichs 7h rozkminek o co skosnym chodzilo budujac to co zbudowali doszedlem do tego. tu wyglada wszytko latwo i pieknie, ale chyba cos z moja wyobraznia przestrzenna musi byc nie tak bo ni cholery nie moglem wyobrazic sobie bryl jakie tworzyly dziwne krawedzie i powierzchnie nadbodowek.
kliment woroszyłow Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 te charakterystyczne pomosty wokół głównej nadbudówki jak chuby..to musi byc yamato albo mushashi :) rób rób..ogladamy z zapartym tchem co dalej bedzie:)
Andrzej1964 Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 Yamato Kliment :) i do tego piękne :p
KoMic Napisano 22 Grudzień 2007 Autor Napisano 22 Grudzień 2007 hehe, dzieki. Udalo mi sie dzis miedzy znienawidzonym oblepianiem domu lampkami, a innymi duperelami zwiazanymi z swietami wycisnac jesczze trcohe czasu na zmajstrowanie kominka. calosc ma niecale 8k odziow(az sam sie zaskoczylem: ] ). Staram sie ostro zapierniczac aby skonczyc kruszyne jesczze w tym roku, potem moge nie miec tyle czasu. pozdro
KoMic Napisano 23 Grudzień 2007 Autor Napisano 23 Grudzień 2007 fikołek--> : ], hehe Otextorowalem komin, ostro sie zastanawiam nad rozwiazaniem problemy aftera, poniewaz przynajmniej moj Vray nieobsluguje go w calym asortymencie, tak wiec pewnie dymy beda dodane w osobnej warstwie. EDIT: ehhh prace robie na lapie i tam czarny nie jest az tak czarny: \, na monitorze crt czarny jest zbyt czarny i nic nie widac. pozdro
mpiechota Napisano 23 Grudzień 2007 Napisano 23 Grudzień 2007 dobre dobre a jak dym robiłeś? :> jeśli mozna wiedzieć?
KoMic Napisano 23 Grudzień 2007 Autor Napisano 23 Grudzień 2007 pewnie ze mozna, po to jest bitwa, aby sie dowiedziec czegos i chyba nikt tu wiedzy nie bedzie ukrywal: ]. dymek powstal na bazie plugsa do maxow AFTERBURN. tu na stronie max3d jest fantastyczny tutorial( zrobiony jak dla tluka, dzieki temu sobie poradzilem z tym: ] ) i mozna sobie latwo taki dymek wygenerowac, plugin opiera sie na systemie czastek, bardzo dobry do tworzenia explozji i innych efektow atmosferycznych,. polecam bo jest bardzo dobry do tego typu makroskopowych efektow
Rekomendowane odpowiedzi