sly Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 (edytowane) Witam, przedwczoraj, wpadłem (tak jakoś) na pomysł krótkiej animacji. Idea jest bardzo prosta i popularna, ale za to uniwersalna (i bliska mi)... postaram się przekazać w filmiku "ucieczkę od codzienności i tęsknotę za uczuciami, emocjami, spokojem"... Bohaterem będzie robot, który prawdopodobnie od kiedy został wyprodukowany, pracuje w tym samym miejscu. Więc ma prawo do "tęsknot" :P... prawdopodobnie nie zna Innego "życia", niż to które wiedzie... 5 minut po wymyśleniu historii rozrysowałem bardzo szkicowy "story board"(?), którego narazie będę się trzymał. (niewiele zobaczycie, ale zamieszczam)(jedyny aparat jaki mam to część telefonu..) - jak widać, kadrów nie jest dużo, i chcę by tak pozostało, planuję dopieścić każdy z nich... Inspiracją do ogólnego charaktru postaci był robot z pracy Blendboy - Brian'a Despain'a. pierwszy model zacząłem od razu - główny bohater - następny dzień - to skończenie głównego modelu i rigowanie. model rigowany na Bipedzie, (2. raz to robię), texstura z rendera jest tymczasowa, tylko taka żeby wczuć się w postać, oryginalnie będzie bardziej zniszczony, i "oznakowany"... - numer serii to "16T" - czyli Monty Python'owski ciężar jaki Robot nosi przez życie - walizka. Lokacje: Ulica z miastem i kominami w tle - charakter "fabryczny"; korytarz motelowy; pokoik - cela; widok na miasto przez żaluzje. Pozdrawiam. P.S. - Prawdopodobnie wszystkie nowe rendery i prace będą dodawane w tym poście - to wygodne... chyba. :) 22 czerwca - zarysowane miasto: 23 czerwca - troszkę ulicy, bez tekstur: 23 czerwca - troszkę później: 29 czerwca - minimalnie zmieniłem barki i miednicę. mam nadzieję że tekstury dodadzą charakteru: 29 czerwca - początek korytarza: 29 czerwca - dodatki korytarza: 29 czerwca - początek pokoju: 30 czerwca - trochę tekstury: Edytowane 21 Grudzień 2008 przez sly 1
Levus Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 Na koncepcie wygląda sympatyczniej niż jako model. Nie zachowałeś kształty klatki, ma zupełnie inne nogi, ten na koncepcie miał bardziej obłą cześć "miedniczną" ogólnie był taki bardziej gładki, fajniejszy. I ten zielony shader wogóle do mnie nie przemawia. pozdrawiam!
ttaaddeekk Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 no , daj go szarego, bedzie pasowal do koncepcji duza uwage zwroc na oczy, zeby nadac ludzki charkter storyboard sie trzyma kupy, tak samo kadry z tego co widze, powodzenia :)
sly Napisano 22 Czerwiec 2008 Autor Napisano 22 Czerwiec 2008 (edytowane) dzięki, - oczy(bardzo istotny nośnik emocji), oraz kilka innych elementów - dłonie, logo na klacie, jakieś wykończenia będą, ale wolę się na razie jeszcze nie skupiać na tym,bo może zniknąć w kardze, wiele rzeczy... zostawiam model, na jakiś czas i biorę się za enviroment, i matte - miasto. pozdrawiam. [edit] - zamieniłem na razie kolor zielony robota, na taki jakiś inny... żeby nie drażnić Levusa ;). Edytowane 22 Czerwiec 2008 przez sly
Gość poszukiwaczka Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 storyboard obiecuje wymowną, pełną ekspresji historyjkę... nie mogę się doczekać finału Twojej pracy :)
sly Napisano 22 Czerwiec 2008 Autor Napisano 22 Czerwiec 2008 (edytowane) dzięki Poszukiwaczko, my się znamy..:P - Poszukiwaczka zainspirowała mnie do tej (i nie tylko) animacji. Wspiera mnie robiąc kawę.. pozdrawiam, buziaki. Edytowane 23 Czerwiec 2008 przez sly
Kulfon_Fascynator Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 (edytowane) a co jeszcze Ci robi ? ;] pytam bo wyglada ze to praca ' grupowa ' a nie tylko Twoja i powinienes o niej wspomniec na poczatku topika hyhy ;] Edytowane 22 Czerwiec 2008 przez Kulfon_Fascynator
sly Napisano 22 Czerwiec 2008 Autor Napisano 22 Czerwiec 2008 a co jeszcze Ci robi ? ;] pytam bo wyglada ze to praca ' grupowa ' a nie tylko Twoja i powinienes o niej wspomniec na poczatku topika hyhy ;] Herbatę...
Kulfon_Fascynator Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 weee....myslalem ze wprowadziles kolejna kobiete na nasze forum ktora zajmuje sie animacja........a ty mi tu tylko o kawie i herbacie :P to ja poprosze herbate ...kawy nie pijam bo za mlody jestem...;] (peace and orzeszki bro hyhy)
Creator Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Pomysł fajny, lubię "czujące" roboty/androidy. Jestem fanem Blade Runnera, A.I. itp. Ale samym modelem robota bym jeszcze popracował ;) to ja poprosze herbate ...kawy nie pijam bo za mlody jestem...;] Kulfon oglądałem Cię jak byłem srajdkiem w TV i Ty chcesz powiedzieć że za młody jesteś? heheh :D ps Niezły koncert dałeś ostatnio z Moniką: http://youtube.com/watch?v=qq3MHnuiTgk
sly Napisano 23 Czerwiec 2008 Autor Napisano 23 Czerwiec 2008 Tak, model jeszcze wraca do etapu poly, i dla tych którzy nie doczytali, To nie jest jego tekstura, nie robiłem jeszcze żadnych tekstur. Na razie pokazuję modele. przy okazji upływającego czasu, opracowałem zakończenie w szczegółach. ujęcia 18 i 19 zastąpię innymi, też będą dwa. pozdrawiam.
Shogun 3D Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Herbatę... Zważywszy na dżezi ostatnio w kręgach disco fanów piosenkę "Herbatka", odpowiedź, jakiej udzielileś, nadal pozostawia miejsce na spekulacje, co do roli Poszukiwaczki w Twoim otoczeniu... :D
sly Napisano 24 Czerwiec 2008 Autor Napisano 24 Czerwiec 2008 Mój błąd, - nie jestem na bierząco z hitami... jutro zamieszczę jakieś nowe obrazki, wróciłem z wyjazdu i padam na tfasz... pozdrawiam.
sly Napisano 24 Czerwiec 2008 Autor Napisano 24 Czerwiec 2008 właśnie odespałem.. i niebawem zabieram się do "roboty"... miałem w planach zamknąć się w tygodniu albo 2.. ale widzę że to trudne, trzeba jeszcze jeść i spać i pracować i sr... nieważne.. niebawem update, tym razem chyba zarysuję pokój i korytaż, albo wracam do Robota - zmiana miednicy, barków.. proporcji troszkę.. (kurcze szkoda pracy z tym rigowaniem..) ale może sprawniej pójdzie. pozdrawiam.
Kalais Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 super sie zapowiada, trzymam kciuki za ukonczenie :D moim zdaniem kolorki robota zupelnie do wyrzucenia, miednica do poprawy. ulica super!, storyboard tez wydaje sie spoko pozdrawiam!
Gotham Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 miałem w planach zamknąć się w tygodniu albo 2.. ale widzę że to trudne, trzeba jeszcze jeść i spać i pracować i sr... nieważne.. Obstawiam powrót tego posta za 2 miesiące :>, co nie zmienia faktu że dopinguje do pracy ;).
sly Napisano 26 Czerwiec 2008 Autor Napisano 26 Czerwiec 2008 nie, no spoko. skończę, skończę... do soboty muszę skończyć grafiki na festiwal więc w weekend coś wrzucę, dzięki za Doping, przyda się... miednicę wymienię... textury są "tymczasowe no".. pisałem o tym.. ale potwierdzają się sugestie. więc się do nich zastosuję. dzięki za uwagę. mam nadzieję że będziecie mile zaskoczeni efektem... w głowie jest już skończona animacja..:) pozdrawiam.
Gość poszukiwaczka Napisano 29 Czerwiec 2008 Napisano 29 Czerwiec 2008 (edytowane) Zważywszy na dżezi ostatnio w kręgach disco fanów piosenkę "Herbatka", odpowiedź, jakiej udzielileś, nadal pozostawia miejsce na spekulacje, co do roli Poszukiwaczki w Twoim otoczeniu... :D Fanom disco polo i "Herbatki" mówimy zdecydowane "NIE"!! Aby uciąć dalsze spekulacje: oprócz podawania kawy i herbaty także gotuję, sprzątam, piorę... mam tez zaprogramowaną funkcję dopingowania, konstruktywnej krytyki... grupę wsparcia - podobno tez inspiruję. Ludzie nazywają ten model czującym androidem nowej generacji :) :) Edytowane 29 Czerwiec 2008 przez poszukiwaczka
Gość poszukiwaczka Napisano 29 Czerwiec 2008 Napisano 29 Czerwiec 2008 Sly... ale tę emotikonkę ze skrzynki z rurami na korytarzu to chyba usuniesz, co? trochę się w scenografię nie wpisuje no chyba, że tymi rurami jakis gaz rozweselający płynie do kwater robotów :)
sly Napisano 29 Czerwiec 2008 Autor Napisano 29 Czerwiec 2008 nie no w żadnym razie nie usunę..;) pozdrawiam.
sly Napisano 29 Czerwiec 2008 Autor Napisano 29 Czerwiec 2008 wstawiłem dzisiejsze (czyli wczorajsze) lokacje, nad którymi pracowałem.. uff. większość detalu chcę uzyskać teksturami, ale na pewno jeszcze pododaję jakieś śmieci na podłodze, może powyrywane kafelki, albo coś... papierki.. może plakaty na ścianach będą, raczej poodklejane, nawołujące do wydajniejszej pracy... zastanawiam się nad deformowaniem elementów arch., tak żeby nie były zbyt wykreślne... wracam do pracy, zapraszam do komentowania i porad... - po to założyłem ten wątek..:) dzięks. pozdrawiam.
sly Napisano 30 Czerwiec 2008 Autor Napisano 30 Czerwiec 2008 dodałem teksturę do pokoju i ustawiam światło. teraz widzę że mój robot ma żabie oczy. zbyt organiczne, obłe... pozdrawiam
Ania Napisano 30 Czerwiec 2008 Napisano 30 Czerwiec 2008 Dobrze ci idzie, może ciut za ciemno w pokoiku, uliczka bardzo fajna. Mógłbyś dodawać obrazki w ostatnim poście zamiast w pierwszym? Niewygodnie się to przegląda (tekst jest tu a obrazki tam).
sly Napisano 30 Czerwiec 2008 Autor Napisano 30 Czerwiec 2008 Ania - dzięki za komentarz, w pokoiku będzie jaśniej - nowe obrazki będę dodawał w nowych postach, racja, jednak będzie wygodniej... zapraszam do komentowania i korekty. pozdrawiam.
sly Napisano 2 Lipiec 2008 Autor Napisano 2 Lipiec 2008 to dzisiejsze posiedzenie: mam nadzieję skończyć pokój, dołożę jeszcze coś pod sufitem, kable i listwy narożne jakieś. obrazki prosto z Defoltowego renderera, 4 światła Omni, renderki są przekolorowane, bo w poście łatwiej jest selektywnie zdejmować kolory..: następnie zacznę teksturować korytarz i ulicę... Robota zostawiam na koniec, bo może coś jeszcze pozmieniam... chętnie sugerując się waszymi opiniami. pozdrawiam
HuMfrey Napisano 2 Lipiec 2008 Napisano 2 Lipiec 2008 - te pomaranczowe zacieki niezbyt do mnie przemawiają, są za jasne, wyglądają wręcz fluorescencyjnie, moze dodaj trochę brązowego na teksturze - białe światełka wyglądają trochę sztucznie, mają za ostre brzegi, dodaj jakiegoś glowa może i jako że piwnica jest stara i zniszczona to światła też trochę stare by się przydały - czyli lekko żółte zabarwienie i widoczny, popękany klosz? -okno z żaluzjami wygłada super nowocześnie i troszkę nie pasuje, może jakieś kraty w oknach? klimacik już jest fajny, trochę doprawić i będzie super...
sly Napisano 3 Lipiec 2008 Autor Napisano 3 Lipiec 2008 HuMfrey - dzięki...masz rację... niektóre sprawy (żółtawe światło itp.) czyli zmiany kolorów to już w poście.. jak widać nie tykałem renderów, więc na razie glow'a nie ma..:) - co do farby i okna, zgadzam się.. teraz pomyślałem sobie że dodam mgiełkę... żeby światło fajnie działało.. ale.. znacie jakiś poważny plugin.. do maxa8..? szukałem bezskutecznie.. - to co oferuje wbutowany, jest khmm.. nieładne.. i mało animowalne.. jak mniemam.... ale maxa to ja nie znam.. zanimować można projekcją, tak sobie dedukuję, ale mgła...już wiem.. nieważne..;) pozdrawiam.. czekam na porady.. - w międzywczasie jeszcze wrzucę kolejne obrazki, rzeby nie było że się opierd.. nieważne..:) pozdrawiam..
sly Napisano 3 Lipiec 2008 Autor Napisano 3 Lipiec 2008 Staram się nie wracać do modelowania Robota, ale pozmieniałem tylko oczy i proporcje głowy..: Unłarpowałem UVW i wybrałem mapowanie płaskie w trybie "Back to front" czy jakoś tak.. szwy w tym przypadku wypadają po bokach głowy, nie ma poligona szubka głowy, co mnie martwi.. natomiast po nadaniu modyfikatora TurboSmooth mapa zagina się wyraźnie, ale jak na razie mi się to podoba... pozdrawiam.
sly Napisano 4 Lipiec 2008 Autor Napisano 4 Lipiec 2008 przerwa relaksacyjna na kilka dni... od 3miesiecy pracowalem jak opentany... tak nie może być.. komputer chowam do szafy w piwnicy.. w opuszczonym budynku w zapomnianej puszczy na nieznanym kontynencie..:) czyli pojutrze jakiś update będzie... pozdrawiam...
Ania Napisano 6 Lipiec 2008 Napisano 6 Lipiec 2008 Pokaż to mapowanie z jakąś kratką (checker map), to będzie można lepiej coś na ten temat powiedzieć. Czemu nie ma czubka głowy? oddziel górę głowy od tego naokoło i zmapuj osobno np. planar. Do tego modelu lepszy będzie cylindrical mapping, niż back to front.
sly Napisano 6 Lipiec 2008 Autor Napisano 6 Lipiec 2008 Ania - dzięki... zanim przeczytałem Twoją odpowiedź, dziś właśnie zrobiłem nową głowę...-mniej przypomina wiadro i jest prostsza, zmapowałem cylindrycznie, poprzestawiałem werteksy w Panelu "Edit UVWs" i taki jest efekt...: wszystkie materiały tworzę samodzielnie... nic nie ściągam, staram się nie zaglądać do referencji... korpus jeszcze poprawię bo na razie jest po prostu cylindrycznie zmapowany... mam nadzieję że jakiś charakter postaci widać.. jeszcze dorysuję detal w teksturze..- śrubki jakieś czy cuś... pozdrawiam... DZIĘKI za zainteresowanie..! P.S. Topornie mi to mapowanie idzie, ale podglądałem jakieś tutki, zamiast głowy wam zawracać więc uda się,, mam nadzieję.
Ania Napisano 6 Lipiec 2008 Napisano 6 Lipiec 2008 http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?siteID=123112&id=5903856 Pelt mapping widziałeś? Generalnie max do unwrapa jest toporny, nie twoja wina ;) W innych programach tylko zaznaczasz szwy i reszta się robi sama. (Blender, Wings, Roadkill, Unfold, i jeszcze jakieś) Tekstura bardzo fajna jak na razie, może postaraj się żeby żółte paski na dolnej i górnej opasce były tej samej szerokości.
ttaaddeekk Napisano 6 Lipiec 2008 Napisano 6 Lipiec 2008 zrob jakos tak zeby tak wygladalo ;) btw ogladnij sobie wallego napewno sie zaawiszz :)
sly Napisano 6 Lipiec 2008 Autor Napisano 6 Lipiec 2008 Ania - dzięki... też to własnie zauważyłem.. szerokości... zmienię... kolory zróżnicuję - przejścia tonalne.. zresztą niebawem wrzucę. sprawdzę linka. max toporny, zauważyłem oglądając Twoje tutki o Blenderze... kubek zmapowałaś w 40sec. (Gruszka i tak jest debeściarska)... niestety potrzeba niezłego zacięcia żeby nawrócić się na Blendera - próbowałem...:( ttaaddeekk - weź mnie nie denerwuj... zacząłem ten projekt w nieświadomości że czujące roboty są Groovie, czy tam Jazzie... może to moja wtopa będzie, ale muszę choć jedną animację skończyć,, bo portfolio wypełnia się szmatami komercyjnymi...:( - ale dzięki... doceniam Twoje zainteresowanie...:) Pozdrawiam.
sly Napisano 6 Lipiec 2008 Autor Napisano 6 Lipiec 2008 P.S. czy tylko ja widzę podobieństwo "Walliego" do "Johny 5"...? pozdrawiam.
ttaaddeekk Napisano 6 Lipiec 2008 Napisano 6 Lipiec 2008 http://niezlekino.pl/2008/03/12/wall-e-sciagniety-od-badhama/ nie ty jesden ;) roboty zawsze byly groovie nawet w latach 80tych :D ps. zarzuc linkiem z portfolio
sly Napisano 6 Lipiec 2008 Autor Napisano 6 Lipiec 2008 ttaaddeekk - wstydzę się... ostatnio jestem przeciwnikiem portfolio... szczególnie własnego... poprawię reela to wyślę namiar na download... obiecuję...
Kefas Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 Nieźle się zapowiada. Trzymam kciuki za ten projekt :)
sly Napisano 7 Lipiec 2008 Autor Napisano 7 Lipiec 2008 Kefas - dzięki, każdy kciuk się przyda... dziś udało mi się zmapować korpus, dzięki vidoeTutkowi z linka od Ani - dla zainteresowanych - link jest 7 postów wyżej, Polecam.! wstawiam to co robię na każdym etapie, nieskończone texturki itp.: strzałki wskazują problem który napotkałem... TurboSmooth powoduje rozciąganie mapy w gęstych miejscach... jesli nie rozwążę tego to będę musiał w tych miejscach dodać modele albo jednolitą teksturę bez ziarna.. bo wyjdą krechy... najbardziej martwi mnie dekolt bo będzie w kadrze...(założę robotowy złoty łańcuch...) pozdrawiam.
ttaaddeekk Napisano 7 Lipiec 2008 Napisano 7 Lipiec 2008 sproboj zamiast TS uzywac MS z zaznaczona opcja oldstyle mapping dodatkowo mozesz tez dodac modyfikator unvrap po MS/TS i w nim poprawic. ewentualnie zmapowac po MS level 1 i pozniej znow dodac MS zerknij tez na zestaw skryptow polyboosta ma kilka ciekawych rozwiazan co do napraw mapowania a wogole to sciagnij sobie roadkilla, w nim mapuj i texturki nakladaj w ZB :) pozdro
sly Napisano 7 Lipiec 2008 Autor Napisano 7 Lipiec 2008 (edytowane) Zbrush..? - najpierw musiałbym zapoznać się z programem..:( (kiedyś wciągałem modele do Paintera i tam rysowałem na podelach, fajne to było..) co do MeshSmooth'a to rzeczywiście lepiej... ale jak zmapuję po dodaniu MS level 1 to jeszcze będę musiał połączyć model z Bipedem.... czy najpierw biped a potem mapowanie..? mam więcej elementów do zmapowania a do Bipeda użyję przecież 1 obiektu Mesh... a w sublevel Map się bawić..? poza tym mapa do jednego modelu musiałaby mieć 8000x8000px.. tak rozumuję... może muszę zmienić rozumowanie..? :) hmm.. zaraz wrzucę zunłarpowany cały model.. ale jeszcze muszę zapalić... pozdrawiam Edytowane 7 Lipiec 2008 przez sly
sly Napisano 7 Lipiec 2008 Autor Napisano 7 Lipiec 2008 hmm... tors zacząłem texturować... chyba całkowicie zrezygnuję z odbić... i tak nie wyjdzie mi realistycznie.. niepotrzebnie chyba takie duże textury dłubię... zobaczmy... jak długo będzie się liczyć jedna klatka...:) może akurat przez wakacje coś się zliczy.. pozdrawiam
Gotham Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Ten checker który nakładasz ma użyteczną funkcję, jak zadbasz aby na każdym obiekt'cie był tej samej wielkości (i najlepiej w ogóle z wszystkich części zrobisz jeden obiekt na czas teksturowania) oraz był kwadratowy- to cały proces by się niezwykle skrócił, pomijając już nawet dużo większą kontrolę.
sly Napisano 8 Lipiec 2008 Autor Napisano 8 Lipiec 2008 Gotham - dzięki... checker jest wszędzie kwadratowy i w miarę prosty... tylko naramienniki tu są takie bo UV jest w proporcjach 1:2 a mapa 1:1 więc gra.. nie zrozumiałem: "i najlepiej w ogóle z wszystkich części zrobisz jeden obiekt na czas teksturowania"... pozdrawiam.
Ania Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Na jeden obiekt, bo wtedy możesz wszystko wpakować na jedną mapkę, nie musisz mieć osobnych tekstur do każdego elementu. Wtedy w PS masz tylko jedną mapkę, łatwiej z tym pracować niż z kilkoma. Np. jak chcesz zmienić lekko odcień, robisz to za jednym razem, a nie w iluś plikach osobno. Czyli attachujesz wszystkie elementy do jednego, robisz UV, a później (poziom wyżej niż UV, albo z collapsniętym UV) możesz znowu detachować.
Master Kiełbaster Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 zróżnicuj glossinessa jak już będziesz się bawił w shadery
sly Napisano 8 Lipiec 2008 Autor Napisano 8 Lipiec 2008 Ania - dzięki... rozumiem... (PS-PolySelect..?)(bo wiesz ja niedużo siedzę w Max'ie) - spróbuję w jednym modelu, ale to trzeba go połączyć i jeszcze raz UVałkę rozkładać..? Master - dzięki.. racja, korpus wygląda jak skóra świniaka znaleziona w piwnicy, taka śmierdząca... miejscami zrobię przetartą i błyszczącą...(jak psie jajka)... zabieram się do pracy... kurcze, dzięki z wsparcie.. pozdrawiam.
sly Napisano 8 Lipiec 2008 Autor Napisano 8 Lipiec 2008 korpus został uproszczony, detachowałem te paski wstrętne które mi tak mieszały mapowanie...: teraz zmapuję i nową teksturę dam... za długo to trwa... ale dobra nau/cz/ka... pozdrawiam. P.S. nie mogę się doczekać ustawiania scen już.. i oświetlania...:) - cały drżę.:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się