Skocz do zawartości

Finished 2d:Sky Riders: TUTORIAL!!!


OmeN2501

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak widać obrazek nie jest nowy ale w związku z licznymi prośbami zamieszczam jeden z moich tutoriali jakie zrobiłem kiedyś dla magazynu ImagineFX. Koncentruje sie on na poczatkowych fazach tworzenia obrazka i wyzwaniach z nimi zwiazanych. Wybaczcie ze całosc jest po angielsku ale tak wlaśnie go pisalem, jakby ktoś byl zainteresowany tlumaczeniem na język polski - daje wolna reke ;] Jesli dzial jest zly na tego typu rzeczy upzejmie prosze moderacje o przeniesienie watku w odpowiednie miejsce.

 

Mielgo czytania i mam ndzieje ze na cos sie to przyda ;]

 

[edit:] Dzięki wspólnej pracy Prrszalonego i Rotcore poniższy tutorial jest już po polsku. Wielkie brawa chłopaki!

 

Obraz: Poczatki

 

Rozpoczynanie obrazu to nieczęsto proste zadanie, ale niestety najważniejsze. To, co zrobisz na tym wstępnym etapie zdeterminuje to, jak dobra będzie skończona praca.

 

W tym poradniku powiem Ci jak wyglądają moje wstępne etapy pracy przy tworzeniu nowych ilustracji. Dla niektórych malowanie jest jak przejście z punktu A do punktu B, a ich wstępny szkic wygląda niemalże jak skończona praca, dokładnie aż do palety kolorów. Jednakże ja lubię poeksperymentować trochę, poszukać w trakcie malowania, wypróbować kilka nowych rzeczy. To nie zawsze prosta droga i trzeba czasem zawrócić kilka razy, jednak tak długo jak będziesz skupiony na pracy nic złego nie powinno się stać.

Prawda jest taka, że możesz rozpocząć dobra ilustracje nie wiedząc nawet, co chcesz namalować. Kilka losowych pociągnięć pędzla może rozpalić Twoją wyobraźnię do stworzenia wspaniałego obrazu. Dlatego też te kilka pierwszych kroków do ukończonej pacy są tak różne dla każdego artysty. Tak więc, jak każdy z nich, musisz odnaleźć własną drogę, która pozowli twojej kreatywności płynąć.

Początkującym białe tło może wydawać się czymś przerażającym, co patrzy się na nich z pytaniem "Co ty sobie myślisz? Wydaje ci się, że możesz po mnie malować? Naprawdę?". Więc pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić jest pozbycie się tego drażniącego białego koloru. Używam gradient tool i nakładam 2-3 mieszanki kolorów, które ustalą ogólny nastrój obrazka. Jeśli preferujesz tworzenie wstępnych szkiców w szarościach zrób to samo, używając rożnych odcieni szarości.

 

1.

Niektórzy ludzie od razu zaczynają pracować z kolorem. Ja zazwyczaj zaczynam z bardzo prostymi formami i cieniami. Tematem obrazu jest olbrzymi robot goniący pewną rządną wrażeń parę na odrzutowym motorze. Całość powinna sprawiać wyraźne przygodowe wrażenie, więc użyłem stylu retro-future dla robota i odrzutowego motoru. Dodam też armadę starodawnych sterowców w tle, tylko by zarysować jakąś historie stojącą za obrazem.

 

2.

 

sky_captain_01.jpg

 

Jak widzicie mój wstępny szkic jest raczej prosty, zazwyczaj jest wręcz jeszcze prostszy, ale spędziłem nad nim kilka minut więcej aby był bardziej czytelny.

Celem tych szkiców jest danie klientowi wyobrażenia tego, czego mogą się spodziewać od ilustracji. Jak zobaczycie dalej, nie zawiera to żadnych zaprojektowanych elementów i właściwie wszystko zmieni swoje miejsce, nawet źródło światła, lecz wciąż jest to ten sam obrazek, który klient zatwierdził.

 

3.

Dla mnie jest to "etap pierwszy" malowania nowego obrazu. W tym momencie widzę które elementy wyglądają dobrze, a które muszą zostać poprawione aby uatrakcyjnić ilustracje. Przy tym konkretnym szkicu moim głównym problemem jest odrzutowy motor. Powinien być pokazany z ciekawszego kąta. Obecnie wygląda zaledwie izometryczne zamiast w pełni trójwymiarowo. Także robot wygląda zbyt ciężko jak na coś, co powinno być w stanie latać. Skrzydła umieszczone na jego grzbiecie nie pomogły zbyt wiele.

 

4.

 

sky_captain_02.jpg

 

Drugim etapem pracy ze szkicem jest zabawa kolorem. Zaczynam od malowania chmur, które wypełnią całe tło. Unikam prostej drogi malowania zwykłych białych chmur i, poprzez połączenie ciepłych i zimnych tonów, tworzę wrażenie głębi, które przyda się w przyszłości. Zwiększam tą głębię jeszcze bardziej poprzez dodanie kilku ciemnych chmur w tle, zakładając, że rzuca ten cień jakaś jeszcze większa chmura.

 

5.

 

sky_captain_03_.jpg

 

W tym momencie robię kilka szybszych szkiców odrzutowego motoru. Chcę, aby miał styl odrobinę podobny do starych amerykańskich samochodów. Nic nazbyt futurystycznego i zaawansowanego technologicznie.

Wybieram szkic numer jeden, gdyż ma przyjemny i elegancki wygląd, z dużym przodem, w miarę standardowymi skrzydłami i przednią szybą w stylu samolotu myśliwskiego. Problemem w szkicu numer dwa jest jego przyciężkawy wygląd przypominający ciągnik górniczy. Szkic numer trzy z kolei jest za bardzo nowoczesny i nie pasowałby do całego obrazu.

 

6.

 

sky_captain_03.jpg

 

Maluje odrzutowy motor z kilkoma poprawkami w w stosunku do szkicu koncepcyjnego. Przez delikatne przechylenie go pod niskim kątem tworzę wrażenie ruchu i szybowania przez powietrze. Dodatkowo maluję przód pojazdu w cieniu, rzucając zarazem silne bezpośrednie światło na jego tył. Pomoże to odciąć pojazd od robota tuż za nim. Staraj się zawsze tak ustawiać światło, aby działało na Twoją korzyść przy tworzeniu kształtów i oddzielaniu planów.

 

7.

 

sky_captain_04.jpg

 

Teraz kilkoma szerokimi pociągnięciami pędzla maluję podstawowe rysy robota. Wciąż bez detalu, gdyż jeszcze nie przemyślałem jego projektu, na to przyjdzie czas później. Jednak dodaję podstawowe kształty przez dodanie odpowiedniego cieniowania. To pokaże, czy światło, które dobrałem sprawdza się. Dodatkowo nakładam teksturę w trybie overlay. Nie po to, aby stworzyć detal na powierzchni, ale żeby dodać więcej wariacji kolorystycznych do metalicznego ciała.

 

8.

Na tym etapie jestem całkiem zadowolony z rezultatu więc spłaszczam całość i zaczynam eksperymentować z ciekawszymi kolorami i cieniowaniem. Spłaszczanie nie jest konieczne, ale zauważyłem, że gdy nie myślę o ułożeniu warstw mój umysł może bardziej skupić się na samym obrazie. Używam dużej ilości pędzli z teksturami i rożnymi trybami mieszania aby otrzymać bogatą paletę, która będzie użyteczna później. To są wciąż początkowe etapy malowania więc nie bój się poszaleć. Kto wie, może wpadniesz na coś, czego wcale nie planowałeś, a co świetnie sprawdzi się na Twoim obrazie. Zmiany umieszczaj na osobnej warstwie jeśli obawiasz się zupełnego zepsucia swojej wcześniejszej pracy i spłaszcz obrazek dopiero wtedy, gdy wynik będzie zadowalający.

 

9.

Zwiększyłem nasycenie kolorów na chmurach oraz mocniej zdefiniowałem cieniowanie na robocie. Dzięki temu źródło światła jest w tym samym kierunku, co na odrzutowym motorze, podkreślając wrażenie ze robot jest tuż za nim. Ten eksperymentalny etap często daje możliwość dodania wstępnego detalu do powierzchni, na którym będziesz miał szansę popracować później. Spójrz na czubek motoru odrzutowego, który uzyskał ziarnistą metaliczną powierzchnię i trochę blików od nieba.

 

sky_captain_05.jpg

 

 

10.

Następne co robię, to ostatecznie definiuje projekt robota. Jak już wcześniej mówiłem, chcę aby wyglądał lżej, trochę bardziej jak insekt. Maluję mu więc cieńszą linię talii i sugeruje ze pod mocnym zielonym egzoszkieletem jest wrażliwa czarna machineria.

 

sky_captain_07.jpg

 

Robię również kilka szkiców głowy, które będą reprezentować osobowość robota.

 

sky_captain_07_.jpg

 

Głowa (5) wygląda dobrze ale jest zbyt nadzwyczajna a chciałem stworzyć wizerunek, który jest w jakiś sposób znany widzowi. Mamy już dziwne elementy na obrazie, latający robot, odrzutowiec i sterowce. Zbyt wiele dziwnych rzeczy może sprawić, że widz się pogubi. Numer (3) i (4) wyglądają zbyt ogólnie i zwyczajnie, widzieliście takie rzeczy setki razy. Numer (2) wydawał mi się fajny w danym momencie ale później widziałem projekt hełmu głównej postaci z gry Dead Space i był zbyt podobny. Więc poszedłem za numerem (1), ma on niestandardowe pionowe ułożenie oczu i wyglądało to dość złowrogo, jak Hall 9000 z Odysei Kosmicznej.

 

11.

To co muszę zrobić teraz to dodanie więcej elementów projektowych, bez przesadnych szczegółów gdyż mogą być one zmienione w każdym momencie. Dodaje więcej światła, kilka sterowców w tle by mieć już wszystkie ważne elementy umiejscowione w kadrze.

 

sky_captain_10.jpg

 

Jeśli uważasz, że wszystko ze sobą współgra, dobrze jest jeszcze sprawdzić kompozycję.

 

12.

Spójrz na grube niebieskie i czerwone linie na rysunku poniżej. Jedna przedstawia orientację odrzutowca a druga robota.( możesz przypisać podobne linie do każdej krawędzi i obiektu w kadrze).

 

sky_captain_10_comp.jpg

 

Przecięcie tych linii oznacza główny punkt twojego obrazu. Naszym pierwszym głównym punktem jest oczywiście odrzutowiec, który jest bardziej uwydatniony poprzez dodanie silnego kontrastu pomiędzy chłodnym ciemnym metalowym kolorem odrzutowca a ciepła oświetloną chmurą w tle. Także elementy takie jak odblask słońca na przedniej szybie albo czerwony szalik w kontraście z białą koszulką mają za zadanie przyciągnąć wzrok widza w odpowiednim kierunku. Ponadto, mniej znaczący punkt jest wyznaczony przez zielone linie symetrii skrzydeł. Robot jest tak samo ważną częścią tego obrazu i nie chciałbym by widzowie go przeoczyli.

 

13.

Jeśli jestes zadowolony ze swojego szkicu, najwyższy czas by odseparować ważniejsze elementy ilustracji na oddzielne warstwy. Wykonuję kilka końcowych poprawek by sprawdzić czy wszystko jest na miejscu , czy perspektywa jest OK i wszystko ze sobą współgra.

 

sky_captain_12.jpg

 

Jeśli odcienie są w porządku, zaczynam pracować nad detalami.

 

sky_captain_14.jpg

 

Jeśli twój szkic jest dobrze wykończony i przemyślany (nie bój się spędzić trochę więcej czasu w fazie szkicu, to najważniejsza faza ze wszystkich) detalizowanie powinno być całkiem łatwym i przyjemnym zadaniem. Po prostu bądź ostrożny by nie zniszcz całej dobrej roboty, którą do tej pory wykonałeś.

 

sky_captain_18.jpg

 

sky_captain_22.jpg

 

sky_captain_24.jpg

 

sky_captain_27.jpg

 

Uwagi jak wykel mile widziane ;]

-

Edytowane przez OmeN2501
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

tutorial mega

 

niby darowanemu koniowi w zeby sie nie zaglada...ale smieszy mnie ta waleczna babeczka

jak na otoczenie jej bron jest dosyc wspolczesna i niczym pchla wobec chociazby miazdzacej sily chwytakow robota ;] niemowiac o reszcie jego uzbrojenia

 

wielkie dzieki za tutka,

nie ma to jak podgladac specoa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Kupuje ImagineFX odkad pojawil sie w Empiku (bede sie musial kolejny raz upomniec o prenumerate wygrana na Challangu, bo cos nie kwapia sie zeby wyslac ;/) i nie zalapalem sie jakos na zaden z Twoich tutkow. Pare znalazlo sie w Computer Arts, ale tego jakos nie widzialem.

 

Jakos ostatnio nie za bardzo Cie widac w ImagineFx (czasem tylko w Q&A).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie fajnie- bedzie co czytac :)) A co do uwag, to jak pierwszy raz zobaczylem ten rysunek potrzebowalem chwili, zeby skumac, ze ten robot i jet bike to w ogole sa dwa oddzielne obiekty, bo maja tak podobny kontrast, fakture i kolor. Jak sie zmruzy oczy to juz w ogole... Wydaje mi sie, ze jest to jedyny, choc moim zdnaniem dosc zasadnicz, minus w tej pracy...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za mile slowa ;]

Bedyk: Chcialem wlasnie takie klimat "no przeceiz nie maja szans" zrobic, ale jak mozna zauwazyc ona strzela mu w wylot lufy dziala laserowego umieszczonego w dloni. Jak kula trafi w wewnetrzna komore mieszania plazmy to robocik zrobi big bada bum ;]

Marduk: No niestety teraz do IFX cos okazjonalnie tylko robie. Konceptowanie dla Cryteka zzera mase czasu i na inne dzialanosci juz go nie starcza...

lordbiernac: Co racja to racja, poprawilem ciut roznice w kontrastach, na poprzednim monitorze jakos wieksza mi sie wydawala...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za tutka...szkoda ze nie wspomniales wiecej o rysowaniu detali..bo to jednak najtrudniejszy moment wbrew pozorom :)

 

zgodze sie z biernacem co do zlewania..mialem takie samo wrazenie..i jeszcze z pierdol wydaje sie ze wlosy i biala koszula babki za malo czerpia kolorow z otoczenia i sa dosc obce na obrazku..pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to się nazywa dobry tutorial!:] Wielkie dzięki Omen! Jak będziesz miał taką możliwość, to mam nadzieję, że stopniowo będziesz wrzucać tutaj kolejne swoje tutki z ImagineFX.

 

Podzielam też zdanie maćkaG, przydałoby się nieco więcej na temat rysowania detali;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetłumaczyło mi się trochę :) Może później zrobię resztę. Poprawki mile widziane xD

 

Jesli już jest taki koncert życzeń, to ja chętnie poczytałbym więcej o zarządzaniu warstwami i jak się w nich nie pogubić ;)

 

Obraz: Rozpoczęcie

 

 

Rozpoczynanie obrazu to nieczęsto proste zadanie, ale niestety najważniejsze. To, co zrobisz na tym wstępnym etapie zdeterminuje to, jak dobra będzie skończona praca.

 

 

W tym poradniku powiem Ci jak wyglądają moje wstępne etapy pracy przy tworzeniu nowych obrazów. Dla niektórych malowanie jest jak przejście z punktu A do punktu B, a ich wstępny szkic wygląda niemalże jak skończona praca, dokładnie aż do palety kolorów. Jednakże ja lubię poeksperymentować trochę, poszukać w trakcie malowania, wypróbować kilku nowych rzeczy. To nie zawsze prosta droga i trzeba czasem zawrócić kilka razy, jednak tak długo jak będziesz skupiony na pracy nic złego nie powinno się stać.

Prawda jest taka, że możesz rozpocząć dobry obraz nie wiedząc nawet, co chcesz namalować. Kilka losowych pociągnięć pędzla może rozpalić Twoją wyobraźnię do stworzenia wspaniałego obrazu. Dlatego też te kilka pierwszych kroków do ukończonej pacy są tak różne dla każdego artysty. Tak więc, jak każdy z nich, musisz odnaleźć własną drogę, która pozowli waszej kreatywności płynąć.

Początkującym białe tło może wydawać się czymś przerażającym, co patrzy się na nich z pytaniem "Co ty sobie myślisz? Wydaje ci się, że możesz po mnie malować? Naprawdę?". Więc pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić jest pozbycie się tego drażniącego białego koloru. Używam gradient tool i nakładam 2-3 mieszanki kolorów, które ustalą ogólny nastrój obrazka. Jeśli preferujesz tworzenie wstępnych szkiców w szarościach zrób to samo, używając rożnych odcieni szarości.

 

 

1.

Niektórzy ludzie od razu zaczynaja pracować z kolorem. Ja zazwyczaj zaczynam z bardzo prostymi formami i cieniami. Tematem obrazu jest olbrzymi robot goniący pewną rządną wrażeń parę na odrzutowym motorze. Całość powinna sprawiać wyraźne przygodowe wrażenie, więc użyłem stylu retro-future dla robota i odrzutowego motoru. Dodam też armadę starodawnych sterowców w tle, tylko dla dodania wskazówek do jakiegoś historii stojącej za obrazem.

 

 

2.

 

 

- obrazki -

 

 

Jak widzicie mój wstępny szkic jest raczej prosty, właściwie to zwykle jest jeszcze prostszy, ale spędziłem nad nim kilka minut więcej aby był bardziej czytelny.

Celem tych szkiców jest danie klientowi wyobrażenia tego, czego mogą się spodziewać od obrazu. Jak zobaczycie dalej, nie zawiera to żadnych zaprojektowanych elementów i właściwie wszystko zmieni swoje miejsce, nawet źródło światła, lecz wciąż jest to ten sam obrazek, który klient zatwierdził.

 

 

3.

Dla mnie jest to "etap pierwszy" malowania nowego obrazu. W tym momencie widzę które elementy wyglądają dobrze, a które muszą zostać poprawione aby uatrakcyjnić obraz. Przy tym konkretnym szkicu moim głównym problemem jest odrzutowy motor. Powinien być pokazany z ciekawszego kąta. Obecnie wygląda zaledwie izometrycznie zamiast w pełni trójwymiarowo. Także robot wygląda na zbyt ciężko jak na coś, co powinno być w stanie latać. Skrzydła umieszczone na jego grzbiecie nie pomogły zbyt wiele.

 

 

4.

 

 

- obrazki -

 

 

Drugim etapem pracy ze szkicem jest zabawa z kolorem. Zaczynam od malowania chmur, które wypełnią całe tło. Unikam prostej drogi malowania po prostu białych chmur i, poprzez połączenie ciepłych i zimnych tonów, tworzę wrażenie głębi, które przyda się w przyszłości. Zwiększam tą głębię jeszcze bardziej poprzez dodanie kilku ciemnych chmur w tle, zakładając, że rzuca ten cień jakaś jeszcze większa chmura.

 

 

5.

 

 

- obrazki -

 

 

W tym momencie robię kilka szybszych szkiców odrzutowego motoru. Chcę, aby miał styl odrobinę podobny do starych amerykańskich samochodów. Nic nazbyt futurystycznego i zaawansowanego technologicznie.

Wybieram szkic numer jeden, gdyż ma przyjemny i elegancki wygląd, z dużym przodem, w miarę standardowymi skrzydłami i przednią szybą w stylu samolotu myśliwskiego. Problemem w szkicu numer dwa jest jego przyciężkawy wygląd przypominający ciągnik górniczy. Szkic numer trzy z kolei jest za bardzo nowoczesny i nie pasowałby do całego obrazu.

 

 

6.

 

 

- obrazki -

 

 

Maluje odrzutowy motor z kilkoma poprawkami w szkicu koncepcyjnym. Przez delikatne przechylenie go i malowanie go pod niskim kątem tworzę wrażenie ruchu i szybowania przez powietrze. Dodatkowo maluję przód pojazdu w cieniu, rzucając zarazem silne bezpośrednie światło na jego tył. Pomoże to odciąć pojazd od robota tuż za nim. Staraj się zawsze tak ustawiać światło, aby działało na Twoją korzyść przy tworzeniu natężenia i oddzielaniu planów.

 

7.

 

 

- obrazki -

 

 

Teraz kilkoma szerokimi pociągnięciami pędzla maluję podstawowe kształty robota. Wciąż bez detalu, gdyż nie rozwiązałem jego projektu, a na to przyjdzie czas później. Jednak dodaję podstawowe natężenia (?) przez dodanie odpowiedniego cieniowania. To pokaże, czy światło, które dobrałem sprawdza się. Dodatkowo nakładam teksturę w trybie overlay. Nie po to, aby stworzyć detal na powierzchni, ale żeby dodać więcej wariacji kolorystycznych do metalicznego ciała.

 

8.

Na tym etapie jestem całkiem zadowolony z rezultatu więc spłaszczam całość i zaczynam eksperymentować z silniejszymi doborami kolorów i rozwiązaniami cieniowania. Spłaszczanie nie jest konieczne, ale zauważyłem, że gdy nie myślę o ułożeniu warstw mój umysł może bardziej skupić się na samym obrazie. Używam dużej ilości pędzli z teksturami i mieszanymi trybami aby otrzymać bogatą paletę, która będzie uzyteczna później. To są wciąż początkowe etapy malowania więc nie bój się pozwolić sobie na dużo. Kto wie, może wpadniesz na coś, czego wcale nie planowałeś, a co sprawdzi się bardziej na Twoim obrazie. Zmiany umieszczaj na osobnej warstwie jeśli obawiasz się zupełnego zepsucia swojej wcześniejszej pracy i spłaść pracę dopiero wtedy, gdy wynik będzie zadowalający.

 

 

 

9.

Zwiększyłem nasycenie kolorów na chmurach i cieniowanie na robocie bardziej wyrażnymi i ostrymi. Dzięki temu źródło światła jest w tym samym kierunku, co na odrzutowym motorze, wyolbrzymiając tym samym he feeling that its just behind it. Ten eksperymentalny etap często daje możliwość dodania wstępnego detalu do powierzchni, na którym bedziesz miał szansę porpacować później. Spójrz na czubek motoru odrzutowego, który uzyskał ziarnistą metaliczną powierzchnię i trochę blików od nieba.

 

- obrazki -

 

 

10.

Następne co robię, to ostatecznie rozgryzam projekt robota. Jak już wcześniej mówiłem, chcę aby wyglądał lżej, trochę bardziej jak insekt. Maluję mu więc cieńszą linię nadgarstka i sprawię, że będzie wyglądało tak, jakby pod mocnym zielonym egzoszkieletem była wrażliwa czarna machineria.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się do czegoś, bo czuję się teraz dość głupio.

Do dziś nie wierzyłem, że to wszystko malujesz ręcznie...

Uznawałem że robisz fajne komercyjne prace z jakimś wspomagaczami o których nie chcesz mówić, bo kryjesz swój warsztat (co by nie było niczym dziwnym w sumie)...

Podobały mi się jako takie i takimi je komentowałem, nie wychylając się ze swoimi podjerzeniami, bo to zwykle nie ma sensu...

Ale dziś mnie zagiąłeś absolutnie...

 

Może dlatego że z natury jestem dość podejrzliwy, może dlatego że nie mam już piętnastu lat i nie dam się wrobić w to, żeby sprawdzać czy mnie czasem nie ma "tam za rogiem", a może dlatego że za wiele kombinacji i oszustw już widziałem na internecie, które jest pełny ludzi chętnych budować sobie nadmuchane życiorysy...

Dziś rano, wychodząc do pracy natknąłem się na twój step by step do "escape from neon city" - wiem że używałeś tam tekstur, ale sądziłem że to zupełnie inaczej wygląda... Jednak nalepiona na chama fota, a wrzucona na namalowany obiekt lekka tekstura żeby zasugerować detal to zupełnie dwie różne sprawy... Szczerze mówiąc byłem absolutnie pewny że tło tam to jedna fota... Zaliczyłem tzw. koparę.

 

Po powrocie z pracy zaliczyłem drugą widząc tego tuta. Teraz widzę jasno i prosto że nie stosujesz żadnych cudownych sztuczek, pseudoułatwiaczy i nie ma w tym magii światła i geometrii z 3d (a byłem prawie pewny że malujesz jeśli nie na fotach to na prostych renderach z 3d)... Tu już nawet nie chodzi o to jak to robisz, bo są ludzie którzy również są w tym dobrzy, chociaż mają może inny styl - cały wic polega jak szybko udało ci się do tego dojść.

 

To chyba musi być jakiś większy błąd w matrixie... Przyznaj się, kręcą sie wokół ciebie jacyś dziwni panowie w czarnych garniturach i ciemnych okularach ?

 

Całe szczęście że zanim włączyłem komputer zdjąłem krawat, bo chyba musiałbym go teraz zjeść... :D

 

No i dzięki za tuta. Aż sobie zimniego browara musiałem otworzyć... Zdrowie wszystkich :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tutka o detalach to na razie nie ma co czekac za bardzo :/ Z tego co widze na forum to maaaaaasa ludzi ma problemi z podstawami, a zlych podstaw nie uratuje nawet najlepszy detal... Ale za jakis czas zamieszcze tego ze smokiem to troche o bardziej zaawansowanym swiatlocieniu bedzie ;]

 

prrrszalony: wooo -ze tez ci sie chcialo :D Bede mial chwile wieczorkiem to poczytam i ewentualnie podmienie w pierwszym poscie jak nie masz nic przeciwko

 

SBT77: Ojej az mi szkoda wyprowadzac cie z bledu :] No wiec prawda jest taka ze i maluje po fotach i je montuje i uzywam 3d i w sumie wszystko to co wymieniles robie - CZASEM. A zazwyczaj nie mowie o tym na forum przy pracach bo boje sie ze mlodsi graficy podlapia zla maniere "ej to ja nie musze sie uczyc tego malowac tylko se kilka fot wkleje jak Łomen" a dla poczatkujacych to bardzo niebezpieczna droga. "Łomen" uzywa tych skrotow bo swoje juz wymalowal i dokladnie wie dokad te skroty prowadza i jak cos wychodzi nie tak to zawsze sobie moze cos podmalowac i dopasowac do reszty obrazka (z lepszym lub gorszym efektem :P ) Wiec po raz seny powtarzam - na poczatek malowac recznie wszytsko! Szukac skrotow dopiero jak nie bedziecie sie wyrabiac z robota komercyjna ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, ale i tak widzę że dużo mniej niż myślałem. Co do podstaw - ja będę malował wszystko i tak ręcznie bo robię to dla zabawy - ale jedna rzecz do mnie dotarła po obejrzeniu tego - a w sumie jest tak oczywista że powinienem już to załapać dużo wcześniej... Chodzi o to że robiąc taką ilustrację musisz też być dobry w projektowaniu różnych kształtów, strojów, broni, maszyn itd... Poukładać z grubsza bryły w perspektywie, porozkładać cienie i światło - to można nawet nie będąc jakimś super wyrobionym grafikiem - czasem wystarczy wiedza, wytrwałość i poprawki... Ale - do licha - wymyśleć te wszystkie kształty, rozwiązania techniczne - oj to jest już pole do popisu... No i wiedza - bo powiedzmy robiąc scenę rodem z fantasy dobrze byłoby coś wiedzieć o zbrojach, broni itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10. CDN...Robię również kilka szkiców głowy, które będą reprezentować osobowość robota. Głowa (5) wygląda dobrze ale jest zbyt nadzwyczajna i chciałem stworzyć wizerunek, który jest w jakiś sposób znany widzowi. Mamy już więc dziwne elementy na obrazie, latający robot, odrzutowiec i sterowce. Zbyt wiele dziwnych rzeczy może sprawić, że widz się pogubi. Numer (4) i (5) wyglądają zbyt ogólnie i zwyczajnie, widzieliście takie rzeczy setki razy. Numer (2) wydawał mi się fajny w danym momencie ale później widziałem projekt hełmu głównej postaci z gry Dead Space i był zbyt podobny. Więc poszedłem za numerem (1), nie ma on zwyczajnych pionowych „oczu”, wyrównałem tak jak lubię i wyglądało to bardzo groźnie, jak Hall 9000 z Odysei Kosmicznej.

 

11. To co muszę zrobić teraz to dodanie więcej elementów projektowanych, bez szczegółów gdyż mogą być one zmienione w każdym momencie. Dodaje więcej światła, kilka sterowców w tle, kładę wszystkie elementy na płótnie I sprawdzam czy ze sobą współgra. Jeśli uważasz, że praca jest skończona, dobrze jest jeszcze sprawdzić kompozycję.

 

12. Spójrz na śmiałe niebieskie i czerwone linie na rysunku poniżej. Jedna przedstawia orientację odrzutowca a druga robota. Możesz namalować te linie na każdej powierzchni and object on the canvas. Przecięcie tych linii oznacza główny punkt twojego obrazu. Naszym pierwszym głównym punktem jest oczywiście odrzutowiec, który jest bardziej uwydatniony poprzez dodanie silnego kontrastu pomiędzy chłodna ciemnością, metalowym kolorem odrzutowca oświetleniem chmur w tle. Także elementy takie jak odblask słońca na przedniej szybie albo czerwony szalik w kontraście z białą koszulką mają za zadanie przyciągnąć wzrok widza w odpowiednim kierunku. Ponadto, mniej znaczący punkt jest wyznaczony przez zielone linie symetrii skrzydeł. Robot jest tak samo ważną częścią tego obrazu i nie chciałbym by widzowie go przeoczyli.

 

13. Jeśli jestes zadowolony ze swojego szkicu, najwyższy czas by nałożyć ważną część obrazu na oddzielnej warstwie. Wykonuję kilka końcowych kontroli by sprawdzić czy wszystko jest na miejscu , czy perspektywa jest OK. Jeśli odcienie są w porządku, zaczynam pracować nad detalami. Jeśli twój szkic jest dobrze wykończony i przemyślany (nie bój się spędzić trochę więcej czasu w fazie szkicu, to najważniejsza faza ze wszystkich) powinien być sprawiedliwie oceniony, po prostu bądź ostrożny, nie zniszcz całej dobrej roboty, którą wykonałeś.

To ja dorzucę swoją wersję tłumaczenia (właściwie mojej siostry) gdyż w trakcie tłumaczenia zauważyłem, że Prrrrszalony mnie ubiegł to zarzucam ciąg dalszy tłumaczenia, oczywiście jak są jakieś błędy to poprawiajcie śmiało bo z angielskiego najlepsi nie jesteśmy... :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Wacpanie, wasza ekscelencjo Marku.

 

Nie wiem czy przesla Ci przez glowe taka mysl aby zalozyc polska skzole Concept-art'u. Zkrzyknac ekipe i rozwinac ten sektor w naszej Polszy.

Pieniadze jak mniemam byly by z tego nie male, a spoleczenstwo tylko by skorzystalo :P. Powiem szcerze moim marzeniem bylo by to co napisalem powyzej sie ziscilo, takich uczelni z tego co mi wiadomo na swiecie jest bardzo malo, nie mowiac juz o Europie czy samej Polsce. Chocbym mial pracowac na 2 etaty, i dzwigac ciezkie kredyty przez pol zycia to rekoma i nogami podpisal bym taka umowe by tylko moc sie tego uczyc od naszych rodzimych specjalistow. Przemysl, kto wie, moze kiedys? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy wie sie na co patrzec a co puszczac mimo oczu

 

Podpowiesz coś bliżej na ten temat ?

 

Edit:

Cóż za wymowna odpowiedź na pytanie "co puszczać mimo oczu" :))))))))))))))

Tak myślałem.

Edytowane przez SBT77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności