Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam, ostatnią jakoś natchnęło mnie do zrobienia wizki :) Wypadło na kuchnie. Cały czas nad nią pracuje, ale prosił bym o komentarze co jest źle, a co jest dobrze (żebym tego nie zmienił przez przypadek :D ). Proszę także o komentarz co do renderingu.

 

attachment.php?attachmentid=59066&d=1224362901

Edited by Vega
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ścian niema jeszcze. Zawsze jak zrobię ściany to mi przeszkadzają :D dlatego na końcu chce je dodać. Są 2 ściany. Całkiem po prawej. OK rendering poprawie i proporcje :)

 

Dzięki wielkie.

Posted (edited)

pep307uxhy59dkorwtg.jpg

 

Dodałem ściany oraz światło. Musze dodać jeszcze szafki na ścianach, jakąś lampę i textury :). Niewiem czemu, ale okno w niektórych momentach ma taką czarną obwódkę ;/ Czym to może być spowodowane? Prosił bym także o pomoc w renderze ustawienia mam takie:

 

http://wupek.pl/images/r0xg2dytxmtww5e6llh.jpg

 

http://wupek.pl/images/z36l7kdggj7thv42w04u.jpg

 

Dałem jako link, żeby nie zaśmiecać tutaj forum :)

 

Zapomniałem do pisać, że używam Vray Light, a nie sun ;D Pierwszy raz używam VRaya.

Edited by Vega
Posted (edited)
Niewiem czemu, ale okno w niektórych momentach ma taką czarną obwódkę ;/
Zaznacz Sub-pixel mapping - powinno pomóc ;) Co do wizki to jeszcze mało widac. Jakośc light cashe mozesz troche zwiekszyc (ale to przy ostatecznym renderze). dodaj do kuchni jakieś "pierdoły" typu owoce, talerze itp. ;) Acha - obok Skylight wyczysc pole obok Mapy [NONE] bo nie wiem czy jak przypadkiem jest zaznacozne to czy vray bierze pod uwage kolor ktory tam wybrałes i moc. Edited by Mr_SAN
  • Like 1
Posted

Dzięki pomogło to Sub-pixel mapping. Dodałem szafkę, ale na tym się nie skończy. Dodam kilka pierdółek :D Rozjaśnię to jeszcze, trochę okno jest prześwietlone i szyldów od okna (czyli można powiedzieć klamek od okna :D), kran jest mało widoczny, dodam jeszcze szafki do okna, jakieś talerze, może gazetę na stole, widelce, no i przede wszystkim jakiś żyrandol itp. ;D

 

fx2didmful4ofnknu7.jpg

Posted

Myślę że kuchnia wygląda dobrze. więcej krzeseł przy stole bym dał, oraz trochę pusto w rejonach okna ale myślę że coś jeszcze tam zrobisz:)

Posted (edited)

A dokładnie co Nvidia masz na myśli :D szafki za duże/małe? To jest moja pierwsza wizka więc dokładnie nie wiem jakie proporcje ;/

 

Wiem coś mi wpadło w oko. Krzesła za wysokie?? W porównaniu do szafek? :D

Edited by Vega
Posted

Krzesełko i okno dziwnie małe w stosunku do reszty, tylko problem w tym, że jak się proporcje skopie to potem ciężko z tego wybrnąć, bo nie zawsze wystarczy coś przeskalować ;) Ja generalnie jesli nie chce mi się dokładnie wszystkiego mieżyć a potem przenosić jednostek do maxa to wstawiam se bipeda o wysokosci 180cm jako przecietny człowiek i 3 boxy. Jeden box to drzwi odpowiednie do wielkosci czlowieka, drugi box to okno odpowiednie do wielkosci reszty a 3 box to cos pomocniczego np. symboliczna wielkosc biurka i na podstawie takich punktów odniesień można "na oko: wszystko ładnie zrobić aby nie sprawiało wrażenia, że coś jest za duże za małe. Oczywiście robie tak tylko gdy scene wymyślam sam dla siebie i nie mam obowiązku nanosić dokładnych wymiarów ;)

  • Like 1
Posted (edited)

Ok dzięki NVidia. Fakt jak wstawiłem bipeda to proporcje od razu widać ;] W tej wizce tego nie poprawie, ale w następnej tak. To jest pierwsza taka próbna następnym razem będę już wiedział.

-------------------------------------------------

Myślisz, że ja tam wiem czy ze znakami wodnymi czy bez. Ściągnąłem ze strony v-ray'a chyba (nie pamiętam bo to było 3 miesiące temu) i nic nie zmieniałem. Dla mnie ważne jest to, że działa :) Może niemam wszystkich funkcji ;) bo niemam kilku jak przerabiam tutoriale ;]

Edited by Vega
Posted

Taka mała aktualizacja :) Dodałem butelki od wina, miskę w której będą owoce, więcej krzeseł, dodatkową szafkę i obraz :) Jak na razie mam mało czasu przez szkołę ;/

 

zgrv7487f4bu0588qmko.jpg

Posted

wywal ten obraz, mi nie podchodzi...;]

jakie masz swiatlo za oknem?

ogolnie wyglada spoko...;]

takie moje skromne zdanie jezeli chodzi o wnetrze...strasznie masywne te szafki po lewej pod oknem , a po prawej pusty i ciemny kąt i kawał niezagospodarowanej podłogi...szafka kuchenna powinna miec ok 85 cm wysokosci (jak cos nie wiesz to miarka i mierzysz) po wysokości szafki pomieszczenie oceniam na 170 cm wys...mało troche co...;]

Posted

za oknem mam vray light. Nie zmieniałem nic w ustawieniach światła ;) wstawię jakiś dywanik :) (trochę głupie dywan w kuchni :D). Ok postaram dodać jeszcze jakieś elementy. Dzięki za komentarz.

Guest ssnejku
Posted

Proponuje dodać małe regały w kącie (jak wspomniał kolega). A jeśli chodzi o proporcje proponuje ustawić szerokość i wysokość w metrach, zwiększyć krzesła bo wyglądają jak dla dzieci:) Co do materiałów to proponuje aby te szybki w szafkach miały lekką refleksje i odbijały kuchnie aby było widać z tyłu drzwi

Posted

Witam znowu wracam do tej kuchni :D Zabrałem się za materiały ponieważ proporcje są skopane i w następnej kuchni będzie lepiej. Kuchnia jest niebieska kilka błędów na ścianie przy oknie :D

Kuchnia jest w rozdzielczości 1024x768 renderowało się 2,5h :)

kuchnia1024x768xzmienna.jpg

Posted

niezły design, styl turecko-zakopiański w kolorach a'la disney :) Technicznie na razie kiepsko, do poprawy praktycznie wszystko ale jesteś na dobrej drodze. Proporcje są skopane, brakuje też detali takich jak oświetlenie (jakaś lampa), prapet, coś w oknie. Okno jest też za płytko osadzone w murze.

Posted

Fuga miedzy kaflami na podłodze odbija jak lustro. Tutaj już przyda się blenowanie żeby zmixowac dwa materiały ze sobą przy pomocy maski. Jeden to materiał (shader) kafelek i drugi dla fugi. ;) Ew. zrobić dla podłogi odpowiedni materiał reflection gdzie w miejscach fugi będzie ciemniejszy szary albo nawet czarny ;) Ale już jest coraz lepiej.

Pozdrawiam i będę tu zaglądał.

Posted

Ok dzięki za komentarze i wszystkie podpowiedzi :)

 

@noted: Nie zwróciłem nawet na to uwagi, że przez kran nie otworzy się okno :)

@Mr_San: Dzięki za podpowiedź przy kafelkach

Posted (edited)

Rozjaśniłem trochę to i teraz jest trochę lepiej :D teraz tylko usunę wszystkie materiały i kolorystykę zrobię inną :)

 

kuchnia1024x768xzmiennaxphotoshop.jpg

Edited by Vega
Posted (edited)

Koloru niebieskiego już nie będzie. Teraz kuchnię zrobię w innych kolorach (chyba czarno-białą). Na razie przechądzę na Viste więc nie mam czasu

---------------------------

Posty możesz sam usuwać Edycja->Usuń lub Edycja->Wyślij(zaawansowane)->Kasuj wiadomość.

Edited by Vega
Posted (edited)

Nie rezygnowałabym z niebieskiego, ale odcień w wersji z postu #23 wyglądał dużo lepiej, tam był taki nocny klimacik, tylko okno strasznie prześwietlone.

Edited by Ania
Posted

Po krótkiej przerwie zmieniłem światło i kilka małych drobnych zmian (np. żaluzje :D ). Teraz zabiorę się za dokładniejsze zmiany w materiałach, ale jeszcze widzę kilka błędów na tym zdjęcie :)

 

To na górze służy jako światło :D to coś okrągłe :D

 

kuchnia21.jpg

Posted

Widze ,ze zajmujesz sie nie tym co trzeba,wymodeluj najpierw pozadnie ta kuchnie,potem zabierz sie za textury,materialy,na koncu oswietlenie,a zacznij od poprawienia proporcji,pozdro

Posted

Ja bym popracował nad projektem. Sufit wskazuje na nowoczesną kuchnię, ale reszta już nie - jakoś mi to nie pasuje :) + smoothing padło na boku podwieszenia sufitu. Chyba proporcje też leżą, porównując krzesła z wysokością blatu przy zlewie.

Posted

Ja bym nie zaczynał :) Niema się co poddawać. Jeśli nawet nic z tego projektu nie będzie to się czegoś nowego nauczę. Chociaż tego światła, proporcje (może po edycji będzie lepiej ;) ) i czego tylko się da. Tutaj mały update.

Wiem, że szum jest duży, ale nie przedłuża aż tak renderu. Światło to wiadomo nic nie trzeba mówić ;D Co do proporcji. Zrobiłem sobie 2 bipedy (2 takie same). Jeden siedział na krześle, a drugi stał przy zlewie i wyglądało (tak dla mnie lepiej niż poprzednio). Dobra niema co pisać. Sami ocenicie :) Daje 2 zdjęcia. Jedno normalne i drugie z bipedami :)

 

kuchnia31.jpg

 

2: http://www.fototube.pl/pictures/kuchnia41.jpg

Posted

A co to jest to na suficie? Wygląda jak atrybut malarza artysty ;) Jak dla mnie proporcje są jeszcze do poprawki. Ale postęp w całej pracy jest (ujęcie ciekawsze).

Posted

adam_m: To na suficie jest taka ozdoba. Znalazłem zdjęcia w googlach i na kilku coś takiego było.

 

Mały update :) Dodałem kilka rzeczy i poprawiłem szafki, które latają. Proporcje zostawię takie jakie są bo skopałem to na samym początku. Powinienem sobie ustawić jednostkę na metry, a nie to co jest domyślnie ustawione. Następnym razem będzie lepiej z proporcjami tutaj takie zostaną.

 

kuchnia81.jpg

Posted

Modeling zostawiam i zajmuje się teraz tylko texturami. W następnej kuchni będzie już lepiej z modelingiem itp.

 

kuchnia91.jpg

 

Na razie tylko tyle materiałów udało mi się nałożyć. :) Krzesła źle wyglądają, ale to i tak jeszcze muszę zmienić.

Posted

Mydło i powidło. Masz chyba za dużo czasu, że chce ci się czekać godzinę na taki render. Nie wiem czy testowanie materiałów przy takim oświetleniu i jakości rendera coś ci da ale próbuj. Ja na twoim miejscu pouczył bym się najpierw na pojedynczych modelach.

Posted

Prawdę mówiąc to oświetlenie pierwszy raz robię :D no i materiały też. Zawsze tylko szary materiał dawałem i było dobrze xD Kilka osób radziło mi, żebym to zostawił i chyba tak zrobię :) Teraz zrobię tak jak radzisz Tores i wtedy wrócę do tego, ale czy się opłaca?? Proporcję się w oczy rzucają. Jednak to zostawię i wrócę do tego za kilka tygodni :)

Posted

@adam_m: Ok, modeling mi wybaczył ja jemu więc jest dobrze xD

 

@Tores: W tej refercę nie chodziło o to, żeby była b. dobra. Bo oczywiście taka nie będzie gdyż jest to moja pierwsza referka i pierwsza (większa) sprawa z vray'em. Wcześniej nie uczyłem się oświetlenia itp. bo nie było po co. Jak robiłem tą referkę przejrzałem kilka tutoriali o vray'u np. Temporal ma fajne tutki o vray'u (srr jeśli przekręciłem nick). Wybrałem coś takiego ponieważ w takim czymś można się wiele nauczyć (materiały, światło, cierpliwość, trochę modelingu i no chociaż tych proporcji). Chciałem zrobić coś większego gdzie więcej się nauczę. Dałem to także na forum ponieważ otrzymuje tutaj bardzo dużo komentarzy o błędach, które sobie analizuje i zastanawiam się jak to naprawić itp. Te komentarze, które np. adam_m mówi nie idą w zapomnienia, tylko do mojej głowy. Trochę krytyki nikomu jeszcze nie zaszkodziła :) Może nawet odwrotnie :D wzmocniła.

 

Popracuje jeszcze nad tym, ale uważam, że swój cel w 3/4 osiągnąłem :) (Nie mówiąc o proporcjach, które od 1 postu były komentowane :D)

 

Wielkie dzięki wszystkim za komentarze te złe :D Bo dobrych nie było tak dużo xD

Posted

Tak Tores dobrze radzi, rendering testuj na czymś mniejszym bo się zniechęcisz. Popracuj (jak już będziesz miał poprawny model) nad likwidacją przepalenia nad oknem i pozbyciem się grzyba ze ścian. Pozdr.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy