Napisano 4 Wrzesień 200816 l Witam po bardzo długiej przerwie, którą spowodował brak neta. Na szczescie udało sie to uratowac i jestem. Tu bede wrzucał swoje bazgroły. Na razie nie wiele, nie było czasu ostatnio, tylko praca jedzenie i spanie... Ogólnie to mój pierwszy model w Zbrush. Nos miał byc taki wystający i zadarty. Prosze o wszelakie opinie, porady, krystykę. Dzięki/ Ciastuch. Edytowane 25 Kwiecień 201014 l przez ciastuch
Napisano 4 Wrzesień 200816 l Witaj, Skoro dopiero zaczynasz z ZB to polecam ten plugin: http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=46396 Umożliwia on m.in. umieszczenie referencji w tle, co jest czasami bardzo pomocne. Pozdrawiam
Napisano 4 Wrzesień 200816 l Autor Witaj, Skoro dopiero zaczynasz z ZB to polecam ten plugin: http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=46396 Znam go już, czesto tam zagladam. Tutariale z class room są bardzo pomocne, dzieki:) NA razie bez rewelacji, ale ogólnie chciałem zapytac czy mniej-wiecej wszystko wydaje sie byc dobrze? Mówie "wydaje" bo wiem że technik jest wiele, ja staram sie ją sobie własnie wypracowywac:) Ciastuch.
Napisano 4 Wrzesień 200816 l Po 1 stwórz sobie jakąś prostą bazę w programie do modelowania, ewentualnie ściągnij darmową np. tą z 3D Total Sculpting Challenge (można z niej na prawdę sporo wyciągnąć): LINK Po 2 poczytaj trochę o anatomii, proporcjach itd. Po 3 używaj Fast Shadera w ZB i obracaj światłem, aby sprawdzić model z każdej strony w różnym oświetleniu i uniknąć przekłamań, ewentualnie MatCap Gray jeśli lubisz MatCapy, jest dość czytelny w porównaniu do pozostałych. Po 4 nie obawiaj się zmieniać wartości ZIntensity(dużo prościej jest modelować, gdy model "nie bulgocze"), dostosuj ją zarówno dla zwykłych brushy jak i smooth brusha. Po 5 buduj formę z precyzją, wygładzaj model na niskich subDiv, aby ułatwić sobie życie. Pozdrawiam
Napisano 4 Wrzesień 200816 l Wedlug mnie wyglada to dobrze i widac ze juz cos jarzysz z tym programem. Oczywiscie jesli chodzi o realistyczna anatomie to troche odbiega ale jak na kreskowkowy przerysowany stylu to wyglada fajnie i robione z glowa a nie na fuksa ja reszta poczatkujacych. Oczywiscie zaraz ktos tu sie zjawi by ponarzekac bo jak on wymiata to wszyscy musze odrazu doruwnac jemu poziomowi itd. Widac ze juz rzezbic jakos umiesz wiec teraz zrob tak jak mowil Hagelades referki i sproboj odwzierciedlic prawdziwego czleka. Jak troche pomodelujesz z referkami to pozniej i z glowy bedzie poprawnal anatomie stawial.
Napisano 4 Wrzesień 200816 l Zgodzę się z Temporalem jak na początek to jest bardzo oryginalnie bo ludzie zazwyczaj jak model zaczyna przypominać głowę to próbują ją zamaskować masą beznadziejnego detalu. Ja bym popracował nad dolnymi powiekami zrobiłbym je bardziej workowate i jeszcze policzki można poprawić tą linię biegnącą od nosa pod policzkiem i usta. Pozdro.
Napisano 5 Wrzesień 200816 l Podpisuje sie pod 2 postami powyzej. Dzialaj i kiedys sie zorientujesz ze jest lepiej.
Napisano 18 Wrzesień 200816 l Autor Witam po krótkiej przerwie. Ostatnio miałem chwilke by cos porobic w Zbrushu. Postanowiłem zajac sie ustami na razie. Pozagladałem na tutoriale, bardzo duzo pomógł mi tutek Klicka, thank's:) Postanowiłem zrobic usta na kuli na początek, ale stwierdzilem, ze same usta bedą dziwnie wygladały bez samego nosa, wiec na razie wyglada to tak: Potem postanowiłem dorobic reszte, i wyszło mi cos takiego: Spodobało mi sie to. mozna zrobic cos porzytecznego z tego. Na razie moje prace są własnie na tym etapie, ale bede je kontynuował. Nie zwracajcie na razie uwagi na materiał. bawiłem sie tylko, na pewno bedzie zmieniony. dorzucam jeszcze koncept opisowy: Moze byc to jakis dumny gostek lub cos w tym stylu, ewentualnie jakis prayer to God lub cos w ten deseń. Moze jakies sugestje, podpowiedzi? Pozdrawiam, Ciastuch.
Napisano 18 Wrzesień 200816 l ładny model ;) ot. co do 3dtotal oni chyba nigdy nie wchodzili na zbc , modele jakies takie nijakie bez detalu . widac ze przedzkolaczki
Napisano 18 Wrzesień 200816 l Hm, sprobój z cube'a rzeźbić zamiast z kulki... "ot. co do 3dtotal oni chyba nigdy nie wchodzili na zbc , modele jakies takie nijakie bez detalu . widac ze przedzkolaczki" To sobie dorób więcej detalu jak na zerówkę przystało...
Napisano 18 Wrzesień 200816 l Autor Grizleyd: Dzieki bardzo;) Levus: Myslisz że z cube'a bedzie sie lepiej rzeźbiło? dlaczego? Pytam bo jeszcze nie próbowałem:) dlaczego to proponujesz? Co Twoim zdaniem jest nie tak w tym wstepnym modelu? Upgrade mały. Wstępne oczka: Na razie ogólne zamysł. Jeszcze bedą pomysły i duuuzo poprawek. Edytowane 18 Wrzesień 200816 l przez ciastuch
Napisano 21 Wrzesień 200816 l Autor Mozecie mi powiedziec, jak znaleźć tutka o retopologii, jak wogóle ją przeprowadzic na modelu? Znalazłem kiedys taki na stronie Zbrushcentral chyba, ale przy zmianie interfejsu zniknął;/ Pytam bo w niedalekiej przyszłosci trzeba bedzie bedzie zrobic retopo. z góry dzieki. Edytowane 23 Wrzesień 200816 l przez ciastuch
Napisano 23 Wrzesień 200816 l Witam!! ciastuchu przekazuje w twoje rece ten oto link w ktorym znajdziesz pare tutkow na temat retopologi gdyz jestem zafascynowany twoja tworczoscia i niemoge sie doczekac nowych modeli ps. inspirujace modele pozdrawiam i milej nauki retopologi :) http://pl.youtube.com/results?search_query=zbrush+retopology&search_type=&aq=f
Napisano 23 Wrzesień 200816 l Autor nielot007 : Bardzo mi miło słyszec ( a raczej widzieć) Twoje słowa:) Jak wróce do Wrocławia do postaram sie cos porobic, teraz niestety moge tylko poszperac po forach, bo komp tu za słaby;/ Tak serio mówisz z tymi modelami Nielocie;>?Przecież to "powijaki", heh:)
Napisano 23 Wrzesień 200816 l Hm, dlatego lepiej z cuba, ze na podziale kulki na jej biegunach traci się masę poly bez sensu (Tomalę cutując:) ), spróbuj cube'a wysmoothować na coś zbliżanego do kulki, podziel i zobacz, że jest lepiej i wydajniej;) Druga sprawa to to, że cube wymusza delikatne spięcie w mózgu w celu ruszenia wyobraźnią, a robiąc głowę z kulki sugerujemy się, że głowa to kulka i zostaje kulką nierzadko, co jest błędną drogą w rozwoju skilla. Głowie bliżej do cuba (zaaokrąglij mu rogi po prostu) niż do kulki. Zarówno pod względem bryły jak i topologii siaty. Możesz zrobić sobie bazę w maxie: Robisz boxa z podziałem np 6x6x6 lub 8x8x8 i relax-uj go. Ustaw sobie kształt głowy za pomocą modyfikatora FFDbox lub przy pomocy soft selection, uxtruduj szyjkę, tudzież ramiona, zresetuj xform, wycentruj pivot, ustaw obiekt w 0,0,0 i exportuj. Do samego rzeźbienia polecam matcap MAHmc Modeling, rewelacja, świetnie wyregulowany specular i cavity, kolor neutralny. pzdr!
Napisano 24 Wrzesień 200816 l nielot007 : Bardzo mi miło słyszec ( a raczej widzieć) Twoje słowa:) Jak wróce do Wrocławia do postaram sie cos porobic, teraz niestety moge tylko poszperac po forach, bo komp tu za słaby;/ Tak serio mówisz z tymi modelami Nielocie;>?Przecież to "powijaki", heh:) Witam!! pewnie, ze serio napisalem bardzo fajne modeliki najbardziej podobal mi sie ten dziadek z pierwszego posta :) pozdrawiam i czekam na nowe modele
Napisano 26 Wrzesień 200816 l Autor No, jutro wracam do Wrocka, gdzie bede mógł w koncu zacząc cos grzebac w tym Zbrushu:) Ufff, w końcu cos miłoge do roboty, teraz zbijam bąki i tylko codziennie odwiedzam max3d.pl... Także niedługo cos nowego z pewnoscią napłynie:) Levus: Posłucham rady i zrobie cos z cube'a:) Nielot007: Dzieki bardzo i miło słyszec TAKIE słowa od TAK dalece zaawansowanego zawodnika;) Do niedługiego;) Ciastuch.
Napisano 29 Wrzesień 200816 l Autor Witam. Mialem niemiłą przygodę przez weekend i nie mogłem sie dostac do mieszkania. Na szczescie wczoraj wieczorkiem sie udało, i juz jestem. Na razie nie mam nic nowego. Udalo mi sie wygrzebac jakis stary model: Na razie tyle. Nie umiem zębów jeszcze zrobic, ale sie naukam i wtedy cos takiego zrobie:) Przykro mi Nielot, na razie tylko tyle mam:) Pozdrawiam, Ciastuch.
Napisano 29 Wrzesień 200816 l Autor Ufff, w koncu cos z dzisiaj moge wrzucic:) Na razie tyle: Na siatce porobiły sie troche babole, ale bede poprawiał i zrobie retopo. Starałem sie zrobic jak najbardziej rzeczywistego goscia. Pozdrawiam, Ciastuch. Edytowane 29 Wrzesień 200816 l przez ciastuch
Napisano 1 Październik 200816 l Autor Witam. Nikt nie komentuje...? Szkoda:(... ciężko tak bez zad sie czegos nauczyc... Tym czasem zrobiłem moją głowę do konca, dorobiłem oczka, w miare wyglada. Musze teraz cwiczyc i jeszcze raz cwiczyc. Wyglada to tak: Bardzo prosze o jakies wskazówki, krytyke, jakies słowa ogólnie. Z pewnoscią bardzo by pomogły:) Z góry dziekuje;) Model zrobiony całkowicie bez referek żadnych. Ciastuch.
Napisano 25 Kwiecień 201014 l Autor Odgrzebuje stary wątek. Po wymianie kompa wziąłem się z powrotem za naukę zbrusha, na razie takie kliski porobiłem, bardziej speedy jednodniowe w ramach nauki brushy i ogólnego rozeznania z programem. . Będę wrzucał od czasu do czasu jakieś tam wypocinki. Ciastuch.
Napisano 25 Kwiecień 201014 l Śmieszne te stworki. Ten kalmarek to chyba inspirowany pewną ilustracją ;) z pixologic Naprawdę fajne.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto