Napisano 18 Październik 200816 l Witam, ostatnią jakoś natchnęło mnie do zrobienia wizki :) Wypadło na kuchnie. Cały czas nad nią pracuje, ale prosił bym o komentarze co jest źle, a co jest dobrze (żebym tego nie zmienił przez przypadek :D ). Proszę także o komentarz co do renderingu. Edytowane 18 Styczeń 200916 l przez Vega
Napisano 19 Październik 200816 l Autor Ścian niema jeszcze. Zawsze jak zrobię ściany to mi przeszkadzają :D dlatego na końcu chce je dodać. Są 2 ściany. Całkiem po prawej. OK rendering poprawie i proporcje :) Dzięki wielkie.
Napisano 19 Październik 200816 l Jak ci sciany przeszkadzaja. to zrob cale otoczenie na innym Layerze, i ukrywaj ten layer podczas modelowania.
Napisano 19 Październik 200816 l Autor Dodałem ściany oraz światło. Musze dodać jeszcze szafki na ścianach, jakąś lampę i textury :). Niewiem czemu, ale okno w niektórych momentach ma taką czarną obwódkę ;/ Czym to może być spowodowane? Prosił bym także o pomoc w renderze ustawienia mam takie: http://wupek.pl/images/r0xg2dytxmtww5e6llh.jpg http://wupek.pl/images/z36l7kdggj7thv42w04u.jpg Dałem jako link, żeby nie zaśmiecać tutaj forum :) Zapomniałem do pisać, że używam Vray Light, a nie sun ;D Pierwszy raz używam VRaya. Edytowane 19 Październik 200816 l przez Vega
Napisano 19 Październik 200816 l Niewiem czemu, ale okno w niektórych momentach ma taką czarną obwódkę ;/ Zaznacz Sub-pixel mapping - powinno pomóc ;) Co do wizki to jeszcze mało widac. Jakośc light cashe mozesz troche zwiekszyc (ale to przy ostatecznym renderze). dodaj do kuchni jakieś "pierdoły" typu owoce, talerze itp. ;) Acha - obok Skylight wyczysc pole obok Mapy [NONE] bo nie wiem czy jak przypadkiem jest zaznacozne to czy vray bierze pod uwage kolor ktory tam wybrałes i moc. Edytowane 19 Październik 200816 l przez Mr_SAN
Napisano 19 Październik 200816 l Autor Dzięki pomogło to Sub-pixel mapping. Dodałem szafkę, ale na tym się nie skończy. Dodam kilka pierdółek :D Rozjaśnię to jeszcze, trochę okno jest prześwietlone i szyldów od okna (czyli można powiedzieć klamek od okna :D), kran jest mało widoczny, dodam jeszcze szafki do okna, jakieś talerze, może gazetę na stole, widelce, no i przede wszystkim jakiś żyrandol itp. ;D
Napisano 20 Październik 200816 l Myślę że kuchnia wygląda dobrze. więcej krzeseł przy stole bym dał, oraz trochę pusto w rejonach okna ale myślę że coś jeszcze tam zrobisz:)
Napisano 21 Październik 200816 l Autor A dokładnie co Nvidia masz na myśli :D szafki za duże/małe? To jest moja pierwsza wizka więc dokładnie nie wiem jakie proporcje ;/ Wiem coś mi wpadło w oko. Krzesła za wysokie?? W porównaniu do szafek? :D Edytowane 21 Październik 200816 l przez Vega
Napisano 21 Październik 200816 l Krzesełko i okno dziwnie małe w stosunku do reszty, tylko problem w tym, że jak się proporcje skopie to potem ciężko z tego wybrnąć, bo nie zawsze wystarczy coś przeskalować ;) Ja generalnie jesli nie chce mi się dokładnie wszystkiego mieżyć a potem przenosić jednostek do maxa to wstawiam se bipeda o wysokosci 180cm jako przecietny człowiek i 3 boxy. Jeden box to drzwi odpowiednie do wielkosci czlowieka, drugi box to okno odpowiednie do wielkosci reszty a 3 box to cos pomocniczego np. symboliczna wielkosc biurka i na podstawie takich punktów odniesień można "na oko: wszystko ładnie zrobić aby nie sprawiało wrażenia, że coś jest za duże za małe. Oczywiście robie tak tylko gdy scene wymyślam sam dla siebie i nie mam obowiązku nanosić dokładnych wymiarów ;)
Napisano 21 Październik 200816 l Autor Ok dzięki NVidia. Fakt jak wstawiłem bipeda to proporcje od razu widać ;] W tej wizce tego nie poprawie, ale w następnej tak. To jest pierwsza taka próbna następnym razem będę już wiedział. ------------------------------------------------- Myślisz, że ja tam wiem czy ze znakami wodnymi czy bez. Ściągnąłem ze strony v-ray'a chyba (nie pamiętam bo to było 3 miesiące temu) i nic nie zmieniałem. Dla mnie ważne jest to, że działa :) Może niemam wszystkich funkcji ;) bo niemam kilku jak przerabiam tutoriale ;] Edytowane 21 Październik 200816 l przez Vega
Napisano 21 Październik 200816 l Autor Taka mała aktualizacja :) Dodałem butelki od wina, miskę w której będą owoce, więcej krzeseł, dodatkową szafkę i obraz :) Jak na razie mam mało czasu przez szkołę ;/
Napisano 21 Październik 200816 l wywal ten obraz, mi nie podchodzi...;] jakie masz swiatlo za oknem? ogolnie wyglada spoko...;] takie moje skromne zdanie jezeli chodzi o wnetrze...strasznie masywne te szafki po lewej pod oknem , a po prawej pusty i ciemny kąt i kawał niezagospodarowanej podłogi...szafka kuchenna powinna miec ok 85 cm wysokosci (jak cos nie wiesz to miarka i mierzysz) po wysokości szafki pomieszczenie oceniam na 170 cm wys...mało troche co...;]
Napisano 22 Październik 200816 l Autor za oknem mam vray light. Nie zmieniałem nic w ustawieniach światła ;) wstawię jakiś dywanik :) (trochę głupie dywan w kuchni :D). Ok postaram dodać jeszcze jakieś elementy. Dzięki za komentarz.
Napisano 23 Październik 200816 l Proponuje dodać małe regały w kącie (jak wspomniał kolega). A jeśli chodzi o proporcje proponuje ustawić szerokość i wysokość w metrach, zwiększyć krzesła bo wyglądają jak dla dzieci:) Co do materiałów to proponuje aby te szybki w szafkach miały lekką refleksje i odbijały kuchnie aby było widać z tyłu drzwi
Napisano 23 Październik 200816 l mi te szuflady pod oknem nie grają coś..... krzesła jak dla dzieci a szuflady jak dla olbrzymów :P
Napisano 24 Październik 200816 l obrazek chyba sie rozciagnal, kuchnia wyglada jak w piwnicy, a ogolnie spoko
Napisano 31 Grudzień 200816 l Autor Witam znowu wracam do tej kuchni :D Zabrałem się za materiały ponieważ proporcje są skopane i w następnej kuchni będzie lepiej. Kuchnia jest niebieska kilka błędów na ścianie przy oknie :D Kuchnia jest w rozdzielczości 1024x768 renderowało się 2,5h :)
Napisano 31 Grudzień 200816 l O proporcjach już wszystko wiesz, krawędź nad oknem jest przesunięta no i zlikwiduj te szumy. Jest coraz lepiej. Pozdr.
Napisano 31 Grudzień 200816 l niezły design, styl turecko-zakopiański w kolorach a'la disney :) Technicznie na razie kiepsko, do poprawy praktycznie wszystko ale jesteś na dobrej drodze. Proporcje są skopane, brakuje też detali takich jak oświetlenie (jakaś lampa), prapet, coś w oknie. Okno jest też za płytko osadzone w murze.
Napisano 2 Styczeń 200916 l Gałki ci odleciały od szuflad. Ogólnie za ciemno przez co źle się tą wizkę odbiera.
Napisano 2 Styczeń 200916 l Fuga miedzy kaflami na podłodze odbija jak lustro. Tutaj już przyda się blenowanie żeby zmixowac dwa materiały ze sobą przy pomocy maski. Jeden to materiał (shader) kafelek i drugi dla fugi. ;) Ew. zrobić dla podłogi odpowiedni materiał reflection gdzie w miejscach fugi będzie ciemniejszy szary albo nawet czarny ;) Ale już jest coraz lepiej. Pozdrawiam i będę tu zaglądał.
Napisano 2 Styczeń 200916 l Autor Ok dzięki za komentarze i wszystkie podpowiedzi :) @noted: Nie zwróciłem nawet na to uwagi, że przez kran nie otworzy się okno :) @Mr_San: Dzięki za podpowiedź przy kafelkach
Napisano 4 Styczeń 200916 l Autor Rozjaśniłem trochę to i teraz jest trochę lepiej :D teraz tylko usunę wszystkie materiały i kolorystykę zrobię inną :) Edytowane 4 Styczeń 200916 l przez Vega
Napisano 4 Styczeń 200916 l Jak dla mnie teraz to przesadziłeś z niebieskim kolorem. Popraw kafelki, przesuń kran i będzie good :cool:
Napisano 5 Styczeń 200916 l Autor Koloru niebieskiego już nie będzie. Teraz kuchnię zrobię w innych kolorach (chyba czarno-białą). Na razie przechądzę na Viste więc nie mam czasu --------------------------- Posty możesz sam usuwać Edycja->Usuń lub Edycja->Wyślij(zaawansowane)->Kasuj wiadomość. Edytowane 5 Styczeń 200916 l przez Vega
Napisano 7 Styczeń 200916 l Nie rezygnowałabym z niebieskiego, ale odcień w wersji z postu #23 wyglądał dużo lepiej, tam był taki nocny klimacik, tylko okno strasznie prześwietlone. Edytowane 7 Styczeń 200916 l przez Ania
Napisano 10 Styczeń 200916 l Autor Po krótkiej przerwie zmieniłem światło i kilka małych drobnych zmian (np. żaluzje :D ). Teraz zabiorę się za dokładniejsze zmiany w materiałach, ale jeszcze widzę kilka błędów na tym zdjęcie :) To na górze służy jako światło :D to coś okrągłe :D
Napisano 10 Styczeń 200916 l Widze ,ze zajmujesz sie nie tym co trzeba,wymodeluj najpierw pozadnie ta kuchnie,potem zabierz sie za textury,materialy,na koncu oswietlenie,a zacznij od poprawienia proporcji,pozdro
Napisano 10 Styczeń 200916 l Autor @Tores: Dzienne, ale wygląda jak nocne :D @Eden-3d: OK, zabieram się już za proporcje :)
Napisano 10 Styczeń 200916 l Ja bym popracował nad projektem. Sufit wskazuje na nowoczesną kuchnię, ale reszta już nie - jakoś mi to nie pasuje :) + smoothing padło na boku podwieszenia sufitu. Chyba proporcje też leżą, porównując krzesła z wysokością blatu przy zlewie.
Napisano 10 Styczeń 200916 l Autor Ja bym nie zaczynał :) Niema się co poddawać. Jeśli nawet nic z tego projektu nie będzie to się czegoś nowego nauczę. Chociaż tego światła, proporcje (może po edycji będzie lepiej ;) ) i czego tylko się da. Tutaj mały update. Wiem, że szum jest duży, ale nie przedłuża aż tak renderu. Światło to wiadomo nic nie trzeba mówić ;D Co do proporcji. Zrobiłem sobie 2 bipedy (2 takie same). Jeden siedział na krześle, a drugi stał przy zlewie i wyglądało (tak dla mnie lepiej niż poprzednio). Dobra niema co pisać. Sami ocenicie :) Daje 2 zdjęcia. Jedno normalne i drugie z bipedami :) 2: http://www.fototube.pl/pictures/kuchnia41.jpg
Napisano 10 Styczeń 200916 l A co to jest to na suficie? Wygląda jak atrybut malarza artysty ;) Jak dla mnie proporcje są jeszcze do poprawki. Ale postęp w całej pracy jest (ujęcie ciekawsze).
Napisano 11 Styczeń 200916 l Autor adam_m: To na suficie jest taka ozdoba. Znalazłem zdjęcia w googlach i na kilku coś takiego było. Mały update :) Dodałem kilka rzeczy i poprawiłem szafki, które latają. Proporcje zostawię takie jakie są bo skopałem to na samym początku. Powinienem sobie ustawić jednostkę na metry, a nie to co jest domyślnie ustawione. Następnym razem będzie lepiej z proporcjami tutaj takie zostaną.
Napisano 11 Styczeń 200916 l Autor Modeling zostawiam i zajmuje się teraz tylko texturami. W następnej kuchni będzie już lepiej z modelingiem itp. Na razie tylko tyle materiałów udało mi się nałożyć. :) Krzesła źle wyglądają, ale to i tak jeszcze muszę zmienić.
Napisano 12 Styczeń 200916 l Mydło i powidło. Masz chyba za dużo czasu, że chce ci się czekać godzinę na taki render. Nie wiem czy testowanie materiałów przy takim oświetleniu i jakości rendera coś ci da ale próbuj. Ja na twoim miejscu pouczył bym się najpierw na pojedynczych modelach.
Napisano 12 Styczeń 200916 l Autor Prawdę mówiąc to oświetlenie pierwszy raz robię :D no i materiały też. Zawsze tylko szary materiał dawałem i było dobrze xD Kilka osób radziło mi, żebym to zostawił i chyba tak zrobię :) Teraz zrobię tak jak radzisz Tores i wtedy wrócę do tego, ale czy się opłaca?? Proporcję się w oczy rzucają. Jednak to zostawię i wrócę do tego za kilka tygodni :)
Napisano 12 Styczeń 200916 l Zawsze możesz wziąść jakąś prostą referkę i skupić się tylko na niej niż projektować od samego początku.
Napisano 12 Styczeń 200916 l Kolorystyka jak w akwarium z pyszczakami ;) Przeproś się z modelingiem i dopracuj scenę. Brak głębi za oknem.
Napisano 12 Styczeń 200916 l Autor @adam_m: Ok, modeling mi wybaczył ja jemu więc jest dobrze xD @Tores: W tej refercę nie chodziło o to, żeby była b. dobra. Bo oczywiście taka nie będzie gdyż jest to moja pierwsza referka i pierwsza (większa) sprawa z vray'em. Wcześniej nie uczyłem się oświetlenia itp. bo nie było po co. Jak robiłem tą referkę przejrzałem kilka tutoriali o vray'u np. Temporal ma fajne tutki o vray'u (srr jeśli przekręciłem nick). Wybrałem coś takiego ponieważ w takim czymś można się wiele nauczyć (materiały, światło, cierpliwość, trochę modelingu i no chociaż tych proporcji). Chciałem zrobić coś większego gdzie więcej się nauczę. Dałem to także na forum ponieważ otrzymuje tutaj bardzo dużo komentarzy o błędach, które sobie analizuje i zastanawiam się jak to naprawić itp. Te komentarze, które np. adam_m mówi nie idą w zapomnienia, tylko do mojej głowy. Trochę krytyki nikomu jeszcze nie zaszkodziła :) Może nawet odwrotnie :D wzmocniła. Popracuje jeszcze nad tym, ale uważam, że swój cel w 3/4 osiągnąłem :) (Nie mówiąc o proporcjach, które od 1 postu były komentowane :D) Wielkie dzięki wszystkim za komentarze te złe :D Bo dobrych nie było tak dużo xD
Napisano 13 Styczeń 200916 l Tak Tores dobrze radzi, rendering testuj na czymś mniejszym bo się zniechęcisz. Popracuj (jak już będziesz miał poprawny model) nad likwidacją przepalenia nad oknem i pozbyciem się grzyba ze ścian. Pozdr.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto