Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Elo.

Przedstawiam mój pierwszy większy projekt. Narazie mam sam myśliwiec, w planach jest cała walka na pustyni, kilka takich F-16 i kilka ostrzeliwanych domków z gliny na pustyni. Myśle o jakimś szyku w jakim będą lecieć samoloty i chmury dymu i ognia na ziemi.

Pomóżcie mi coś z tym zrobić. Najbardziej zależy mi na renderze i materiałach.

 

3DSMAX + VRAY

max3d1.jpg

 

max3d2.jpg

 

max3d3.jpg

 

Aha i jeszcze jedno. Nie wiem jak połączyć niebo z ziemią by wyglądało to realistycznie. Czy ziemia ma być tylko plane i na niej toczyć sie walka. A niebo to sphere z teksturą?

Edytowane przez are24
  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A to nasze F-16 mają taki kamuflaż? W dodatku całkowicie niezgrany między kadłubem a statecznikami/skrzydłami? Pociski na końcach skrzydeł też jakieś dziwne, czopkowate. AMRAAMy powinny być. Nie wiem też jakimi pociskami okłada się w ten sposób (symetrycznie odpalone) chłopskie zagrody. Bo chyba nie AGM-65? Jeżeli już to odpalane są zazwyczaj pojedynczo, a montowane na F-16 po 3 na belce.

 

Co do pytań - niebo w postprodukcji. Ziemię można oznaczyć planem, sprawdzić linię horyzontu i poprawić w post. Maszynę + smugi renderować raczej oddzielnie - to nie animacja.

Napisano

Ciekaw jestem kadru jaki zrobisz, duzo informacji bedzie a ze samoloty razem z domkami mają być widoczne (co wnosze po opisie) to i jakiś szeroki plan sie przyda, coby tylko elementy nie poznikały w takiej zawierusze ;)

Napisano

Dzięki za odpowiedzi:)

 

dac77 hehe:P

Hynol Dzieki za podpowiedzi w sprawie ziemia-niebo :P Model narazie nie jest skończony, ponieważ chciałbym się narazie skoncentrować na materiałach, oświetleniu i renderingu bo w tych kwestiach jest cienizna:P

JmTm00 Kiedyś przeszukiwałem google w poszukiwaniu referek itp i natrafiłem na coś takiego i strasznie mi się spodobało, więc pomysł jakby przez przypadek:D http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/USAF_F-16A_F-15C_F-15E_Desert_Storm_edit2.jpg

Napisano

Model nie bardzo mi się podoba za mało detali.

Tekstura też koszmarna wszędzie jest co innego.

 

Musisz jeszcze popracować nad modelem a nie już rendnerować.

Napisano

Ostrzeliwanie rakietami glinianych domków jest pomysłem hardcorowym, zarówno ze względu na efekt wizualny (był domek - nie ma domku) jak i tzw. paradoks włamywacza. Paradoks włamywacza występuje w większości słabych filmów sensacyjnych, a polega na tym, że po zorganizowaniu śmigłowca (ok. 5 mln dolarów) czterech aut (ok 40 000 dolarów) itd łupem pada 1/4 tej sumy. Więc lepiej byłoby sprzedać śmigłowiec... Tu pociskami za tysiące dolarów chcesz ostrzeliwać gliniane domki....

 

Fotografia, którą przywołałeś nie pokazuje ataku ani płonących glinianych domków, tylko płonace szyby naftowe w Kuwejcie (na oko sądząc - mogę się mylić) po pierwszej wojnie w zatoce. Podpalone manualnie przez Irakijczyków.

 

A co do samego modelu i konceptu, to popierając Hynola ja bym jeszcze postpro rozszerzył na dym z rakiet.

 

A model póki co słaby, chociaż tekstury jeszcze słabsze.

Napisano

Obecny stan nie pokazuje w ogóle detali. Samolot wygląda jak kiepski smooth na tubie. Owiewka krzywa, pilot jak larwa, fotel opuszczony :P wlot powietrza jakiś taki niekształtny. Poka, poka siatkę w viewportach. Tylko ostatni render wykazuje jakąś krzywiznę na kadłubie. Zamiast tych glinianek rakiety mogą dosiegac jakiegoś Mi-24 na lądowisku, cysterny czy innego okopu z siatką maskującą. Zresztą, o gustach się nie dyskutuje. Może strzelac nawet do kóz, ważne, żeby wykonanie było git.

Napisano

Hej, rozumiem Twoją idee ale rzeczywiście to co pisze mrys ma sens (rakieta za niewiadomo ile Vs domek z gliny czy bozia wie czego) a te wybuchające samochodziki to przy tym zalozeniu kadru na ktorym sie chcesz wzorować beda jakimiś pikselami tylko, wiec plus tej strony jest taki ze nie musisz ich modelować bo i tak nie bedzie widać ;)

Napisano (edytowane)

Widzę, że F-16 się nie podoba. Zresztą mnie to nie dziwi bo to jeden z pierwszych moich projektów.

 

latos: Teksturę i model naprawię:)

mrys: Pomysł z glinianymi domkami to tylko jeden z wielu pomysłów. Jest on tak samo realny jak same lecące f-16 na tle nieba, albo kilka takich lecących w szyku a za nim biało czerwona flaga z kolorowego dymu. Nic nie jest jeszcze przesądzone:P

kliment woroszyłow: Hehe, byłem nastawiony na negatywne komentarze, i myślę, że tak syzbko się nie poddam:)

cojots: Siatka poniżej, sorki, że z viewportu ale jak będziesz chciał to wyrenderuje z siatką:)

JmTm00: Chyba zostałem trochę omylnie zrozumiany. Nie chcę kopiować obrazka, poprostu chodzi mi o klimat. Dużo dymu, ognia, a pomysł z tego obrazka pojawił sie jak zobaczyłem jego miniaturkę, gdzie nie b yło widać czy to szyby naftowe w Kuwejcie, czy wojna w Iraku:P

 

Mały up. Naprawiona teksturka, (jeszcze nie skończona) dodałem trochę rdzy dla realizmu, żeby zobaczyć jak to będzie wyglądać (wiem że jej mało ale nie chciałem też przesadzić:P) , zmieniłem też "czopkowate pociski". Teraz lepiej? Taki kolor + więcej rdzy i brudu czy inaczej kombinować?

 

f16siatka.png

 

f16nowy.jpg

Edytowane przez are24
Napisano

Tył jest git (nie wiem jak ze skalą). Przód nie bardzo.

 

Może to trochę niekulturalnie ale napaćkałem Ci trochę na Twojej pracy.

f16s.th.jpg

 

1. Masz wgniecenie na dziobie, prawdopodobnie na całym owalu jest to załamanie.

 

2. Wlot powietrza jest strasznie ostry (2a). Wiem, że tak jest naprawdę ale powinieneś to trochę skorygować (2b jest trochę w przesadzie ale zrób tam chamfera jakiegoś)

 

3. To błoniaste coś przypomina naciągnięty materiał, jakby ktoś tłoczył powierzchnie. Proponuje: http://www.etapetki.com.pl/galleries/transport/samoloty/F-16_d.jpg

 

4. Siatka wokół owiewki nijak się ma do ramy tejże owiewki. Musisz nad tym popracować. Jakimś znawcą nie jestem ale wypadałoby ułożyć siatkę wokół krawędzi, a nie na bezczelnego kłaść owiewkę na tubie jakim jest kadłub.

 

Nie poddawaj się i pieść ten solot.

 

PS: Pokaż low poly.

Napisano

Trochę czasu minęło:P Po małym zastoju podniosłem się, poprawiłem błędy (jakby jeszcze jakieś były to mówcie), no i kolejny render. Detale będę dodawał teraz bump mapą. Narazie szukam fajnych referek pokazujących te rowki(nie wiem jak to się nazywa). Narazie bez tekstur, ale myślę że takie jak wcześniej( jasno niebieskie) z dodatkowymi zabrudzeniami.

 

Jakbyście posiadali jakies zdjecia bądź same textury pomocnicze (chodzi o samo rozstawienie tych rowków) do F-16 byłbym wdzięczny jakbyście się podzielili:)

 

f16n.jpg

Napisano (edytowane)

Przy łączeniu dzioba z kadłubem masz na nim delikatne wgniecenie w dolnej części, to zakończenie dzioba dodatkowo nie jest współosiowe do niego samego tylko jakoś tak w górę podniesione. Reszta co zaznaczyłem też zwróć uwagę.pozdro

beznazwy2pc.jpg

Edytowane przez bbandi
Napisano

Poprawione te zakrzywienia (za to teraz jakis ten dziób dziwny mi się wydaje_ i sam ten czubek-teraz chyba wygląda bardziej naturalnie.

 

f16update.jpg

Napisano

Kadłub z przodu nadal faluje. Może tą igiełkę, czy to radar lub inna rzecz, zrób jako osobny obiekt? Na Twoim miejscu przygotowałbym miejsce na to ustrojstwo na koncu kadłubu, a potem zrobił osobny obiekt imitujący "igiełkę".

Napisano

Mówisz o tym cienkim co poprawiłem? Poprawiłem go i jest oddzielnym objektem.

Napisano

No i kabina - ma jakiś abstrakcyjny kształt. A ta część kadłuba w której jest osadzona i z którą się otwiera to już kompletny niewypał - powinna być równoległa jak nożem uciął do osi samolotu.

Napisano (edytowane)

Mały update. Trochę zmian w kabinie. Usunęłem szybe, będę modelował on nowa.

f16nowy.jpg

f16nowy2.jpg

Edytowane przez kakaku
Napisano

empeck: To tak grzecznie powiedziane "zrób wszystko od nowa" czy to odpowiedź na poprzedni post o referkach:)?

Brazniew i eco: Tylko wlot? Nic więcej? :) Dzisiaj wieczorem jak dam rade to wrzucę upa kolejnego:)

Napisano

Nie jestem wielkim znawcą F-16, ale w Twoim modelu jest naprawdę wiele błędów. Podejrzewam, że brakuje Ci dobrych referencji po prostu i być może powinieneś więcej patrzeć na zdjęcia, a mniej modelować. Jak robiłem model swojego PZL-130, zebrałem ponad półtora tysiąca zdjęć i kilka opracowań planów, na godzinę modelowania pewnie z 45 minut gapiłem się na fotki. Niestety cały czas znajduję w modelu jakieś głupie błędy.

 

Z drobiazgów - spójrz na zdjęciach w którym miejscu w oryginale są umieszczone te cztery anteny przed owiewką, a w którym miejscu są u Ciebie. Masz w ogóle dobrze opracowane plany F-16? I to najlepiej 'naszej' wersji? Z planami raczej nie można zrobić takich błędów, bez nich w ogóle bym nie siadał do modelowania.

Napisano

popatrzylem na pierwsza lepsza refke i juz widac spore roznice:

foto_f_16_falcon300_094.jpg

popatrz jak zaokraglony jest przekroj kadluba, jak te elementy sie zlewaja(u Ciebie na ogonie na silnikiem ten element jest zrobiony na oddzielny)

a Ty przyczepiles inny wlot powietrza do plaskiego brzucha i juz

 

sporo do poprawy

Napisano (edytowane)

Jest dużo różnych wersji.

f16_offsets.jpg

F-16_Falcon_01.jpg

 

 

 

PS. Obiecany "uśmiech" wlotu

11727640.jpg

Edytowane przez kakaku
Napisano

Chciałem naprawić błąd z tyłu szyby. poprawiłem ale zrobił mi się teraz taki garb. Wiecie jak to naprawić?

beztytuukbo.png

Napisano

To "skrzyżowanie" na samym srodku garbu nie ma połączenia z żadna krawędzią i podczas nadawania modyfikatora MS "ściąga" prawą część czego efektem jest ten garb.

Moja rada: pobaw się "cutem" i dodaj dodatkową linie (czwartą) na te krzyżujace się linie, i połącz z prawa stroną. Musisz się pobawic bo to kwestia prób i błędów. Wogule możesz zrobić nowe "edgy" płynace równo tak jak od początku kabiny i wywalić to całe zamieszanie tam w siatce.

Napisano

Wcześniej było tak jak narysowałeś (bez tych lini), ale wtedy nie dało się dopasować do szyby, żeby ładnie pasowało i nie było żadnych dziur.

Napisano

Już lepiej ale to nadal nie to. Teraz jest jeszcze bardziej "napaćkane" ale przynajmniej garb zniknął:D Wydaje mi się że to przez to, że MS dziwnie rozdziela vertexa (te na żółto). Wiecie dlaczego? To normalne działanie MS czy coś z nim jest nie tak?

 

PS. Vertex nie jest podwójny.

 

ffsdfs.png

Napisano

Mały up. Śmiało mówcie co się nie podoba :) A jak już wszystko ok (w co wątpie) to też powiedzcie to zacznę męczarnie z texturami:D

 

f16goraup.jpg

f16up.jpg

Napisano

Jeżeli nie ma już większych błędów to chcę oteksturować tego F-16, ale zanim tekstury to jeszcze unwrap. I tutaj zaczyna się mój problem... Używam XRayUnwrap. Wiecie może jak poprawnie używać tego unwrapa? Strasznie zagina siatki, coś robię nie tak czy to wina programu?

 

unwrap1.png

Napisano (edytowane)

Nie znam tego unwrapa ale ja bym to zrobił ręcznie. Ja mojego Lancastera unwrapowałem ręcznie, żeby przynajmniej jedna linia nitów/blach szła w lini prostej. Tak jak robisz też w sumie można, ale przy malowaniu blach może być kłopot. Ale model wygląda bardzo zacnie.

Edytowane przez peter_f

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności