Skocz do zawartości

Obiekty 3d: czyli modeling vs kotisded


kotisded

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 139
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

plasti: Dziękuję, oczywiście swoją wspaniałością będzie doprowadzać zmysł optyczny do orgazmu... mam nadzieję. ; )

Trybal: Rozwiń temat dachu, bo może przez za długie patrzenie nie widzę tego co ty. Bump nie wydaje mi się za duży. Myślę, że niechlujnie nakładany tynk z kamieniami wyglądałby tak, albo podobnie.

 

Próbuję i próbuję i cały czas nie jestem zadowolony z rezultatu tego smoka. Raz mi się plik sypnął. Idąc regułą od ogółu do szczegółu starałem się zbudować na początek wizję anatomiczną układu mięśniowego i kostnego, głównie chodzi o ciało i kończyny. To mocny ogół. Staram się modelować łącząc w to referencje byka, kota, ptaka i lekkimi momentami ludzkie.

Bardzo proszę o wyrzyganie mi błędów anatomicznych, bo chcę wreszcie przejść dalej :).

Co myślicie?

smokzbrush.jpg

 

Ostatni up w 2009 roku i z tej okazji chciałem życzyć wszystkim wszystkiego najlepszego, ogromu cierpliwości, deszczu pieniędzy, motocyklistom gumowych drzew, spawaczom braku promieniowania nadfioletowego, a pracującym grafikom: żeby zawsze przy opieprzaniu się w pracy przechodził tekst "bo się renderuje", szczęścia, miłości i zdrowia, zdrowia przede wszystkim! ; )

Edytowane przez kotisded
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz zamiar robić na tak wysokim sdiv'ie to nie będzie dobrze. Nie jest to dobra metoda :P (czy jakoś tak to brzmiało w moim przypadku :D). Zejdź na niższy np. 2 lub 3 i wtedy rób tak długo, aż będzie dobrze. Zwróć uwagę na anatomię. Smok podobny do jaszczurki np. Legwan zielony, . Wygląda jak zielony smok bez skrzydeł.

 

Powodzenia i pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapy (wybacz) komiczne :D nie no anatomicznie kluch. Tak jak vega sugeruje najpierw na niższym subdivie zbuduj bryłę. Dopiero jak na niskim subdivie poza będzie wyglądać naturalnie i będzie miała jakiś sens wtedy bardziej zagęszczaj. Zlej na tą chwilę takie rzeczy jak pazury. One raczej się nigdzie nie wybiorą jak pozmieniasz ogół. Wogóle to nie wiem czy nie lepszym pomysłem jest najpierw bryłę zrobić w neutralnej pozie a potem go pozginać..ale no nie jestem specem więc może ktoś bardziej kompetentny zabierze głos. Z okazji nowego roku życzę ci samo zaparcia i cierpliwości do każdej następnej pracki...zdrowia i takich tam bzdur niech ci rodzina życzy :D i tak siedząc przy komputerze na zdrowie nie możemy liczyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dachu to rozwijam swoją wypowiedź. Desek jest za dużo nasranych, są za bardzo luzem, to wygląda tak jakby ktoś je tam rzucił i tak sobie leżą bo nie ma co z nimi zrobić. W ogóle nie widzę, żeby były czymś przymocowane, ani kleju, ani taśmy klejącej, ani tym bardziej gwoździ. No i wydaje mi się, że za bardzo wystają imo nie powinny wystawać poza tą poprzeczną dechę robiącą za granicę dachu. Materiały są spoko.

 

Co do smoku to jak koledzy wyżej. Rób jaszczurkę, a wyjdzie Ci smok :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ze zmęczenia źle się sprecyzowałem. To jest ogół, nie poświęciłem temu dużo czasu, pytanie zadałem, żeby się upewnić czy w tych właśnie miejscach byłyby wg was mięśnie i kości. Zrobiłem pokazując to w najwyższym sdv., chyba bezsensu, chciałem żeby było bardziej czytelne, a zrobiło wrażenie bliskiego końca.

 

Evenik: Zostaje zmutowany pies, patrz na referencje 2 str. wcześniej.

VegA92: Korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań nie odda tego co mam na referencji (dot. jaszczurki) Smoki to przerysowane i połączone kilka gatunków zwierząt z doczepionymi skrzydłami, łuskami i kolcami gdyby się przyjrzeć.

khatake: Wybaczam :). Bryła była w maxie na samym początku w naturalnej pozie. do ostatnecznej pozy przekonał mnie mastahcez dwie strony, 45 kaw i 2,5 tyg. temu.

Trybal: Robiłem chwilę jako dekarz. Z prostego powodu nie widać gwoździ, są pod poprzednimi deskami, dziury jakie robią gwoździe dają ujście wodzie co robi z samego dachu pojęcie abstrakcyjne bo... cieknie. Widziałeś kiedyś gwoździe/wkręty na dachówce? A wiesz, że są? Powinny wystawać żeby nie lało się przez parapet do środka.

Sibu I będzie przypominał trochę gryfa. Ten link to jaszczurko-kanguro-pies z wąsami ;)

lucek91 Sęk w tym, że z Zbrushem mam mniejsze doświadczenie, nie chcę iść na łatwiznę bo nie będzie to miało sensu idąc głównie za myślą nauczenia się czegoś. A na razie sculptuję myszką, przyjdzie tablet- wejdę wyżej z sdv.

 

Proszę o radę dot. ułożenia układu mięśniowego i kostnego na, obok i blisko łap i skrzydeł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz mniejsze doświadczenie ze zbrushem to tym bardziej rób w neutralnej pozie,opracuj sobie anatomie,bryłe z włączoną symetrią,potem jak już będziesz miał solidna podstawe użyj transpose do upozowania smoka i dosculptuj detale i błędy po pozowaniu na koniec.

Narazie wygląda jak glut więc ciężko komentować anatomie:P

 

Pozdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duff minąłeś się z powołaniem. :)

 

Mały up, żeby pokazać w którą to stronę idzie, bardziej to tester.

Walczyłem ze 2 dni z exportem normalki z zbrusha r3 i na końcu wyszło na to... aaa tego będziecie mogli się już domyślić z podłapanego pomysłu.

 

Oda do Mafioda (wypilem za duzo kawy)

 

O Mafidzie, Mafidzie! (pasowalo ty żydzie:P),

coś mi życie ułatwił zmaganiami,

gdy miałem problem z koordynatami i mapnymi normalami.

 

O... Mafidzie, o...

Ty repa dostajesz za to.

Postawiłbym ci też browara,

ale kilometrów nas dzieli dzika chmara,

 

O Mafidzie kiedy potrzebowałem przyszedłeś z pomocą,

więc życzę ci kobiet chmarę każdą nocą,

I gdy pomysłów było już mi brak,

Powiedziałeś ej- to nie tak,

I wyczaiłeś środek złoty,

że ovveride gamma 1,0 trzeba zrobić,

a wtem odchodzą zmartwienia i kłopoty,

 

Obiekt jeszcze nie skończony,

ale walić, wrzucam na razie jestem zadowolony,

 

O... Mafidzie, rymów mi brak,

Więc wrócę juz do maxa bo mi się, skończyło renderować :)

 

Fajnie wychodzi na akordach e, Cis, H, fis na 3/4`te :P

 

smtex1.jpg

Edytowane przez kotisded
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzesz się za teksturowanie a anatomia leży. Nogi i ręce niedorozwinięte, jak jakiś płód w trzecim miesiącu. Noga wykręcona i wyłamana. Kształt głowy jeszcze najbardziej się udał, ale tekstura nałożona byle jak. Środek paszczy wygląda całkiem przyzwoicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domek wyglada milutko, tylko dach..nie bede udawal eksperta, moze podobne konstrukcje zaistnialy w realu, jednak spogladajac na niego daje wrazenie mega niestabilnosci.

Brak jakiejs stabilizacji, jakby mialy pozsuwac sie te deski. Katy sa za duze, nakladka tez za gleboka, ale to zdanie architektonicznego ignoranta;)

Jednak caly domek i okolica git!

 

Smok powinien siedziec w domku, bo nie wyglada;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kotisded: Mafida lubi pomagać :)

Nogę ma (tą wykręconą) zbyt prosto. Człowiek nie potrafi chodzić z wyprostowaną nogą :D, tak więc smok pewnie też nie :P

 

Zejdź na niższy sdiv i baw się move tool'em.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ania, Mafida, Pawel Lipka, VegA92: haha no co wy? Ten tył to low poly z mesh smoothem. Pojęcia nie mam dlaczego dałem taki kadr, to chyba te małe skurczysyny w kofeinie ;) Spoko- robi sie to cielsko, wrzucę jak lepiej zatrybi:)

 

Pawel Lipka: Widze, widze. Od czasu do czasu odpalam ten domek i coś tam przestawiam z tym dachem, no zobaczymy co wyjdzie.

 

Taka głowa wyszła. Babole wychodzą jakieś dziwne przy exporcie tekstur.

 

smokglowarender2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3d_operator: Łuki brwiowe chyba zostawię jak są, nie chcę konwencjonalnej twarzy, a da się to podrzucić pod brzydotę. Na ustach chyba przegiąłem z move toolem. Fakt dzięki.

dac77: Pfff... jakby ci to powiedzieć. Znudziły mnie już chwile temu twoje głupie komentarze i cieszyłbym się gdybyś jakimś cudem omijał ten wątek bo nie chce mi się tego czytać. I nie. Nie zamierzam dyskutować. Łokcie, kolana, przedramiona, stopy nie skończone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kotisdead:

Szczerze mówiąc mnie też nie bawi komentowanie słabych prac, ale obowiązek obowiązkiem. Myślę że twoim pracom brakuje poczucia humoru i relaksu. Pewnie jesteś bardzo spięty przy rzeźbieniu i dlatego wychodzi jak wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jeszcze nie pasuje to miejsce w zgięciu ręki-tam gdzie sie biceps kończy.No i stópki dopracuj-palców przy stopach chyba wogóle nie ruszyłes.Szmaty mi sie podobają,nawet bym jeszcze dorzucił jakiś kawałek dodatkowo.

W porównanu ze smokiem dobry progres:)

 

Pozdro:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dac77: Hahaha, przewidziałem, że pojedziesz z tej strony. Smutne.

 

mafida: Ta laska to miał być kawałek tej wcześniejszej sceny. Ale... no nie wiem. Coś miała trzymać w ręku, ale to za smutne i za kontrowersyjne było :). Zobaczymy, rysuje sobie w wolnym czasie i miotam się między kilkoma pomysłami. Najważniejsze, że anatomię ćwiczę.

No spoko dorzucę kawałki to dobry pomysł i dzięki wielkie.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za kontrowersyjne było
to źle?

 

Rysy twarzy jak u starej kobiety, a ciało dwudziestolatki. Coś nie tak.

Fałdy na ubraniu źle się rozkładają. Weź jakąś chustę, rozłóż i obserwuj. Zbyt pomięte (albo za mało kantów jak na coś co się łatwo gniecie), z przodu spływa jak guma (zbyt elastyczne, za bardzo zwisa nie robiąc dużych fałd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniu: Każdy ma swoje granice, wolę lawirować sobie w niedopowiedzeniach. Mam nadzieję, że wystarczy mi siły na zbudowanie tego.

Twarz chciałem żeby była lekko zmutowana, i podniszczona. Co do fałd to masz absolutną rację, fałdy są w większości bardziej płaskie i tak też pozmieniałem, ale nie chciałem robić od początku. Dużo z gumy dawał zbyt mało matowy materiał.

 

Taki up przed imprezą, pogardliwie zerkający koleś. Wip.

 

kolo1.jpg

Edytowane przez kotisded
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fishinthewater

tez mi sie podoba. minka swietna...takiego malego urwisa, ktory dopiero co cos zmajstrowal i jest z siebie dumny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

indian: dzięki

slowiak: no rzeczywiście ale trochę innaczej celuję :) Wiesz, mało umiem więc muszę robić pomarszczone modele żeby było, że umiem :P

mafida: miło mi jest usłyszeć coś takiego od kogoś, do kogo poziomu celuję aktualnie. Dzieki ;)

KoMic: Niby skonczony ten typek i w Finiszu umiesciłem, ale nie podoba się, bo szybko i zleceniodawcy trzeba było cokolwiek pokazać :p

 

A taki up dzisiejszy.

gnomik1.jpg

Edytowane przez kotisded
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dawno nic nie wrzucałem.

Wariacja na temat " Co gdyby Ariadna stwierdziła- ej stary, siedzisz i zabijasz, potrzebujesz browara i kablówki"

Na zaliczenie sculptu, z różnych powodów wyszedł 5h speed i nie starczyło czasu na wyciągnięcie niektórych szczegółów.

62202252.jpg

Edytowane przez kotisded
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ust mi to wyjąłeś- dobrze, że wspaniałej anatomii na plecach nie widziałeś :)

Spałem dzisiaj 15 godzin, semestr nam się kończy i było "oddaj zaliczeniową animację postaci- 50 sec, oddaj autoportret, 50 szkicy póz, rób riga, siedź w szkole, daj sculpt. Dla niewprawionego oka tło maskuje dobrze błędy ;) a w tym czasie musiałem zrobić teksture i render i tak IMO ładnie zorganizowałem czas jak na taki turbo sheet i brak snu. Nie wiem za ile punktów, ale oddałem w deadlinie (o 23:55 h;)) więc jak najbardziej.

Ahhh jeszcze rig, wrzucenie animacji z pasów na track z kamerki, trochę podmęczę storyboard i 23.02-tydzień wolnego i będę się byczył dup^kiem do góry jak na prawdziwego grafika no-lifea przystało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności