Skocz do zawartości

Postac 3D: Dziadek


Luki Luki

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ucho jest mocno odpuszczone. Robilem z bazy, nieswojej. Ktos chyba na zbrush central umiescil. Jest ona dosc slaba (zwlaszcza w rejonie ucha i ust) i nie pytajcie mnie dlaczego nie zrobilem swojej bo sam nie wiem;). Caly ten model sie zaczal jako taki speed dla odprezenia. Bryle z grubsza zrobilem szybko, a potem detale to tak dorzucalem jak mi sie chcialo i mialem czas.

bazaob8.th.jpg

dziadwirenh8.th.jpg

 

 

 

Mialem kiedys niecny pomysl zeby w jednej scenie byl ten dziad i dziewczynka ktora kiedys w pracy zrobilem na podstawie conceptu Bartka Gawla, do nieistniejacego juz projektu. Ale jak zwykle na pomysle sie skonczylo. Pokaze tez dziewczynke, co mi tam...

dziewczynkamalakw8.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za komentarze, odpoczne sobie chwile od pracy i odpowiem ze:

Tak to zbrush;). Rzezbilem w mudboxie troche, ale jakos go nie czuje. A ZB3 moim zdaniem zmiazdzyl go pod niemal kazdym wzgledem z wyjatkiem oczywiscie interfejsu i warstw.

 

Tekstury i jakis inny render to pewnie nigdy nie powstana, bo mam conajmniej dwa jeszcze projekty ktore czekaja na skonczenie, a dziada traktowalem raczej jako cwiczenie.

Jak dlugo siedzialem nad tym modelem trudno mi powiedziec bo wstepna baza powstala jeszcze w zeszlym roku, raczej szybko, ale dokladnie tego nie okresle. Robilem sobie ten model z doskoku, jak mi sie przypomnial. Testowalem na nim rzezbienie zmarszczek (te na dolnej powiece mialy kilka wersji) i generalnie nie jestem do konca zadowolony, ale tez w sumie Zbrushowe renderowanie czasem potrafi troche przeklamac.

 

Dziewczynka jest juz calkowicie moja, baza i cala reszta. Ma juz chyba ze 2 lata (chociaz wyglada na starsza;)). I ostatnio otworzylem ja sobie i poprawilem szybko to, co mi zdecydowanie nie lezalo, i dorzezbilem wlosy.

 

Siurek - My sie jakos znamy? Posrednio, albo bezposrednio?

 

Reanimator - no tak... dawno nic nigdzie nie pokazywalem konkretniejszego, bo pomyslow mam od cholery i sie czesto rozmieniam na drobne. Jak kazdy pewnie. Tylko z racji tego ze nie pracuje w 3d od wczoraj (chociaz tez bez przesady ze starym wyjadaczem), to zauwazylem ze nie ma co pokazywac polproduktow i liczyc ze ktos zobaczy je tak jakimi ja je widze, bo przeciez w wyobrazni widze je skonczone. Jak juz wyzej pisalem dlubie teraz 2 projekty ktore bardzo chcialbym skonczyc i ktore tez sie ciagna dosc dlugo. A, no i czy "rozkoszne" w skali oceny obrazka jest blizej "wybornego" czy "no ujdzie"? ;)

 

Edit: dziadek ma juz bazowy model calego ubrania i rak. Ale nie ma co pokazywac na razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Predator - dzieki

 

Koniu_PL - zalaczam obrazek na ktorym pokazane sa zbyt duze ucho i zbyt waskie usta;). A co do zmarszczek, moim zdaniem jest ich zbyt malo. Przy wypalaniu displacementu i renderowaniu, badz przy wypaleniu normalmap i tak pewnie tylko polowa bylaby widoczna.

Dzieki za mile slowo o czapce, co do reszty mamy rozne zdania, ale jakos mi to nie przeszkadza i mam nadzieje ze Tobie rowniez;).

 

Reanimator - dzieki za komentarze, tak ogolnie. Co do innych modeli ktore robie to moze jak w koncu sklece strone to tam bede wrzucal wipy, ktore nie doczekaja nigdy skonczenia. Zeby je tak "oficjalnie" wrzucac na forum to jednak mam opory.

Tak pracuje, ale juz od jakiegos czasu nie w gamedev, tylko w postpro. Z reszta o ile sie nie myle to calkiem blisko siebie pracujemy. No i kumpel z dwoch poprzednich firm ktory chyba z Toba pracuje pytal mnie nawet jakis czas temu czy bym nie wyslal do Was portfolia. Ale sie nie zdecydowalem.

Co do checi robienia, to wszyscy mowia ze w koncu mi przejdzie, ale mi jeszcze nie przeszlo. To wada i zaleta, bo zzera mnostwo czasu, ktorego i tak jest za malo zeby wszystko na co mam ochote skonczyc.

 

a, i obiecany obrazek:

refsw9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja generalnie mam ochote sie stad zmyc, ale z drugiej strony modelarze postaci maja chyba najmniej powodow do narzekania, poniewaz moga sie naprawde wykazac.

Warunki dobre, wiec jakby co... ;)

 

Zazdroszcze Ci tej cierpliwosci, bo mnie totalnie minela i jak przychodze do domu to ostatnia rzecza o jakiej marze, to wiecej pracy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, Koniu_PL, spoko spoko, nie obrazilem sie;).

 

No i co to w ogole za zdanie "To wada i zaleta, blabla" chodzilo mi o to, ze to ze mi sie chce ma swoje wady i zalety;).

 

Reanimator - chyba akurat w Twojej specjalizacji jest sie gdzie zmyc, ale rozumiem ze te dobre warunki Cie trzymaja;). Tak z ciekawosci spytam, ile u Was modelarze maja czasu na model, bez tekstur sam high i lowres? Bo mi sie zdarzylo robic w 2 dni, wprawdzie postacie trzecioplanowe, ale ciekawe to one nie mialy niemal prawa wyjsc:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luki - znac to niespecjalnie, przypadkiem moglismy sie otrzec przez wspolnych znajomych. To maly swiat. Po prostu smierc projektu PCF na polskim rynku wywolala pewne zawirowania, a wydawalo mi sie ze pamietam dziewczynke z jakiegos starego obrazka. To dlatego to pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki dzieki.

 

Niestety chyba nie wiem jak zmienic tytul watku zeby bardziej odpowiadal zawartosci.

 

Kubi - no ta zmarszczka tak samo jak i te od oczu to taka tylko zaznaczona, wlasciwie bez sensu zaznaczona teraz. Trzeba bylo albo ja zrobic dobrze albo wcale, a nie tak pokazywac w polowie.

Edytowane przez Luki Luki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coz, design nie moj. Wziety z komiksu, tu jest taka ugladzona troche wersja, to ten koles na dole po prawej:

 

http://images.darkhorse.com/covers/400/10/10080.jpg

 

Trudno sie robi na podstawie rysunkow gdzie wlasciwie wszystko jest plynne i tylko zasadniczy charakter jest niezmienny.

Nie mialem czasu nad nim posiedziec. Moze dzis.

Edytowane przez Luki Luki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w komiksie znacznie lepszy...

powiedział bym wiecej, bardzo slaba wersja swietnej referki, i tlumaczenie "ugladzaniem" Ci nie pomoże gdy np ucho jest ...kosmiczne

pozatym niepotrafisz uchwycic klimatu konceptu i wiekszosc zajefajnych cech tego pana w Twojej pracy juz sie nieznalazlo...

Edytowane przez Kirian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, moja wersja jest jeszcze bardziej ugladzona w stosunku do tego rysunku, ale chodzilo mi o to ze ten rysunek jest ugladzony. Wewnatrz komiksu jest znacznie ostrzej rysowany.

Ucho kosmiczne w jakim sensie? Takie wlasnie mialo byc. Ultra-proste, nie trzymalem sie tutaj konceptu, ale zastanawialem sie nad przerobieniem go zeby bylo blizej jakiejs rzeczywistej anatomii.

Co do tego ze jest gorzej niz w rysunkach to owszem zgodze sie, bo probuje przetlumaczyc na 3d to co nieprzetlumaczalne, to z zalozenia musi byc raczej wariacja na temat niz wierne odegranie utworu. Tfu, sie zapedzilem w terminologie nie z tej dziedziny.

Zamiast tlumaczyc SIE, raczej tlumacze jakis tam proces przekladania, proby znalezienia pomyslu na ten model itp.

Oczywiscie ze dopuszczam opcje ze wszystko to spalilo na panewce.

Mi poki co sie podoba, bo to "moja wersja" tej postaci.

 

Szkoda ze wyedytowales post i dopisales pare slow, bo chcialem napisac ze profesjonalisci mowia krocej: "ssie parowe" ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest az tak zle jak napisal Kririan, wystarczy ruszyc troche wyobraznia i zobaczyc ze model jest naprawde calkiem spoko i calkiem blisko pierwowzoru, dojdzie mimiczka i bedzie o wiele lepiej. Uszy sa troche problematyczne, ale rozumiem ze jeszcze do nich nie przysiadles

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się bardzo podoba. Ja w ogóle gustuję w takich lekko kanciastych kształtach postaci kartunowych. Uważam że jeśli się coś tworzy to powinno się znaleźć trochę miejsca na szczyptę wyobraźni od siebie. Taka rzemieślnicza robota odwzorowywacza nie sprawia frajdy.

Czekam na update

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cd.

 

Tak jak staralem sie wyrazic to juz wyzej, to nie jest kwestia wyobrazni. To reczej kwestia wybrania z szeregu ujec konkretnej formy, w miare bliskiej temu jak ta postac rzeczywiscie wyglada. Obrazek z komiksu ktory zlinkowalem jest jedynym ktory znalazlem w necie. Gosc wyglada na nim inaczej niz na pozostalych rysunkach.

No ale moze jak Pan Kirian powiedzieli, po prostu nie potrafie.

attachment.php?attachmentid=107674

attachment.php?attachmentid=107675

 

Ubranko takie tam zaznaczone raczej niz rzeczywiscie zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na dysku takiego pirata. Strasznie stary model, zaczęty tylko właściwie. Robiłem go na podstawie genialnej rzeźby Andy'ego Berghotza:

http://monsterpappa.deviantart.com/gallery/#/djc44e

 

Jak zwykle miała być cała postać i w ogóle, i jak zwykle skończyło się na zaczęciu tylko. Ale w miarę podoba mi się ta głowa dlatego pokazuję. W sumie pokazywałem go już dawno temu na innym forum, ale co tam...

pirat.jpg

pirat_wire.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności