are24 Napisano 15 Październik 2009 Napisano 15 Październik 2009 (edytowane) Elo. Przedstawiam mój pierwszy większy projekt. Narazie mam sam myśliwiec, w planach jest cała walka na pustyni, kilka takich F-16 i kilka ostrzeliwanych domków z gliny na pustyni. Myśle o jakimś szyku w jakim będą lecieć samoloty i chmury dymu i ognia na ziemi. Pomóżcie mi coś z tym zrobić. Najbardziej zależy mi na renderze i materiałach. 3DSMAX + VRAY Aha i jeszcze jedno. Nie wiem jak połączyć niebo z ziemią by wyglądało to realistycznie. Czy ziemia ma być tylko plane i na niej toczyć sie walka. A niebo to sphere z teksturą? Edytowane 12 Grudzień 2009 przez are24
dac77 Napisano 15 Październik 2009 Napisano 15 Październik 2009 Brakuje polityków w ustawionym przetargu.
Hynol Napisano 15 Październik 2009 Napisano 15 Październik 2009 A to nasze F-16 mają taki kamuflaż? W dodatku całkowicie niezgrany między kadłubem a statecznikami/skrzydłami? Pociski na końcach skrzydeł też jakieś dziwne, czopkowate. AMRAAMy powinny być. Nie wiem też jakimi pociskami okłada się w ten sposób (symetrycznie odpalone) chłopskie zagrody. Bo chyba nie AGM-65? Jeżeli już to odpalane są zazwyczaj pojedynczo, a montowane na F-16 po 3 na belce. Co do pytań - niebo w postprodukcji. Ziemię można oznaczyć planem, sprawdzić linię horyzontu i poprawić w post. Maszynę + smugi renderować raczej oddzielnie - to nie animacja.
JmTm00 Napisano 15 Październik 2009 Napisano 15 Październik 2009 Ciekaw jestem kadru jaki zrobisz, duzo informacji bedzie a ze samoloty razem z domkami mają być widoczne (co wnosze po opisie) to i jakiś szeroki plan sie przyda, coby tylko elementy nie poznikały w takiej zawierusze ;)
are24 Napisano 15 Październik 2009 Autor Napisano 15 Październik 2009 Dzięki za odpowiedzi:) dac77 hehe:P Hynol Dzieki za podpowiedzi w sprawie ziemia-niebo :P Model narazie nie jest skończony, ponieważ chciałbym się narazie skoncentrować na materiałach, oświetleniu i renderingu bo w tych kwestiach jest cienizna:P JmTm00 Kiedyś przeszukiwałem google w poszukiwaniu referek itp i natrafiłem na coś takiego i strasznie mi się spodobało, więc pomysł jakby przez przypadek:D http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/USAF_F-16A_F-15C_F-15E_Desert_Storm_edit2.jpg
latos Napisano 15 Październik 2009 Napisano 15 Październik 2009 Model nie bardzo mi się podoba za mało detali. Tekstura też koszmarna wszędzie jest co innego. Musisz jeszcze popracować nad modelem a nie już rendnerować.
mrys Napisano 15 Październik 2009 Napisano 15 Październik 2009 Ostrzeliwanie rakietami glinianych domków jest pomysłem hardcorowym, zarówno ze względu na efekt wizualny (był domek - nie ma domku) jak i tzw. paradoks włamywacza. Paradoks włamywacza występuje w większości słabych filmów sensacyjnych, a polega na tym, że po zorganizowaniu śmigłowca (ok. 5 mln dolarów) czterech aut (ok 40 000 dolarów) itd łupem pada 1/4 tej sumy. Więc lepiej byłoby sprzedać śmigłowiec... Tu pociskami za tysiące dolarów chcesz ostrzeliwać gliniane domki.... Fotografia, którą przywołałeś nie pokazuje ataku ani płonących glinianych domków, tylko płonace szyby naftowe w Kuwejcie (na oko sądząc - mogę się mylić) po pierwszej wojnie w zatoce. Podpalone manualnie przez Irakijczyków. A co do samego modelu i konceptu, to popierając Hynola ja bym jeszcze postpro rozszerzył na dym z rakiet. A model póki co słaby, chociaż tekstury jeszcze słabsze.
kliment woroszyłow Napisano 15 Październik 2009 Napisano 15 Październik 2009 No tak!, chłopakowi sie spodobało, miał koncepcje, chciał sobie zrobić obrazek to wpadł prezes , pozamiatał i pomysł pooszeeedłłłłłłłłłłłł..... tak to jest jak się złośliwego tetryka do głosu dopuści! :D
cojots Napisano 15 Październik 2009 Napisano 15 Październik 2009 Obecny stan nie pokazuje w ogóle detali. Samolot wygląda jak kiepski smooth na tubie. Owiewka krzywa, pilot jak larwa, fotel opuszczony :P wlot powietrza jakiś taki niekształtny. Poka, poka siatkę w viewportach. Tylko ostatni render wykazuje jakąś krzywiznę na kadłubie. Zamiast tych glinianek rakiety mogą dosiegac jakiegoś Mi-24 na lądowisku, cysterny czy innego okopu z siatką maskującą. Zresztą, o gustach się nie dyskutuje. Może strzelac nawet do kóz, ważne, żeby wykonanie było git.
JmTm00 Napisano 15 Październik 2009 Napisano 15 Październik 2009 Hej, rozumiem Twoją idee ale rzeczywiście to co pisze mrys ma sens (rakieta za niewiadomo ile Vs domek z gliny czy bozia wie czego) a te wybuchające samochodziki to przy tym zalozeniu kadru na ktorym sie chcesz wzorować beda jakimiś pikselami tylko, wiec plus tej strony jest taki ze nie musisz ich modelować bo i tak nie bedzie widać ;)
are24 Napisano 16 Październik 2009 Autor Napisano 16 Październik 2009 (edytowane) Widzę, że F-16 się nie podoba. Zresztą mnie to nie dziwi bo to jeden z pierwszych moich projektów. latos: Teksturę i model naprawię:) mrys: Pomysł z glinianymi domkami to tylko jeden z wielu pomysłów. Jest on tak samo realny jak same lecące f-16 na tle nieba, albo kilka takich lecących w szyku a za nim biało czerwona flaga z kolorowego dymu. Nic nie jest jeszcze przesądzone:P kliment woroszyłow: Hehe, byłem nastawiony na negatywne komentarze, i myślę, że tak syzbko się nie poddam:) cojots: Siatka poniżej, sorki, że z viewportu ale jak będziesz chciał to wyrenderuje z siatką:) JmTm00: Chyba zostałem trochę omylnie zrozumiany. Nie chcę kopiować obrazka, poprostu chodzi mi o klimat. Dużo dymu, ognia, a pomysł z tego obrazka pojawił sie jak zobaczyłem jego miniaturkę, gdzie nie b yło widać czy to szyby naftowe w Kuwejcie, czy wojna w Iraku:P Mały up. Naprawiona teksturka, (jeszcze nie skończona) dodałem trochę rdzy dla realizmu, żeby zobaczyć jak to będzie wyglądać (wiem że jej mało ale nie chciałem też przesadzić:P) , zmieniłem też "czopkowate pociski". Teraz lepiej? Taki kolor + więcej rdzy i brudu czy inaczej kombinować? Edytowane 16 Październik 2009 przez are24
cojots Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 Tył jest git (nie wiem jak ze skalą). Przód nie bardzo. Może to trochę niekulturalnie ale napaćkałem Ci trochę na Twojej pracy. 1. Masz wgniecenie na dziobie, prawdopodobnie na całym owalu jest to załamanie. 2. Wlot powietrza jest strasznie ostry (2a). Wiem, że tak jest naprawdę ale powinieneś to trochę skorygować (2b jest trochę w przesadzie ale zrób tam chamfera jakiegoś) 3. To błoniaste coś przypomina naciągnięty materiał, jakby ktoś tłoczył powierzchnie. Proponuje: http://www.etapetki.com.pl/galleries/transport/samoloty/F-16_d.jpg 4. Siatka wokół owiewki nijak się ma do ramy tejże owiewki. Musisz nad tym popracować. Jakimś znawcą nie jestem ale wypadałoby ułożyć siatkę wokół krawędzi, a nie na bezczelnego kłaść owiewkę na tubie jakim jest kadłub. Nie poddawaj się i pieść ten solot. PS: Pokaż low poly.
are24 Napisano 6 Grudzień 2009 Autor Napisano 6 Grudzień 2009 Trochę czasu minęło:P Po małym zastoju podniosłem się, poprawiłem błędy (jakby jeszcze jakieś były to mówcie), no i kolejny render. Detale będę dodawał teraz bump mapą. Narazie szukam fajnych referek pokazujących te rowki(nie wiem jak to się nazywa). Narazie bez tekstur, ale myślę że takie jak wcześniej( jasno niebieskie) z dodatkowymi zabrudzeniami. Jakbyście posiadali jakies zdjecia bądź same textury pomocnicze (chodzi o samo rozstawienie tych rowków) do F-16 byłbym wdzięczny jakbyście się podzielili:)
halset Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Tutaj sporo referek znajdziesz: http://www.flickr.com/search/?w=all&q=f-16&m=text
bbandi Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 (edytowane) Przy łączeniu dzioba z kadłubem masz na nim delikatne wgniecenie w dolnej części, to zakończenie dzioba dodatkowo nie jest współosiowe do niego samego tylko jakoś tak w górę podniesione. Reszta co zaznaczyłem też zwróć uwagę.pozdro Edytowane 6 Grudzień 2009 przez bbandi
Gość kakaku Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Poprawione te zakrzywienia (za to teraz jakis ten dziób dziwny mi się wydaje_ i sam ten czubek-teraz chyba wygląda bardziej naturalnie.
Berger Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Kadłub z przodu jest nie równy, ma inny kształt niż samolot ma w rzeczywistości. Wlot silnika, czy jak to się profesjonalnie nazywa, też wygląda inaczej: http://www.richard-seaman.com/Aircraft/AirShows/Yuma2005/Flying/F16Taxying.jpg
Gość kakaku Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Właśnie z wlotem miałem dużo problemów. Bo co druga referka miała troche różniące się kształty:P Ale poprawiłem, mam nadzieję że lepiej:) http://www.btinternet.com/~digital.wallpapers/desktops/F-16_Falcon_01.jpg http://www.dziennik.pl/files/archive/00033/DSC_4004_33983l.jpg
Berger Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Kadłub z przodu nadal faluje. Może tą igiełkę, czy to radar lub inna rzecz, zrób jako osobny obiekt? Na Twoim miejscu przygotowałbym miejsce na to ustrojstwo na koncu kadłubu, a potem zrobił osobny obiekt imitujący "igiełkę".
Gość kakaku Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Mówisz o tym cienkim co poprawiłem? Poprawiłem go i jest oddzielnym objektem.
Hynol Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 No i kabina - ma jakiś abstrakcyjny kształt. A ta część kadłuba w której jest osadzona i z którą się otwiera to już kompletny niewypał - powinna być równoległa jak nożem uciął do osi samolotu.
Gość kakaku Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 (edytowane) Mały update. Trochę zmian w kabinie. Usunęłem szybe, będę modelował on nowa. Edytowane 12 Grudzień 2009 przez kakaku
_michal Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 Trochę research u Ciebie leży. F-16 to chyba najbardziej ofotografowany samolot w sieci ;) http://www.f-16.net/gallery.html http://www.af.mil/photos/mediagallery.asp?galleryID=3 i nasze: http://www.31blot.sp.mil.pl/31blot.php?str=galeria_menu_F16 Może się przyda.
Berger Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 Kształt wlotu dalej nie jest taki jak w oryginale.
eco Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 ...f16 ma bardziej uśmiechnięty wlot powietrza :D - materiału rzeczywiście jest zatrzęsienie więc nie odpuścimy
Gość kakaku Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 empeck: To tak grzecznie powiedziane "zrób wszystko od nowa" czy to odpowiedź na poprzedni post o referkach:)? Brazniew i eco: Tylko wlot? Nic więcej? :) Dzisiaj wieczorem jak dam rade to wrzucę upa kolejnego:)
_michal Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 Nie jestem wielkim znawcą F-16, ale w Twoim modelu jest naprawdę wiele błędów. Podejrzewam, że brakuje Ci dobrych referencji po prostu i być może powinieneś więcej patrzeć na zdjęcia, a mniej modelować. Jak robiłem model swojego PZL-130, zebrałem ponad półtora tysiąca zdjęć i kilka opracowań planów, na godzinę modelowania pewnie z 45 minut gapiłem się na fotki. Niestety cały czas znajduję w modelu jakieś głupie błędy. Z drobiazgów - spójrz na zdjęciach w którym miejscu w oryginale są umieszczone te cztery anteny przed owiewką, a w którym miejscu są u Ciebie. Masz w ogóle dobrze opracowane plany F-16? I to najlepiej 'naszej' wersji? Z planami raczej nie można zrobić takich błędów, bez nich w ogóle bym nie siadał do modelowania.
Gość kakaku Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 chodzi Ci o blueprinty? Mam ten http://www.the-blueprints.com/blueprints/modernplanes/general-dynamics/27971/view/general_dynamics_f_16c_block_52/
M4rcus Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 popatrzylem na pierwsza lepsza refke i juz widac spore roznice: popatrz jak zaokraglony jest przekroj kadluba, jak te elementy sie zlewaja(u Ciebie na ogonie na silnikiem ten element jest zrobiony na oddzielny) a Ty przyczepiles inny wlot powietrza do plaskiego brzucha i juz sporo do poprawy
Gość kakaku Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 (edytowane) Jest dużo różnych wersji. PS. Obiecany "uśmiech" wlotu Edytowane 13 Grudzień 2009 przez kakaku
Gość kakaku Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 Chciałem naprawić błąd z tyłu szyby. poprawiłem ale zrobił mi się teraz taki garb. Wiecie jak to naprawić?
bbandi Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 To "skrzyżowanie" na samym srodku garbu nie ma połączenia z żadna krawędzią i podczas nadawania modyfikatora MS "ściąga" prawą część czego efektem jest ten garb. Moja rada: pobaw się "cutem" i dodaj dodatkową linie (czwartą) na te krzyżujace się linie, i połącz z prawa stroną. Musisz się pobawic bo to kwestia prób i błędów. Wogule możesz zrobić nowe "edgy" płynace równo tak jak od początku kabiny i wywalić to całe zamieszanie tam w siatce.
Gość kakaku Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 Wcześniej było tak jak narysowałeś (bez tych lini), ale wtedy nie dało się dopasować do szyby, żeby ładnie pasowało i nie było żadnych dziur.
Gość kakaku Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 Już lepiej ale to nadal nie to. Teraz jest jeszcze bardziej "napaćkane" ale przynajmniej garb zniknął:D Wydaje mi się że to przez to, że MS dziwnie rozdziela vertexa (te na żółto). Wiecie dlaczego? To normalne działanie MS czy coś z nim jest nie tak? PS. Vertex nie jest podwójny.
Gość kakaku Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Mały up. Śmiało mówcie co się nie podoba :) A jak już wszystko ok (w co wątpie) to też powiedzcie to zacznę męczarnie z texturami:D
Gość kakaku Napisano 24 Styczeń 2010 Napisano 24 Styczeń 2010 Jeżeli nie ma już większych błędów to chcę oteksturować tego F-16, ale zanim tekstury to jeszcze unwrap. I tutaj zaczyna się mój problem... Używam XRayUnwrap. Wiecie może jak poprawnie używać tego unwrapa? Strasznie zagina siatki, coś robię nie tak czy to wina programu?
peter_f Napisano 24 Styczeń 2010 Napisano 24 Styczeń 2010 (edytowane) Nie znam tego unwrapa ale ja bym to zrobił ręcznie. Ja mojego Lancastera unwrapowałem ręcznie, żeby przynajmniej jedna linia nitów/blach szła w lini prostej. Tak jak robisz też w sumie można, ale przy malowaniu blach może być kłopot. Ale model wygląda bardzo zacnie. Edytowane 24 Styczeń 2010 przez peter_f
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się