Coyote Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 ten "szkicowo póki co" fajny zrób jakiś dobry focal przykadruj może żeby było pochylone to wszystko lekko nada dynamizmu
emmilius Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 Jaskinia fajniutka. Ale ma potencjał na bycie jeszcze lepszą.
ICE Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 To ja oprocz standardowych cwiczen polecilbym ci znalezc jakas dobre lekture odnosnie kompozycji. Poswiec temu uwage, wloz wysilek i serce i bedzie o niebo lepiej.
maury Napisano 26 Maj 2010 Napisano 26 Maj 2010 grafy o tematyce, ze tak powiem degradacji środowiska sa rozwalające. Niby proste, a detal jest:) bardzo dobry warsztat...
sebel Napisano 26 Maj 2010 Autor Napisano 26 Maj 2010 Coyote - Oto mi właśnie chodzi tylko nie wiem do końca jak się za to zabrać ... Cóż będzie trzeba coś pokombinować ;]. emmilius - Dzięki. Z jaskinią to ogółem jest śmieszna historia... bo siadłem sobie do komputera ... nie wiedziałem co zrobić i walnąłem kilka plam: I po chwili mnie olśniło "o?! a może jakąś jaskinię z tego zrobić ?". Tak właśnie powstał cały rysuneczek. Puki co niestety zostawiam, ale rozumiem Cie doskonale i też mnie korci aby trochę nad tym popracować :). icecold - fajnie zagrzewasz do walki coś ala: "dobre, dobre, ale jakbyś się postarał to mogłoby być lepiej!" :). Niestety kompozycja u mnie leży i kwiczy ;\. Przyznam się bez bicia, że mam straszne problemy z ustawieniem jakiejś ciekawej scenki... Polecasz może jakieś konkretne ćwiczenia/książkę aby coś z tym zrobić? maury - Dzięki :}!
Paweł Kaczmarczyk Napisano 26 Maj 2010 Napisano 26 Maj 2010 Co do kompozycji to ja polecę zapoznanie się z tymi podstawowymi - ogólnodostępnymi, czyli złoty podział, kompozycja na zasadzie spirali, zapoznanie się z rodzajami kompozycji otwartej, zamkniętej rytmicznej itd. No i potem baczna obserwacja dzieł sztuki klasycznych mistrzów, podglądanie ich rozwiązań, szczególnie od Renesansu. ;)
Swiezy Napisano 26 Maj 2010 Napisano 26 Maj 2010 jak coś mam do złotego podziału etc referencje jak chcecie mogę zeskanować z książki jak coś pisać na priva, no gratuluje potencjału i rozmachu, zazdrościć i masz takie pier***lnięcie w tym co robisz, nic może sam zamiast tyle prac oglądać wezmę się za siebie ;)
ICE Napisano 26 Maj 2010 Napisano 26 Maj 2010 Sebel, ja niczego takiego nie czytalem ( jeszcze ) czesto takie rzeczy po prosu sie czuje, podswiadomie wiesz, ze cos nie lezy itd. Jak znajde jakas dobra lekture, dam znac.
Coyote Napisano 26 Maj 2010 Napisano 26 Maj 2010 jeśli chodzi o landszafciki http://photoinf.com/General/Johannes_Vloothuis/landscape_composition_rules.html wydaje mi się ze to jest dobre :)
telthona Napisano 30 Maj 2010 Napisano 30 Maj 2010 to: http://img443.imageshack.us/img443/7657/skullsm.jpg zdecydowanie najlepsze :> strasznie duży update :D a; Sebel; co do kompozycji, to po prostu trzeba oglądać jak najwięcej obrazków innych twórców, fotografów i UWAGA: oglądać FILMY i patrzeć jak są kadrowane ujęcia ;) bardzo przyjemna nauka; świadome oglądanie filmów to rozrywka plus poszerzanie wiedzy :D
pavloksiezyc Napisano 29 Październik 2010 Napisano 29 Październik 2010 Panie Sebel, jak drukarka jesteś Panie:)neich moc będzie z Tobą za ilość prac i za ich jakość:) fajny progres widać przeglądając Twoją teczkę:) czacha plakatówkami zacna:) W Wawie(bez reklamy) jest jeden tatuator, który podobnie wielbi czaszki, bazgra je po wszystkim i wszystkich hehe i widać nie tylko jemu to zacnie idzie:) pozdro
Swiezy Napisano 29 Październik 2010 Napisano 29 Październik 2010 strasznie podobają mi się ogromne przestrzenie w Twoich krajobrazach, super sprawa.
sebel Napisano 18 Grudzień 2010 Autor Napisano 18 Grudzień 2010 (edytowane) Dzięki wszystkim za pomoc! Długo się nie odzywałem a to wszytko przez to, że strasznie mnie się dupsko rozleniwiło przez ostatni czas... Nie tyle w rysowaniu co w wymyślaniu... Najgorsze w tym wszystkim jest to, że mam straszną pustkę w głowie kiedy siadam przed kartką i nie mogę nic konkretnego wymyślić... ;\. Mimo wszystko próbuję z tym walczyć i jak na razie takie są tego efekty: Akryl na kartce 100x70 Edytowane 18 Grudzień 2010 przez sebel
sebel Napisano 18 Grudzień 2010 Autor Napisano 18 Grudzień 2010 (edytowane) Puki co tyle. Jak zwykle obiecuję poprawę i postaram się wrzucać coś częściej. Mam nadzieję, że tym razem na obietnicach się nie skończy :)! Pozdrawiam, Sebel Edytowane 18 Grudzień 2010 przez sebel
serio Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 Dożo energii zmaterializowanych pod postacią prac. Fajne ćwiczenia, tak trzymać.
sebel Napisano 19 Grudzień 2010 Autor Napisano 19 Grudzień 2010 Dzięki serio :}! Prace wyglądają na energiczne bo tak też są robione. Kiedyś miałem tendencję do skupiania się na niepotrzebnym detalu teraz raczej staram się aby rysunek działał już w początkowym stadium tworzenia. Nie wiem czy to dobra droga ale wydaje mnie się dzięki temu szybciej zacząłem rozkminiać kolory. Zarzucam ostatnie dwie wprawki + time lapse, niestety nie z głowy ;\
Elvans Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 fajnie się tu zagląda, dużo ciekawych prac i aż dziwi że zero komentarzy. Ta ostatnia pracka ma ciekawie zrobioną lewą stronę i przejście w ogół po prawej.
Coyote Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 no fajnie te dwa ostatnie dobrze że wrzuciłeś timelapse dzięki temu moja porada brzmi zacznij flipować swoje prace zauważysz błędy :) i moje pytanie kiedyś używałem ale zapomniałem jak sie odpalało to okienko z picerem?
Aryk Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 Sympatyczne te wprawki :) osobiście bardziej wolę tą górską, mimo tego że to speedowe działanie to czuje się bryłowatość fajną. Coyote ma rację co do flipowania prac, sam jak zapomnę to później trzeba poprawiać i naprawiać :) pozdrawiam
telthona Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 to >> http://fc09.deviantart.net/fs70/f/2010/152/e/9/env12_by_SeBeL.jpg jest fajne :D generalnie dużo ciekawych rzeczy, ćwiczenia, enviro, ilustracje, jakieś portrety :D mnie ciekawi jak zrobiłeś te niektóre enviro które wyglądają jak vektory? te ostatnie góry całkiem zacne :D a co do portretów sf, wydaje mi się że podchodzisz do tego bez pomysłu, na czuja, i masz jakieś takie klapki w postaci grafik sf które już widziałeś, bo bardzo powielasz te schematy. wygląda to jak głowa z katalogu mody z dodatkami sf :D popracuj nad calym designem, zastanów się co to za rasa, z czego jest zrobiona ich skóra i jaki ma odcień; czy to silikon czy plastik, czy co jeszcze innego :) pzdr
Swiezy Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 Jesteś złym człowiekiem! ;p budzisz kompleksy Xd świetne prace masz i imponujący rozmach, jak studiowałeś góry żeby wychodziły tak świetnie? może jakiś tutorial byś zechciał zrobić?:)
sebel Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Napisano 20 Grudzień 2010 Elvans - dzięki :) Coyote - z flipowaniem skapnąłem się dopiero po ostatnich dwóch time lapsach jak je obejrzałem ;D! Ogółem mam na klawiaturze przypisany przycisk do "flip horizontal" ale jak widać muszę sobie wyrobić nałóg do jego używania. Jeżeli zaś chodzi o podręczny color picker. To opcja ta jest dostępna w najnowszym CS5 załączam link do strony, z której powinieneś wszystko ogarnąć ;) http://pixlart.blogspot.com/2010/04/photoshop-cs5-color-selection-options.html Aryk - dzięki ;)! Ta... do flipowania to sobie trzeba wykształcić jakiś odruch bezwarunkowy, albo strzelić sobie jakiś eksperyment Pawłowa z tym związany :D! telthona - też mi się "to" podoba ;}. Bardzo spontanicznie wyszło. Dzięki, dużo rzeczy bo staram się raczej nie ograniczać. Co do enviro, które wyglądają jak wektory to zrobiłem je lasso toolem. na klawiaturze bardzo ładnie można ustawić sobie palce do robienia takich rysuneczków(G-gradient, I-próbkowanie, L- lasso) wtedy szybko i łatwo leci. BA! nawet tabletu czasami nie potrzeba ;). I znowu się posłużę time lapsem : rysunek: http://img72.imageshack.us/img72/9456/08122010f.jpg Nie jest szczyt tej techniki bo dopiero zacząłem się tak bawić. Ale na pewno mogę to polecić jako ćwiczenie na wyobraźnię ;} Oj tak! w schematy to wchodzę za często... Tylko najgorsze jest to, że jak już zaczynam się nad wszystkim zastanawiać to cholernie się spinam i już tak gładko nie idzie ;\. Cóż więcej praktyki trzeba! "Więcej nowych schematów trzeba wypracować" ;D. Postaram się zwrócić większą uwagę na to co tworzę by miało to jakiś większy sens. Dzięki za porady :}! Swiezy - jeśli ja jestem złym człowiekiem to już się boję kim są wymiatacze z tego forum :D !!!! Co do gór to zamieściłem link do time lapsa. Może nie jest w postaci Tutoriala ale myślę że wystarczająco widać co i jak robiłem :). Początkowo wszystko wypełniłem kolorem nieba i zacząłem zaznaczać ogólny zarys gór. Potem zacząłem powoli wchodzić w detal i dalej to już samo wyszło :D. Nie wiem jak to inaczej opisać jeżeli chciałbyś coś konkretniej się spytać to wal. Postaram się pomóc :) Pozdrawiam wszystkich i dzięki za zainteresowanie, Sebel :} 1
noiprox Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 Lepsze od "I" do próbkowania jest przytrzymanie "alt"
sebel Napisano 11 Sierpień 2011 Autor Napisano 11 Sierpień 2011 No i znowu z ponad pół roku mnie tu nie było ;\. Za dużo się nie narobiłem, ale lekki update mogę zaserwować :). noiprox - apropo próbkowania.. to dziwnie się przyzwyczaiłem do "I"... jakoś nie chcę mi się cały czas trzymać tego Alta. Kwestia przyzwyczajenia :}. No to update: Przez te pół roku miałem lekki odpoczynek od tabletu więc większość będzie tradycyjnych szkiców. Na pierwszy rzut szkice cienkopisem, tuszem, ołówkami, markerami itp. Cienkopis + akwarela Kolorowe cienkopisy - wszystko z natury: Do tego robiłem jeszcze trochę rzeczy do szkoły: Proste plakaty do trylogii Kieślowskiego: Plakaty operowe : + ciekawostki ale to już z innego działu: Pierwszy budynek w 3d: http://img192.imageshack.us/img192/6994/112306.jpg http://img21.imageshack.us/img21/4004/12143i.jpg http://img829.imageshack.us/img829/4549/12102.jpg http://img37.imageshack.us/img37/2699/12016v.jpg Animacja na Liternictwo: http://www.youtube.com/watch?v=DHmqV3WXTZo Na sam koniec kilka luźnych Digitali, które ostatnio skrobnąłem : I to by było na tyle. Z góry przepraszam za duży rozmiar szkiców (łatwiej wrzucić 3 duże obrazki niż masę małych) Pozdrawiam i życzę miłego oglądania i krytykowania ;}!
leszek_lenia Napisano 12 Sierpień 2011 Napisano 12 Sierpień 2011 jol bardzo ladne rysunki .kreska swietna..:) plakaty mi nie podchodza..zbyt podobnie wszedzie uklad typo tez nie przekonywujacy. digitale calkiem ok.fajny jest ten concept tego lysego chlopa
sebel Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 Dzięki Leszku ;}, plakaty wymuszone bo miało być prawo serii, wykładowca strasznie się tego trzymał. Jak już zaakceptował projekt to wolałem nic nie zmieniać :P. O typo niestety za wiele nie wiem więc wyszło jak wyszło ;\. Starałem się jak mogłem, następnym razem będzie lepiej :}. PS. zajebisty artblog - muszę tam częściej zaglądać ;}. Ostatnio wyskrobałem tylko tyle z ciekawszych: Pozdrawiam, Sebel
tr3buh Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 heh ale masz burdel na biurku ;P ale nie przejmuj sie bo ja mam identycznie :] fajne rysunki, podoba mi ie zwlaszcza jak lapiesz forme i perspektywe przedmiotow nie kreslac lini pomocniczych (chyba ze kreslisz?), moglbys byc niezlym komiksiarzem, ale podejrzewam ze z tego raczej nie da sie wyzyc ;]
sebel Napisano 6 Luty 2013 Autor Napisano 6 Luty 2013 tr3buh - Burdel na biurku jakoś zawsze sam się tworzy... w sumie nie wiem jak ... ;P. Jeżeli chodzi o perspektywę to kiedyś próbowałem się nauczyć na własną rękę(tutoriale itp.). Wykreślałem linie i kombinowałem, niestety zawsze krzywo mi to wychodziło. Później zacząłem rysować przedmioty, ot tak jak widziałem, potem otoczenie itd. aż w końcu zaczęły mi wychodzić takie szkice biurka jak powyżej. Perspektywa nadal się rozjeżdża, ale przynajmniej mam dużą frajdę z rysowania. Kiedyś pewnie będę musiał powtórzyć próbę nauki wykreślania perspektywy ;P. Przyszedł czas aby odświeżyć teczkę! Od ostatniego wpisu (tj. września 2011) nie miałem zbyt czasu by coś skrobnąć, znalazłem pracę w firmie zajmującej się aplikacjami na platformy mobilne i można powiedzieć, że przez rok uczułem się interfaców. Niestety to dobro się skończyło i aktualnie korzystam z każdej wolnej chwili by ćwiczyć łapę. Z natury z września 2011 2012: ćwiczenia z fotografii: Postaci wspierane refkami: 1) 2) 2013: Cienkopis: ołówek: ołówek+over w PS "Thumbnail sketches" z refek: Z głowy (oprócz 2): + stepsy jednego, którego chce bardziej dopracować: Jako bonus animacja poklatkowa na zaliczenie z Animacji. Pozdrawiam, Sebel
sebel Napisano 16 Luty 2013 Autor Napisano 16 Luty 2013 Wrzucam skończonego "Poszukiwacza". Zostawiam tak jak jest i biere się za coś nowego :)
badassky Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 Dziwi mnie taka cisza w tym wątku. Ostatnia praca jest na prawdę dobra, ale mam wrażenie, że powiela pewien schemat ( chodzi o tą zakręconą drogę)
Urbanboogie Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 Świetne rzeczy, najbardziej to mnie chyba te rysunkowe kręcą :) Co do drogi to może trochę ta regularność zygzaka wygląda nienaturalnie, w postaci można by było odrobinę dopracować proporcje, mam wrażenie że ma za małe nogi, ale ogólnie bardzo fajna praca!
Varmer Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 ajjj świetny tegoroczny update! szkicownik, martwe, thumbnailsy, naprawdę wszystko w dobrą stronę!
sebel Napisano 19 Luty 2013 Autor Napisano 19 Luty 2013 (edytowane) Bombadil - Dzięki, jeżeli chodzi o powielanie schematów to masz racje, też to zauważyłem niestety za późno. Jeżeli zobaczysz w poście #129 stepsy ostatniej pracy to koncepcja się zmieniała. Najpierw miała być sama jaskinia potem stwierdziłem, że będzie zbyt nudna i dodałem jakiś element do którego mógłby ten ludek dążyć. Początkowo miały to być schody, ale miałem problem z przestrzenią. Ze schodami wszystko wydawało się strasznie ciasne. Kobinowałem, kombinowałem... i w końcu doszedłem do w miarę zadowalającego efektu. Niestety później dopiero zauważyłem, że coś takiego już było ... Cóż nauczka na przyszłość! Urbanboogie - fajnie, że się rysunki podobają, postaram się coś z tego wrzucić w najbliższym czasie :). Zygzak jak wspomniałem wcześniej - więcej to ma z przypadku niż z planowania. Jeżeli chodzi o nogi postaci to śmieszna sprawa, bo w ostatniej chwili jeszcze je "wyciągałem" widocznie za mało :P... Varmer - Dzięki ! Ostatnio postanowiłem dokończyć szkic ze szkicownika. Wyszło coś takiego : Dla zainteresowanych stepsy: Pozdrawiam, Sebel Edytowane 19 Luty 2013 przez sebel
KaliditusZaliditey Napisano 19 Luty 2013 Napisano 19 Luty 2013 He, he , super pomysł, myślę że można by jeszcze przy nim podłubać.
Igi Napisano 20 Luty 2013 Napisano 20 Luty 2013 Martwi astronauci są ostatnio w modzie :D Bardzo fajne :)
asdaq Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 Poszukiwacz fajny - kolorystyka i klimat bardzo przyjemne. Dzięki za pokazanie etapów - oglądam i podglądam ;) Crit: (możliwe że wynikający ze skrzywienia zawodowego - architektura) kamienna ścieżka - nie widać żadnego uzasadnienia takiego jej przebiegu, a bez tego wszystkie te zakręty są trochę bez sensu. Po co to się tak wije? Jakby było na wprost to byłoby jaśniej i prawdziwiej, a całość by nie straciła.
Swiezy Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 Fajny klimat i wykonanie, będą jakieś dalsze historie na ten temat? Pozdrawiam
sebel Napisano 28 Luty 2013 Autor Napisano 28 Luty 2013 KaliditusZaliditey - Dzięki, chyba wszystko można by wyszlifować ;P. Puki co zostawiam :)! Igi - To akurat przypadek, kiedyś w szkicowniku z nudów zacząłem rysować jakąś postać potem zaczęło mi to przypominać skafander, nie chciało się robić głowy, wcisnąłem czaszkę itp itd ;D. Dopiero później jak szukałem jakiś refek do skafandra zobaczyłem, że jest tego masa w necie :P. asdaq - Fajnie, że się podoba :>. A propos ścieżki, to już pisałem wcześniej Bombadilowi, że więcej w tym było przypadku niż przemyślenia. Postaram się w przyszłości zwracać większą uwagę na takie rzeczy. Plusik za krytykę, dzięki temu coraz mocniej się zastanawiam nad tym aby poduczyć się perspektywy itp ;_ ! Swiezy - Dzięki! A czy będą jakieś dalsze historie? Puki co raczej nie. Mam sporo thumbnailów, które chciałbym wykończyć + w między czasie staram się poduczyć z tworzenia modeli low poly. Jeżeli zaś chodzi o postać "szkieletora-astronauty" to w szkicowniku mam z nim kilka durnych szkiców (np. wyprowadzający kota na smyczy, czy siedzący w pociągu komunikacji miejskiej), ale puki co muszą poczekać. Zainspirowany teczką Kyrie Eleison , oraz serią filmików z youtube postanowilem trochę rozbudować swoją bibliotekę wizualną. Puki co tyle: Pozdrawiam, Sebel
sebel Napisano 20 Maj 2015 Autor Napisano 20 Maj 2015 (edytowane) Update 2015 - cześć 1 Update! Dawno niczego nie wrzucałem, byłem strasznie zawalony i nie mogłem sobie zorganizować czasu :\, powoli jakoś się ogarniam i staram się regularnie cisnąć. Torin! Z natury Z referencji: Robocik z głowy: Próba czegoś bardziej cartoonowego: 1. 2. Studia kolorów: 1. 2. 3. 4. Szkice itp: "Two values": 1. 2. 3. 4. Edytowane 20 Maj 2015 przez sebel
sebel Napisano 20 Maj 2015 Autor Napisano 20 Maj 2015 (edytowane) Update 2015 - część 2 "Three values": 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. Speedy słoni z referencji: Czaszeczka - digital w trochę bardziej tradycyjny sposób :) Praca, która powstała z wykończenia starego szkicu: wspomniany wcześniej szkic: Speed na Virtual Plein Air Group: + Studium figurki z natury: Szkice żółwi: To by było na tyle. Wszelkie komentarze/krytyka mile widziane :}. Pozdrawiam, Sebel. Edytowane 20 Maj 2015 przez sebel
sebel Napisano 15 Wrzesień 2015 Autor Napisano 15 Wrzesień 2015 Od maja wyskrobałem kilka rzeczy, wiec myślę że przydałby się mały update teczki :) John Singer Sargent - troche studiów + próba imitacji oleju/akrylu w PS. troche zabawy w Paintstorm Studio: Poprawiona pracka z postu nr #129 szybki wieczorny szkic: inne: studium z natury: i taki słodziak na sam koniec : I to wszystko. Komentarze/krytyka jak zwykle mile widziane :}. Pozdrawiam, Sebel.
sebel Napisano 11 Sierpień 2017 Autor Napisano 11 Sierpień 2017 Hej wszystkim! dawno mnie tu nie było, z czasu zaglądałem coś komuś skomentowałem, ale tak to kiepski ze mnie użytkownik forum :[ . Dlatego chciałem to naprawić i rozważałem nawet założenie nowej teczki, głównie ze względu na to, że obrazy z początkowych postów były wrzucane na "imageshack" - serwis który zmienił swoją politykę tak, że wypie*doliło mi wszystkie rysunki i nawet nie mogę ogarnąć, które gdzie były :C. Ale przeczytałem post EthicallyChallenged w teczce Kalberos'a, że lubi on "pełne teczki" bo można ładnie zobaczyć cały progres i postanowiłem zostawić tego trupa :). Podsumowując całość - chciałbym rozpocząć wszystko od nowa. Trochę rzeczy w moim życiu się zmieniło. Mam duże parcie aby w końcu porządnie się rozwinąć i dlatego chciałbym prosić was o pomoc - konstruktywna krytyka, opierdol itp. Oraz z mojej strony postaram się też dać jak najwięcej tylko mogę. Strasznie mi głupio, że konto na tym forum mam prawie 10 lat, a postów zostawiłem tylko 150 ;\. Najwyższy czas się ogarnąć :)! W ramach wstępu - czym się zajmuję? Zawodowo: na początku robiłem UI do appek na mobilki, potem wskoczyłem do firmy robiącej gry casualowe (time managment, hidden object i inne takie...), po drodze jakieś małe zlecenia, aktualnie pracuje w małej firmie w Warszawie i puki co robimy gry na mobilki i konsole. Tutaj głównie koncepty, promoarty, loga, UI, z czasu jakiś base 3d się klepnie, czy jakiś trailer zmontuje - ogółem wszystko w czym tylko mogę pomóc. W domu: z tego co zauważyłem najbardziej ciągnie mnie do konceptowania lokacji, oraz rysowania postaci. Te dwie rzeczy ciągle powracają i nie mogę się od nich odczepić. Niestety robię to strasznie nieumiejętnie i bez planu, najczęściej w ramach odpoczynku od tego co robiłem w pracy, dlatego bardzo często kończy się tym, że rysuje randomowe rzeczy ;-\. Jeżeli chodzi o to parcie, o którym wspominałem wcześniej, to od początku roku staram się regularnie coś dziergać i wynikiem tego założyłem sobie szkicownik na tumblrze: https://sbelicki-art.tumblr.com Jeśli ktoś byłby zainteresowany to staram się tam wrzucać większość rzeczy, ot tak jak to napisał wcześniej EC, aby przynajmniej mieć wgląd jak się człowiek rozwijał, oraz staram się przełamać z poczuciem "nie wrzucę tego bo kiepskie". To by było tyle w ramach wstępu. Jak ktoś przez to przebrnął to wielkie dzięki ;). Poniżej kilka ostatnich prac, i w najbliższym czasie postaram się wrzucić jakiegoś WIP'a aby teczka miała ciąg ;). Na początek ostatnia praca którą zrobiłem, chciałem potestować czy mogę w jakiś sposób wykorzystać blendera do robienia konceptów: Testowanie/tworzenie brushy imitujących tradycyjne media: Praca którą planuję w najbliższym czasie wykończyć ale jakos nie za bardzo wiem jak się zabrać ;\ : Zabawa z 3d + photobash: Zabawa z photobashem: Poniżej kilka setów thumbów, starałem się ogarnąć jakieś ciekawe kompozycje, potencjalnie widzę tam kilka ciekawych, które chciałbym rozwinąć w jakąś skończoną pracę: i ostatni bardziej "misz-masz" ale strasznie podoba mi się blendowanie kolorów i też myślę że można było by coś z tego wyciągnąć : Na koniec trochę postaci. Ostatni szkic zrobiony w Paintstorm Studio. Ściągnąłem jakiś set brushy z ich oficjalnej strony i chciałem wytestować jak działają: i kilka podmalowanych stron ze szkicownika: + jakieś randomy ;0 To by było na tyle pozdrawiam i do zobaczenia :)!
ZiN Napisano 11 Sierpień 2017 Napisano 11 Sierpień 2017 O kurcze, przeczytałem to co napisałeś i czuję dokładnie to samo w stosunku do siebie. Z tą różnicą, że ja nawet zawodowo nie miałem po drodze z tym całym digitalem, a chciałbym robić kiedyś w gamedevie, lub czymś co obok tego stoi. No ale cóż, trzeba zapierdzielać. Mój plan jest taki, że siadam do jednej pracy i dłubię ją tak długo, aż będzie na przyzwoitym poziomie (porównuję swoje dzieła z tymi artystami, których podziwiam i pracuję nad tym aby zmniejszyć ten dystans między mną a nimi), choćby zajęło to wiele tygodni (na jedną pracę) organizuję sobie taki challange, że chcę lvlować z obrazka na obrazek. To wymaga cholernie dużo poświęcenia, cierpliwości, czasu i planowania, ale jest to jak najbardziej do osiągnięcia. Potrzebujesz tylko potężnego motywatora. Co mogę doradzić na tym etapie? Zbuduj sobie solidną bibliotekę zdjęć referencyjnych (foty/prace innych artystów danego stylu), maluj analizując je bardzo szczegółowo. Wyznacz sobie na razie jeden cel, jeden temat. Pracuj wolniej, ale dokładniej. Gdy opanujesz jakieś ćwiczenie do perfekcji będziesz automatycznie wykonywać je szybciej. Następnie przechodzisz do następnego tematu/zagadnienia, itd. Małe sukcesy dają mobilizację do robienia większych rzeczy. No i najważniejsze, stawiaj sobie co jakiś czas wyzwania. Stań przed problemem, przed którym uważasz, że sobie nie poradzisz. Wychodź z comfort zone i spróbuj zrobić coś inaczej niż do tej pory, ale wkładając w to wszystkie umiejętności i obserwacje, które nabyłeś studiując referencje. To chyba tyle. Sukcesów Tobie jak i sobie życzę. Pozdrawiam.
sebel Napisano 11 Sierpień 2017 Autor Napisano 11 Sierpień 2017 Hej, dzięki za podpowiedzi ;)! Z praca z pracą w gamedevie to powoli małymi kroczkami jakoś do przodu ciągnę :) i życzę aby też Ci się udało ;). Referencje i planowanie dobra sprawa. Poooowoli sam to zacząłem zauważać, że brakuje mi przemyślanych działań, jakiegoś konkretnego podejścia do swoich prac, czy opracowanego workflowu. Co do ćwiczeń to nie jestem przekonany. Robienie studiów itp może prowadzić do takiego błędnego koła, że człowiek przestaje wymyślać swoje rzeczy tylko ciągle chce się opierać na studiach i łatwo można się zapętlić i siedzieć i tylko to ciśnąć. Tworzy sobie wtedy takie specyficzne comfort zone ;\. I ostatecznie wychodzi, że siedzisz... studiujesz... w końcu coś robisz, więc nie masz wyrzutów sumienia, ale efektów nie widać, bo nie ma skończonej pracy ;\. Więc we wszystkim trzeba zachować umiar ;). - wyzwania - wychodzenie z comfort zone - skonczone projekty wykorzystujące wcześniejsze studia. Spoks ;)! Dzięki! Do zapamiętania i do zrealizowania! Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się