Napisano 7 Maj 200816 l To mój pierwszy temat na tym forum więc jakby co to nie bijcie :-) Impuls do robienia akurat tego modelu dostarczyła (jak się nie trudno domyśleć) gra C&C3. W pierwszej chwili chciałem zrobić Juggernauta, ale przeglądając referki trafiłem na Mammotha i jakoś spodobał mi się ten czołg. Model młodziutki bo ma dopiero ze 3,5h więc póki co sam układ jezdny. Siatka jest jeszcze w rozsypce i zapewne trochę się w tym względzie zmieni jak będę już doszlifowywał LowPoly, ale ogólny kształt już jest. Wszelkie rady i sugestie mile widziane :D
Napisano 7 Maj 200816 l Siatka spoko, jedynie "gąsienica" musi być pocięta w swoim poziomym odcinku, żeby chociaż udawała, że może się zawinąć na kole :)
Napisano 7 Maj 200816 l no zycze powodzenia, ja sie zabralem juz chba rok temu, zrobilem pol, i nie mam teraz czasu i ochoty zeby go dokonczyc!:)
Napisano 7 Maj 200816 l Zapowiada sie dobrze, jednak trzeba troszke wiecej, zeby czepiac sie detalu:P
Napisano 7 Maj 200816 l jest gut, nie ma sie co czepaic moze jedynie te dwa walce w srodku za geste? nie bedzie ich wiadac pewnie jak przyjdze buda
Napisano 7 Maj 200816 l Widzę, że zawitałeś wreszcie do naszego małego piekiełka:p Fajnie się zapowiada, czekamy na więcej. pozdro!
Napisano 7 Maj 200816 l Autor Podwozie już prawie gotowe. Co nieco pozmieniałem, ale to raczej kosmetyka. Na razie daje tyle bo późno jest i trza iść spać. Jutro jak uda mi sie kompletnie doszlifować podwozie to zabiorę się za wieżyczkę.
Napisano 8 Maj 200816 l Ach, nazwa "Mammoth Tank" przywodzi mi na myśl wspomnienia godzin spędzonych nad grą w Red Alerta wieki temu...to były czasy :D:D Mam nadzieję, że efekt finalny bęzie równie ciekawy, bo zapowiada się fajnie!
Napisano 8 Maj 200816 l widze ze bedzie bardzo fajny model :) texture tez bedziesz robil oczywiscie ? pozdro
Napisano 8 Maj 200816 l Autor DiO - Oczywiście teksturki też będę robił i mam nadzieję, że mnie w tym wspomożecie radami. Bruneq - korzystam dokładnie z tych samych referek :D Kolejny mały progres. Tym razem zalążek wieżyczki. Miałem ją zacząć robić po skończeniu LP podwozia, ale stwierdziłem że przyda mi się pełny obraz mammotha przed zabawą w detal.
Napisano 9 Maj 200816 l Mi się bardzo podoba. Ile to ma trisów i ile ma mieć? 1. uważam, żeby za małe jest to zgięcie, żeby je dzielić loopem, można maznać odcieniem na texturze (ale to szczegół naprawdę) 2. strata trisów, po wewnętrzej stronie koła mało to widać, jeśli już chcesz jednak tak zdetalizować to patrz punkt 3: 3. Te elementy zawyżają Ci polycount w stosunku do reszty konstrukcji, rozumiem, że chcesz żeby było ładnie owalne, ale można trochę przyciąć ilość segmentów cylindra. Poszło Ci na ten jeden mały bevel 40 trisów na koło, czyli 320 na całość po zewnętrznej i jeszcze pewnie drugie tyle na bevel po wewnętrznej stronie koła, sporo trochę, można to przeznaczyć na ciekawsze rzeczy. Z drugiej strony to trochę się czepiam, bo pewnie będziesz jeszcze detalizował resztę, więc jak zamkniesz się w ustalonym limicie to spoko będzie, przecież teraz polycountu już się tak nie obcina. Ale jednak warto zwracać uwagę na takie rzeczy. pozdro! Edytowane 9 Maj 200816 l przez Levus
Napisano 9 Maj 200816 l Autor Levus - rzeczywiście w niektórych miejscach jest za gęsta siatka, ale jeszcze nie zabierałem się za optymalizację. Co do polycaunta to założyłem sobie na oko około 10k i jak na razie sie mieszczę (obecnie około 9700 trisów). Co do osłon na koła to tam przewiduje pancerne płyty więc zaokrąglenie w znacznym stopniu zniknie, a co za tym idzie zmniejszy się ilość trisów.
Napisano 10 Maj 200816 l Wiesz, wcale nie musi być za gęsta teraz, chodzi o to żeby polycount był rozsądnie rozkladany, jak się zmieścisz w limicie i nie wplynie to na wygląd wieżyczki, która imo teraz jest bardziej kanciasta niż reszta elementów (może taka uroda tego czolgu), to okej:) pozdrówki!
Napisano 10 Maj 200816 l Autor Dzisiaj zabrałem sie za optymalizacje układu jezdnego bo chce zacząć dodawać na nim detale takie jak klapy, wysuwane wyrzutnie, światła itp. Mesh nieznacznie uległ zmianie, ale za to ubyło 3500 poligonów (obecnie jest troszkę ponad 6200), które przeznaczę na te w/w elementy. Do tego teraz jest to jedna zamknięta bryła, a nie jak wcześniej zlepek pociętych fragmentów, przez które miałbym tylko bałagan przy późniejszym teksturowaniu. Siatka na teraz wygląda następująco: zaś model tak (smoothgrupy jeszcze nie ustawione więc kanty biją po oczach) Levus - co do kanciastości to z założenia ten czołg ma być kanciasty. Jedynymi zaokrąglonymi elementami są działa. deshu - jak uda mi się ładnie wypieścić mammotha to mam w planach zrobienie kilku innych modeli z uniwersum C&C (np. Juggernauta, Rig w wersji rozłożonej, Orca i jakieś jednostki Nod) oraz zrobienie z nich niewielkiej sceny bitewnej by wyglądała jak z gameplaya. Ale to jak na razie odległe plany. Póki co skupiam sie na Mammoth Tanku. Edytowane 10 Maj 200816 l przez NeotiX
Napisano 11 Maj 200816 l Autor Malusieńki postęp, a mianowicie skończone LowPoly wieżyczki (samej budy bo za działa się jeszcze nie brałem). Te odstające elementy po bokach to są osłony wyrzutni, które się otwierają tak jak na referkach. Czekam na opinie i ewentualnie sugestię, co dodać, co zabrać, a co zmienić.
Napisano 12 Maj 200816 l Mało detaliczne. Bryła fajna, dobra podstawa do dużo dobre, ale to na razie start, nie oszukujmy się. :)
Napisano 12 Maj 200816 l Autor Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jeszcze długa droga przedemną. Póki co chce skończyć cały mesh LP, a potem zacznę detalizować pod normalmapę i AO itp.
Napisano 22 Maj 200816 l Nie bijcie mnie za odgrzebywanie ledwie 10 dniowego watku, ale jako cichy fan uniwersum c&c, nie moge powiedziec ze nie spodobal mi sie ten mammoth tank, i bardzo chcialbym zobaczyc reszte :3 Koncz wasc! czekamy na model HP i mapki :D
Napisano 23 Maj 200816 l Autor Na razie męczę się z opanowaniem ZBrusha i alphamap by zrobić ładne wytłoczenia na pancerzu. Niestety idzie mi to nieco topornie dlatego taki przestój.
Napisano 8 Czerwiec 200816 l Autor Niestety z baraku czasu prace posuwają się nader powoli, ale lepsze to niż nic :D Na dzień dzisiejszy tak oto prezentuje sie model high poly. Wcześniejsze próby dorabiania szczegółów w ZB spełzły na niczym, tak wiec cały detal będzie wymodelowany w maxie.
Napisano 9 Czerwiec 200816 l Dziala sa high poly (ale mozna by cie pokusic o wglebienia w tych dlugich metalowych 'listwach' - lufach), gasienice sa high poly, wiezyczke jeszcze ladnie obrob troszke, potem korpusik, dodaj jakies swiatla eleganckie itp. To hp, wiec mozesz szalec do woli :P Ktos stad dawal juz tutaj link do takich eleganckich referek, przy okazji jak ktos inny modelowal mammoth tanka, uzyj ich! no i pytanie - te powierzchnie hmm... poziome, plaskie na gorze od kazdego obudowania gasienicy, zostana takie plaskie, czy cos tam bedzie dodane? pytam sie, poniewaz imho to jakos tak smutnie wygladaja, moze je przynajmniej bevelnij z raz, na konceptach widze tam jakies kratki z wywietrznikami or smthng - no chyba, ze zostawiles to na sam koniec, to ok, nie czepiam sie :D Anyway, jak na razie mi sie podoba, nawet bardzo ^^ czekamy na update :P
Napisano 9 Czerwiec 200816 l Autor Piro - HP robie właśnie na podstawie tych referek, o których piszesz, ale nie trzymam się ich idealnie. Traktuje je raczej jako sugestię. Co do pytania to póki co nie zabierałem sie za te powierzchnie nad gąsienicami, ale w następnym update niewątpliwie już tam coś będzie bo miałem w planach dokończenie przedniej części podwozia :) Anyway, cieszę się, że model Ci sie podoba ^^
Napisano 11 Październik 200816 l Superaśne rób go szybciej bo już sie nie moge doczekać ukończenia :) pozdro i oby tak dalej ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto