Jump to content
KoMic

[Porachunki] YAMATO, last battle

Recommended Posts

Witam

 

7 Kwietnia 1945r. o godzinie 14:23 280 maszyn Amerykanskich sil powietrznych zatopiło ostatni i zarazem najwiekszy Japonski Superpancernik YAMATO. Z 3064 marynarzy bitwe przerzyylo okolo 260, przy stracie 12 amerykanskich pilotow. Tym samym USA wyrownalo porachunki za podstepny napad japonskiego lotnictwa na Pearl harbour, data ta jest uznawana jako koniec ery poteznych pancernikow na rzecz lotniskowcow. Mimo wielu planow nigdy potem niezwodowano okretu tej klasy i rozmiarow.

Prace dedykuje ofiarom tamtych wydarzen.

 

On 7th of April 1945 at 2:23 pm

280 US air force bombers sunk the biggest (and the last at the same time) Japanese battleship - Yamato. Out of 3064 crewman only 260 survived the attack. US lost only 12 crew of planes. By doing this USA took revenge for suprise attack on Pearl Harbour. This day is said to be the end of huge battleships era. A battleship of this size was never built again.

I dedicate this work to crew of Yamato, which died in the attack.

 

Dziekuje wam wszytkim za rywalizacje, nauke i pomoc w tym projekcie. Chcialbym serdecznie podziekowac:

Mojej narzeczonej ktora dzielnie znosila lekkie naruszenie swojej pozycji w hierarchii warznosci przez ostatnie 2 miechy: ]

Czlonkom floty ORP z serwera Arizona za fachowe rzeczowe i techniczne wsparcie tego projektu, a w szczegolnosci Andrzejowi1964, bez ktorego pomocy raczej nie dal bym rady wykonac tego wspanialego okretu

Oraz wam drodzy urzytkownicy max3d.pl ktorzy wytykaliscie mi bledy i chwaliliscie za dobrze wykonana prace, dzieki czemu mialem ochote posiedziec te kilka godzin wiecej przy dlubaniu kolejnej pierdółki ktorej byc moze nie bedzie nawet widac: ], Wszytkim ktorzy zabrali glos od 4 postow w gore odwdziecze sie punktami reputacji.(czesc juz rozdana, niestety jest cap na ilosc rozdanych punktow i musimy czekac: ] )EDIT: (przyznane juz wszytkie punkty, niestety Ani i Eco nie moge ponownie bo wyskakuje blokada, pozdrawiam)

 

Wydaje mi sie ze jest to final, choc zastrzegam sobie jeszcze prawo zmiany do jutrzejszego dnia wlacznie: ]

Jeszcze raz dziekuje bardzo wszystkim oraz gratuluje tym co wytrwali do konca, gj man: ]

Wersja dla Jury( mniejsza taka ktora da sie ogladac)

yamato01mhy0.jpg

 

Wersja regulaminowa 1200x1800

http://img201.imageshack.us/img201/8051/yamato01dgx8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie się podobuje pomysł. :)

Wiele jest takich scenek, w których potrzebne jest pewne wytłumaczenie więc myślę, że i ta przejdzie spokojnie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

RA--> : ]

chveti--> hehe tak bardzo to widac? :]

Chialbym podziekowac Andrzejowi1964 za udostepnienie materialow(calych ton materialow) na temat yamiego, Baaardzo dziekuje: ]

 

na poczatek mala rozgrzewka 460: ] jeczcze niekompletne

EDIt: okolo 7,5k trisa,bez MSa (ktorego yu nie uzyje)

001ot0.jpg

002fw4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pięknie będzie, oj tak... :)

Uwielbiam Yamato, a w clay'u wygląda jeszcze lepiej. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

SoAd--> skale? nie ma żadnej konkretnej skali, robie podłóg planów, a jaka one maja skale tego nawet nie wiem, wazne by proporcje byly zachowane

 

działa skończone otextorowane i na półkę odłożone, jutro może będzie kolejne z serii

pozdro

003yu1.jpg

004rv7.jpg

005sm8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem na myśli jakie to jest np w porównaniu do człowieka o!

Yamato był różowy ? ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie odpowiedzieć za Komicca niech on modeluje w spokoju.

 

Kaliber działa wynosił 457mm czyli prawie pół metra do tego metal oblewający tę dziurę, czyli człowiek był nie wiele większy niż lufy u nasady (przy pokrowcach).

 

Poniżej zamieszczam fragment modelu w skali 1:10 z muzeum w Kure, jak się przyjrzycie stoi tam miniatura człowieka w tej samej skali.

 

5c3bb52d637abcddm.jpg

I archiwalne zdjęcie Yamato - było to bydlątko wielkie :D

03dadfaea86e3149m.jpg

Komicc jako że tematyka bardzo mi bliska trzymam za Ciebie kciuki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziękuje Andrzej za wyczerpującą odpowiedz :]

 

SoAd--> hehe nigdy wcześniej nie patrzyłem od tej strony na pokrycie, faktycznie lekko wchodzi w róż: ], ale jest to szary, mam taka swoja odpowiednia mapkę pod bazę textury(w końcu zrobiło się już kilka ludek: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW ! Ale temat sobie wybrałeś :) Uważaj, żebyś karty i procka nie zarżnął...Zapowiada się duuuużo detalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie jest z tym problem, mam od Andrzeja genialne refarki i az zal niezrobic tych kilku detali wiecej, staram sie je upraszczac, tak aby byly zaznaczone, ale nie do konca takie jak sa w rzeczywistosci, na finale i tak conajwyzej odznacza sie 1 pixelkiem:]

 

Dzis udalo mi sie wykonac model 155mm, jesczze tylko otexturowac.

hehe same w sobie sa paskudne, kretynsko wygladaja: ], 6,7k trisa

006xh3.jpg

007wx8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, jestem monotematyczny, a co za tym idzie wycwiczony, musze ostro przyrushowac temat bo potem mogal sily ze mnie opasc i standardowo nieskoncze: ]

Ciesze sie ze czesc detalu zalatwilem w tych dzialach kanalem alfa, gdybym chcial robic ten kretynski 2 warstowy pancerz modelingiem to znacznie wiecej trisow by mi to pozalo niz bym sobie tego zyczyl.

dziekuje za slowa uznania i jedziemy dalej

textury 155, w wiekszosci wykozystane z 460mm z mala modyfikacja bo dorucilem maly fragmencik alfy.

 

Mam pytanie, mam zporo tu spline da sie tak zrobic aby wszytkie byly wylaczone w okienkach view, tak aby byly tylko zaznaczone linia( bez grubosci)?

 

PS Adek_CG--> zmian ten wyraz na 'okret' zamin Anrzej1964 tu wpadnie i zrobi rozpierduche: ]

008vq2.jpg

009ie4.jpg

010cn5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapowiada się niezły detal

 

co do splinów - max? - da się, w Rendering rollout w splinie chyba trzeba było odkliknąć use viewport settings i ustawić oddzielnie dla rendera, albo display render mesh, nie pamiętam i nie mogę akurat sprawdzić, ale na pewno dało się gdzieś w tych opcjach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema fajne detale. w ustawieniach splina w zakładce rendering odznaczasz Enable in Viewport.

Widze, że nie uzywasz zbyt duzo ms'a. Tez ostatnio tak robie (tam gdzie sie da oczywiście). Na twoim miejscu szukałbym oszczędności w każdym elemencie. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

OFFTOP:

 

Panowie OKRĘT Yamato to był OKRĘT, statki to z cytrusami pływają

 

Koniec OFFTOP-a

 

poczekam aż dojdziesz do odkrytych dział 127mm to mi pożyczysz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrzej hehe np: ]

to ze w opcjach spline jest taka opcja to ja wiem, ale poszukuje czegos bardzij globalnego abym mogl wszytkie spliny naraz aktywowac lub dezaktywowac, sprobuje wieczorem zrobic to co Ania napisala, pozdro i kolejne dzialko gotowe, zostalo ich jest z 3-4 sztuki roznych gunow: ]

 

011ob2.jpg

012md2.jpg

013fp5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystkie spliny na raz - jeśli znajdziesz jakiś modifier który robi to samo co te opcje w Rendering rollout (może loft) to możesz go dodawać i odejmować centralnie tym:

http://www.scriptspot.com/3ds-max/modifierAddAndRemove

albo

http://www.scriptspot.com/3ds-max/ModifierManager

aczkolwiek używałam tego tylko żeby centralnie włączać i wyłączać meshsmooth, nie wiem czy ze splinami się sprawdzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy