Skocz do zawartości

happy-angel


happy-angel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 112
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Tak jak już wcześniej powiedziałem ja rozumiem jak powinien działać skrót perspektywy i umiałbym to na oko poprawić przy tak prostym zadaniu natomiast stawiam sobie za cel zbudowanie tych kostek bez żadnego zagadywania tylko według zasad perspektywy.

 

Pierwsza kostka tak na oko można uznać za idealną natomiast każda kolejną tak jak sam przyznałeś zaprzecza skrótowi. Linie pomocnicze nie mogą być dobre bo zaprzecza temu następująca zasada:

persptest2.jpg

 

Nie wiem może powinienem siatkę ścian rysować tak jakby krawędzią obrazu był kwadrat a nie prostokąt?

 

 

Dzięki ale już oglądałem wszystkie płyty Scott'a i jak widać padłem na podstawach.

Edytowane przez happy-angel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki rozmowie z delf77 oraz jego postowi http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=656027&postcount=9 zanalałem w czym krył się błąd. Pomijając fakt że rąbnełem o jedną klatkę :) miałem duży bład w interpretacji rzutowania widoku z góry na perspektywę.

 

perspektiva.jpg

 

Wydaje mi się że mniej więcej ogarniam temat i teraz czas na ćwiczenia o kilka poly więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skróty, nie skróty. w życiu trzeba być efektywnym :) nie lepiej przerysowywać zdjęcia, ewentualnie podmalowywać foty i tak próbować zrozumieć perspektywę, a nie klepać tuziny sześcianów? przy takim rozwiązaniu łapiesz nie tylko perspektywę, ale zaczynasz rozumieć o co kaman z walorem, jak działa kolor, jaki wpływ ma światło. zrozumieć i załapac jak wygląda sześcian w perspektywie, to jedno, wdrożyć tą wiedzę to drugie. ja np., niedawno uświadomiłem sobie rzecz dla mnie niesłychaną, że w jednej scenie każdy obiekt może mieć własną perspektywę ,a nawet osobną linię horyzontu, co zupełnie zburzyło mój spokój i jeszcze mocniej utwierdziło w przekonaniu, ze smarowanie rzeszy prostopadłościanów niewiele wnosi, chyba że jako dojrzały artysta chcesz móc powiedzieć: "tak wnusiu, ja tez przez to przechodziłem" ;) pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja rozumiem, że te ćwiczenia są ważne ale wydają mi się średnio pożyteczne i nieco ograniczające (tzn. rysowanie boxów). rozumiem, że to się przydaje ze względu na to,że niemal wszystko można uprościć do podstawowych brył, ale kiedy chcę namalować głowę, to nie myślę o prostych bryłach, tylko o... głowie, proporcjach i wspomagam się referencjami. ale to moje subiektywne wrażenia, a moje obrazki są na tyle kiepskie, że jestem raczej mało wiarygodny :) kto wie, może to własnie przez olewanie takich ćwiczeń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@happy-angel,

im więcej uwagi będziesz poświęcał wyprowadzaniu kresek do perspektywy, tym bardziej twój mózg będzie zwracał uwagę na naukę rysowania równych kresek niż wyczucie perspektywy. Do dobrego rzutu wystarczy ich znacznie mniej, a do wystarczającego znacznie mniej ;)

Przy szybkich ćwiczeniach znacznie lepiej ci będzie iść - serio, ja po dwóch wieczorach narysowania z 30 różnych układów od razu zacząłem widzieć błędy w swoich obrazkach i zaczynałem stosować ją lepiej w praktyce

Na razie mam wrażenie, że uczysz się po prostu ustawiania równiutko kreseczek.

Ale jeśli się mylę (w końcu to tylko moje zdanie), daj znać jakie ty masz odczucia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz na myśli kostki to przy nich w ogóle nie korzystałem z lini na podłożu tylko narysowałem je na końcu z czystej ciekawości żeby zobaczyć jak to bedzie wyglądało i czy nada przestrzenności :) A rysowanie Line Toolem kwestia precyzyjnego pociągniecia stilusem więc to żaden ból. Z racji tego że czasem podczas głowienia "dla czego nie pasuje" powstaje pytanie czy to kwestia precyzji czy błąd rozumowania to wolałem trochę przesadzić z precyzyjnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki niuans, który chyba tutaj leci.

Punkty zbiegu są od siebie za mało oddalone. Jak weźmiesz coś z kątem prostym i położysz przed sobą przekrzywione o 45 stopni, to punkty zbiegu są najbliżej siebie, a mimo to nie zobaczysz żadnego w polu widzenia. Człowiek ma za wąskie pole dobrego widzenia, żeby ogarnąć je wzrokiem. U ciebie ich nie widać, i to bardzo dobrze, bo oddaje działanie oka, ale są wciąż strasznie blisko siebie. "Rozpłaszczyłbym" trochę perspektywę, bo wygląda na nadmiernie podkręconą, jakbyś strzelił fotę rybim okiem. Byłoby naturalniej.

 

Ogólnie dajesz radę z ta perspektywą.

Myślę, że nie zajmie Ci długo ogarnięcie do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna pracka robiona w Dominie na podstawie referencyjnego rysunku:

dsc0725900px.jpg

Zmieniłem ustawienie kamery i oświetlenie żeby trzeba było ruszyć głową przy przerysowaniu. Niestety trochę rozjechała mi się dachówka. (pierwsze kilka chmurek były narysowane przez prowadzącego)

 

Refa:

dsc0725tutorial.jpg

Teraz jestem w trakcie wykończenia kolejnego rysunku i mam nadzieje że za parę dni skończę go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KarolGniazdowski > Do byle kogo nie chodzę :P

 

Teraz katuje porzucone domki:

20120603v01.jpg

Utknąłem na krzakach. Dzisiaj przedziałem przez cały dzień i na siłę katowałem różnego rodzaju roślinność na wszelakie sposoby a efekt jest taki że nawet niema co specjalnie pokazywać :( Akurat te krzaczory które są na rysunku są autorstwa Żbika.

 

No i w ramach prokrastynacji żeby sumienie nie gryzło że nie odrabiam zadania domowego z angielskiego machnąłem sobie kolorowankę według Art tutorial. Oczywiście bez Color Pickera :)

20120603kororowankak.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wywaliłem trochę kapuchy na tutek "Old Mother Yew"

[video=youtube_share;4cBxNVtTFtY]http://youtu.be/4cBxNVtTFtY

 

Na podstawie techniki z tutka zrobiłem małe ćwiczonko. Trochę było walki o to żeby po nałożeniu faktury i zdjęciu konturówki nadal była dobrze czytelna bryła drzewa. Z lewej strony pierwsze podejście a z prawej czwarte albo piąte.

 

01tree3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne rzeczy tutaj wyprawiasz :) na ostatnim rysunku są takie dwie chatki, nie pasuje mi ich ułożenie. Niby jakieś zatopione w jeziorku? Na pierwszy rzut oka tego nie czuć. Jakoś bardzo szybko to wszystko maleje w tle. Ale bardzo mi się podoba. Pracuj pracuj! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miłosz3ds > Dzięki. Co do perspektywy to coś powinno być na rzeczy bo też mi jakieś dziwne to wydawało.

 

W końcu wyciągnąłem z zakamarków mojego dysku twardego stare szkice WWWoja które robił do CoJ2. Pamietam wtedy jak się pojawił wątek z conceptami to nawet wydałem prawie 200 zł na promarkery żeby przestudiować te pracy. Markery schną ja w zabrałem się do pracy na tablecie :P

 

Ogólnie ćwiczę na tych samych zasadach jak robię to na warsztatach. Staram się utrzymać te same proporcje, czasem dodaje nowe elementy i zmieniam ustawienia kamery i kąt padania światła. W ten sposób ćwiczę perspektywę i powiększam bibliotekę elementów w mojej głowie.

chatkiv101.jpg

 

Tyle na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia tego, że rysunek naprawdę udany. :)

 

Co do ostatnich ćwiczeń - nie za bardzo Ci się ta perspektywa zbiega? Głównie w pierwszym domku, dodatkowo nóżki masz rozjechane. W drugim rzeczywiście bok jest zbyt krótki, jak zauważyłeś. Jeszcze takie detale jak daszek za niski, za wysoka i za krótka szopa - na ostatnim rysunku, ale pewnie to też widzisz.

 

Trenuj! Bardzo dobre ćwiczenie, racja. Lecisz, wrzucaj więcej rzeczy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne drewniane budy. Naprawdę robią wrażenie.

Co do perspektywy rzeczywiście zbiega się zbyt mocno - efekt podobny do wersji 3d widocznej w grach. Tam też zawsze jest lekkie przekłamanie.

Pozbyłbym się z nich tej bieli. Niech będzie najjaśniejsza szarość, ale czysta biel na desce? Oczywiście rozumiem, że ćwiczenia robisz w innym celu, ale nie zaszkodzi zaczepić się na czymś dłużej i sprawdzić co z tego wyjdzie w praniu.

W domku u góry po prawej, posypał się walor pod zgięciem dachu. Po za tym super! To tylko takie szczególiki.

 

P.s. To coś przy "lewym dolnym" udaje beczke tak? ;) Jeżeli coś robić robić dobrze, a tu widać znudzenie. A może w odwołaniu do CoJ warto by poskładać takie presety właśnie z beczek, skrzynek i płotków. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miłosz3ds > W pierwszym wyszedł taki mocny skrót perspektywy dlatego że zrobiłem to na podstawie gridu a resztę już jechałem na czuja. No i potem chyba trochę się rozgrzałem bo pierwsze domki wyszły najgorsze. Co do proporcji to faktycznie jest rozrzut :)

 

Lecisz, wrzucaj więcej rzeczy!

Tak jest!

 

chatkiv102.jpg

 

Status > Dzięki. Wiem o co tobie chodzi z tą bielą ale w tym przypadku jednak wolałbym pozostać w klimatach oryginału. Beczka faktycznie nadaję się do kosza :) a co do ćwiczenia innych rzeczy to też na nich nadejdzie pora.

 

PS: Od WojtekFusa zaraziłem się livestreamem. Jakby ktoś był ciekaw jak wyglądało dziobanie ostatniego upa to zapraszam na http://livestre.am/427l8

Edytowane przez happy-angel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panowie :)

 

...jedziesz dalej!

 

Właśnie jade dalej: http://www.livestream.com/hyal

 

UPDATE: Pod koniec wywalił się streaming ale straciłem tylko końcówkę. Więc jak coś to zapraszam do obejrzenia nagrania: http://livestre.am/42bC0 i http://livestre.am/42bRc

 

chatkiv103.jpg

 

W porównaniu do oryginału wyszło trochę za sztywno. Zrobiłem też mniejszy zbieg i chyba nie jest źle. Strzele jeszcze chyba jeszcze jedną chatkę drewniną i zabiorę się za kamienice.

Edytowane przez happy-angel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tumblr_lwsazawXa51qht847.png

 

Wojtek > Trudno mi jest wyobrazić lepszą ocenę mojego studium niż inspiracja ciebie :) Tak swoją drogą to jak robisz tego typu concepty to walisz je prosto z głowy z dala od kompa czy masz pod ręką jakieś referencje z których "ściągasz" elementy i cechy charakterystyczne które wpadają tobie w oko? Może lepiej odpowiedz jak to robiłeś jak dopiero zaczynałeś conceptować o ile pamiętasz jak to było :P

 

Status > thx

 

Teraz jeszcze z większym zapałem wracam do roboty. LIVE LIVE LIVE!!! http://www.livestream.com/hyal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, koniec kolejnego live'a http://livestre.am/42euG

 

chatkiv104.jpg

 

Z kamienicami powinno pójść szybciej bo nie będzie setek deseczek do wyrysowania. Tak że jak dzisiaj uda mi się strzelić jeszcze parę kamienic przed snem to będę happy :)

 

yarosh > Cieszę że mój pomysł przypadł Tobie do gustu. Robię to z dwóch powodów 1) Doświadczenie z 3D - rzucanie się na głęboką wodę i olewanie podstaw bardzo mocno spowalnia naukę i zabija motywacje. 2) Chcę być jak najbliżej tego do czego te umiejętności mają służyć czyli concept artu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystam z refek jak najbardziej, jezeli zadaniem jest oddać klimat jakiegoś miejsca i czasu to wielkim błędem byłoby nie zapoznać się dobrze z tematem. Dobrze jest se stworzyć jakąś bazę wiedzy o danym temacie w głowie, jeżeli szopy budowano w jakiś charakterystyczny sposób to zle by było zrobić to inaczej. Co do plastyki i kompozycji w obrębie jednego obiektu to różnie, czasem wybieram ciekawe elemeny na podstawie zdięć, czasem wymyślam, ważne żeby domek był trochę przegadany (rozrzeźbienie bryły i różnorodny detal powierzchniowy podziały na ścianach, różnego rodzaju materiały, faktury, różnie się oświetlające matowe elementy, połyskliwe zacieki itp ) i kompozycja tego na jednym obiekcie.

Z tego co pamiętam niektóre z tych szop były mocno na fotkach oparte, i na pewno można by to zaprojektować ciekawiej, ale tu chciałem też głównie pokazać przekrój przez różnorodność tego typu zabudowy na dzikim zachodzie, dlatego rysunki są bardziej ogólne, a lepiej działają w zestawieniu. Więcej pomysłów chyba jest już w domkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiezy > Dzięki :) O jakich tutkach z YT mówisz? Masz na myśli moje nagrania ze streamingu? :)

 

WWWoj > Dzięki za oprowadzanie :) Jak przeoram twoją bibliotekę którą mam w planach na deser dla utrwalenia wiedzy pójdę o krok dalej i spróbuje wykombinować jakiś swój zestawik różnych rzeczy.

 

A tym czasem zabieram się za kamienice. LIVE LIVE LIVE!!! http://www.livestream.com/hyal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiezy > No gość ma całkiem ciekawe podejście. Maluje w 2D tak jakby był rendererem 3D :D

 

Nie wiem o co kaman ale po 40 min wywaliło mi podcaster po czym przełączyłem nagrywanie z HD na high quality i cale kolejne nagranie prawie 3h poszatkowało na przypadkowe kawałki po 1-10 min :/ W sumie mam to na dysko to w jednym kawałku ale nie wiem czy jest to warte zachodu wrzucania.

 

cB2w6yTestuje flickera przed przesiadką z imageshack:7616298162_800f0d9fb3_b.jpg

 

Wbrew pozorom z kamienicami wcale nie idzie szybciej bo mają o wiele bardziej skomplikowaną konstrukcje. Planuje kolejną sesje za parę godzin.

 

UPDATE:

Nie wiem co się dzieje ale procaster robi śmietnik z nagrania i rozwala go na fragmenty. Jak ktoś będzie ciekaw niech da znać to wgram wersje z dysku na vimeo albo yt. Teraz pojechałem trzy domki jednym ciągiem. Kamienica nr.1 zajeła mi dzisiaj ponad 3h z kolei ostatnie 3 ponad 4h. Mimo że ostatni domek to już był sportem wytrzymałaściowy to jestem zadowolony z progressu wydajności :)

7618481940_66e0e65ca6_k.jpg

 

UPDATE2: Właśnie skończyłem 8 godzinną sesje podczas której nie odrywałem od piórka. Czuję że moja ręka zaraz odpadnie :D Dla tego mam pytania do profesjonalnych concepciarzy: Po przyzwyczajeniu się już wszystko jedno ile pracować czy pod dłuższym dni to też jest problem?

 

Też się zastanawiam czy to że poszedłem na ilość a nie jakość aż tak widać? Bo strasznie chciałem przed zakończeniem urlopu jak najwięcej przerobić.

 

7625031766_925af53c6d_k.jpg

 

UPDATE3: Tak się bawią graficy 3d po pracy :D 2h przed snem, walor na pałę

7633147378_bf662c9d58_h.jpg

 

UPDATE4: Znowu gówniane cieniowanie ale trzeba troche zostawić czasu na sen :P (całość ponad 3h)

 

7646790916_38bddd1dec_k.jpg

 

UPDATE5: Dzisiaj z rana było trochę luźniej w pracy więc poświęciłem trochę czasu na to żeby ogarnąć dla czego nie działa mi akceleracja opengl w PS a przy okazji chciałem sprawdzić jak sprawuje się moja łapa przy tablecie po ostatnim urazie. Jeszcze nie odzyskałem sprawności ale da się dłubać po trochu podwijając mały i bezimienny palec :D Nie zauważyłem jak mnie wciągnęło i tak zeszło jakieś 6-8h. Niechcący zrobiłem powtórkę poprzedniego rysunku bo nie palnowałem niczego kończyć ale chyba wyszło lepiej:

 

7680091528_aeb4127d59_h.jpg

 

UPDATE6:

 

Dzisiaj w pracy skończyłem to co zacząłem wczroaj i w domu dokończyłem to co zacząłem w pracy. Ostatnia praca ~3h. Był zrobiony live: http://livestre.am/43Dka

7694128368_9b311d7a6c_h.jpg

 

 

UPDATE7: Wczorajszy rysun:

 

7703195364_8e893d91c1_b.jpg

 

Nagranie z live'a http://livestre.am/4253o Zostały jeszcze dwie chatki do zrobienia :)

 

 

 

 

UPDATE8: Kolejny kroczek do przodu :) Przedostatni domek z tej serii ćwiczeń

7709857346_a5758cfa8b_b.jpg

 

 

 

 

UPDATE9: Nagranie z live http://livestre.am/44B19 Efekt godzinnej walki

7749204932_8803ab15f2_b.jpg

Koniec studia CoJ2 :)

 

 

 

UPDATE10: Na podsumowanie zrobiłem time laspsa z kompilacją live'ów:

7780282104_6d9361087e_z.jpg

Edytowane przez happy-angel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo ćwiczyłeś zanim linie zaczęły Ci wychodzić tak prosto od ręki( chyba że pomagałeś sobie czasem trzymając shifta)?

może chodziłeś na jakiś kurs architektury, tam uczą najpierw rysowania sześcianów z różnych punktów widzenia później budynki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karola-j > Dziękuje i zapraszam do śledzenia teczki :)

 

natas > Thx.

  • BRAND NEW - Daisy (Adventure Club Dubstep Remix)
  • Slipknot - Psychosocial (Filth Dubstep Remix)
  • Dr Philth - Mrs Blackbird
  • Medison pres. Skrein - Harry (Barenoize Remix)
  • Zeds Dead - Rude Boy
  • Noisia - Square Feet

 

tr3buh > Shifta używam tylko do pionowych kresek chociaż nie powinienem bo chce mieć naturalną krechę i wyćwiczoną łapę. Na filmiku jest złudne wrażenie że wychodzi mi to za pierwszym, drugim razem bo jest przyśpieszony 35 razy :) Ogólnie często zdarza się że katuje jedną kreskę po 10-15 razy. Dla tego lubię photoshop, żaden papier by tego nie wytrzymał, no i oczywiście "wycieranie" jest błyskawiczne więc to tak nie "boli" jak w przypadku ołówka.

 

Właśnie zaczynam drugi rok w Dominie. Rysowanie sześcianów to podstawa nie tylko do tego żeby nauczyć się rysować proste linie ale przede wszystkim zrozumienia jak wszystko "działa" w przestrzeni: jak obracać i przemieszczać obiekty, co się dzieje z elipsami, jak to się wszystko ma do punktów zbiegów i etc. Ja miałem tak że po ponad pół roku robienia różnych zaawansowanych ćwiczeń powróciłem do tego tematu bo widziałem że nadal mam braki z podstaw. Po powtórzeniu materiału poszło już o wiele lepiej :)

 

 

Tutaj parę szkiców z dziesięciominutówek organizowanych z kolegami w pracy:

photostream7830100660_e47c7bcdab_h.jpg

 

I progres z crossfire'a. Kolor pochłania godziny pracy jak rozżarzony piasek wodę (w j. polskim jest takie powiedzienie albo jakieś podobne?) a progres tak jakby stał w miejscu:

7830103008_f6a068b71b_h.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaniedbałem teczkę ale nie rysunek i tablet. Niedługo zrobię parę fot i wrzucę kolejne pracy które jeszcze nie skończyłem.

 

a póki co:

8124369216_045f50292f_k.jpg

Zrezygnowałem z barwy żeby łatwiej. Wielokrotnie wracałem do tej pracy i stwierdziłem że zacząłem ją przemęczać i żeby to zrobić dobrze musiałbym zacząć ją od początku więc zostawiam jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzadko bywam z siebie zadowolony ale tym razem jest wyjątek :) Miałem zdanie domowe z szkoły rysunku "Przestudiowanie schodów". Trochę się wkręciłem i dorzuciłem sobie oświetlenie na deser. Myślałem że mi mUSK wysiądzie od rzucania światła przez okno. Teraz wiem jak się czuję mental-ray kiedy daje mu coś do policzenia na farmie, dla tego już nigdy nie będę odhaczał opcji w światłach "Use Ray Trace Shadows" :D

 

8192313895_c850460bae_h.jpg

 

Katowanie problemu w uproszczeniu:

8193395092_93c4aa851f_b.jpg

8194418370_a3e5ba684d_h.jpg

8194985760_69f2ef512f_k.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatni obrazek bardzo na plus te róże i zielenie mi się nie podobają można było ładnie zdesaturować żeby światło jeszcze mocniej zadziałało. Plus dodał bym lekkie "godrayes" z okienka plus delikatne światło odbite na schodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności