Posted April 6, 200817 yr Autodesk zamieścił na swoich stronach filmy wideo przedstawiające nowe funkcjonalności programu 3ds Max 2009. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=99
April 6, 200817 yr widzę po obrazku że ViewCube z majki wyciągnięte ;) ale SteeringWheels dodali w majce 2009 SteeringWheels pewnie też będzie :) no powiedzcie maxiarze fajny ten ViewCube nie? :P
April 6, 200817 yr A ja powiem, ze bardzo ciekawe jest to ze na tych video "Pro Materials" sa nazwane "baisic materials". Nazwa brzmiala zbyt lamersko, czy jak? :) Zmiany fajne (tak, podoba mi sie ViewCube :) ), ale jak dla mnie to tak 9.2 powinno sie zwac.
April 6, 200817 yr a ja zaczalem sie uczyc XSI, kurcze jak sie fajnie w nim modeluje :) Tak nagle patrze na te nowosci maxa i hmm... mhmmm no no no... trzeba uczyc sie XSI :D
April 6, 200817 yr Biznes Paweł ;) firma musi zarobić żeby potem wysyłać swoich pracowników na łowienia ryb na morzu, kąpiele w basenach w drapaczach chmur itd.
April 6, 200817 yr no powiedzcie maxiarze fajny ten ViewCube nie? :P A ja zawsze myślałem, że ten viewCube to taki bajer dla dzieciaków :p
April 6, 200817 yr Symek na kolanie, czy w Berlinie? 'Mirach: Nazwa brzmiala zbyt lamersko, czy jak?' Bo w mentalu istnieje kategoria shaderów o nazwie 'base', a to zapewne jest phenomenon z arch material - zamiast '100' suwaków - '3', a reszta to presety. 'Piksar: spoko niedługo max9.0 Summer Edition' A w Object Properties dla mentala Sampling Override, zimą gdzieś w ustawieniach Min/Max Object Samples i Brand New ProDGS, bo się okaże także efektywny.
April 6, 200817 yr Spline mapping napewno sie przyda. Proxy dla mentala tez bardzo ladne. View Cube i materialy do mentala to chyba tylko taki zapychacz dla licealistow.
April 7, 200817 yr A ja zawsze myślałem, że ten viewCube to taki bajer dla dzieciaków hehe ;) no i miałeś racje :) choć w 1 na 10 przypadków bywa przydatny :)
April 7, 200817 yr Symek na kolanie, czy w Berlinie? Brzmiało bardziej jak Indie... ;) Kawałek z presetami na materiałach robi na mnie największe wrażenie!
April 7, 200817 yr o co chodzi z tym "Iterative Rendering" bo zakumac nie moge? Przeciez to chyba przeniesione kontrolery do innego okna i to samo co region render. Wiec co tu jest nowego? Chyba ze sie myle bo to dla mnie najwieksza zagadka.
April 7, 200817 yr A na jesień jak co roku będzie nowy max, tym razem już 2k10, ehh wszystko idzie do przodu :0
April 7, 200817 yr o co chodzi z tym "Iterative Rendering" bo zakumac nie moge? Przeciez to chyba przeniesione kontrolery do innego okna i to samo co region render. Wiec co tu jest nowego? Chyba ze sie myle bo to dla mnie najwieksza zagadka. Ogólnie rzecz biorąc to straszna ściema i z tego co mi wiadomo z 'Iterative Rendering' ma niewiele wspólnego... Ale jakieś tam korzyści są. Jest nowe keszowanie geometrii, więc zaoszczędzasz czas przewalania sceny z maxa do mentala i praca powinna przebiegać trochę płynniej. Oczywiście przy ostatnich demkach interaktywnego Vraya wygląda to na straszną wiochę :-]
April 7, 200817 yr a to na jedno nie wychodzi jakbym zapisywal final-gather map do pliku i photon map do pliku i ciachal region rendery??
April 8, 200817 yr No raczej nie, bo nie chodzi o same obliczenia renderingu tylko komunikowanie się samego maxa z mentalem. Nie pamiętam czy to tu, czy tam, ktoś wspomniał o XSI... W każdym razie te mentalowe renderki chodzą tak ładnie w XSI bo to chyba jedyny soft, w którym ten renderer jest tak silnie zintegrowany. Konkretniej rzecz ujmując, dzielą wspólną pamieć. W Mayce i maxie zanim mental zaczyna działać musi dostać przemieloną dawkę geometrii, UVek, itd. Ten proces jest pomijany (znaczy jednorazowy) ponoć przy użyciu tego wynalazku. Przy dużych scenach może to coś da, nie wiem, nie sprawdzałem.
April 8, 200817 yr czyli takie szmery bajery polishing shit... bo przy duzych scenach (tych naprawde duzych) to chyba maxa sie nie uzywa...
April 8, 200817 yr Wydaje mi się, że Oni zmienili po prostu tzw. "business model". Poważnie. ;). To znaczy, przestali numerować wersje programów, zaczęli podawać rok wydania. Mogło się wydawać, że to kwestia kosmetyczna, a tym czasem nie, to kwestia zasadnicza. Przecież zgodnie z annual upgrade plan, i tak raz do roku byli zobowiązani do nowego wydania, co niestety zmusza do ciężkiej pracy nad programem. Tymczasem rok wydania do niczego nie zobowiązuje. I słusznie. Przecież najpopularniejszy program na ziemi, musi być też najlepszym. A skoro jest najlepszy, nie ma co w nim poprawiać. Trzeba na nim zarabiać. Business model to podstawa. Każdy to wie. pozdr., skk.
April 8, 200817 yr Wybaczcie spam, ale nie moglem sie powstrzymac, to tak w ramach komentarza do wypowiedzi Symka:
April 8, 200817 yr Nie zapomnijmy o splash screenie. Co prawda nieaktualny, ale temat wciąż aktualny.
April 8, 200817 yr Ania jak najbardziej aktualne, tylko trzeba zupdatowac numerek wersji tak jak to autodesk zrobil :)
April 8, 200817 yr Na dobrą sprawę, jeśli ktoś używa tego softu na powaznie (a jest jeszcze paru takich ;) ), to ma wykupioną subskrypcję. W takiej sytuacji każdy zdrowy człowiek potraktuje 2009 jak darmowy service pack i tyle. Zawsze parę tych featursów wpadnie. Mnie najbardziej bawi fakt, iż 2009 niesie ze sobą również update HairAndFura do najnowszego Shave'a 5.0, o czym wogóle się nie mówi, a jest to najbardziej sensowna nowość w tej wersji.
April 8, 200817 yr o właśnie, może wie ktoś ile będzie kosztowało przejście z VIZa z subskrypcją na max 2009?
April 8, 200817 yr Na dobrą sprawę, jeśli ktoś używa tego softu na powaznie (a jest jeszcze paru takich ;) ), to ma wykupioną subskrypcję. W takiej sytuacji każdy zdrowy człowiek potraktuje 2009 jak darmowy service pack i tyle. Zawsze parę tych featursów wpadnie. Mnie najbardziej bawi fakt, iż 2009 niesie ze sobą również update HairAndFura do najnowszego Shave'a 5.0, o czym wogóle się nie mówi, a jest to najbardziej sensowna nowość w tej wersji. no niby taaaak, ale jest niestety problem z VIZem... nawet jak masz wykupioną subskrypcje nie dostaniesz 3ds Max Design w ramach tej subskrybcji...trzeba wykupić Crosgrade, który kosztuje promocyjnie 1/3 ceny nowej licencji :P po prostu promocja!! :P
April 8, 200817 yr No, jak to mawiają w piekle, albo robisz 3d albo vizki... }:-> ...i po co Wam to było? ;)
April 8, 200817 yr SYmek: 'Przecież najpopularniejszy program na ziemi, musi być też najlepszym. A skoro jest najlepszy, nie ma co w nim poprawiać. Trzeba na nim zarabiać. Business model to podstawa. Każdy to wie.' Złośliwy człek to by pewnie zaraz napisał, że git, większa szansa na poprawę tego drugiego, mniej 'lepszego'...A z tego, co ptaszki ćwierkają, może i tak być...
Create an account or sign in to comment