Napisano 22 Październik 200816 l Za dwa tygodnie będę na kole informatycznym prowadził "warsztaty" z modelowania i renderingu w programie 3ds max. Zastanawiam się, jaką metodę modelowania pokazać i co wymodelować. Zajęcia mają ograniczenie czasowe, i pewnie zdążę tylko z modelowaniem (45-70min). Celem będzie zaciekawienie innych grafiką 3d.
Napisano 23 Październik 200816 l polymodeling. zapodaj jakies blueprinty i zacznij modelowac samochod :P pewnie sie im spodoba :)
Napisano 23 Październik 200816 l zgadzam się z masterem, bryki nawet nie ma co zaczynać. może jakąś prostą postac cartoonową albo jakiś przedmiot. co do techniki to może to być box modeling.
Napisano 23 Październik 200816 l Autor Przedmiot na pewno, tylko jaki. Myślałem o głośniku. Box modeling - to też na pewno, tylko czy to będzie subdivision modeling? Czekam na konkretne propozycje;p.
Napisano 23 Październik 200816 l odnośnie modelu to wiele zależy od Twoich umiejętności. ja bym wymodelował jakiś toporek ale to takie moje zboczenie :D
Napisano 23 Październik 200816 l Z doświadczenia wiem, ze przez 45 minut nie zrobisz za wiele, zwłaszcza na pierwszych zajęciach. Tak jak Blade napisał, toporek może być dobry - byle by prosty. Na pierwszych zajęciach odradzam przedmioty typu krzesełko, długopis - nawet gdyby były świetnie wykonane, to nie zainteresują grupy. Jeżeli chcesz modelować "na żywo" przy wszystkich, najpierw przećwicz ten sam obiekt kilka razy w domu. Polecam coś, co zajmie Ci max 5 minut modelowania.
Napisano 23 Październik 200816 l Witam A może pokażesz ze dwie metody modelowania:) Kiedyś przerabiałem video tutoriala wprawdzie nie do maxa a do majki ale wydaje mi się że w maxie też można to w 5+10 min zrobić :) Ostatecznie coś podobnego jak tutaj Pod Racer Możesz pokombinować i pokazać coś podobnego:) Pozdrawiam
Napisano 23 Październik 200816 l nic nie modeluj, i tak nie zdążysz nic ciekawego zrobić, a sam proces modelowania jest w dużej mierze dość nudny dla widzów ;) Pokaż lepiej ogólnie na czym to całe 3d polega, jakieś przykłady "z życia wzięte" (nie muszą być przecież Twojego autorstwa) Zaprezentuj jakiś przykładowy workflow powstawania sceny 3d, od konceptu do post-produkcji czy coś takiego. W ten sposób raczej bardziej zainteresujesz oglądających niż modelując felgę ;)
Napisano 23 Październik 200816 l Vorek ma rację, ale toporek jest na tyle prosty, zę faktycznie w kilka minut mozna go zrobic, by pokazac ideę.
Napisano 23 Październik 200816 l Vorek ma racje, nie ma sensu pokazywac modelowania bo jest nudne i nikogo tym nie zanteresujesz, pokaz lepiej ladnie wyrenderenowane siatki samochodow z tuningiem, golych bab w shade renderze, opowiedz ze mozna zrobic shreka w 3d. Opowiedz po co jest 3d, gdzie sie go uzywa i po co jest potrzebny, poopowiadaj o vizkach, reklamach, grach, wirtualnej rzeczywistości itp. Ogolnie ludzie beda woleli zobaczyc cos ciekawego a nie patrzec jak przestawiasz te kropki i paski :) Wogole to podejdz do tego na luzie a bedzie dobrze i moze ktos sie zainteresuje :)
Napisano 23 Październik 200816 l a najlepiej to zrób shreka (cały film) w ciągu tej lekcji :D:D:D a teraz na poważnie :) tak jak koledzy radzą, zaintersuj ich czyms, wyjasnij z czym to sie je itp.
Napisano 23 Październik 200816 l i pamiętaj! pokazuj tylko prace najlepsze, żeby wszystkim szczeny opadły :D
Napisano 23 Październik 200816 l Ale nie zapomnij wspomnieć o realiach. Nie ma to jak komuś zrobić nadzieję i potem pozwolić samemu skonfrontować ją z rzeczywistością która jest znacznie mniej różowa, niz jego oczekiania i wyobrażenia. Coś w stylu "1% talentu i 99% dłubania i pracy".
Napisano 23 Październik 200816 l ja już zrobiłem taką lekcje dla klasy swojej - nie pokazałem nic szczególnego a i tak wszyscy byli zachwyceni w tym pare osób chciało żeby ich tego nauczyć. Niestety tylko 1 osoba zaczęła teraz robić w blenderze a reszta odpadła jak zobaczyła jak dużo pracy idzie na 3d :) wspomnij też może o zarobkach, o tym kim jest freelancer, jak szukać zleceń itp.
Napisano 23 Październik 200816 l A ja bym im jednak coś wymodelowała, na szybko może jakąś prostą gąsieniczkę albo innego robaczka, albo ten toporek jeśli ci organika nie leży. O ile chodzi ci o to żeby im pokazać ze każdy z nich by się mógł nauczyć gdyby chciał. Jakiś model który ty potrafisz zrobić w 5 min - oni będą go robili przez resztę lekcji i będą dumni z siebie i zadowoleni jak im wyjdzie. Bo jak pokażesz im jakieś super wizki lub shreka, to co prawda będą zachwyceni, ale nie uwierzą że to robią "zwykli ludzie", będzie to kojarzone z jakimiś ogromnymi studiami w hollywood do których im jest tak daleko jak do tego że zostaną następnym brad pittem.
Napisano 27 Październik 200816 l Autor Zgadzam się a Anią. Chodzi mi właśnie o to by pokazać, że 3d nie jest wcale takie baaardzo trudne;p
Napisano 27 Październik 200816 l Mlodziez najlepiej zainteresowac czyms fantastycznym. Ja bym zrobil jakis obiekt latajacy. Cos w stylu wahadlowcow z gwiezdnych wojen. Oczywiscie nie musi to byc identyczne :) W domu opracuj model, pocwicz jego modelowanie na szybko, i pozniej pokaz mlodziezy. Wymodelowanie jakiegos fantastycznego samolotu itd nie musi zajmowac duzo czasu. Oczywiscie bez detali. Zacznij od boxa, kilka extrudow zeby uksztaltowac kadlub, kilka na skrzydla itd i model gotowy :) Jak sie pospieszysz to jeszcze animacje pokazesz :) Tylko w domu sobie wczesniej przygotuj scene z jakimis górkami, czy budynkami. I pokaz dzieciakom, jak samolot lata miedzy nimi.
Napisano 27 Październik 200816 l Autor Chcę zaznaczyć, że to nie jest młodzież, tylko ludzie, którzy piszą już swoje prace dyplomowe z takich zagadnień jak programowanie w php;p
Napisano 27 Październik 200816 l Pokażesz super rendery tworzone tygodniami. Opiszesz 3ds maxa w ochach i achach. Wrócą do domu, zainstalują połowa odpadnie przez sam interface, druga przy próbie zrobienia "super miecza co to na renderze był". Lepiej pokazać środowisko i jak się w nim odnaleźć niż pokazać efekty. Każdy wie, że można w tym robić cuda, nie każdy wie, że sam proces tworzenia może sprawiać frajdę (może?:P).
Napisano 27 Październik 200816 l jak tak to: http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika_tr%C3%B3jwymiarowa i styknie na godzine, moze troche dluzej.
Napisano 28 Październik 200816 l Jeszcze jest taka opcja (żeby pokazać odrobinę bardziej skomplikowany model): Modelujesz w dumu całość, zapisując kolejne etapy powstania pod różną nazwą. Potem pokazujesz jak modelujesz początek (zarys, aż będzie widać co to jest), otwierasz plik który jest na dalszym etapie, pokazujesz jak modelujesz jakieś detale, otwierasz gotowy plik i robisz krótką animację (lot po ścieżce czy coś tego typu), ewentualnie jeszcze pokazujesz teksturowanie i render o ile starczy czasu. (Koniecznie przećwicz w domu ile czasu ci to zabierze) Zrelacjonujesz nam jak było i jakie były reakcje studentów?