Jump to content

Featured Replies

  • Replies 30
  • Views 5.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

widzę po obrazku że ViewCube z majki wyciągnięte ;) ale SteeringWheels dodali w majce 2009 SteeringWheels pewnie też będzie :)

 

no powiedzcie maxiarze fajny ten ViewCube nie? :P

A ja powiem, ze bardzo ciekawe jest to ze na tych video "Pro Materials" sa nazwane "baisic materials". Nazwa brzmiala zbyt lamersko, czy jak? :)

Zmiany fajne (tak, podoba mi sie ViewCube :) ), ale jak dla mnie to tak 9.2 powinno sie zwac.

a ja zaczalem sie uczyc XSI, kurcze jak sie fajnie w nim modeluje :) Tak nagle patrze na te nowosci maxa i hmm... mhmmm no no no... trzeba uczyc sie XSI :D

Biznes Paweł ;) firma musi zarobić żeby potem wysyłać swoich pracowników na łowienia ryb na morzu, kąpiele w basenach w drapaczach chmur itd.

no powiedzcie maxiarze fajny ten ViewCube nie? :P

A ja zawsze myślałem, że ten viewCube to taki bajer dla dzieciaków :p

Symek na kolanie, czy w Berlinie?

 

'Mirach: Nazwa brzmiala zbyt lamersko, czy jak?'

Bo w mentalu istnieje kategoria shaderów o nazwie 'base', a to zapewne jest phenomenon z arch material - zamiast '100' suwaków - '3', a reszta to presety.

 

'Piksar: spoko niedługo max9.0 Summer Edition'

A w Object Properties dla mentala Sampling Override, zimą gdzieś w ustawieniach Min/Max Object Samples i Brand New ProDGS, bo się okaże także efektywny.

Spline mapping napewno sie przyda. Proxy dla mentala tez bardzo ladne.

View Cube i materialy do mentala to chyba tylko taki zapychacz dla licealistow.

Symek na kolanie, czy w Berlinie?

 

Brzmiało bardziej jak Indie... ;)

 

Kawałek z presetami na materiałach robi na mnie największe wrażenie!

o co chodzi z tym "Iterative Rendering" bo zakumac nie moge? Przeciez to chyba przeniesione kontrolery do innego okna i to samo co region render. Wiec co tu jest nowego? Chyba ze sie myle bo to dla mnie najwieksza zagadka.

A na jesień jak co roku będzie nowy max, tym razem już 2k10, ehh wszystko idzie do przodu :0

o co chodzi z tym "Iterative Rendering" bo zakumac nie moge? Przeciez to chyba przeniesione kontrolery do innego okna i to samo co region render. Wiec co tu jest nowego? Chyba ze sie myle bo to dla mnie najwieksza zagadka.

 

Ogólnie rzecz biorąc to straszna ściema i z tego co mi wiadomo z 'Iterative Rendering' ma niewiele wspólnego...

Ale jakieś tam korzyści są. Jest nowe keszowanie geometrii, więc zaoszczędzasz czas przewalania sceny z maxa do mentala i praca powinna przebiegać trochę płynniej. Oczywiście przy ostatnich demkach interaktywnego Vraya wygląda to na straszną wiochę :-]

a to na jedno nie wychodzi jakbym zapisywal final-gather map do pliku i photon map do pliku i ciachal region rendery??

No raczej nie, bo nie chodzi o same obliczenia renderingu tylko komunikowanie się samego maxa z mentalem. Nie pamiętam czy to tu, czy tam, ktoś wspomniał o XSI... W każdym razie te mentalowe renderki chodzą tak ładnie w XSI bo to chyba jedyny soft, w którym ten renderer jest tak silnie zintegrowany. Konkretniej rzecz ujmując, dzielą wspólną pamieć. W Mayce i maxie zanim mental zaczyna działać musi dostać przemieloną dawkę geometrii, UVek, itd. Ten proces jest pomijany (znaczy jednorazowy) ponoć przy użyciu tego wynalazku. Przy dużych scenach może to coś da, nie wiem, nie sprawdzałem.

czyli takie szmery bajery polishing shit... bo przy duzych scenach (tych naprawde duzych) to chyba maxa sie nie uzywa...

Wydaje mi się, że Oni zmienili po prostu tzw. "business model". Poważnie. ;). To znaczy, przestali numerować wersje programów, zaczęli podawać rok wydania. Mogło się wydawać, że to kwestia kosmetyczna, a tym czasem nie, to kwestia zasadnicza. Przecież zgodnie z annual upgrade plan, i tak raz do roku byli zobowiązani do nowego wydania, co niestety zmusza do ciężkiej pracy nad programem. Tymczasem rok wydania do niczego nie zobowiązuje. I słusznie. Przecież najpopularniejszy program na ziemi, musi być też najlepszym. A skoro jest najlepszy, nie ma co w nim poprawiać. Trzeba na nim zarabiać. Business model to podstawa. Każdy to wie.

 

pozdr.,

skk.

Wybaczcie spam, ale nie moglem sie powstrzymac, to tak w ramach komentarza do wypowiedzi Symka:

 

r7105581150553972pr4.jpg

Nie zapomnijmy o splash screenie.

Co prawda nieaktualny, ale temat wciąż aktualny.

splash2zsmz5.jpg

Ania jak najbardziej aktualne, tylko trzeba zupdatowac numerek wersji tak jak to autodesk zrobil :)

Na dobrą sprawę, jeśli ktoś używa tego softu na powaznie (a jest jeszcze paru takich ;) ), to ma wykupioną subskrypcję. W takiej sytuacji każdy zdrowy człowiek potraktuje 2009 jak darmowy service pack i tyle. Zawsze parę tych featursów wpadnie. Mnie najbardziej bawi fakt, iż 2009 niesie ze sobą również update HairAndFura do najnowszego Shave'a 5.0, o czym wogóle się nie mówi, a jest to najbardziej sensowna nowość w tej wersji.

o właśnie, może wie ktoś ile będzie kosztowało przejście z VIZa z subskrypcją na max 2009?

Na dobrą sprawę, jeśli ktoś używa tego softu na powaznie (a jest jeszcze paru takich ;) ), to ma wykupioną subskrypcję. W takiej sytuacji każdy zdrowy człowiek potraktuje 2009 jak darmowy service pack i tyle. Zawsze parę tych featursów wpadnie. Mnie najbardziej bawi fakt, iż 2009 niesie ze sobą również update HairAndFura do najnowszego Shave'a 5.0, o czym wogóle się nie mówi, a jest to najbardziej sensowna nowość w tej wersji.

 

no niby taaaak, ale jest niestety problem z VIZem... nawet jak masz wykupioną subskrypcje nie dostaniesz 3ds Max Design w ramach tej subskrybcji...trzeba wykupić Crosgrade, który kosztuje promocyjnie 1/3 ceny nowej licencji :P po prostu promocja!! :P

SYmek: 'Przecież najpopularniejszy program na ziemi, musi być też najlepszym. A skoro jest najlepszy, nie ma co w nim poprawiać. Trzeba na nim zarabiać. Business model to podstawa. Każdy to wie.'

 

Złośliwy człek to by pewnie zaraz napisał, że git, większa szansa na poprawę tego drugiego, mniej 'lepszego'...A z tego, co ptaszki ćwierkają, może i tak być...

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy