Skocz do zawartości

Modele 3d: ZBRUSH - początki


ciastuch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po bardzo długiej przerwie, którą spowodował brak neta. Na szczescie udało sie to uratowac i jestem.

 

Tu bede wrzucał swoje bazgroły. Na razie nie wiele, nie było czasu ostatnio, tylko praca jedzenie i spanie...

dziadek1on7.jpg

dziadek2cg4.jpg

dziadek3sq9.jpg

dziadek4oa9.jpg

 

 

Ogólnie to mój pierwszy model w Zbrush. Nos miał byc taki wystający i zadarty. Prosze o wszelakie opinie, porady, krystykę. Dzięki/

 

Ciastuch.

Edytowane przez ciastuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witaj,

 

Skoro dopiero zaczynasz z ZB to polecam ten plugin:

 

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=46396

 

Znam go już, czesto tam zagladam. Tutariale z class room są bardzo pomocne, dzieki:) NA razie bez rewelacji, ale ogólnie chciałem zapytac czy mniej-wiecej wszystko wydaje sie byc dobrze? Mówie "wydaje" bo wiem że technik jest wiele, ja staram sie ją sobie własnie wypracowywac:)

 

Ciastuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 stwórz sobie jakąś prostą bazę w programie do modelowania, ewentualnie ściągnij darmową np. tą z 3D Total Sculpting Challenge (można z niej na prawdę sporo wyciągnąć):

 

LINK

 

Po 2 poczytaj trochę o anatomii, proporcjach itd.

 

Po 3 używaj Fast Shadera w ZB i obracaj światłem, aby sprawdzić model z każdej strony w różnym oświetleniu i uniknąć przekłamań, ewentualnie MatCap Gray jeśli lubisz MatCapy, jest dość czytelny w porównaniu do pozostałych.

 

Po 4 nie obawiaj się zmieniać wartości ZIntensity(dużo prościej jest modelować, gdy model "nie bulgocze"), dostosuj ją zarówno dla zwykłych brushy jak i smooth brusha.

 

Po 5 buduj formę z precyzją, wygładzaj model na niskich subDiv, aby ułatwić sobie życie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie wyglada to dobrze i widac ze juz cos jarzysz z tym programem. Oczywiscie jesli chodzi o realistyczna anatomie to troche odbiega ale jak na kreskowkowy przerysowany stylu to wyglada fajnie i robione z glowa a nie na fuksa ja reszta poczatkujacych. Oczywiscie zaraz ktos tu sie zjawi by ponarzekac bo jak on wymiata to wszyscy musze odrazu doruwnac jemu poziomowi itd. Widac ze juz rzezbic jakos umiesz wiec teraz zrob tak jak mowil Hagelades referki i sproboj odwzierciedlic prawdziwego czleka. Jak troche pomodelujesz z referkami to pozniej i z glowy bedzie poprawnal anatomie stawial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z Temporalem jak na początek to jest bardzo oryginalnie bo ludzie zazwyczaj jak model zaczyna przypominać głowę to próbują ją zamaskować masą beznadziejnego detalu.

Ja bym popracował nad dolnymi powiekami zrobiłbym je bardziej workowate i jeszcze policzki można poprawić tą linię biegnącą od nosa pod policzkiem i usta. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po krótkiej przerwie.

 

Ostatnio miałem chwilke by cos porobic w Zbrushu. Postanowiłem zajac sie ustami na razie. Pozagladałem na tutoriale, bardzo duzo pomógł mi tutek Klicka, thank's:) Postanowiłem zrobic usta na kuli na początek, ale stwierdzilem, ze same usta bedą dziwnie wygladały bez samego nosa, wiec na razie wyglada to tak:

beztytuuoz5.jpg

gowasmiesznauv2.jpg

 

Potem postanowiłem dorobic reszte, i wyszło mi cos takiego:

gowasmieszna2hl8.jpg

 

 

Spodobało mi sie to. mozna zrobic cos porzytecznego z tego. Na razie moje prace są własnie na tym etapie, ale bede je kontynuował. Nie zwracajcie na razie uwagi na materiał. bawiłem sie tylko, na pewno bedzie zmieniony. dorzucam jeszcze koncept opisowy:

 

Moze byc to jakis dumny gostek lub cos w tym stylu, ewentualnie jakis prayer to God lub cos w ten deseń.

 

gowasmieszna3pr0.jpg

 

 

Moze jakies sugestje, podpowiedzi?

 

Pozdrawiam,

 

Ciastuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, sprobój z cube'a rzeźbić zamiast z kulki...

 

"ot. co do 3dtotal oni chyba nigdy nie wchodzili na zbc , modele jakies takie nijakie bez detalu . widac ze przedzkolaczki"

To sobie dorób więcej detalu jak na zerówkę przystało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grizleyd: Dzieki bardzo;)

Levus: Myslisz że z cube'a bedzie sie lepiej rzeźbiło? dlaczego? Pytam bo jeszcze nie próbowałem:) dlaczego to proponujesz? Co Twoim zdaniem jest nie tak w tym wstepnym modelu?

 

Upgrade mały. Wstępne oczka:

gowasmieszna4fk9.jpg

gowasmieszna5cc7.jpg

 

Na razie ogólne zamysł. Jeszcze bedą pomysły i duuuzo poprawek.

Edytowane przez ciastuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozecie mi powiedziec, jak znaleźć tutka o retopologii, jak wogóle ją przeprowadzic na modelu? Znalazłem kiedys taki na stronie Zbrushcentral chyba, ale przy zmianie interfejsu zniknął;/ Pytam bo w niedalekiej przyszłosci trzeba bedzie bedzie zrobic retopo. z góry dzieki.

Edytowane przez ciastuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

ciastuchu przekazuje w twoje rece ten oto link w ktorym znajdziesz pare tutkow na temat retopologi gdyz jestem zafascynowany twoja tworczoscia i niemoge sie doczekac nowych modeli

 

ps. inspirujace modele

 

pozdrawiam i milej nauki retopologi :)

 

http://pl.youtube.com/results?search_query=zbrush+retopology&search_type=&aq=f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nielot007 : Bardzo mi miło słyszec ( a raczej widzieć) Twoje słowa:) Jak wróce do Wrocławia do postaram sie cos porobic, teraz niestety moge tylko poszperac po forach, bo komp tu za słaby;/ Tak serio mówisz z tymi modelami Nielocie;>?Przecież to "powijaki", heh:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, dlatego lepiej z cuba, ze na podziale kulki na jej biegunach traci się masę poly bez sensu (Tomalę cutując:) ), spróbuj cube'a wysmoothować na coś zbliżanego do kulki, podziel i zobacz, że jest lepiej i wydajniej;)

 

Druga sprawa to to, że cube wymusza delikatne spięcie w mózgu w celu ruszenia wyobraźnią, a robiąc głowę z kulki sugerujemy się, że głowa to kulka i zostaje kulką nierzadko, co jest błędną drogą w rozwoju skilla.

 

Głowie bliżej do cuba (zaaokrąglij mu rogi po prostu) niż do kulki. Zarówno pod względem bryły jak i topologii siaty.

 

Możesz zrobić sobie bazę w maxie:

Robisz boxa z podziałem np 6x6x6 lub 8x8x8 i relax-uj go. Ustaw sobie kształt głowy za pomocą modyfikatora FFDbox lub przy pomocy soft selection, uxtruduj szyjkę, tudzież ramiona, zresetuj xform, wycentruj pivot, ustaw obiekt w 0,0,0 i exportuj.

 

Do samego rzeźbienia polecam matcap MAHmc Modeling, rewelacja, świetnie wyregulowany specular i cavity, kolor neutralny.

 

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nielot007 : Bardzo mi miło słyszec ( a raczej widzieć) Twoje słowa:) Jak wróce do Wrocławia do postaram sie cos porobic, teraz niestety moge tylko poszperac po forach, bo komp tu za słaby;/ Tak serio mówisz z tymi modelami Nielocie;>?Przecież to "powijaki", heh:)

Witam!!

pewnie, ze serio napisalem bardzo fajne modeliki najbardziej podobal mi sie ten dziadek z pierwszego posta :)

pozdrawiam i czekam na nowe modele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, jutro wracam do Wrocka, gdzie bede mógł w koncu zacząc cos grzebac w tym Zbrushu:) Ufff, w końcu cos miłoge do roboty, teraz zbijam bąki i tylko codziennie odwiedzam max3d.pl... Także niedługo cos nowego z pewnoscią napłynie:)

 

Levus: Posłucham rady i zrobie cos z cube'a:)

 

Nielot007: Dzieki bardzo i miło słyszec TAKIE słowa od TAK dalece zaawansowanego zawodnika;)

 

Do niedługiego;)

 

Ciastuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mialem niemiłą przygodę przez weekend i nie mogłem sie dostac do mieszkania. Na szczescie wczoraj wieczorkiem sie udało, i juz jestem. Na razie nie mam nic nowego. Udalo mi sie wygrzebac jakis stary model:

max_krzyk1.jpg

max_krzyk3.jpg

max_krzyk.jpg

 

 

Na razie tyle. Nie umiem zębów jeszcze zrobic, ale sie naukam i wtedy cos takiego zrobie:)

 

Przykro mi Nielot, na razie tylko tyle mam:)

 

Pozdrawiam,

 

Ciastuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff, w koncu cos z dzisiaj moge wrzucic:) Na razie tyle:

czowieknormalny4cd4.jpg

czowieknormalny1lr1.jpg

czowieknormalny3ke2.jpg

czowieknormalny2xx9.jpg

 

Na siatce porobiły sie troche babole, ale bede poprawiał i zrobie retopo.

 

Starałem sie zrobic jak najbardziej rzeczywistego goscia.

 

Pozdrawiam,

Ciastuch.

Edytowane przez ciastuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nikt nie komentuje...? Szkoda:(... ciężko tak bez zad sie czegos nauczyc...

 

Tym czasem zrobiłem moją głowę do konca, dorobiłem oczka, w miare wyglada. Musze teraz cwiczyc i jeszcze raz cwiczyc. Wyglada to tak:

skonczony5tf9.jpg

skonczony1ss4.jpg

skonczonyvu0.jpg

skonczony2ii5.jpg

skonczony3cn2.jpg

 

 

Bardzo prosze o jakies wskazówki, krytyke, jakies słowa ogólnie. Z pewnoscią bardzo by pomogły:) Z góry dziekuje;) Model zrobiony całkowicie bez referek żadnych.

 

Ciastuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebuje stary wątek.

Po wymianie kompa wziąłem się z powrotem za naukę zbrusha, na razie takie kliski porobiłem, bardziej speedy jednodniowe w ramach nauki brushy i ogólnego rozeznania z programem.

omiornicatomka.jpg

meduza3.jpg

osmiornica4vip.jpg.

 

Będę wrzucał od czasu do czasu jakieś tam wypocinki.

Ciastuch.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności