Wodzumarcin Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 (edytowane) Oto mój pierwszy modelik w dziale Game Art. Może to dla niektórych nic specjalnego ale ja jestem bardzo z niego zadowolony bo przecież to kultowe polskie autko Soft: Blender 2.45 Tekstury: Gimp Tekstura blachy wraz z wnętrzem bez szyb 2048x2048 Tekstura szyb 1024X1024 Trisów 3614 (fiata cały) Trisów 3544 (fiat bardziej rozwalony) Wersja 360 http://video.interia.pl/obejrzyj,film,97520 http://pl.youtube.com/watch?v=Qbhr6H8VTns Full wersja http://www.uploader.pl/?d=9B9929571 "Wersja poprawiona" Edytowane 7 Czerwiec 2008 przez Wodzumarcin
Scottero Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 No niby nice, ale rozmiar tekstury w gameart'cie to potega dwojki- np. 128x128, 256x256, 512x512 itd. Ogolnie jest git- niezla siata(na tylnich lampach jest jeden czy wiecej extrude? bo wydaje sie ze tam troche zmarnowane jest), poprawilbym jedynie przednie lampy bo wygladaj jak doklejone, dodalbym tez speculara- troche zywiej to bedzie wygladac :) Pozdro
Ardeni Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 jeśli jeszcze CI się chce to zrób coś z przednimi światłami. Za szarawa opona. Ogólnie jest fajnie, widać że wiesz co robisz, tylko trzeba teraz ćwiczyć i ćwiczyć ;) (i kto to pisze :P)
Levus Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 Textury rozmyte trochę. Ogólnie bardzo fajnie wygląda. Osobiście to bym się nie rozdrabniał, tylko dał wszystko na 1024 i cześć. Do tego alpha na szyby ewentulanie 512. Chyba że szyby będą wykorzystane w miejscu gdzie nie będzie auta:p To ma włącznie z wnętrzem 2000 face'ów czy trisów? Bo różnica zasadnicza.
ofca Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 toja tylko powiem ze to bodaj niemal wzor prezentacji gotowego modelu, za wyjatkiem podania trisow :D
plutko Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 Tekstury strasznie rozmyte jak na taki rozmiar (dziwny zresztą ;)). Kiepsko to rozplanowałeś. Na wnętrze poszło tyle samo miejsca co na karoserie. Te ciemne elementy też za dużo zabierają. Po co? Jak mirrorujesz pewne elementy to postaraj się to zrobić gdzie się da. Po co dwa razy ta sama tekstura foteli? Sporo zaoszczędziłbyś tekstury overlapem. Rdza mnie mało przekonuje. Za dużo jej, zbytnio naćpane. Ciężko stwierdzić co się z tym autem działo? W rzece stało? Dachowanie? Kibole obili? I poligonów też byś oszczędził miejscami. Koła po wewnętrznej można spokojnie uprościć. Wycieraczka, zatrzask z tyłu, wwiewy powietrza do silnika przesadzone. A brakuje np. chamfera na przednich światłach. Tyle, więcej nie narzekam
KLICEK Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 kurcze szkoda ze te texturki takie male, trzeba było zaszalec, bo modelik prezentuje sie okazale, ale texturki troche mydla, a nie powinny :)
AkkA Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 Jak na pierwszy model to jak mówią "daje rade", model lepszy od teksturki :) Pozdrawiam.
Ex3 Napisano 26 Marzec 2008 Napisano 26 Marzec 2008 Ale się czepiacie :) Model zacny i teksturka też ok, są miejsca które można poprawić ofkors ;) Jak na pierwszy model gameartowy to muszę przyznać że wypas. Sam teraz rozwalam samochody 3d i wiem że łatwo nie ma ;) Ja nieraz dostawałem model "gameartowy" z shaderami z mentala/scanline`a zamiast tekstur i ludzie to uważali za gameart :) Ten malczan świetnie by się sprawdził w grze czy innym podobnym sofcie. A co do moich uwag to dodaj brud na światła i teksturkę przeskaluj na jakieś 1024 i podostrz ją trochę i będzie piknie ;) Pozdro
Por@szek Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 Sorki ex3 ale kompletnie sie z toba nie zgodze. Z texty 1024 na pojazd i osobnej na szyby mozna naprawde sporo wyciagnac. Po prostu nie uzywa sie fotek 64 pixele i nie rozciaga ich sie do 2000. Nie wspomne ze mapowanie zostawia wiele do zyczenia. Mozna uzyc wiele razy tych samych elementow textury np. fotele z wnetrza, aby zaoszczedzic miejsce na uv ( i przez to wyostrzyc textury) przez zwiekszenie obszaru jaki zamuje na texturze. Nie wspomne o dysproporcjach pixel/metr niektorych elementow jak kola czy przedewszystkim reflektory.
PAINbringer Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 O Bosze, ale mydło ... i te brzydkie kolory fuj Wyciągnij wnioski z tej pracy i zrób kolejną
Ex3 Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 Por@szek- nie no racja tylko cały czas bierz poprawkę na "pierwszy model w game arcie" ;) Ja widziałem że ludzie m.in. z naszego forum którzy robią fajne wizki/arty robili gameartówki ( i to nie pierwsze, jakims cudem ) które nie dorastały temu do pięt. I np. teksture karoserii robili z jednego pliku tga 512 z jednolitym kolorem! Ten plik dostałem kiedyś jako teksturkę fotela z samolotu ;)
Wodzumarcin Napisano 27 Marzec 2008 Autor Napisano 27 Marzec 2008 Cały model razem z karoserią, kołami i wnętrzem tak jak napisałem wcześniej ma verteksów 2119, edgesów 4166 i faceów 2097 Tekstur przednich foteli nie chciałem mirrorować bo to zbytnio w oczy się rzucało, takie dwia same pobrudzone fotele obok siebie A siatka tylnich świateł, zamka do tylnej klapy, wycieraczki czy wlotu powietrza według mnie jest OK., ale mogę się mylić więc wrzucam zrzut siatki jak by ktoś chciał mi pokazać co jest nie tak Ta rdza to cały urok tego kaszla, zresztą to sprawa gustu mi się podoba, przecież nie będę robił super lux lakieru jeżeli kaszel ma być zniszczony Jak by co to te błędy spróbuje poprawić, ale według mnie to tylko drobiazgi które da się w jakimś sensie poprawić, najważniejsze że widać o co chodzi A model i tekstury to pierwszy w sensie Game Art
gutekfiutek Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 Oj tam. Ogolnie z taka tex mozna duzo wiecej zrobic, ale jesli to pierwszy modelik/textura to moge pogratulowac. Pamietam moj pierwszy model gameartowy:D Z tym ze rzeczywiscie: tex to potega 2ki powinna byc. No i mydlo straszne. Po drugie wnetrze powinno byc ciemniejsze w stosunku do karoserii. Ogolnie niektore elementy powinny byc ciemniejsze. I kurde uzyj- nawet na tej tex - sharpena - czy jak toto sie w gimpie zwie. Bedzie od razu lepsze. Ex3 - ta texturka to pozostalosc po uvmapowaniu swoja droga. Pewnie sie zapodziala w edytorze materialow:)
Kuba Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 Model bardzo fajny, mapowanie też ok, więc może kiedyś skusisz się na większą, wyraźniejszą teksturę. Powodzenia przy kolejnych modelach ;)
plutko Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 Nie czepiam się, że wlotów, zamka, miałeś prawo zrobić je na geometrii, zchamferować itp. Ale pożałowałeś na światła przednie. To widać, a gdybyś zrobił odwrotnie, efekt byłby lepszy, przy tym samym polycouncie. Wycieraczka jest już przegięciem, te podziały nic nie wnoszą. Czepię się świateł bardziej. Po co robiłeś ten schodek? to ma być obudowa? Takie rzeczy na teksturze rób, a nie oddzielną geometrią. Zderzak też imho przekombinowany w stosunku do ogólnego polycountu. Po co jest tak zagęszczony od wewnętrznej strony? Jak na pierwszy model low, jest całkiem spoko, ale błedów też sporo. Aha i słusznie cie ludzie zapytali czy to poligony czy trisy. Może ma 2097, ale poligonów na bank, nie trisów. Same koła mają z 1000. Może w blenderze face znaczy poligon?
floo Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 jak dla mnie to dobra robota... ;) texturkę można dopracować jednak następne modele będą lepsze;) powodzenia w dalszych pracach!!! P.s. Maluch wciąż żyje... :D
Shogun 3D Napisano 31 Marzec 2008 Napisano 31 Marzec 2008 Ależ wodzu, co wódz... Bomba robota. :) Brakuje mi tylko jakichś podmalówek z cieniem domyślnym, bo bez oswietlenia to marnie wygląda.
Valery Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 Ja widziałem że ludzie m.in. z naszego forum którzy robią fajne wizki/arty robili gameartówki ( i to nie pierwsze, jakims cudem ) które nie dorastały temu do pięt. I np. teksture karoserii robili z jednego pliku tga 512 z jednolitym kolorem! kompletna bzdura i idiotyzm. skoro z jednego koloru to po co 512? identyczny efekt uzyska się używając 4x4 pixele. wiec użycie textury 512 z jednolitym kolorem jest czystą głupotą a z tej kratki tez wystarczyło by wykroić tylko 4 kratki w rozdziałce 32x32 pixele i nie było by zadnej różnicy a maluch mi się podoba :)
Levus Napisano 12 Kwiecień 2008 Napisano 12 Kwiecień 2008 Mi się też podoba, nawet bardzo, robi dobre wrażenie ogólne, ale miejscami blur na texturze jest. Zacieki, te brązowe, na masce i pod szybą boczną m.in. nie są ciekawe, takie namalowane na brązowo, można z tego więcej wyciągnąć.. Wrażenie realizmu jest naprawdę mocne imo. Jak następny będzie lepszy to musi być świetny! pozdrawiam!
floo Napisano 12 Kwiecień 2008 Napisano 12 Kwiecień 2008 kaszlak jest gites!!! szkoda tylko że taki nie można pojeździć w jakieś grze, dodać typowy rasowy odgłos i była by frajda... ;D
1nS Napisano 12 Kwiecień 2008 Napisano 12 Kwiecień 2008 od kilku dni jestem posiadaczem modelu z '86 i powiem wam - super zabawa z nim jest :)
Gość Marioza Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 dla mnie rewela! uwielbiam takie cary, i save as, chetnie bym sobie pobrykał takim w gta albo flatoucie =)
Kuba Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 Dobry fiacior nie jest zły. Już wcześniej mi się podobał, teraz nie ma co się czepiać. Bardzo fajna praca ;)
Wodzumarcin Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 Sądząc po postach kaszel zaczyna się podobać. Jeśli są jakieś błędy to są, to trundo, każdy kiedyś zaczynał. Z tego co pamiętam wzorowałem się na Fiacie 126p z 1979 i wcześniejszych wersji. Piszecie też że chcecie zobaczyć kaszla w akcji to znaczy w grze, jak na razie potrafię robić gry za pomocą blenderowego game engine, ale nie obiecuje że to będzie jakaś super fizyka, czy gra w stylu NFS. Ten kto robi gry w blenderze to wie jak to jest. To wszystko się zobaczy... Nie mogę zmienić tego obrazka (załącznika czy jakoś tak). Jak to się robi? OK Już zmieniłem
Ardeni Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 Prawie "LowRider" :P :P Mi się bardzo podoba, fajna tekstura, możnaby się czepiać jak ktoś już wspomniał zacieków, ale po co... :P Bardzo fajna prezentacja modelu.
Bro Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 Mi tam sie podoba - jedyne co to szyby jakies dziwne - reszta super
Gość Marioza Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 etam szyby najlepsze są zaliczyly kafla i pawia =)
Yogino Napisano 8 Maj 2008 Napisano 8 Maj 2008 Na początku myślałem, że ten maluch jest pobryzgany krwią i myślałem,że to byłoby takie fjane tło "co by było gdyby akcja Blood rozgrywałą się w dajmy na to w Radomiu" :P:P:P Ale i bez tego szczegułu jest bardzo fajne! a będzie syrenka albo trabant? :)
Kruku Napisano 8 Maj 2008 Napisano 8 Maj 2008 No jak dla mnie model jest ok (wszystko jest w 100% od technicznej strony git), może tylko światła zbyt kwadratowe ? textura wygląda jakbyś dał self-illumination na 100, poeksperymentuj w photoshopie może, żeby nabrało to mięcha (zdesaturuj lekko przyciemnij ?) itak starannie wykonana praca!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się