adek Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Autodesk zamieścił na swoich stronach filmy wideo przedstawiające nowe funkcjonalności programu 3ds Max 2009. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=99
SYmek Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Teraz przynajmniej wiadomo, gdzie Max jest pisany... :)
Destroyer Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 widzę po obrazku że ViewCube z majki wyciągnięte ;) ale SteeringWheels dodali w majce 2009 SteeringWheels pewnie też będzie :) no powiedzcie maxiarze fajny ten ViewCube nie? :P
mirach Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 A ja powiem, ze bardzo ciekawe jest to ze na tych video "Pro Materials" sa nazwane "baisic materials". Nazwa brzmiala zbyt lamersko, czy jak? :) Zmiany fajne (tak, podoba mi sie ViewCube :) ), ale jak dla mnie to tak 9.2 powinno sie zwac.
Gość ant-3d Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 a ja zaczalem sie uczyc XSI, kurcze jak sie fajnie w nim modeluje :) Tak nagle patrze na te nowosci maxa i hmm... mhmmm no no no... trzeba uczyc sie XSI :D
!Ewert Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Biznes Paweł ;) firma musi zarobić żeby potem wysyłać swoich pracowników na łowienia ryb na morzu, kąpiele w basenach w drapaczach chmur itd.
SWRSC Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 w końcu proxy dla MR :) niezła przewaga nad tym vRayowym.
piotrek Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 no powiedzcie maxiarze fajny ten ViewCube nie? :P A ja zawsze myślałem, że ten viewCube to taki bajer dla dzieciaków :p
peteRlo Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Symek na kolanie, czy w Berlinie? 'Mirach: Nazwa brzmiala zbyt lamersko, czy jak?' Bo w mentalu istnieje kategoria shaderów o nazwie 'base', a to zapewne jest phenomenon z arch material - zamiast '100' suwaków - '3', a reszta to presety. 'Piksar: spoko niedługo max9.0 Summer Edition' A w Object Properties dla mentala Sampling Override, zimą gdzieś w ustawieniach Min/Max Object Samples i Brand New ProDGS, bo się okaże także efektywny.
Lis Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Spline mapping napewno sie przyda. Proxy dla mentala tez bardzo ladne. View Cube i materialy do mentala to chyba tylko taki zapychacz dla licealistow.
Destroyer Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 A ja zawsze myślałem, że ten viewCube to taki bajer dla dzieciaków hehe ;) no i miałeś racje :) choć w 1 na 10 przypadków bywa przydatny :)
SYmek Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 Symek na kolanie, czy w Berlinie? Brzmiało bardziej jak Indie... ;) Kawałek z presetami na materiałach robi na mnie największe wrażenie!
Gość ant-3d Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 o co chodzi z tym "Iterative Rendering" bo zakumac nie moge? Przeciez to chyba przeniesione kontrolery do innego okna i to samo co region render. Wiec co tu jest nowego? Chyba ze sie myle bo to dla mnie najwieksza zagadka.
Ardeni Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 A na jesień jak co roku będzie nowy max, tym razem już 2k10, ehh wszystko idzie do przodu :0
mokramyszka666 Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 o co chodzi z tym "Iterative Rendering" bo zakumac nie moge? Przeciez to chyba przeniesione kontrolery do innego okna i to samo co region render. Wiec co tu jest nowego? Chyba ze sie myle bo to dla mnie najwieksza zagadka. Ogólnie rzecz biorąc to straszna ściema i z tego co mi wiadomo z 'Iterative Rendering' ma niewiele wspólnego... Ale jakieś tam korzyści są. Jest nowe keszowanie geometrii, więc zaoszczędzasz czas przewalania sceny z maxa do mentala i praca powinna przebiegać trochę płynniej. Oczywiście przy ostatnich demkach interaktywnego Vraya wygląda to na straszną wiochę :-]
Gość ant-3d Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 a to na jedno nie wychodzi jakbym zapisywal final-gather map do pliku i photon map do pliku i ciachal region rendery??
mokramyszka666 Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 No raczej nie, bo nie chodzi o same obliczenia renderingu tylko komunikowanie się samego maxa z mentalem. Nie pamiętam czy to tu, czy tam, ktoś wspomniał o XSI... W każdym razie te mentalowe renderki chodzą tak ładnie w XSI bo to chyba jedyny soft, w którym ten renderer jest tak silnie zintegrowany. Konkretniej rzecz ujmując, dzielą wspólną pamieć. W Mayce i maxie zanim mental zaczyna działać musi dostać przemieloną dawkę geometrii, UVek, itd. Ten proces jest pomijany (znaczy jednorazowy) ponoć przy użyciu tego wynalazku. Przy dużych scenach może to coś da, nie wiem, nie sprawdzałem.
Shogun 3D Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Symek, racja. Indie jak w mordę strzelił... :D
Gość ant-3d Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 czyli takie szmery bajery polishing shit... bo przy duzych scenach (tych naprawde duzych) to chyba maxa sie nie uzywa...
SYmek Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Wydaje mi się, że Oni zmienili po prostu tzw. "business model". Poważnie. ;). To znaczy, przestali numerować wersje programów, zaczęli podawać rok wydania. Mogło się wydawać, że to kwestia kosmetyczna, a tym czasem nie, to kwestia zasadnicza. Przecież zgodnie z annual upgrade plan, i tak raz do roku byli zobowiązani do nowego wydania, co niestety zmusza do ciężkiej pracy nad programem. Tymczasem rok wydania do niczego nie zobowiązuje. I słusznie. Przecież najpopularniejszy program na ziemi, musi być też najlepszym. A skoro jest najlepszy, nie ma co w nim poprawiać. Trzeba na nim zarabiać. Business model to podstawa. Każdy to wie. pozdr., skk.
mirach Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Wybaczcie spam, ale nie moglem sie powstrzymac, to tak w ramach komentarza do wypowiedzi Symka:
Ania Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Nie zapomnijmy o splash screenie. Co prawda nieaktualny, ale temat wciąż aktualny.
demigod Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Ania superrr i na czasie to w tym roku jeszcze 2010 :]
Gość ant-3d Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Ania jak najbardziej aktualne, tylko trzeba zupdatowac numerek wersji tak jak to autodesk zrobil :)
mokramyszka666 Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Na dobrą sprawę, jeśli ktoś używa tego softu na powaznie (a jest jeszcze paru takich ;) ), to ma wykupioną subskrypcję. W takiej sytuacji każdy zdrowy człowiek potraktuje 2009 jak darmowy service pack i tyle. Zawsze parę tych featursów wpadnie. Mnie najbardziej bawi fakt, iż 2009 niesie ze sobą również update HairAndFura do najnowszego Shave'a 5.0, o czym wogóle się nie mówi, a jest to najbardziej sensowna nowość w tej wersji.
SWRSC Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 o właśnie, może wie ktoś ile będzie kosztowało przejście z VIZa z subskrypcją na max 2009?
chudy Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Na dobrą sprawę, jeśli ktoś używa tego softu na powaznie (a jest jeszcze paru takich ;) ), to ma wykupioną subskrypcję. W takiej sytuacji każdy zdrowy człowiek potraktuje 2009 jak darmowy service pack i tyle. Zawsze parę tych featursów wpadnie. Mnie najbardziej bawi fakt, iż 2009 niesie ze sobą również update HairAndFura do najnowszego Shave'a 5.0, o czym wogóle się nie mówi, a jest to najbardziej sensowna nowość w tej wersji. no niby taaaak, ale jest niestety problem z VIZem... nawet jak masz wykupioną subskrypcje nie dostaniesz 3ds Max Design w ramach tej subskrybcji...trzeba wykupić Crosgrade, który kosztuje promocyjnie 1/3 ceny nowej licencji :P po prostu promocja!! :P
mokramyszka666 Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 No, jak to mawiają w piekle, albo robisz 3d albo vizki... }:-> ...i po co Wam to było? ;)
peteRlo Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 SYmek: 'Przecież najpopularniejszy program na ziemi, musi być też najlepszym. A skoro jest najlepszy, nie ma co w nim poprawiać. Trzeba na nim zarabiać. Business model to podstawa. Każdy to wie.' Złośliwy człek to by pewnie zaraz napisał, że git, większa szansa na poprawę tego drugiego, mniej 'lepszego'...A z tego, co ptaszki ćwierkają, może i tak być...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się