Skocz do zawartości

[WIP-animacja] Retro Robot - update 21.12.08


sly

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przedwczoraj, wpadłem (tak jakoś) na pomysł krótkiej animacji.

Idea jest bardzo prosta i popularna, ale za to uniwersalna (i bliska mi)... postaram się przekazać w filmiku "ucieczkę od codzienności i tęsknotę za uczuciami, emocjami, spokojem"...

 

Bohaterem będzie robot, który prawdopodobnie od kiedy został wyprodukowany, pracuje w tym samym miejscu. Więc ma prawo do "tęsknot" :P... prawdopodobnie nie zna Innego "życia", niż to które wiedzie...

 

5 minut po wymyśleniu historii rozrysowałem bardzo szkicowy "story board"(?), którego narazie będę się trzymał. (niewiele zobaczycie, ale zamieszczam)(jedyny aparat jaki mam to część telefonu..) -

 

storyboard.jpg

 

jak widać, kadrów nie jest dużo, i chcę by tak pozostało, planuję dopieścić każdy z nich...

 

Inspiracją do ogólnego charaktru postaci był robot z pracy Blendboy - Brian'a Despain'a.

 

postac.jpg

 

pierwszy model zacząłem od razu - główny bohater -

 

retro_robot_poly.jpg

 

następny dzień - to skończenie głównego modelu i rigowanie.

 

retro_robot.jpg

 

model rigowany na Bipedzie, (2. raz to robię), texstura z rendera jest tymczasowa, tylko taka żeby wczuć się w postać, oryginalnie będzie bardziej zniszczony, i "oznakowany"... - numer serii to "16T" - czyli Monty Python'owski ciężar jaki Robot nosi przez życie - walizka.

 

Lokacje: Ulica z miastem i kominami w tle - charakter "fabryczny"; korytarz motelowy; pokoik - cela; widok na miasto przez żaluzje.

 

Pozdrawiam.

 

P.S. - Prawdopodobnie wszystkie nowe rendery i prace będą dodawane w tym poście - to wygodne... chyba. :)

 

22 czerwca - zarysowane miasto:

miasto_1-2.jpg

23 czerwca - troszkę ulicy, bez tekstur:

ulica_01.jpg

23 czerwca - troszkę później:

ulica_02.jpg

29 czerwca - minimalnie zmieniłem barki i miednicę. mam nadzieję że tekstury dodadzą charakteru:

retro_robot_2.jpg

29 czerwca - początek korytarza:

korytarz.jpg

29 czerwca - dodatki korytarza:

korytarz_2.jpg

29 czerwca - początek pokoju:

pokoj_1.jpg

30 czerwca - trochę tekstury:

pokoj_2.jpg

Edytowane przez sly
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Na koncepcie wygląda sympatyczniej niż jako model.

Nie zachowałeś kształty klatki, ma zupełnie inne nogi, ten na koncepcie miał bardziej obłą cześć "miedniczną" ogólnie był taki bardziej gładki, fajniejszy.

 

I ten zielony shader wogóle do mnie nie przemawia.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, - oczy(bardzo istotny nośnik emocji), oraz kilka innych elementów - dłonie, logo na klacie, jakieś wykończenia będą, ale wolę się na razie jeszcze nie skupiać na tym,bo może zniknąć w kardze, wiele rzeczy...

 

zostawiam model, na jakiś czas i biorę się za enviroment, i matte - miasto.

 

pozdrawiam.

 

[edit] - zamieniłem na razie kolor zielony robota, na taki jakiś inny... żeby nie drażnić Levusa ;).

Edytowane przez sly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość poszukiwaczka

storyboard obiecuje wymowną, pełną ekspresji historyjkę...

 

nie mogę się doczekać finału Twojej pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Poszukiwaczko, my się znamy..:P

- Poszukiwaczka zainspirowała mnie do tej (i nie tylko) animacji. Wspiera mnie robiąc kawę..

 

pozdrawiam, buziaki.

Edytowane przez sly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł fajny, lubię "czujące" roboty/androidy. Jestem fanem Blade Runnera, A.I. itp. Ale samym modelem robota bym jeszcze popracował ;)

 

to ja poprosze herbate ...kawy nie pijam bo za mlody jestem...;]
Kulfon oglądałem Cię jak byłem srajdkiem w TV i Ty chcesz powiedzieć że za młody jesteś? heheh :D

 

ps

Niezły koncert dałeś ostatnio z Moniką: http://youtube.com/watch?v=qq3MHnuiTgk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, model jeszcze wraca do etapu poly, i dla tych którzy nie doczytali, To nie jest jego tekstura, nie robiłem jeszcze żadnych tekstur. Na razie pokazuję modele.

 

przy okazji upływającego czasu, opracowałem zakończenie w szczegółach. ujęcia 18 i 19 zastąpię innymi, też będą dwa.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie odespałem.. i niebawem zabieram się do "roboty"...

 

miałem w planach zamknąć się w tygodniu albo 2.. ale widzę że to trudne, trzeba jeszcze jeść i spać i pracować i sr... nieważne..

 

niebawem update, tym razem chyba zarysuję pokój i korytaż, albo wracam do Robota - zmiana miednicy, barków.. proporcji troszkę.. (kurcze szkoda pracy z tym rigowaniem..) ale może sprawniej pójdzie.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem w planach zamknąć się w tygodniu albo 2.. ale widzę że to trudne, trzeba jeszcze jeść i spać i pracować i sr... nieważne..

 

Obstawiam powrót tego posta za 2 miesiące :>, co nie zmienia faktu że dopinguje do pracy ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, no spoko. skończę, skończę...

do soboty muszę skończyć grafiki na festiwal więc w weekend coś wrzucę,

dzięki za Doping, przyda się...

 

miednicę wymienię... textury są "tymczasowe no".. pisałem o tym.. ale potwierdzają się sugestie. więc się do nich zastosuję.

dzięki za uwagę.

 

mam nadzieję że będziecie mile zaskoczeni efektem... w głowie jest już skończona animacja..:)

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość poszukiwaczka
Zważywszy na dżezi ostatnio w kręgach disco fanów piosenkę "Herbatka", odpowiedź, jakiej udzielileś, nadal pozostawia miejsce na spekulacje, co do roli Poszukiwaczki w Twoim otoczeniu... :D

 

Fanom disco polo i "Herbatki" mówimy zdecydowane "NIE"!!

Aby uciąć dalsze spekulacje: oprócz podawania kawy i herbaty także gotuję, sprzątam, piorę... mam tez zaprogramowaną funkcję dopingowania, konstruktywnej krytyki... grupę wsparcia - podobno tez inspiruję. Ludzie nazywają ten model czującym androidem nowej generacji :) :)

Edytowane przez poszukiwaczka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość poszukiwaczka

Sly... ale tę emotikonkę ze skrzynki z rurami na korytarzu to chyba usuniesz, co? trochę się w scenografię nie wpisuje

 

no chyba, że tymi rurami jakis gaz rozweselający płynie do kwater robotów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstawiłem dzisiejsze (czyli wczorajsze) lokacje, nad którymi pracowałem.. uff.

większość detalu chcę uzyskać teksturami, ale na pewno jeszcze pododaję jakieś śmieci na podłodze, może powyrywane kafelki, albo coś... papierki..

może plakaty na ścianach będą, raczej poodklejane, nawołujące do wydajniejszej pracy...

 

zastanawiam się nad deformowaniem elementów arch., tak żeby nie były zbyt wykreślne...

 

wracam do pracy,

 

zapraszam do komentowania i porad... - po to założyłem ten wątek..:)

dzięks.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dzisiejsze posiedzenie: mam nadzieję skończyć pokój, dołożę jeszcze coś pod sufitem, kable i listwy narożne jakieś.

obrazki prosto z Defoltowego renderera, 4 światła Omni, renderki są przekolorowane, bo w poście łatwiej jest selektywnie zdejmować kolory..:

pokoj_3.jpg

pokoj_4.jpg

 

następnie zacznę teksturować korytarz i ulicę...

 

Robota zostawiam na koniec, bo może coś jeszcze pozmieniam... chętnie sugerując się waszymi opiniami.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- te pomaranczowe zacieki niezbyt do mnie przemawiają, są za jasne, wyglądają wręcz fluorescencyjnie, moze dodaj trochę brązowego na teksturze

- białe światełka wyglądają trochę sztucznie, mają za ostre brzegi, dodaj jakiegoś glowa może i jako że piwnica jest stara i zniszczona to światła też trochę stare by się przydały - czyli lekko żółte zabarwienie i widoczny, popękany klosz?

-okno z żaluzjami wygłada super nowocześnie i troszkę nie pasuje, może jakieś kraty w oknach?

 

klimacik już jest fajny, trochę doprawić i będzie super...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HuMfrey - dzięki...masz rację... niektóre sprawy (żółtawe światło itp.) czyli zmiany kolorów to już w poście.. jak widać nie tykałem renderów, więc na razie glow'a nie ma..:) - co do farby i okna, zgadzam się..

 

teraz pomyślałem sobie że dodam mgiełkę... żeby światło fajnie działało.. ale..

 

znacie jakiś poważny plugin.. do maxa8..? szukałem bezskutecznie.. - to co oferuje wbutowany, jest khmm.. nieładne.. i mało animowalne.. jak mniemam.... ale maxa to ja nie znam..

 

zanimować można projekcją, tak sobie dedukuję, ale mgła...już wiem.. nieważne..;)

 

pozdrawiam.. czekam na porady.. - w międzywczasie jeszcze wrzucę kolejne obrazki, rzeby nie było że się opierd.. nieważne..:)

 

pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się nie wracać do modelowania Robota, ale pozmieniałem tylko oczy i proporcje głowy..:

retro_robot_3.jpg

 

Unłarpowałem UVW i wybrałem mapowanie płaskie w trybie "Back to front" czy jakoś tak.. szwy w tym przypadku wypadają po bokach głowy, nie ma poligona szubka głowy, co mnie martwi.. natomiast po nadaniu modyfikatora TurboSmooth mapa zagina się wyraźnie, ale jak na razie mi się to podoba...

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerwa relaksacyjna na kilka dni... od 3miesiecy pracowalem jak opentany...

 

tak nie może być..

komputer chowam do szafy w piwnicy.. w opuszczonym budynku w zapomnianej puszczy na nieznanym kontynencie..:)

 

czyli pojutrze jakiś update będzie...

 

pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż to mapowanie z jakąś kratką (checker map), to będzie można lepiej coś na ten temat powiedzieć.

Czemu nie ma czubka głowy? oddziel górę głowy od tego naokoło i zmapuj osobno np. planar. Do tego modelu lepszy będzie cylindrical mapping, niż back to front.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ania - dzięki... zanim przeczytałem Twoją odpowiedź, dziś właśnie zrobiłem nową głowę...-mniej przypomina wiadro i jest prostsza, zmapowałem cylindrycznie, poprzestawiałem werteksy w Panelu "Edit UVWs" i taki jest efekt...:

retro_robot_4.jpg

wszystkie materiały tworzę samodzielnie... nic nie ściągam, staram się nie zaglądać do referencji...

 

korpus jeszcze poprawię bo na razie jest po prostu cylindrycznie zmapowany...

 

mam nadzieję że jakiś charakter postaci widać.. jeszcze dorysuję detal w teksturze..- śrubki jakieś czy cuś...

 

pozdrawiam...

DZIĘKI za zainteresowanie..!

 

P.S. Topornie mi to mapowanie idzie, ale podglądałem jakieś tutki, zamiast głowy wam zawracać więc uda się,, mam nadzieję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?siteID=123112&id=5903856 Pelt mapping widziałeś?

Generalnie max do unwrapa jest toporny, nie twoja wina ;) W innych programach tylko zaznaczasz szwy i reszta się robi sama. (Blender, Wings, Roadkill, Unfold, i jeszcze jakieś)

 

Tekstura bardzo fajna jak na razie, może postaraj się żeby żółte paski na dolnej i górnej opasce były tej samej szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ania - dzięki... też to własnie zauważyłem.. szerokości... zmienię... kolory zróżnicuję - przejścia tonalne.. zresztą niebawem wrzucę. sprawdzę linka. max toporny, zauważyłem oglądając Twoje tutki o Blenderze... kubek zmapowałaś w 40sec. (Gruszka i tak jest debeściarska)...

 

niestety potrzeba niezłego zacięcia żeby nawrócić się na Blendera - próbowałem...:(

 

ttaaddeekk - weź mnie nie denerwuj... zacząłem ten projekt w nieświadomości że czujące roboty są Groovie, czy tam Jazzie... może to moja wtopa będzie, ale muszę choć jedną animację skończyć,, bo portfolio wypełnia się szmatami komercyjnymi...:( - ale dzięki... doceniam Twoje zainteresowanie...:)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kefas - dzięki, każdy kciuk się przyda...

 

dziś udało mi się zmapować korpus, dzięki vidoeTutkowi z linka od Ani - dla zainteresowanych - link jest 7 postów wyżej, Polecam.!

 

wstawiam to co robię na każdym etapie, nieskończone texturki itp.:

 

retro_robot_5.jpg

 

strzałki wskazują problem który napotkałem... TurboSmooth powoduje rozciąganie mapy w gęstych miejscach... jesli nie rozwążę tego to będę musiał w tych miejscach dodać modele albo jednolitą teksturę bez ziarna.. bo wyjdą krechy...

najbardziej martwi mnie dekolt bo będzie w kadrze...(założę robotowy złoty łańcuch...)

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sproboj zamiast TS uzywac MS z zaznaczona opcja oldstyle mapping

dodatkowo mozesz tez dodac modyfikator unvrap po MS/TS i w nim poprawic.

ewentualnie zmapowac po MS level 1 i pozniej znow dodac MS

zerknij tez na zestaw skryptow polyboosta ma kilka ciekawych rozwiazan co do napraw mapowania

 

a wogole to sciagnij sobie roadkilla, w nim mapuj i texturki nakladaj w ZB :)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbrush..? - najpierw musiałbym zapoznać się z programem..:(

(kiedyś wciągałem modele do Paintera i tam rysowałem na podelach, fajne to było..)

 

co do MeshSmooth'a to rzeczywiście lepiej... ale jak zmapuję po dodaniu MS level 1 to jeszcze będę musiał połączyć model z Bipedem.... czy najpierw biped a potem mapowanie..? mam więcej elementów do zmapowania a do Bipeda użyję przecież 1 obiektu Mesh... a w sublevel Map się bawić..? poza tym mapa do jednego modelu musiałaby mieć 8000x8000px.. tak rozumuję... może muszę zmienić rozumowanie..? :)

 

hmm..

 

zaraz wrzucę zunłarpowany cały model.. ale jeszcze muszę zapalić...

 

pozdrawiam

Edytowane przez sly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... tors zacząłem texturować...

 

retro_robot_6.jpg

 

chyba całkowicie zrezygnuję z odbić... i tak nie wyjdzie mi realistycznie..

 

niepotrzebnie chyba takie duże textury dłubię...

zobaczmy... jak długo będzie się liczyć jedna klatka...:)

może akurat przez wakacje coś się zliczy..

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten checker który nakładasz ma użyteczną funkcję, jak zadbasz aby na każdym obiekt'cie był tej samej wielkości (i najlepiej w ogóle z wszystkich części zrobisz jeden obiekt na czas teksturowania) oraz był kwadratowy- to cały proces by się niezwykle skrócił, pomijając już nawet dużo większą kontrolę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotham - dzięki... checker jest wszędzie kwadratowy i w miarę prosty... tylko naramienniki tu są takie bo UV jest w proporcjach 1:2 a mapa 1:1 więc gra..

nie zrozumiałem: "i najlepiej w ogóle z wszystkich części zrobisz jeden obiekt na czas teksturowania"...

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jeden obiekt, bo wtedy możesz wszystko wpakować na jedną mapkę, nie musisz mieć osobnych tekstur do każdego elementu. Wtedy w PS masz tylko jedną mapkę, łatwiej z tym pracować niż z kilkoma. Np. jak chcesz zmienić lekko odcień, robisz to za jednym razem, a nie w iluś plikach osobno.

Czyli attachujesz wszystkie elementy do jednego, robisz UV, a później (poziom wyżej niż UV, albo z collapsniętym UV) możesz znowu detachować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ania - dzięki... rozumiem... (PS-PolySelect..?)(bo wiesz ja niedużo siedzę w Max'ie) - spróbuję w jednym modelu, ale to trzeba go połączyć i jeszcze raz UVałkę rozkładać..?

 

Master - dzięki.. racja, korpus wygląda jak skóra świniaka znaleziona w piwnicy, taka śmierdząca... miejscami zrobię przetartą i błyszczącą...(jak psie jajka)...

 

zabieram się do pracy...

 

kurcze, dzięki z wsparcie..

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korpus został uproszczony, detachowałem te paski wstrętne które mi tak mieszały mapowanie...:

retro_robot_7.jpg

 

teraz zmapuję i nową teksturę dam...

za długo to trwa... ale dobra nau/cz/ka...

 

pozdrawiam.

 

P.S. nie mogę się doczekać ustawiania scen już.. i oświetlania...:) - cały drżę.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności