Skocz do zawartości

Lightwave-porady,opinie,lużne gatki:) itp.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, wielkie dzięki za posty.

Aby Was pogodzić, to przeczytałam, że Modo to program stworzony od podstaw przez ludzi, ktorzy pracowali przy LightWave. Tak więc wszystko zostaje w rodzinie :D

Teraz już mam mętlik.... Lightwave czy Modo? Wiem, powinnam wypróbować i sama zdecydować... ale mam mało czasu na decyzję i wolę zdać się na opinię kogoś, kto długo pracuje na tych programach.

A tak przy okazji, czy ktoś zna firmę http://www.rico.pl ? Czy można im zaufać? Ktoś od nich kupował?

  • Odpowiedzi 213
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Modo powstało na bazie modelera z wersji 7.5 (o ile dobrze pamiętam) kiedy to cały team, który pisał modeler odszedł od Newteka i zrobił własy tool (Modo) od tego czasu w drodze ewolucji obu programów wiele się zmieniło (dodam że pierwotnie Modo było wierną kopią Modelera - nawet z ustawieniem interfacu, różniło się kolorem interfacu i wyglądem przycisków) - tu mała próbka :) attachment.php?attachmentid=56725&d=1206760435

Modo jest bardzo dobre do modelowania i tego mu odebrać nie można - ale nie zmienia to faktu że modeler w LW też ma swoje plusy - porównywanie obu softów uważam za trochę nie na miejscu - LW to kompleksowe rozwiązanie do produkcji 3D, a Modo to modeler z opcją renderingu i animacją (ostatnio)

Napisano

Mam problem z LWCadem 3.6. Jest tam opcja pokrywania połaci dachowych dachówkami. Robię tak samo jak na tutku z Wtools, ale pokrycie jest niekompletne. Występują luki jakby program gubił dachówki. Jakby tego było mało to bym sobie ręcznie uzupełnił. jednak niestety jest dziur od groma. "Help mi Obiłan Kenobi ju ar maj onli hołp"...

 

[ATTACH]76485[/ATTACH]

Napisano (edytowane)

Cześć .

 

Po napisaniu na forum tego wątku http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=78907 i przeglądnięciu kilku innych programów zdecydowałem się spróbować z lightwave . Przeglądłem sobie już troszkę tutoriali , potworzyłem proste bryły to troszkę pytań się pojawiło :) .

 

 

Przede wszystkim jak przełączyć się z trackball na Turntable w modelerze ?

 

Jaki jest skrót klawiszowy na select Loop ? w configu niestety nie mogłem tego znaleźć :( Czyżby trzeba by stworzyć skrót ? w Findzie select loop znalazło ale klawisza doń dopisanego już nie .

 

Jak wyskalować sobie coś w dwóch osiach np . x i y bez z . W blenderze coś takiego kryło się pod alt + s + oś której nie chcemy skalować . W modelerze pod shift + h skalujemy we wszystkich osiach pod h w jednej .

 

Jak przekalkulować normale w całej bryle ? pod f mamy flipa dla zaznaczonego polygona / ów a ja chciałbym np. w modelu gdzie część z zaznaczonych jest w pożądanym kierunku a część nie odwrócić w jedną stronę . W blendku jest coś takiego pod CTRL + N .

 

Na koniec pytanie troszkę z innej beczki a mianowicie renderer . Jak pisałem w/w temacie jest to jeden z głównych powodów poszukiwania innego soft . Pooglądałem sobie prace na spinquad.com i nie powiem efekty były dla mnie co najmniej zadowalające . Zauważyłem że część użytkowników używa FPrime oraz Kray . Zatem czy renderer Lightwave na prawdę jest taki słaby ? Czy trzeba bardzo dużo czasu poświęcić na ustawienia materiałów oraz świateł ? Jak oceniają go wieloletni użytkownicy ? Z tego co czytałem i oglądałem to wynika że to jeden z lepszych silników renderujących . Już troszkę mi się mętlik w głowie zrobił przez to przeczesywanie softów .

 

Z góry dzięki za helpa .

 

Pozdrówka learningowe .

 

Edit

Byłbym zapomniał narzędzia selekcji . W modelerze znalazłem tylko jedno pod RMB - lasso . A jest może jeszcze dostępne prostokątne i sferyczne ?

Edytowane przez Wolowiec
Napisano

b) cale menu mozesz sobie konfigurowac alt+F10 w/g wlasnych potrzeb i specyfiki prac ktora aktualnie sie zajmujesz zobacz ten panel masz tam tez konfiguracje pod myszke i uklad na klawiaturze. Alt+ F9 skroty klawiaturowe

W obu oknach u gory po prawej masz zrobione presety ktore mozesz zmieniac i tworzyc nowe.

selekcja w prostokącie ctrl+j

 

c) w modelerze masz absolute size, a w Layut w okienku numeric mozesz blokowac jedna z osi (prawy dol interface)

 

d) w porownaniu do natywnych renderow z innych aplikacji jest bardzo dobry i szybki.

Nie ma Vray ale masz za to Kray ktory dzila na podobnych zasadach i jest diabelnie szybki w porownaniu do Vray. W pracy na codzien mam porownanie Vray na maxsie wypada slabo (wolno). Masz tez MAXWELL'a z jego rewelacyjnymi materialami ale bardzo wolny...

 

tyle odemnie :)

Napisano
  Wolowiec napisał:

Jak wyskalować sobie coś w dwóch osiach np . x i y bez z . W blenderze coś takiego kryło się pod alt + s + oś której nie chcemy skalować . W modelerze pod shift + h skalujemy we wszystkich osiach pod h w jednej .

 

Najprosciej jesli nie zalezy Ci na precyzji skali, to naciskasz h(stretch), przechodzisz do widoku z rzutowaniem prostym i trzymajac CTRL skalujesz wzgledem dwoch wybranych osi.

 

  Wolowiec napisał:

Jak przekalkulować normale w całej bryle ? pod f mamy flipa dla zaznaczonego polygona / ów a ja chciałbym np. w modelu gdzie część z zaznaczonych jest w pożądanym kierunku a część nie odwrócić w jedną stronę . W blendku jest coś takiego pod CTRL + N .

Zakladka Detail>polygons>align

Napisano

@Ziper

 

  Cytat
Najprosciej jesli nie zalezy Ci na precyzji skali, to naciskasz h(stretch), przechodzisz do widoku z rzutowaniem prostym i trzymajac CTRL skalujesz wzgledem dwoch wybranych osi.

 

Nie do końca o to chodziło ale też będzie . Dzięki !

 

  Cytat
Zakladka Detail>polygons>align

 

Niestety nie mam tej opcji w menu polygon . Trzeba to gdzieś włączyć ?

 

Mam też jedno pytanie odnośnie podwójnych wierzchołków , polygonów i krawędzie . Jak takowe się usuwa w lightwave ? W blenderze wyglądało to tak W -> remove doubles

 

Pozdrawiam

Napisano
  Wolowiec napisał:
Niestety nie mam tej opcji w menu polygon . Trzeba to gdzieś włączyć ?

 

U siebie mam menu po sporym tuningu dlatego nie znalazles. Wejdz do edytora menu(alt+F10) i przypisz sobie do nowego buttona opcje 'align polygons' ktora znajdziesz klikajac button "Search".

 

  Wolowiec napisał:

Mam też jedno pytanie odnośnie podwójnych wierzchołków , polygonów i krawędzie . Jak takowe się usuwa w lightwave ? W blenderze wyglądało to tak W -> remove doubles

 

Dla lw 9.6, opcja merge points(klawisz m) z zakladki Detail>Points, dla starszych lw skrypt http://www.lwplugindb.com/Plugin.aspx?id=ccfd96c1

Napisano

@Ziper

 

Wielkie dzięki ! Jesteś nieoceniony :) .

Tak przy okazji , przerobiłem sobie podlinkowane tutki tutaj na forum ale jestem głodny następnych możecie coś jeszcze polecić ?

Napisano

Hej

Co jakis czas ktos wrzuca cos nowego!

Ale tak naprawde powinienes zagladac zwlaszcza na http://forums.newtek.com/index.php

Jest tam bardzo duzo gotowych scen, z ciekawymi rozwiazaniami.

A i staraj sie formulowac pytania w postaci nowego watku pozniej inni latwiej moga cos znalesc niz pojedynczy post w katalogu "pierdu, pierdu" :)

 

jeden z watkow na NT dla zachety:

http://forums.newtek.com/showthread.php?t=108358

 

:)

Napisano

Witam, od dłuzszego czasu jestem wiernym fanem Waszego formu (jak już sie zarejestrowałem to pewnienie Naszego) i z duża ciekawością przegladam posty. Nie jestem zawodowym grafikiem... ba nawet nie jestem grafikiem ale moja przygoda z LW siega czasów amigi... W zyciu tak czasami bywa, że pewne umiejetności przydają się w najmniej oczekiwanych chwilach. Tak czy inaczej, stoje przed zadaniem które przerasta moje siły i pomysły. Czy ktoś z Was ma może pomysł jak modelować sieć / firane / siatke do gry w kosza. Nie chodzi mi o kształt ale o strukture materiału... jakoś nie chce mi się wierzyć że każdą nitkę trzeba osobno modelować... Jakieś pomysły/ podpowiedzi. pozdrawiam

Napisano

.... podany link juz nie działa :(

Metoda teksturowania :) a jeszcze jakaś podpowiedź, albo wskazanie gdzie szukać :) prosze

i dzieki za szybką odpowiedz

Napisano

Witam. Nie będę zakładał kolejnego wątku, bo to pewnie strasznie banalna sprawa.

Czy istnieje jakiś klawisz, który podczas rozwijania obiektu do tekstury UV umożliwia zapis w określonej rozdzielczości rozwiniętej siatki np do bitmapy (LW 11)?

Znam sposób na print screen lub uv imaginator, ale pakiet graficzny LW w postaci 11 powinien już to mieć w standardzie.

Napisano

Macku jezeli dobrze Cie rozumiem to ta opcja Ci pomoze.

Jest to eksport do .eps i w menu dajesz UV.

 

Co moze sie okazac lepszym rozwiazaniem niz eksport do bitmapy. Eps'a mozesz edytowac i np. usowac zbedne linie, vertexy itd, a pozniej rastrujesz i masz bitmape o rozdzielczosci jakiej chcesz.

 

[ATTACH=CONFIG]86906[/ATTACH]

 

P.S. dzieki za maila :) odezwe sie jak tylko sie skonczy ten saygon... na ta chwile jade morphem... i tyle

dzieki!

Napisano

Panowie, czy istnieje opcja ktora grupe punktow rozdzieli na poszczegolne warstwy. Tzn jeden vertex na jednej warstwie w kolejnosci takiej jak zaznaczenie. Albo mi sie marzy albo takie narzedzie gdzies widzialem?

Napisano

He he :] mój błąd. Chodzi o iPhona lub iPada. Znalazłem pare programów które pozwalają wyświetlać/obracać i przybliżać pliki *.obj. Może komuś się to przyda (demonstracja efektów swojej pracy na tablecie - po wcześniejszym eksporcie do obj

 

- - - Updated - - -

 

Z tego wszystkiego nie podalem nazw programów. To co znalazłem to viewshape i meshlab. Pozdrawiam

Napisano
  NeoTec napisał:
He he :] mój błąd. Chodzi o iPhona lub iPada. Znalazłem pare programów które pozwalają wyświetlać/obracać i przybliżać pliki *.obj. Może komuś się to przyda (demonstracja efektów swojej pracy na tablecie - po wcześniejszym eksporcie do obj

 

- - - Updated - - -

 

Z tego wszystkiego nie podalem nazw programów. To co znalazłem to viewshape i meshlab. Pozdrawiam

 

Najlepiej uruchomic serwer VNC na PC/Mac`u, gdzie jest uruchomiony lightwave. Na ipadzie/iphonie odpalamy VNC client i mamy bezposredni dostep do lightwave`a.

Napisano

ostatnio nie mogę odpalić plików help, a mam zagwostkę tyczącą dwóch paneli motion i render.

 

panel motion:

Jaka jest różnica pomiędzy opcją target item, a pole item.

Target item too-wiem, a pole item??? kiedy się wykorzystuje tą opcje.

[ATTACH=CONFIG]87907[/ATTACH]

 

render panel:

Od 9 (chyba 9) pojawił się klawisz w panelu render ContinueEnter. Zawsze z przyzwyczajenia po zakończeniu rederowania klikam AbortEsc. Co sie dzieje gdy zrobię Enter?

[ATTACH=CONFIG]87906[/ATTACH]

 

Kiedys to sprawdzałem ale niestety brak zaawansownia przeszkodził w postrzeganiu różnic.

A do czegoś to jest.

 

Prośba o info

Dzięki

Napisano

dzięki Altarian!. Tak wiem, odzywam się tu jedynie w skrajnej ostatecznosci. Kiedy za nic nie mogę pojąć tematu.

Lub wyskoczy coś... tam :)

dzięki!

Napisano

kurcze b. fajnie to wygląda i widać, że idzie w dobrym kierunku. mam tylko nadzieję, że NT znów nie zmieni polityki i dalej LW będzie rozwijany przez obecny team - zbieram mamonę i kupuję

Napisano

zaanimowane fajnie już to kiedyś widziałem, choć dłużej ciężko to oglądać - strasznie muza infantylna jak dla mnie podkreślam :), generalnie koleś wymiata w LW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności