Lubus Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 (edited) Ok zacząłem dość niedawno więc proszę...nie krzyczeć , Mam dwa pytania: 1. Jak zrobić Poprawnie sprężynę :) 2. Od czego zacząć robienie tekstur :D Dodam że za tekstur i materiałów jeszcze nie studiowałem...więc Proszę o pomoc... a teraz model :D Edited October 14, 2008 by Lubus
Eden-3d Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 niedawno zaczoles robic ten rower czy niedawno zaczoles uczyc sie maxa? bo jesli to drugie to mi to nie wyglada na "niedawno"
Lubus Posted October 6, 2008 Author Posted October 6, 2008 No mi się wydaje że niedawno :P Poza tym maks to dla mnie jeszcze czarna magia , najbardziej przeraża mnie teksturowanie i materiały...(bawię się w wolnych chwilach od kilku miesięcy :P )
Eden-3d Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 no to w sumie mozna powiedziec ze niedawno,i jak na pare miechow to masz dobrze modeling opanowany
Lubus Posted October 6, 2008 Author Posted October 6, 2008 :) Cieszy mnie to...lecz nie wiem z której strony mam się zabrać za teksturowanie...gdybym tu wrzucił moje "próby" z teksturowania...byłoby nie za ciekawie :D. Masz może pomysł jak zrobić sprężynę ? Od czego zacząć ?
swallower Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Chyba najszybszym rozwiązaniem byłoby napisanie skryptu, który na zmianę extrudowałby i obracał w dwóch płaszczyznach polygona. Mógłbyś pokazać siatkę?
Bruneq Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 ...Chyba najszybszym rozwiązaniem byłoby napisanie skryptu, który na zmianę extrudowałby i obracał w dwóch płaszczyznach polygona... ŁÓŁ.... w maxie masz cos takiego jak SPRING....polecam:D
Tomala Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Przecież w maxie jest obiekt spring w dynamic objects. Edit: Bruneq byłeś szybszy :D
Eden-3d Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 (edited) http://img139.imageshack.us/my.php?image=95098511bm1.jpg Edited October 6, 2008 by Eden-3d
Lubus Posted October 6, 2008 Author Posted October 6, 2008 Z siatką będzie mały problem :D Gdyż wiele elementów skonwertowałem do ediatable poly po turbosmooth`ie...Raczej się na nic nie zda...ale wrzucam. I wychodzę z następnym pytaniem : Czy robienie spawów na ramie w zbrushu to dobry pomysł ? - Poprawiona sprężyna
Prezi Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 to ma być konkretnie Kona robiona czy tylko na wzór ? bo jeśli konkretna sztuka to znajdzie sie troche uchybień wzgledem orginału a tak to nieźle tylko w korbie brakuje mi sruby na imbusa zeby przykręcić do suportu
Mortom Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 Tematyka dość rzadka :) ale nie gorsza od samochodów czy samolotów :) Ciekaw jestem materiałów. P.S. Z tymi spawami to w sumie i możesz sobie dać rade w MAXsie :) po co brudzić to Zbrushem :)
Lubus Posted October 7, 2008 Author Posted October 7, 2008 Materiałów nie zrobię :( Nie potrafię...dlatego stworzyłem wątek...liczę że dostanę informację od czego zacząć tworzyć materiały :)
Mortom Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 (edited) Lubus - no to jeszcze napisz czym planujesz renderować? Vray MentalRay Maxwell Brazill Liste można by było jeszcze wydłużyć ale nie o to tu chodzi... Ja polecam Vraya lub Mentala - moim zdniem te 2, mają niezłe shadery (a szczególnie mental). Co do materiałów do Vraya to polecam strone vraymaterials.de ściągaj oglądaj i się ucz :) A tu strona z materiałami mental Raya: http://www.mrmaterials.com/ Tu masz pare tutków na temat materiałów w Vray'u http://www.oman3d.com/tutorials/3ds/vray_ahmed3d/ http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray_basic_material_settings_01.htm http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray_hdri.htm Edited October 7, 2008 by Mortom
Karkosik Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 Z tym sposobem na spawy do przykozaczyłeś. Kiedyś robiłem bmx'a jeszcze w cinemie to moje spawy do były swykłe torusy :D
Lubus Posted October 7, 2008 Author Posted October 7, 2008 (edited) Świetnie Ci wyszły te spawy...coż ja chwilkę próbowałem ale cięzko mi było uzyskać podobny efekt...chyba zabiorę się za to w weekend...póki co mam mnóstwo nauki ;/ (Lekko pospawane w zbrush`u...Wyszło szybciej :D) Edited October 7, 2008 by Lubus
Ania Posted October 9, 2008 Posted October 9, 2008 (edited) Czym ty to renderujesz? Jest taka ciemna otoczka naokoło, dziwnie to wygląda. Spawy w tej chwili są jakby za grube. Edited October 9, 2008 by Ania
CG_Lama Posted October 9, 2008 Posted October 9, 2008 Jako ze od 4 iesiacy walczez rowerem powiem co mi sie nie podoba: - przednia zebatka ( zabki sa za duze , powinno ic byc 42) -tylnia przezutka jaki to model?? Jesli to saint to do porawy, SRAM to nie jest - tylnia kaseta jest za mała ilosc zabkow powinna byc 11-32 - tarcze jaki model??? jaka srednica???? Chyba za cienkie sa słuki metalu -hamulce jesli to sa AVID to sa o poprawy, i sa bardzo zle umieszczoe powinny "łapac pasek metalu a nie jak u ciebie powietrze) -przedni amor to fox40???? bo jesli tak to do poprawy, nie ma zgrubienia pomidzy rura dolna trzymajaca kolo a gorna. Tam powinn tez byc uszczelka a jeje nie ma dlaczego? Pozdrawiam Sebastian
Lubus Posted October 9, 2008 Author Posted October 9, 2008 Cóż w końcu ktoś zauważył źle zrobione hamulce :D cóż problem wynika z tego że mam tylko jedno zdjęcie i troszkę ciężko robić to tak na oko :p Mógłbyś może podratować jakimiś blueprintami rowerów ? Renderuję w Vray`u którego jeszcze nawet nie rozumiem :) Oświetlenie jest dziełem przypadku :)
CG_Lama Posted October 9, 2008 Posted October 9, 2008 Wiec ja ci powiem jak sie do swojego roweru zabieram, wiec ja wychodze zzalozenia iz modelujac dna czesc musze miec fotki. Duuuuuzo zdjec jednego elementu. Wiec ja radze znajdz , opis Kony Stinky Air lub kup katalog( ja tak zrobiłem) . Tam masz kompletny opis czesci . potem szukasz kazdej czesci z osoba na necie moelujesz koniec . No i nie zapomnij ze sa rozne rodzaje srubek itd. Pozdrawiam Sebastian Ja sie zalogowlaem na 6 stronach rowerowych zeby miec dostep do ich bazy zdeciowej. Polecam filmy ROAM, THE SEASSONS
CG_Lama Posted October 10, 2008 Posted October 10, 2008 Jeśli podasz mi meila , podeśle Ci co mam na temat Kony ( tez ja chcalem robic) Pozdrawiam Sebastian
CG_Lama Posted October 13, 2008 Posted October 13, 2008 Jeszcze jedno ...... mówiłs ze robisz z jednego zdjecia Kone????? To ja spytam? Jaka jet szerokość przedniego widelca (roztaw w świetle)?????? (powinno byc 110mm) NA jaka szerokość rozchyliłeś tylni wahacz????( tu 150mm)
Lubus Posted October 14, 2008 Author Posted October 14, 2008 (edited) Ok...Skończyłem...jest masa błędów ;D Ale straciłem...póki co zapał do tego projektu...możliwe że wrócę do niego gdy mój skill mateeriałowo-oświetleniowy wzrośnie :D Edited October 14, 2008 by Lubus
marc_in Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 jeszcze zrobilbys cos z AA i byloby duzo lepiej ,mi sie podoba generalnie :)
latos Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Mały OFT: W czym dokładnie edytowałeś ramę W editable poly czy editable Mesh
Eden-3d Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 zrub go moze opartego o sciane czy jakas barierke,rower i studio mi sie srednio widzi,ale to tylko taka moja drobna sugestia..pozdro
Lubus Posted October 15, 2008 Author Posted October 15, 2008 Hmmm...póki co nie mam siły do tego rowerka , zabrałem się za nowy.. :D Który planuję lepiej dopieścić :D -Rama Edit poly
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now